EmmaElins

Alla inlägg under februari 2015

Av emmaelins - 28 februari 2015 21:57

Hejhej!



Vad tycker egentligen du som läsare kan bli bättre med våran blogg?

Är väldigt intresserad av vad just du tycker eftersom att vi ut efter era åsikter kan förbättra och utveckla bloggen.

På nätet är det ju sannerligen väldigt populärt att uttrycka sina åsikter och gärna vända det till det negativa. Sånt vill vi inte ha - utan vi vill nu ha konstruktiv kritik, alltså vad som kan bli bättre.

Men skriv även gärna vad som redan ÄR bra, är alltid lika kul att höra det med!


Påtal om ingenting..

Vi försöker leverera en bredd här på bloggen. Och med det menar jag att vi försöker ha god variation men hålla oss inom vissa områden som nu är; foto, mode, skönhet och vardag. (och även lite annat såklart). Men det är ju hur många tusen bloggare som helst som bloggar om just det.

Så ibland funderar jag över hur vi ska kunna hitta något som lockar och drar ännu mer besökare än vad vi redan har. Loggan har vi ju, som är bland det bästa vi gjort vad det gäller bloggen.

Men självklart är ju besökarna inte det ända som spelar roll, man måste ju tycka att det är kul att blogga - vilket vi gör ;)


Iallafall.

Summan av kademumman i detta inlägget är att vi vill veta vad DU tycker kan bli bättre med bloggen.

Kommentera.





 

Av emmaelins - 28 februari 2015 18:31



Nicki Minaj



 



 



Nicki med sitt svara vanliga hår som jag personligen tycker hon passar väldigt bra i eller Nicki med sitt crazy blonda hår? Vad tycker ni?






Ariana Grande




 



 



Alla minns väl Ariana eller "Cat" som man då kände igen henne med sitt klarröda hår. Föredrar vi henne eller våran söta Ariana som hon ser ut idag?






Miley Cyrus




 




 



Under ett bra tag var det ända som cirklade runt på internet Mileys stora förändring där hon bland annat klippte av sitt långa bruna hår till en väldigt kort och frän frisyr och även färgade det blont. Vill vi ha den söta långhåriga Hannah Montana eller den coola korthåriga Miley Cyrus?





Rihanna



 



 



Här har man förändring om något! Vilken stil passar artisten bäst i tycker ni?






Blake Lively


 



 




Blake Lively med sitt långa, blonda, oftast naturligt lockade hår. Passar Blake bäst i ganska plattat hår eller i regalt lockat hår när hon inte bär sitt neutrala lockade hår?





Leighton Meester




 




 



Vill vi se den styriga och ställiga Blair Waldorf med sitt plattade bruna hår eller Leighton med sin korta avslappnade frisyr?






Kommentera gärna vad just DU tycker!








 




Av emmaelins - 27 februari 2015 19:45


Hejsan allihopa!



Ett exempel på en supersnygg "accessoar" är clutchar. För ni som inte vet vad en clutch är är det en väldigt liten väska som är till för lite packning. Slänger in några bilder från Google här nedan.





    



                                     



           



Dessa små väskorna kan piffa upp en outfit hur bra som helst!

Det som är så roligt med clutchar är att de passar så bra till olika tillfällen. En stilren clutch till en utstickande klänning eller varför inte till en vardaglig outfit där den piffar upp looken lite.
Vissa förknippar kanske dessa små väskorna med baler eller med andra festliga tillfällen men man kan även använda dem till vardags.


När Emma och jag gör våra outfit-inlägg brukar vi använda oss av en clutch från Ginatricot som är ganska lik den svarta från Chanel här ovan just därför att den passar så bra till i stort sätt allting.


Drömmen är ju ändå att ha alla tre clutcharna här ovan. Synd att de är så fruktansvärt dyra.. :(





Nä, nu ska jag snart gå ner och kolla på Let's Dance som har säsongs-premiär idag!


Ni får ha det så bra så hörs vi!





 



Av emmaelins - 27 februari 2015 18:40

Hej allesammans!



Då var det återigen fredag (kväll) som sagt.

För mig blev det bara EN dag i skolan den här veckan, och det var i måndags.

Sedan dess har jag legat hemma och varit sjuk, och samtidigt missat 1 redovisning och 3 tyskaprov i skolan. Känns ju inte sådär jättebra! Men å andra sidan får jag ju göra det nästa vecka, så egentligen är det väl inget stort problem. Men det som är så förbannat trist är att jag har KVAR det hela tills nästa vecka. Om jag hade varit frisk hade jag suttit här och haft allt gjort vid det här laget.

Men om man ska se det från den positiva sidan så fick jag ju mycket mer tid till att förbereda mig eftersom jag är sjuk.


Hur som helst. Idag mår jag bättre, ingen feber iallafall. Dock fortfarande lite förkyld/täppt och lite smått hängig. Men jag är helt klart på bättringsvägen. Det var något rejält jag åkte på denna gången.

Vanligtvis brukar jag få ont i halsen i ca 2 dagar och kanske också lite förkyld på det, men that's it.

Den här gången var det segare och mer på en gång.


Imorgon vankas det kalas här hemma, för mamma och pappa på samma gång.

Det ska såklart bli kul och jag hoppas att jag är ytterligare lite bättre imon.

Ni kan säkert räkna med att ni kommer få se några bilder på mammas dukningar vid bordet som jag alltid tar kort på.. x) Ni kanske inte kommer ihåg det, men vid varje tillfälle som vi ska ha gäster här hemma brukar jag alltid ta kort på bordsdukningen och lägga ut. Haha, men jag gillar att fota fin inredning! ;)


I kväll är det ju även premiär för Let's Dance! Någon mer än jag som ska se? ;)


Ha en skön fredagkväll hörni, hörs!



 


Jag var bara tvungen x)








 

Av emmaelins - 26 februari 2015 20:13


Alla tjejer, och då menar jag alla, har väl någon gång stått där på morgonen, tittat och rotat i garderoben - men inga kläder hittat. Inget som passar eller känns bra för dagen iallafall.

Ibland slår det mig tanken att, tänk om man skulle ha Kenza's garderob.. !

Dessa problem på morgonen skulle vara som bortblåsta och det skulle bara vara att välja & vraka bland ett enormt urval av kläder. Åh gud, drööm.


Kenza är helt klart den bloggare som enligt mig har bäst stil, snyggaste kombinationerna och FINASTE outfitbilderna! Jag blir alltid lika beundrad över de fina bilderna hon ständigt lägger ut. Kan ju bero på att Kenza själv vet exakt vad hon gör framför kameran och blir i princip aldrig dålig på bild.


Mitt modeintresse har ökat något otroligt sedan i somras ungefär.

Innan (i typ fyran - femman) slängde jag bara på mig samma utslitna byxor och en enkel tröja, borstade håret lite lätt och sedan var det klart..

Men nu är det andra bullar, jag är väldigt mån om mig själv. Försöker klä mig så modeinriktat som möjligt. Men det är inte så att jag alltid ska ha det "senaste", eller de dyraste märkeskläderna - absolut inte. Jag är verkligen inte en sådan person som är beroende av att ha märken, men det är väl klart att det är kul att ha lite märkessaker/kläder, men att inte kunna ha något annat än det - ÄR fånigt.

Okej, från Kenza till märkesberoende.. ? x)


Till sist tänkte jag bjuda på några bilder på Outfits á la Kenza..



 



 


 

 

 

 









 



Av emmaelins - 26 februari 2015 19:03

Hej på er!


I detta inlägget hade jag tänkt visa tre skönhetsprodukter som jag verkligen rekommendrar om du är sugen på att köpa dig något nytt. ;)





Emma S. - Deodorant




  



Jag vet inte riktigt om deodoranter räknas som en skönhetsprodukt. Det lutar väl istället mer åt hudvård men jag kör på det ändå. x)

Detta är helt klart den bästa deodoranten, med stor marginal, jag testat. Den gör så att man känner sig fräsch i stort sätt hela dagen.

Först så tyckte jag inte om den så mycket, tyckte inte den gjorde någon effekt, men efter att jag testat ut den ett tag började jag ÄLSKA den!

Det gäller bara att man väntar tills den torkat in helt innan man tar på sig tröjan. Det var antagligen därför jag inte tyckte den gjorde någon effekt i början, jag väntade inte tillräckligt länge innan jag tog på mig tröjan.




Naked 3 palette - Urban Decay



  



 


Jag ÄLSKAR verkligen denna ögonskuggspaletten. Färgerna är väldigt naturliga men ändå så himla fina. Ögonskuggorna är inte jättepigmenterade men det är just det jag tycker är fint, att man får till den där naturliga looken liksom. Ett stort plus till den fina förpackningen. Är den inte bara för snygg? Inga problem med att dekorera sitt rum fint med den. :)





Shading Brush - Real Techniques



    


Denna ögonskuggsborsten passar utmärkt till att få till den där fina skuggningen i globlinjen, det där lilla extra. Älskar den då den både är fluffig och len, inte sträv som vissa ögonskuggsborstar kan vara. Den fäller heller inga strån vilket är riktigt skönt. Tycker det är riktigt jobbigt när borstar fäller så att de tillslut blir glesa och allmänt jobbiga att arbeta med.

Dock kostar denna borste en slant mer men personligen tycker jag att den helt klart är värd pengarna!







Sådär! Där har ni tre skönhetsprodukter (om nu deodoranten räknas som en) jag verkligen rekommenderar! x)





Ni får ha en fortsatt bra torsdagskväll så hörs vi!








   

Av emmaelins - 25 februari 2015 20:23

Hej allesammans!


Ni kanske kan lista ut vad detta inlägget kommer handla om med hjälp av rubriken. Nämligen redovisningar med tanke på att jag hade en redovisning idag.


Vissa kanske känner endast pest och pina inför redovisningar. Jag kan säga att jag delvis är en av dem.

Jag skulle mer än gärna skippa alla redovisningar men jag dör ju inte av det om man uttrycker det så. x)


Idag var jag ganska så nervös innan. Jag vet inte, men mina händer brukar oftast darra lite precis innan jag ska börja, vilket märks om man ska hålla i ett papper, att pappret svajar lite hit och dit då liksom.

När jag pratar hörs det inte alls att jag är nervös men jag brukar ofta känna att jag blir varm om kinderna.

Påtal om att bli varm om kinderna, vilket jag antar är ganska vanligt, blev jag röd som en tomat när jag var liten och skulle prata inför klassen eller något, och då menar jag verkligen illröd i HELA ansiktet. Nu kan jag bli lite röd om kinderna men det är inte att jämföra med hur det var när jag var mindre. x)

Guud, så jag såg ut... x)


Men redovisningen idag tyckte jag gick ganska bra ändå, bättre än vad jag förväntde mig.

Så som jag kämpat med den där Power Pointen alltså. Jag har lagt ner så många timmar på att endast fixa detaljerna.


Men nu är jag helt enkelt klar med allt vilket känns så himla skönt, SÅÅ HIMLA SKÖNT!





Hur har eran dag varit? Kommentera gärna. Alltid lika roligt att veta! :)



Hörs!




     





   

Av emmaelins - 25 februari 2015 13:27

Hejhej!



Är hemma även idag då jag fortfarande har feber & väldigt ont i halsen..

Sitter just nu i soffan med en gosig filt och slötittar lite på skid-VM på TV:n.



 



Elin och jag har funderat lite smått på att någon gång göra ett portal-byte då vi inte är helt nöjda med hur bloggplatsen fungerar. Visst, Bloggplatsen är en jättebra portal för nybörjare då den är väldigt lätt att förstå sig på. Men sedan finns det ju också vissa saker som kunde varit bättre.

Vi känner att vi vill gå vidare med bloggen och förändringar kommer att ske - framöver.

Men mer om det då....


Har ni några bra tips på bloggportaler ni gillar/tycker är bra? Kommentera vilken & varför!



     










 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards