EmmaElins

Alla inlägg under juli 2015

Av emmaelins - 31 juli 2015 21:50




Känslan vid 3.13 ...

Jag blir helt till mig alltså!





 

Av emmaelins - 27 juli 2015 22:44


Hejhej allesammans!



Idag var jag min mamma och min mormor i Linköping och hälsade på min morbror. Vi tog bilen upp dit redan ganska tidigt i förmiddags, vid halvtio-tiden och var framme där en timme senare ungefär. Hos min morbror fikade vi lite gott och jag försökte hålla en liten kurs om hans nya mobil som har ÄNTLIGEN köpt. (min släkt är inte så tekniska av sig)

Sedan gick vi ner till det jag hade väntat på hela dagen. Nämligen stan, obviously.

Just nu är det ju så mycket reor i butikerna men jag kom faktiskt ändå hem med bara en grej. Men å andra sidan har jag köpt ganska mycket saker på den senaste tiden, hehe..

Jag köpte hur som helst en silvrig halsring på Gina Tricot. En väldigt simpel accesoar men väldigt använd- och "stylebar".

Jag har ju en guldig halsring som är lite tjockare än den jag köpte idag som jag använder VÄLDIGT mycket. Kände att det var dags att ge sig på en ny, för jag får ju inte tjata ut den andra fina halsringen. (om jag nu inte redan gjort det, oupsii)


Köper jag halsband så är det oftast i form av halsringar eller någon annan simpel variant. Håller mig nog faktiskt till det istället för annat krimskrams.



Här kommer bilder på de två halsringarna jag nu har:




    

Egna bilder.



 


Bild från Google.





Har också märkt en annan sak när det gäller bilåkande. Jag blir väldigt trött när jag åker bild, nästan sövd på något konstigt vis. Ja, antar att jag inte är ensam om det men såklart så sov jag påvägen dit och hem från Linköping. Har ingen aning om varför jag berättade det..



Hoppas alla ni har haft en bra dag!

Hörs!






 




Av emmaelins - 25 juli 2015 20:42


Häromdagen släppte vi loss kreativiteten och bestämde oss för att ha en liten photoshoot med ett annorlunda tema. Resultatet blev bättre än bra då Elin & jag tillsammans alltid lyckas få till något bra av det "material" (kläder, smink osv) vi har.


Här är resultatet:


Fotograf: Emma

Modell: Elin

Styling: Emma & Elin




 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 













  



Av emmaelins - 23 juli 2015 23:00

Hej på er!



Ja, vi vet. Vi har verkligen varit USLA på att uppdatera denna månaden, särskilt jag.


Vi har utlovat speciella inlägg, inlägg om utomlandsresor men ingenting har blivit av. MEN det har som vanligt sina anledningar varav en av dessa anledningarna är lite större än de andra. En grej som både Emma och jag har funderat på den senaste veckan. Detta kommer vi berätta tids nog då vi helt enkelt känner oss "redo" eller vad man ska säga. Jag kan iallafall säga att det är en rätt så stor förändring som vi verkligen hoppas på att vissa av er kommer att tycka om. So stay tuned! (som vi

alltid brukar säga) x)



Det finns egentligen inte så mycket att ta igen att skriva när det gäller vardagen eftersom jag inte har gjort så mycket de senaste dagarna, förutom när Emma och jag var i Norrköping och shoppade tisdags, men det har ju redan Emma skrivit lite om. Verkligen en toppendag by the way!



Kommentera om ni är taggade på att få höra den nuvarande "hemligheten" så får vi höras imorgon. Jag lovar att bättre uppdatering kommer, och nu menar jag faktiskt det!




Hörs!





 


Bild från Norrköping om det var någon som missade det. x)





 



Av emmaelins - 21 juli 2015 20:57

Hej mina vänner!



Idag har Elin och jag varit i Norrköping, och shoppat & haft allmänt mysigt.

Vi tog pendeln dit i morse och var framme strax efter 11.

Sedan dess har vi sprungit runt, okej inte sprungit men.. x)

Gått runt i galleriorna som finns där, det finns ju 4 på raken, så efter några vändor ut & in kommer man knappt ihåg var man befinner sig och vilken butik man såg var osv..


Jag var inte ute efter något "speciellt", men jag hade ställt in mig på att köpa en sak från TheBalm inne på Pinkroom då det är ganska svårt att få tag i TheBalm i butiker.

Så jag hittade ett fint bronzer som jag är väldigt nöjd över, har dock inte testat det än.

Men som alla säger "Jag har hört såå mycket bra om det!!" x)

Så jag tror nog det kommer vara bra. Ett plus i kanten var att det var 20 % rabatt också, toppen!

Sedan köpte jag ett par jeans och en hårvårdsprodukt, men mer än så blev det inte.

Dessa 3 saker kostade på en hel del, så det fick räcka. Man måste ju begränsa sig lite när man är ute och shoppar, annars kan summorna lätt rulla iväg.

Men jag är iallafall väldigt nöjd med mina inköp ;)



Här kommer lite bilder från dagen:


 

I provrummet x)





 



 

Frozen yougurt










 


Av emmaelins - 18 juli 2015 17:46




Fotograf: Emma

Modell: Elin

Styling: Emma & Elin





 



 



 



 


 


  



 


 













   

Av emmaelins - 14 juli 2015 21:37


De senaste två dagarna har jag gått och tänkt på just en låt.

En låt som är så jädrans jobbig och dålig i vissa stunder, men ändå så bra, en sådan låt som man liksom inte kan sluta lyssna på.

Denna låten har fått väldigt mycket kritik, bland annat av Emma, vilket jag inget annat kan hålla med om. Men sedan när jag kommer hem sätter jag ändå på låten och dunkar den genom högtalarna..?


Ja, detta kanske inte är något sååå himla konstigt egentligen, men just jag har nästan aldrig känt såhär om en låt innan. Möjligtvis Greyhound av Swedish House Maffia men det var ju hur som helst ganska länge sedan.


Jag kan säga att jag blir sugen på jordsnötssmör av låten...




Jag pratar nämligen om...




*trumvirvel* ... x)














 

Av emmaelins - 13 juli 2015 20:42





Fotograf: Elin

Modell: Emma

Styling: Elin & Emma




 




 


 


 


 


 


 


 





Nu kanske ni undrar varför vi döpt outfiten till "Rosé chic", vissa kanske har hajat men kolla på detaljerna så förstår ni. ;)









   

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards