EmmaElins

Alla inlägg under april 2015

Av emmaelins - 4 april 2015 22:05


Jag/vi är väldigt sugna på att veta vad just DU tycker är kul att läsa om på en blogg?

Vad lockar dig? Vad väcker ditt intresse?


Just nu skulle jag vilja att du skriver ner dina förslag OCH det du tycker om att läsa i kommentarsfältet.

För ibland vill vi gärna veta vad ni tycker då det är lättare att anpassa inläggen.

Så har du några förslag/önskeinlägg - skriv det vetja.

Skriv något iallafall. Även om det inte är just det förslaget du vill läsa om så kan du ju alltid bidra med någon slags idé.


Ofta är det fotografering, vardag, tips & våra outfitbilder som går hem hos er.

Har jag rätt?

För det är ju jättekul att ni verkligen gillar det, då foto, outfitbilder osv är det vi själva gillar allra mest också.

Men självklart blandar vi ju även inläggen så gott som det går med t.ex frågor & svar lite då & då.

Och det är ju alltid kul, eller?


Nä men, har du något förslag på inlägg eller liknande - så kommentera gärna.

För nu när vi väl har påsklov så kan vi ju alltid lägga lite extra tid på välgjorda inlägg.

Även om uppdateringen hittils har varit lite halvdan, men bättre kommer - promise.



Hörs!



 









 

Av emmaelins - 4 april 2015 19:53

Hej på er!



Haft en härlig påskafton?

Själv har jag faktiskt varit iväg typ halva dagen, och ätit påskbuffé med släkten.

Solen har lyst hela dagen lång, så tummen upp för det!

Vi åkte till ett ställe som ligger ungefär 40 min härifrån. Dock vet jag inte vad det heter.

Det är egentligen ingen "resturang", utan mer som ett "turisthotell".

Ja, det kanske låter lite schabbigt med turisthotell, men maten där är verkligen top notch.

Muummsss...


Därifrån har man även en väldigt fin utsikt över sjön Vättern. Så självklart passade jag på att ta lite bilder.

Denna "resturang" ligger nämligen på ett berg såkallat Omberg, så man har som sagt en väldigt fin sikt över Vättern och östgötalandskapen.


Så nu tänkte jag då visa lite bilder från dagen:



 



 



 

Hehe, jag har kameran i högsta hugg..




 



 

En av alla de smarriga efterätter som fanns. Detta var Vaniljpanacotta med någon sås (vet inte vilken) och små minimarränger på.



 



 

Fick några blåsippor på bild också..




 

Dagens outfit x)




 

Vättern i bakgrunden.











 




Av emmaelins - 3 april 2015 21:45

Hej allesammans!



Har ni haft en 'lång fredag' nu?

Helt ärligt så känns det faktiskt som jag hunnit med en hel del idag.


I förmiddags gick hela familjen en tipspromenads-runda i stan som är varje år på långfredagen.

Det var mysigt, och solen sken för en gångs skull när vi gick denna tipspromenad. Det brukar alltid vara mulet, regna, blåsa eller liknande.

Men även om solen var framme idag var det inte lika varmt som det såg ut, tyvärr.


Sedan har vi även varit hos mormor & morfar och ätit påskmat.

Och ännu mer ska det bli, imon åker vi iväg till ett ställe med släkten på pappas sida för att äta ytterligare en stor buffé av påskmat.

Fast vi har varit där innan och ätit, och det är verkligen jättegott.

Men dock gillar jag inte att känna mig sådär proppmätt hela tiden.

Nä, när jag väl blir av med min "förkylning" helt och hållet för den här gången, så ska jag banne mig komma igång med träning. För vad är inte härligare än att få vara ute och springa i friska luften?

Åh, jag älskar det!


Föresten, IDAG fyller ju även Elin år!

Så jag har lämnat presenter till henne förut också, eller i förmiddags.

Därefter bar det iväg mot Skåne för hennes del, så det är väl antagligen därför hon inte hört av sig idag. Men ni får hälsa henne grattis ändå. :)




Hörs!



3 random bilder från dagen, som inte har med detta och göra egentligen, eller jo EN bild. x)


 



 



 

 Ja, denna bild togs ju inte idag, men ändå. Sämst kvalité, vet inte varför det blev så dassiga bilder idag?







 

Av emmaelins - 2 april 2015 19:12

Hej på er!



Först och främst, nu är det PÅSKLOOOV !!

Weeeeyyy, säger jag bara! Så otroligt skönt & roligt med lov nu. Även om det bara blev 1 dag i skolan för mig den här veckan (idag).


Har inte skrivit om det så jättemycket, men jag tänker att det kanske är väldigt tråkig läsning för er att läsa om vad, varför, hur jag är sjuk.

Men som sagt, jag har varit sjuk (halsont) i 4 dagar nu. Det har fortfarande inte gått över idag.

Men jag pallrade mig till skolan ändå, dels för att vi skulle ha matteprov, och för att jag ville vara i skolan minst EN dag denna vecka iallafall.

Har knappt kunnat prata då det sticker och känns ansträngt i stämbanden så fort jag öppnar munnen.

Så jag har försökt undvika konversationer idag, folk måste tyckt att jag var väldigt osocial..


Men vet ni vad? - Det är BÄTTRE! Äntligen, det känns faktiskt bättre nu.

Så tummen upp för det!



Men nu lämnar vi sjukdommarna och går vidare till roligare saker.

Har ni något roligt inplanerat på lovet då? Eller har ni redan haft/ska ha lov?

Själv har jag en del saker inplanerade, inga äventyr precis, men lite småsaker.

Men framför ALLT ska det bli skönt att lämna skolan för en vecka, släppa alla tankar kring det, och bara HA KUL.


Föresten, har fått lite frågor om jag kan lägga upp en "mina födelsedagspresenter".

Vad tycker ni om det? Vill ni? KOMMENTERA.


En sista sak.

TACK återigen. Sedan det nya året började har statistiken gått jämnt och fint uppåt, från januari - mars.

Vi har ökat med över 1.000 besökare om vi jämför janurai med mars.

Alltså wow ! Tusen tack!




Ha det bra, för nu kickar vi igång påsklovet !!



 



 

Ja, vem är förvånad? Bilder på blommor..

Men jag tyckte dessa rosa rosor passade dagen till ära. Ni vet, SKÄRtorsdagen.


Bjuder på lite egopics, fråga mig inte varför x)









   



DW

Av emmaelins - 1 april 2015 21:29



Jag kan bara inte hålla mig, jag kan bara inte låta bli att visa en sak som jag fick igår då jag fyllde år.

Jag har på senare tid fäst mig vid klockor, jag vet inte varför, men det är bara en så snygg accessoar som kan göra en hel outfit.

För att vara ärlig, innan har jag gått runt med en ej fungerande klocka BARA för att det är snyggt.

Hehe, lite fånigt, jag vet.


Men NU fick jag äntligen klockan jag verkligen ville ha, såå galet glad för det.

Tycker att just dessa klockor är så sjukt snygga och stilrena, så bättre kan det ju inte bli.


Jag pratar ju såklart om:



 


 


 

 


 



Klockans modell heter "Classic Glasgow Lady". (Alla bilder är egentagna)











 

Av emmaelins - 1 april 2015 19:25

Hej på er!


Nå? Har ni blivit utsatt för något bus idag? För min del har det varit lungt iallafall. Det ända som har hänt idag var att jag gjorde ett matteprov som jag tyckte var väldigt lätt. *skrytvarning*

Jag hade stora planer att vi skulle busa med någon med våra lärare men nej, nej.. Det blev tyvärr inget av det.. :(

En helt vanlig, inte så rolig onsdag med andra ord.


Påtal om bus så så kom jag ihåg att vi förra året fick en lapp där det stod att man var tvungen att vara i skolan två dagar på påsklovet. Det stod att det vi inte hade varit i skolan så många timmar som man egentligen skulle. Det var ju underskrivet av rektorn och så, så jag gick faktiskt på det. (Kan också bero på att jag är ganska lättlurad.) Många blev väldigt upprörda och några tänkte gå och klaga hos rektorn men det kom ju sedan fram att det bara var ett aprilskämt vilket var en riktigt lättnad. x)


Som bonus på denna veckan har jag åkt på en liten förskylning. Jag är täppt i näsan och lite hostig, men utöver det mår jag ganska bra. Jag är inte så förskyld att jag måste stanna hemma från skolan. Passar dock inte in denna veckan precis med tanke på att jag fyller år i övermorgon.. Men jag har iallafall tagit det väldigt lungt idag så förhoppningsvis går det väl över snart. 


Jag hoppas iallafall att alla ni mår bra. Att ni inte har blivit utsatta för något allt för hemskt bus idag. (Men något litet skulle faktiskt varit kul)



Hörs!





              






 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards