EmmaElins

Alla inlägg under oktober 2015

Av emmaelins - 29 oktober 2015 20:15

Hej på er!



Herregud vad en vecka går fort. Speciellt loven.

Då känns en vecka som en dag. Medans en vecka i skolan ibland känns som 1 månad.

Men än är det ju inte slut, som tur är!


I helgen (på lördag) är det ju Allhelgona & Halloween.

Men vi startar upp redan imorgon. Vi har blivit bjudna till en halloweenfest som en tjej i klassen håller i.

Så då ska vi sminka oss ordentligt innan, alltså skräcksminkning.

När vi var i Stockholm var vi inne på Butricks och köpte lite saker till sminkningen, så detta ska nog bli bra i år. Vad det är kommer ni få se i våran Stockholmshaul som förmodligen kommer upp i helgen.

Vi kommer att börja fota allting imon.


Enligt mig känns det som att den här grejen med "Halloween" bara blir större & större.

Jag menar, går man bara in på Butricks såhär års är ju hela butiken rustad med massor av halloween-saker.

Jag fattar inte riktigt grejen med detta egentligen? Vad går halloween ut på? Att skrämma folk?

Usch, vad är det för "tradition" att ha?

Det finns ju dom som bara gör det lite på skoj, men sedan finns det ju också dom som verkligen går in för det.

Det enda jag tycker är kul med detta är ju att sminka sig, och sedan ta bilder efteråt.

Men inte mer än så..


Brukar du klä ut dig på halloween? Kommentera gärna! ;)



Som avslutning bjuder jag på lite halloweeninspirerade bilder:


 

 

 

 


Bilder från We Heart It.









 

Av emmaelins - 28 oktober 2015 11:51

Hej allesammans!



Då var man återigen hemma från Stockholm.

Alltså ååhh, jag hade mer än gärna stannat längre än 2 dagar! Det känns tråkigt & ledsamt att detta som man sett fram emot i flera veckor - nu är över..

Men nu har man ju istället denna supermysiga resa att blicka tillbaka till & hundratals kassar med hem.

Haha, okej inte hundratals, men många är det! ;)


Vi skrev att vi skulle uppdatera därifrån, men så blev det inte.

Men när man väl är där så vill man bara skita i allt annat & njuta av stunden!


Om ni vill ha en haul på det vi köpt så kan ni kommentera det, så vi vet!

Förmodligen kommer vi nog göra en oavsett, bara för att det är kul!

Vi kommer även att berätta mer om Stockholm i ett annat inlägg, men jag ville bara uppdatera er lite just nu.



Gjorde två redigeringar på bilder därifrån:


 

 









 

Av emmaelins - 25 oktober 2015 22:09


Hej allesammans!



Imorgon bär det som sagt av till Stockholm, ska verkligen bli såå mysigt & kul!

Haha, vet inte hur många gånger vi nämt Stockholm den senaste veckan nu, men som Emma skrev förra året dagen innan vi åkte, så bor vi långt ifrån huvudstaden, så det blir liksom aldrig någon "vardags-tripp till Stockholm" precis, så därför tycker vi detta är lite speciellt och värt att tagga inför.


Men aja, från Stockholm över till er:

Har ni haft en bra helg? Har ni hittat på något skoj?





Tänkte dela med mig av en låt jag varit helt beroende av de senaste dagarna.







Nu blev detta ett väldigt kort & kanske lite trist inlägg men som tröst kan jag säga att uppdatering från Stockholm kommer att komma, promise!




Vi hörs sålänge!




 

Av emmaelins - 24 oktober 2015 10:46

Hej allesammans!



Äntligen HÖSTLOOOV !!!

Den bästa känslan måste nog ändå vara när man sitter här & har HELA lovet långt framför sig.

Redan på måndag bär det av mot Stockholm! Jag har gått och sett fram emot det enda sedan resan bokades och nu är vi snaaart där!

Vi ska vara där i 2 dagar, så vi övernattar alltså på hotell.

Sedan ska vi självklart shoppa, äta på mysig resturang och ja.. bara ha det allmänt bäst.


Resten av lovet känns ganska oplanerat. Vilket är skönt det med!

Nästa helg är det ju t.ex halloween. Det roliga med det är att göra "halloween-sminkningar".

Så det ska vi förmodligen också göra! Ni som hängt med oss i ett år nu kanske kommer ihåg halloween-sminkningarna från förra året? ;)

Om inte kan jag ju slänga in lite bilder här nedanför.



Föresten, vad tycker ni om vår nya höstheader?

Själva är vi jättenöjda! Vi är faktiskt på samma ställe i år som förra året.

Men det är så himla fint där såhär års.

Vi kände även att vi ville göra något "roligare" på den här headern.

Istället för samma gamla stela poser där vi bara står bredvid varandra, så sitter jag faktiskt på Elins rygg den här gången!

Det blev faktiskt många bra bilder så det var ganska svårt att bestämma sig, så vem vet - vi kanske byter header om några veckor igen till en annan höstheader.



Ha det bra & gör lovet till det bästa nu!



 




 


 

 

Halloween-sminkningar från förra året.








 

Av emmaelins - 22 oktober 2015 19:39

Hej allesammans!



En dag kvar! Shit alltså - vad tiden går fort! Jag är så himla glad över att vi imorgon får höstlov!!

Det ska (för hundrade gången) bli så galet kul & skönt!

Nu känns det som att jag har blivit av med det mesta gällande prov, läxor osv..

Dock har vi fått en matteläxa & en engelskaläxa över lovet, men det är bara några papper som ska fyllas i så det är inte så komplicerat precis.


Idag lämnade jag in min bilduppgift som jag bokstavlig talat lagt ner tiotals timmar på!

Jag har suttit varje onsdagseftermiddag/kväll nu i tre-fyra veckor och kämpat med den där bilden.

Jag koncentrerar mig mycket bättre hemma när det gäller att måla & rita, så därför har jag gjort det mesta hemma, självmant.

Uppgiften var att man skulle måla ett "filmomslag".

Jag blev så nöjd med den att vi till och med tog en kopia på den som jag förmodligen ska sätta upp på väggen.

Jag målade ett ansikte med tårar i ena ögat, svartvit.

Helt ärligt så har jag nog aldrig målat en finare bild, någonsin.

Haha, jag vet att jag låter lagom mallig nu x) Men jag är nästan lite förvånad själv!

Jag vet att jag var jättenöjd med min skiss, men när jag jämför med orginalet tycker jag nästan att skissen är ful..


Ännu gladare blev jag när vi fick reda på vad nästa "tema" skulle vara.

Kan ni gissa vad det är? ;) Bild handlar ju inte bara om att måla..

Utan nämligen fotografering!

Där snackar vi mitt område. Vi ska ta en "stillebensbild", alltså en bild med olika saker i som beskriver en själv & sin personlighet.

Detta ska bli så kul verkligen! Jag kommer förmodligen att visa upp det färdiga resultatet sedan när bilden är tagen.



En sista sak..

Ni kanske undrar om vi aldrig ska byta ut sommarheadern? Halva hösten har ju gått nu..

Men i söndags direkt när vi kom hem från konfirmationslägret så gav vi oss ut för att fota en höstheader.

Det är ju verkligen på tiden att vi byter ut vår somriga header till en höstigare en.

Troligen kommer den nya headern upp imorgon, så håll utkik!



Ha det bra, hörs!



 







 




Av emmaelins - 20 oktober 2015 19:58

Hej på er!



Det var ett tag sedan.. eller ja, en vecka sedan vi gjorde ett inlägg.

Jag är trött på att behöva ursäkta mig hela tiden, om det är så att vi inte har tid att blogga så är det väl så. Då ska man inte behöva komma med en massa ursäkter för det.

Det finns dessutom inga ursäkter förutom skolan. Skolan måste vara prio 1 och denna veckan har vi haft/har sjukt mycket att göra.

Men att inte göra ett inlägg på en hel vecka när man är 2 personer som bloggar - är illa.

Det är inte alls bra, så ska det inte heller vara. Bättring ska ske! ;)

Jag vet själv hur det är att följa en blogg som knappt uppdateras 1 gång i månaden. Man får känslan av oengagemang från bloggaren då. Och som läsare tröttnar man ju ganska fort.



Hur som helst..

Helgen har vi spenderat på ett läger med konfirmationen. Vi åkte dit i fredags kväll och stannade där till lunchtid i söndags.

Det var väldigt intensiva dagar men också hyffsat roliga. Inte alltid, men nästan.

Jag och Elin hamnade inte i samma rum men det gjorde inte så jättemycket eftersom att vi ändå hamnade med våra kompisar. Vi var 10 pers uppe på en trång övervåning med en liten, liten toalett.

Ni kan ju tänka er själva hur bökit det var på morgnarna när man skulle göra sig i ordning och alla skulle in där.

Någon vidare bra sömn har det ju inte heller blivit. Det var tidiga morgnar och sena kvällar.

Min väckarklocka ringde vid 7 och sedan somnade jag inte förns 12 på natten. I rummet under oss bodde ett gäng killar också som helatiden skulle ligga och sparka i taket (som då var vårat golv) x). Väldigt dålig isolering i det där golvet, det var ju till och med nästan så man hörde vad dom pratade om. Så ungefär 7 timmar sömn (knappt) blev det, bra, mycket bra...

På dagarna hade vi som "lektioner" kan man väl säga. Inte typ matte, utan lektoner som hade

med kyrkan, bibeln & jesus att göra.

Det var väl en aning segt i mellanåt.

Men i fredags kväll kollade vi på film, och i lördags kväll hade vi "lägerbål". Alltså en lek-kväll med massa olika lekar.

I söndags var det städning i rummet, dopvandring och ytterligare lekar.

Och när jag säger lekar så var det allt från samarbetsövningar, "Under hökens vingar kom", någon konstig form av brännboll med ett cykeldäck och en pinsam "flörtlek". x)


Ja, men det var väl ungefär allt om den helgen. Orkar inte ta allt, skulle nog bli ganska långtråkigt att läsa exakt allt. Men iallafall, vi hörs strax igen - lovar! ;)




2 vettiga bilder från helgen:



 

Detta var dock inte huset vi bodde i, vi bodde i olika stugor.

Men detta var "resturangen"/matsalen.





 









 






Av emmaelins - 12 oktober 2015 15:00



Hej allesammans!


I dag tänkte jag ta upp en hårstil som jag anser vara väldigt trendigt i år. Ärligt talat så fastnade jag för den bara för någon dag sedan då Emma & jag expreminterade lite med olika hårstilar.

Jag pratar nämligen om krusat hår! .. Eller Crimped hair som det heter på engelska och som jag tycker låter så mycket häftigare.



Men Elin, nu blir det ju lite dubbelmoral eftersom du i ett äldre inlägg beskrivit krusat hår som barnsligt och att man hade det på skoldiscon i förskoleklass i brist på annat.

Och ja, min käre vän. Det har jag faktiskt en gång i tiden sägt, men jag har faktiskt ändrat åsikt, totalt.



Nu tycker jag att krusat hår känns som en trendig höststil inom hår som jag verkligen själv kommer att använda mig av . Gärna tillsammans med en hög tofs med halva håret, då snackar vi höst 2015, haha! Jag tycker också att det är fint om man har lite olika storlekar på det krusade, eller varför inte i slingor, för att få till en rufsigare och höstigare look helt enkelt.




Här kommer lite exemplar på looken:

Alla bilderna är tagna från Google.









   


Är det inte bara för fint & höstigt?

Haha, det tycker iallafall jag, helt klart!




Hoppas ni tyckte om detta lilla inlägget, kanske just du också fastnade för denna hårstilen? Kommer definitivt köra på crimped hair jättemycket framöver!




Vi hörs!





 

Av emmaelins - 11 oktober 2015 19:10

Hej på er!



Mår ni bra?

Själv räknar jag ner veckor och dagar till höstlov!

Alltså guud vad jag längtar! Jag vill ha lov nu, nu, nu.

Jag tror inte jag är ensam om att känna så.. ;)

Vi har lov vecka 44, alltså om 2 veckor. Så det är inte långt kvar alls - vilket är såå skönt!

När har ni lov? Kommentera gärna!


Det känns inget vidare att gå tillbaka till skolan imorgon igen efter en bra praovecka.

Det känns skit på ren svenska. Inte att just gå till skolan, men det som ska göras i skolan denna vecka - det är inte kul.

Haha, det känns som att jag skriver så ganska ofta. Men det är väl helt enkelt för att det är så ganska ofta.

Vi har 2 matteprov, 1 inlämningsuppgift och lite andra smågrejer som inte heller är jätteroliga.

Hela helgen ska sedan tillbringas på ett läger med konfirmationen, jag är väl inte taggad till 1000 på det men det blir väl säkert kul när man väl är där.


Som tur är tycker jag veckorna rullar på fort, så snart, mycket snart står jag där och har höstlov!



Jag tänker inte säga så mycket mer om praoen, då ni förmodligen redan vet vad vi gjort osv osv..

Annars kan ni läsa det i inlägg längre ner.

Men vi hade iallafall en mycket bra vecka med bra "arbetskamrater".

Sista dagen tog jag faktiskt med mig kameran dit för att ta lite bilder som jag tänkte visa er.

Jag vet inte hur uppskattat det är att man springer runt där och tar bilder på allt, så Elin och jag smet iväg lite medans de andra var ute en stund. Hehe..


Här kommer lite bilder från hotellet:



 

Resturangen



 


 


 

Baren



 



 

Finn ett fel i den här bilden! ;)

Kommentera om ni ser vad det är. Det är ganska tydligt!





Ha det bra, hörs!










 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards