EmmaElins

Alla inlägg under juni 2015

Av emmaelins - 30 juni 2015 21:13


Hej på er!



Ja, det blev ju lite strul med inlägget igår, så idag får jag ge mig på ett nytt försök. Jag ska alltså skriva ut lite vad som händer denna veckan.


Vi kan börja med att jag idag var i Jönköping och shoppade. Jag kände att jag inte hade så mycket sommarlinnen och sommarkjolar så det var först och främst det jag var ute efter. Jag hittade faktiskt lite av det som jag sökte efter samt några sommarskor. Toppen, ingen klädbrist längre här inte! ;)


Imorgon ska jag och min familj åka till min mormors mysiga stuga som ligger på den Lilla Krokön, som ön så fint heter. Sedan på torsdag ska jag nog vara med Wilma och Emma och även ta bort mina akrylnaglar på en nagelsalong. De ser inte så fräscha ut längre kan jag säga. Några naglar har trillat loss, det har typ kommit in smuts under dem och luftbubblor har bildats.. Som sagt, FRÄSCHT.


På Lördag kan man väl säga att "the big thing" inträffar. Vi ska nämligen åka till Ängelholm i Skåne för att hälsa på några kompisar till våran familj och sedan fortsätta ner till Danmark. Jag tror vi ska bo på Mön (en liten ö i Danmark) och där är det väl tänkt att vi ska sola och bada, om det inte är alldeles för kallt i havet alltså. x) Sedan fortsätter vi eventuellt ner till Tyskland, men är det strålade väder i Danmark så stannar vi nog där.



Ja, det är väl typ det som händer denna veckan för mig. Ni kan ju åtminstone ha detta lite i åtanke om jag missar att blogga någon dag, men självklart ska jag försöka blogga så mycket som möjligt de närmaste dagarna. När jag sedan är i Ängelholm, Danmark och kanske i Tyskland så kommer jag nog inte blogga något alls. Jag får försöka fixa några tidsinställda inlägg istället.



Men ni får hade så bra så hörs vi!




 


Nu är det nog dags med en påfyllning av sommarbilder för min del...





 

Av emmaelins - 29 juni 2015 22:20


Nu är jag verkligen sååå arg och trött!

Jag satt nyss och skrev ett långt inlägg om vad som kommer att hända denna veckan för min del, MEEEN råkade trycka på "utsuddningsknappen" en gång för mycket så att jag backade till baka till startsidan och så att hela inlägget försvann. Ärligt talat, jag ORKAR faktiskt inte skriva om i princip ett helt inlägg klockan halv elva på kvällen, så nu får ni nöja er med det här korta och negativa inlägget istället. Skit, jag vet.




Jag får ta och skriva om hela det där inlägget imorgon istället .




Dessutom får jag inte in min namnskylt i inlägget för tillfället.. Vet inte vad problmet är men jag orkar inte sitta och mejsla med det nu. Jag får sätta in den när det går helt enkelt.

GAAAAH! Ibland så blir jag bara så lack på denna förbannade tekniken!



Vi får höras imorgon istället!





 

Av emmaelins - 29 juni 2015 20:24

Hej allesammans!



Kommer ni ihåg att jag gjorde ett inlägg om "sämsta låten"?

Det är ju då den urusla låten "Det draaar". Usch, hörselkåpor fram när jag hör den låten igen.


Men iallafall, nu tänkte jag då istället göra ett inlägg om bästa låten, just nu.

Och det är ju då nya topphiten "Sun is shining" av Axwell^Ingrosso!

Seriöst, grymmaste låten jag hört på länge!! Det där är verkligen äkta housemusik!

Perfekt på alla sätt enligt mig. Börjar lite lungt, och sedan bryter den verkligen ut i refrengen/droppet!

Avskyr verkligen sådana låtar som bara tuggar samma toner hela låten ut.

Som t.ex tröga såkallade "houselåtar", gnagglig rapp eller liknande.

Men detta är så bra det kan bli!


Okej, här sitter jag och påpekar saker om musikgenrer, men det är så det är enligt mig. x)



Föresten, mina inlägg om resan är på ingång.

Har dock inte börjat skriva än, men jag tänker inte komma med några stordåd heller.

Känns som om jag gör det lite jobbigt för mig själv när jag utlovar saker till höger & vänster.

Det blir det det blir, helt enkelt.

Det verkar bara krångla lite med bilderna, får inte in alla i datorn - så det är ett mysterium som måste lösas först och främst.

Men iallafall, första inlägget ska komma i veckan :)



Till sist tänkte jag självklart bjuda på Sun Is Shining. ;)















 

Av emmaelins - 27 juni 2015 19:38

HEJ allesammans!



2 veckor & nästan ett halvt tusen mil senare - är jag hemma!

Vilken resa detta har varit, gud! Jag har såå mycket i ryggsäcken efter detta, så mycket att berätta och visa.

Dock kommer jag inte berätta allt i detalj, men jag kommer dela upp allt i 3 inlägg ungefär, och berätta om resan från början till slut. Låter det som en bra idé?

Och självklart visa massor utav bilder!!


Hur som helst har jag haft det superbra. Har hört att vädret här hemma i Sverige inte varit något att hänga i julgranen över huvud taget (iallafall där jag bor), så därför njöt jag lite extra när jag låg där på solstolen i Italien, 30 grader, strålande sol.. ja, det är så en sommar ska vara.

Men ni ska väl vara glada för att jag kom hem igår, för det var ju jag som hade med mig värmen hem!

Nädå x).... Men idag har det ju för första gången denna sommar varit riktigt varmt & soligt även här.


Iallafall, nu är jag tillbaka och ni har många spännande inlägg med mycket bilder att se fram emot!


Hörs!


 










 

Av emmaelins - 25 juni 2015 21:55


Hej allesammans!


Ja, vad kan man säga? Det har varit ett himla jidder med våra pass här hemma, kan jag säga..

Igår bestämde vi oss nämligen för att leta reda på våra pass eftersom vi ska åka till Tyskland om någon vecka. Mamma hade några ställen där hon hade för sig vi lagt dem, men nejnej, där var dom inte..

Idag och även lite igår så har min mamma och pappa STORLETAT (jag menar, pappa var till och med uppe på vinden och kollade) och försökt hitta våra pass helt enkelt. Men vi har inte hittat dem någonstans, och vi har verkligen letat igenom hela huset.

Inte nog med att de var försvunna, utan vi kom även sedan på att de gick ut i våras. Har för mig att vi tog passen våren 2010. Så imorgon vill det till att vi åker och tar nya pass, det hade ju ändå behövts även om vi visste var de utgågna var.

Hur är det nu, by the way? Måste man se allvarlig ut på passbilden eller får man le? Har ingen aning eftersom det var ganska länge sedan jag tog ett.



Men vi i familjen har iallafall lärt oss en läxa nu. Lägg era viktiga saker som t.ex pass och liknande på ett säkert ställe men som man kommer ihåg!


Man kan ju undra var mina föräldrar lade de där passen..? Måste varit på ett gaanska så avancerat ställe eftersom att vi inte hittar dem. Kanske vi får reda på om något år..... Nä, vem försöker jag lura? Ingen av oss kommer orka att leta efter dem igen. x)




 


Hejdå till de gamla passen..




 


..och hej till de nya!






 





















Av emmaelins - 24 juni 2015 21:16


Hejsan allihopa!



Jag ber om ursäkt att jag inte har bloggat så mycket de senaste dagarna men det är dels för att jag förberett två lite "större" inlägg. Ni vet ju om processen med bilder och allt sådant där vid det här laget så jag tänker inte ta upp det igen.

Det har heller inte varit något vidare väder så jag har inte haft mycket inspiration alla dagarna. Man tycker nästan att man borde komma på alla de här jättebra idéerna på blogginlägg de regniga dagarna men icke sa nicke, ingen inspiration.

Sedan har jag varit med kompisar vissa hela dagar och då har jag helt enkelt inte hunnit, svårare än så är det väl inte skulle jag tro.


Men något ni kan se fram emot så är det de två kommande, lite större inläggen. Det är väl inte något så speciellt egentligen men jag tycker själv att det är roligt att läsa/kolla in sådana inlägg. De kommer att handla om mode och skönhet om det är någon som undrar. :) Det är ju det våran blogg är som mest inriktad på skulle jag nog säga.



Men nu ska jag göra mig iordning inför natten, kanske sedan kolla på någon serie eller läsa, kanske både och...




Hade bra, hörs!





    


Eran känsla inför de kommande inläggen, eller hur? ;)








 

 

Av emmaelins - 22 juni 2015 20:54



Hej på er!


Har eran början på sommarlovet varit bra? Någonting som jag önskar kunde varit bättre är vädret.. Det är verkligen väldigt skiftande här där vi bor iallafall. Sol och svinvarmt ena sekunden och åskig och regning andra sekunden. Hade varit lite skönare om det varit lite jämnarna då man som det ser ut nu inte kan planera något när vädret är såhär. Man tycker liksom det är jättefint ute så man bestämmer sig att gå en promenad. Men det räcker bara med att gå ut igenom dörren och det börjar regna, så då är det bara att gå in igen. Inte så hållbart, eller vad säger ni? Önskar vädret varit som i Italien, trettio grader varje dag.. :(



För övrigt har jag idag varit med en tjej som heter Sara och mamma och jag var ute en sväng på stan. (Då solen lyste då alltså.) Vi åkte ut för att kolla på ett par sommarskor men det slutade med att vi kom hem med helt andra saker.. En "Off Shoulder-tröja", en ansiktsrengöring, ett par shorts och lite underkläder. Heh, så kan det gå. x)



Men nu ska jag nog krypa ner i sängen och kolla på en serie.



Hade bra, hörs!






           


'


 

Av emmaelins - 22 juni 2015 12:30




Jag antar att jag är ensam om att tycka denna låt är så fruktansvärt dålig.

Kan inte fatta vilken musiksmak svenska folket har då denna låg 1:a på topplistan ett tag, som tur var inte längre.. x)

Jag tycker bara att låten är så otroligt tjatig och enformig.

Och själva "refrengen" är ju såå 2013, nä jag förstår verkligen inte grejen med den här låten.

Visst om man är 8 år kanske det är jättekul, men om texten ska kallas humor - så vet jag inte vad..


Men uppenbarligen så gillar ju alla andra denna låt - förutom jag. x)


Jag snckar om:














 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards