EmmaElins

Alla inlägg under december 2014

Av emmaelins - 31 december 2014 20:25

Hejsan på er!


När jag sitter här i soffan så hör jag en hel del smällande utifrån. Några som har tjuvstartat med fyverkerierna..? ;)


Detta år firar jag och min familj nyår hemma.

Det var från början tänkt att vi skulle fira med min familjs kompisar, men man kan säga att det blev lite ändrade planer. Men att bara fira med sin familj kan ju vara jättemysigt det också.


Just nu håller mina föräldrar på att förbereda varmrätten som snart ska serveras. Jag tänkte att jag emellan förätten och varmrätten skulle passa på att göra ett litet inlägg. 

Jag kan som så säga att till förätt serverades en bit hummer, en liten pilgrimsmussla och en vanlig mussla, alltså blev det temat skaldjur i år. Många tycker att t.ex mussla inte är speciellt gott men jag personligen tycker att det är hur gott som helst. Kan bokstavligen inte få nog av det. x)


Vid tolvtiden förmodar jag att vi ska gå upp på en liten kulle bakom våran hus där vi ska kolla på de alla färgsprakande fyverkerierna. Man ser väldigt bra därifrån, men i och försig ser man bra från vårat hus också eftersom vi har sikt rakt mot ner mot stan där man brukar skjuta de allra finaste fyverkerierna enligt mig.


Jag hoppas att ni hittills har haft en superbra nyårsafton och jag önskar alla fina läsare ett GOTT NYTT ÅR!



Kram!



    





   

Av emmaelins - 31 december 2014 12:44



    



      



    



      



Nagellack:

- Max Factor, nr 01 "Ivory"

- Loréal Paris, nr 842

- Depend Top Coat, nr 30








          

Av emmaelins - 30 december 2014 17:53

Hej på er!



Det återstår ungefär bara en ynka dag av 2014.

Var det inte nyårsafton nyss? Känns som ett år går så fort nu för tiden.

Hur som helst så ska det bli kul med nyårsafton imon. Vi brukar fira tillsammans med en annan familj varje år, så det ska vi göra även i år. Själva skjuter vi inga fyrverkerier, men det är tillräckligt att bara stå och titta på allt som händer på himlen vid 12-slaget.

Ska försöka få till bra bilder under kvällen också!


Annars då?

Idag har jag & familjen varit en sväng i Jönköping för att göra lite ärenden.

Bland annat kolla runt lite i mellandags-rean.

Hittade en tröja & skjorta inne på H&M men annars inget. Eller jo, igår köpte jag en ögonskugga och ett O.P.I - nagellack på Åhléns också. Men annars brukar jag inte gå och shoppa loss på mellandagsrean då julafton precis har varit och det räcker gott & väl med det jag fick då.


På tal om ingenting så känner jag mig lite halv-dan idag.

Pappa har varit sjuk de senaste dagarna så jag antar att jag blivit smittad.

Timingen suger! Inte nu till nyår & allt.. Men men, får väl hoppas att jag känner mig bättre imon.



Ha en bra kväll hörni!






       

       Gammal bild  







 



Av emmaelins - 30 december 2014 16:40

Hej allesammans!


Vi har fått en hel del frågor om hur många besökare vi får varje dag/månad.

Jag vill direkt säga innan ni får några förhoppningar om att jag kommer svara på det här och nu, för det kommer jag inte, att våran statistik är det bara Emma och jag som har med att göra.


Ni behöver heller inte tro att vi skäms över att säga det eller något annat sådant, för det gör vi heller inte.

Vi känner helt enkelt bara att ingen behöver veta hur den ser ut, för att vi själva vet att det blir sådant stohej över det. Då man har en egen blogg blir tendensen att jämföra också större.


Okej, för att detta inlägget inte ska kännas allt för negativt vill vi också säga ett stort TACK till er som följer och läser våran blogg! :) Våran statistik har ökat mycket sedan i Augusti då vi startade våran blogg vilket verkligen är hur kul som helst. 

Det är vi hur som helst väldigt tacksamma över!

Om man har från 0-2 sidvisningar per dag, såklart att man tröttnar på bloggandet. Det blir nästan som att sitta och skriva för sig själv, vilket jag kan föreställa mig inte verkar så roligt.

Men när statistiken går bättre & bättre blir blogglusten också starkare, så ett stort TACK till alla våra fina, aktiva och tipsgivande läsare! :)


Ja, detta blev också ett annorlunda inlägg men jag kände att det var påtiden att jag tog upp detta.


Hade bra!




                

     En liten sneaky på ökningen av våran statestik.

   Sedan kan ni ju föreställa er sifftorna. ;)






 

Av emmaelins - 29 december 2014 21:53



    






    



Jag använde:


O.P.I nagellack i färgen "Hearts & Tarts"

China Glaze nagellack i färgen "Nova"







 

Av emmaelins - 29 december 2014 17:23

Hej på er!



Detta inlägget blir lite annorlunda. Jag tänkte nämligen förklara och visa exakt hela processen med ETT inlägg.


Vi är väldigt noggranna när vi ska publicera ett inlägg här på bloggen och ut till er.

Vi ser oftast till att allt är rättstavat & korrekt skrivet. Alltså skriver inget som INTE stämmer.


Jag (Emma) lägger ner MINST, absolut minst 20 minuter på att göra själva inlägget.

Från att jag börjar - tills jag publicerar.

Okej, varje inlägg kanske inte tar 20 minuter. Men om vi utgår ifrån att det är ett normalt inlägg med text & bilder så är det 20 - 30 min som krävs.



Jag tycker att det är roligt om det bilder med inlägget så därför har jag också oftast det.

Och den proceduren med bilderna tar också sin lilla tid.

Bilderna ska alltså laddas över från kameran till datorn först och främst.

Sedan från datorn till mobilen, jag kan alltså inte ladda över dem direkt till mobilen.

(Men själva inläggen gör vi alltid på datorn)

Väl i mobilen ska de ibland redigeras, inte alltid men ibland.

Och sist men inte minst, laddas upp på bloggplatsen.


Så det är INTE bara att knäppa med fingrarna och sedan är det fixat.

Utan det krävs jobb med bara bilderna.


Sedan är det då till att sätta igång med inlägget.

Och att komma på vad man ska skriva & hur man ska formulera sig är inte alltid det lättaste heller.



När inlägget väl är klart för publicering kollar jag oftast igenom så att allt blev rätt.

Oftast ser man inte att det blev fel när man håller på med inlägget.

Men i efterhand brukar jag få gå tilbaka och ändra om 2 - 3 gånger.



Så, detta var alltså HUR jag/vi gör när ett inlägg ska publiceras.

Och nu kanske ni undrar varför detta skulle vara intressant att läsa..

Men jag vill bara att ni ska veta att det inte bara är att göra ett inlägg hux flux, hehe x)



Kram!







 



Av emmaelins - 28 december 2014 19:19




     










   

Av emmaelins - 28 december 2014 16:13

Hej på er!



I detta inlägget tänkte vi visa 5 stycken julklappar var.

Och ja, det är alltså de 5 bästa julklappar vi fått, även om de andra också var bra.

Vi vill också påpeka att det är MÅNGA som frågat efter detta. Vi var tveksamma från början, men vi bestämde oss sedan för att visa 5 julklappar iallafall.




                                                Elins 5 bästa


   



   


En HP dator. Något som jag blev väldigt glad och tacksam över att jag fick.





   



   


Urband Decay Naked 3 palette.





  


Två handspritar från Bath & Bodyworks. "Paris Amour" & "Berry Amour"





   


En bok där man kan få tips och inspiration till olika modedesigns.






              


Ett O.P.I nagellack i färgen "Hearts & Tarts"   







                                                  

Emmas 5 bästa     


     


                  Ja, min allra bästa julklapp var min systemkamera som jag är såå nöjd över.    





   




  



Jag trodde INTE att jag skulle få denna fina Michael Kors - väska. Men är såå glad över det!

Den ser dock lite blå ut på bilden. Men i verkligheten är den svart med ljusgrå "MK".





      


Victoria's Secret necessär. Både Elin & jag fick ju denna eftersom vi köpte dom när vi var i Stockholm.






     


Även jag fick 2 st Bath & Bodyworks handspritar. "Pink Chiffon" & "Dazzling Diamond"





                 


Amber Romance - body lotion.


 


Alla bilder är egentagna.

Kamera: Canon EOS 1200D





Hoppas verkligen att ni gillade inlägget.

Hörs!








       

     

Jul · Vardag

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards