EmmaElins

Alla inlägg under april 2015

Av emmaelins - 7 april 2015 19:56

Hej på er!



Först & främst, gud vad det är skönt med lov.

Det känns verkligen som det blir något av dagarna nu, man har chansen att göra precis som man vill.


Idag har jag varit med Elin typ hela dagen, och vi har faktiskt fått mycket gjort.

Vi var bland annat framme på stan och hämtade ut mina bilder som jag hade med i fototävlingen.

Tjejen i kassan var väldigt imponerad av bilderna vilket verkligen var jättekul!

Det är så kul att få beröm för saker man gjort helt på egen hand som ett intyg på att det faktiskt är riktigt bra.

Sedan tog vi även en glass när vi ändå var på stan.


Här hemma har vi grejat med bilder och fotat 2 stycken outfitinlägg som kommer upp lite utspritt i veckan.

Och det är då en liten procedur med dessa outfitinlägg.

På bilderna ser det ut som vi står på en stillsam gata och har världens utrymme.

Men i själva verket står vi på en fullt trafikerad väg och på ena sidan ligger det bostadshus.

Det kommer bilar & cyklister i princip hela tiden vilket gör att vi måste springa av gatan, springa ut på gatan igen osv..

Det jobbiga är att nästan alla ska glo något otroligt på oss. Och där står vi i högklackat, solglasögon, kavajer & kjolar.

Men jaja, antar att vi får stå ut med det sålänge vi står vid/på en väg där bilar kör.

Okej, nu kanske ni undrar vad vi gör ute gatan. Men grejen är att här i vårat område finns det inte så mycket valmöjligheter av bakgrunder. Det är liksom bara hus, skog, träd och ännu mera träd.

Så den större vägen är den ända "öppna" bakgrunden som finns. Jag kanske fick det att låta som om det vore en motorväg eller något, men det är det verkligen inte. Utan bara en "större" väg.



Iallafall, njut av lovet hörni!



 










 




Av emmaelins - 7 april 2015 13:12



 



  



 



 








     


Av emmaelins - 6 april 2015 20:20


Förut var mamma & jag iväg på en liten promenad i ett hav av blåsippor.

Eller hav & hav, men det var väldigt mycket iallafall.


Såklart hade jag med mig kameran och knäppte lite bilder.

Hehe, okej det blev gaanska många.

Men jag har bara tänkt visa några av dem, annars hade ni nog blivit uttråkade av alla enformiga bilder på blåsippor.


Jag gillar verkligen att fota just blommor.

Det blir i princip aldrig dåligt, och jag förvånas alltid över hur fint blir från olika perspektiv.



 



 


 


 


 


 











 

Av emmaelins - 6 april 2015 19:25

Hej på er!


Nå? Hur har eran första dag på lovet varit? Visst, första dagen var väl i fredags men nu är det en ny vecka, alltså påsklovsveckan.. Jaja, ni förstår säkert. ;)

Min dag har iallafall varit bra!


I förmiddags var Emma och jag ute och fotade en outfit och lite annat som förmodligen läggs upp imorgon. - Håll utkik!

Senare på eftermiddagen kom min mormor, farmor och min ena morbror hem till oss och vi firade min födelsedag då vi inte kunde göra det i fredags. Jag fick lite presenter, vilket alltid är roligt. Vi åt Thai-mat som middag och någon slags vitchoklad- och citrnontårta till efterrätt vilket var väldigt gott. Jag älskar verkligen all Thai-mat och tårta sitter väl aldrig fel precis. ;) Denna stunden tillsammans tyckte jag var väldigt mysig.

När alla hade åkt hem började jag plocka med mina presenter, ställde iordning allt och så.

Påtal om presenter är det någon som velat se ett inlägg här på bloggen då vi visar vad vi fått i födelsedagspresent. Vill några fler det? Isåfall vill det till att ni kommenterar. Vi har frågat detta en gång innan men det verkade inte finnas något vidare intresse för det då. Så detta är sista chansen. ;) Vi gör inget inlägg om ingen vill det, såklart!



Vi hörs!




     


Var tvungen att ta kort på tårtan. x)





 

Av emmaelins - 6 april 2015 10:38



Jag vill gärna veta om NI har några bra tips på redigeringsprogram? I datron alltså.

Just nu använder vi oss av programmet Pixlr.com. Det är ett helt okej program för nybörjare,

men nu är varken Elin eller jag några amatörer på bilder & redigering längre.

Så jag känner att det är dags att byta redigeringsprogram och höja sig en eller flera nivåer till något mer proffsigt program.


Pixlr.com är väldigt enkelt att förstå sig på, inga konstigheter direkt. Förutom i början när man precis börjat använda det.

Så det är väl bra. Men grejen är att bilderna inte får det resultat man önskat.

Texten man sätter dit i bilderna blir raspig och ojämn beroende på hur mycket man förstorar den.

Vilket är väldigt dåligt.

Det finns även verktyg som kan ljusa upp, tona ner, ge bakgrundsoskärpa osv..

Men tror ni det ser naturligt ut? Svaret på frågan kan jag - NEJ.

Det ser bara superredigerat, suddigt och bedrövligt ut.

Så pixlr är alltså inget att hänga i julgranen för dig som vill redigera mer proffsigt.


Nu vill jag ha era förslag på BRA redigeringsprogram!

Är medveten om att man får lägga en slant på bra redigeringsprogram, men det finns ju dom program som är bra & gratis på samma gång.


Photoshop är väl det populäraste och bästa programmet man kan ha enligt dem flesta.

Själv skulle jag också så gärna vilja ha det. Det är bara det att det är så dyrt.

Har DU photoshop, vad tycker du om det? Kommentera.



Hörs!




 








 






Av emmaelins - 5 april 2015 22:03

Hejsan allihopa!



Detta måste varit mitt längsta blogguppehållet jag någonsin haft.. Oj, oj, inte bra, inte bra.. Men det är ju faktiskt så att jag varit borta och inte riktigt haft tiden att blogga.


Ganska tidigt på fredagen, för att vara lov, vaknade jag av en lite halvdan födelsedagssång. Mamma, pappa och min lillebror hade med sig presenter och jag fick även en liten "frukost" på sängen som enligt traditionen alltid ska vara en bakelse. Efter firandet åt vi tillsammans en ordentlig frukost, gjorde oss iordning och Emma kom också ner med  två presenter som jag är så glad över. Efter det så bar det av till Ängelholm i Skåne..

Jag, min familj och den andra familjen som bor där har haft det jättebra. Vi har ätit god påskmat, gott godis och jag och min kompis har tramsat runt endel där kan man väl säga.. x) Jag längtar verkligen tills jag kan få åka dit igen, förhoppningsvis i sommar.


Denna helgen har alltså varit top notch på alla sätt! Jag är både riktigt nöjd med dessa dagarna och med alla presenterna jag fått, både från familjen och vännerna. Bättre är såhär kunde det verkligen inte bli!

Eller jo, föresten.. Det kanske det ändå kan eftersom att jag kommer att bli firad imorgon igen, men då av släkten. Weeey!


Men nu är det nog ändå bäst att jag försöker sova. Ni kanske kan förstå att det inte blev så tidiga kvällar där. Snarare tvärt om.. x)



Godnatt!



                




      



       


                







 

Av emmaelins - 5 april 2015 18:40

Hej allesammans!



I detta inlägget har jag tänkt att tipsa/rekommendera den absolut bästa mascaran som JAG testat.

Detta är då vad jag tycker, och det betyder inte att alla andra också tycker det.

Någon kanske tycker att denna mascara är usel, MEN det förstår jag verkligen inte isåfall.

För den är helt klart den bästa enligt mig.


Jag pratar om:


 

Maybelline New York - Big Eyes Volum Express.



Har du någon gång tyckt att en mascara är klumpig, kletig, ger inte volym, separerar inte osv..?

HÄR har du då den ultimata mascaran som både ger mycket volym & separerar bra på samma gång.

Jag böjer nästan aldrig mina fransar, men ändå blir volymen maximal med denna mascara.

Det som är så himla bra med den är att den har 2 stycken olika borstar också.

En för överfransarna, och en för underfransarna (okej, jag vet inte om det heter så)

Så det finns inte en chans att underfransarna blir klumpiga då den lilla borsten till det är så pass liten och tunn.

Överfransborsten är en aning skruvad, vilket också är bra eftersom att det inte blir det där "spretiga" då. Utan fransarna blir fylliga.


Denna mascara passar mig som handen i handsken, och enligt mig finns det ingen bättre.

Och då har jag även testat "They're Real" från Benefit, som är oerhört dyr.

Men Big Eyes slår den, då den är så genomtänkt och enkel att ha med sig då det finns 2 stycken olika borstar i en och samma mascara.


Mascaran blir din för ungefär 150 :- och finns i de flesta butiker som har skönhet.

T.ex Åhléns, H&M.


Avslutningsvis tänkte jag även visa bilder på själva borstarna såklart:


 

Överfransborsten


 

Överfransborsten




 

Underfransborsten


 

Underfransborsten






Vill även säga att detta inte är ett sponsrat inlägg.

Tyckte själv att det verkade som det när jag läste igenom texten.

Bara så att ni vet. :)



Hörs!










 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards