EmmaElins

Alla inlägg under mars 2015

Av emmaelins - 31 mars 2015 11:04



IDAG, en solig tisdag som denna.. är det min födelsedag !!

Någon som missat det? x)


Nejmen..

Idag fyller jag fjortis ! Weeeeyyyy! Grattis till mig !

Ska verkligen se till att få ut det bästa av dagen, ÄVEN om jag just nu sitter nerkrupen under en filt, hemma.

Gissa varför? - Jo, min hals hade tydligen bestämt sig för att göra sig ovän med mig.

Helt ärligt så hade jag gärna velat vara i skolan idag & umgåtts med alla underbara vänner.

Eller åtminstonne varit frisk så jag kunde gjort mig lite extra fin idag! För just känner jag mig inte fin för fem öre.

Men aja, inget att göra åt. Jag orkar ju vara uppe iallafall, så jag har gått och plockat lite med mina presenter som jag fick & även fotat lite.

Och åhhh, jag är så galet glad för allt jag fått!! Fick de saker jag ville ha mest av allt just nu, så bättre kan det ju inte bli.



Men nu ska jag fortsätta njuta av min födelsedag.

Ha en fin dag hörni!




 


 


 


 








 

Av emmaelins - 30 mars 2015 21:43

Hej på er!



Hoppas i alla haft en bra dag. Min har varit helt okej faktiskt


Den här veckan vill jag ska gå jättefort för i slutet av veckan, eller på fredag, händer många bra saker!

Jag fyller nämligen år på fredag (weey) vilket jag faktiskt ser fram emot. Jag menar, vem ser inte fram emot en dag som uppmärksammar just DIG? ;)

Samma dag som min födelsedag åker jag och min familj till Skåne för att hälsa på några vänner. Dubbel-weeey! x)  Och sedan har vi även ett långt påsklov framför oss och hur skönt ska inte det bli? Jag tycker ändå att jag förtjänar lov.


Men innan allt detta roliga måste jag ta itu med två matteprov som handlar om bråk, procent och decimalform vilket jag inte ser fram emot.

Matteprov är nog ta mig tusan de värsta proven som finns. Inte för att jag har några svårigheter med det, men just att man inte kan förbereda sig så som man kan inför faktaprov eller vad man ska säga skrämmer mig lite.. Men just nu känner jag iallafall mig ganska säker på det provet kommer handla om så det borde ju gå bra tycker man.



Nu ska jag nog släcka lampan och försöka sova.

Godnatt!





      




 



Av emmaelins - 30 mars 2015 19:15



.... Endast timmar återstår...

För imorgon... fyller jag 14 år !! Weeeeyyy !!

Känns som om det bara är jag som faktiskt är riktigt exalterad över min födelsedag & faktiskt ser till att dagen blir så speciell som möjligt.


I våran familj har vi alltid speciella traditioner vad det gäller födelsedagar.

Och det ser ut som följande:


- På morgonen kommer familjen in och försöker sig på en kraxig sång i olika tonarter, och har även med sig lite presenter. ;)

Så vi öppnar presenterna på morgonen, i sängen.


- Sedan går vi upp och äter frukost som vanligt. Inga bakverk - utan helt vanlig frukost.


- Om vi tar en vardag som exempel så är det ju skola, så själva "dagen" är väl inget speciell.


- Men sedan på kvällen får alltid den som fyller år bestämma en lite festligare maträtt.


- Efter maten äter vi oftast något mer efterrätt/fika-aktikt också.

Fast för att vara ärlig så är jag så fruktansvärt trött på mastiga bakverk, tårtor & sådant för tillfället.

Så imorgon ska vi göra en god fruktsallad med massor av olika sorters frukter istället.



Ja, det var väl ungefär så våra födelsedagar här hemma ser ut.

Inget jättemärkvärdigt, men ändå.



Föresten, igår hade jag ju kalas här hemma, med släkten.

Och det var mysigt! Jag fick lite smycken och pengar, det klassiska - men det går mycket väl hem hos mig.

Men det som är spännande är ju att se vad som gömmer sig i presenterna imorgon.. ;)

Haha, nejmen... lite spännande ändå.



Tillsist tänkte jag bjuda på lite bilder från kalaset igår:


 


 


 


 


 









 

Av emmaelins - 29 mars 2015 22:11

Hej på er!



I detta inlägget hade jag tänkt att ge några tips på hur du får din concealer så naturlig och slät som möjligt.


Let's goo!





1. Håll ett litet avstånd mellan vattenlinjen och concealern

Vill du få din concealer så naturlig som möjligt bör du inte lägga den så långt in vid ögat. Då undviker du den där plastiga känslan eller vad man nu ska säga.




2. Blanda ut med en fuktad svamp

Fukta en svamp och blanda ut om du vill uppnå den mest naturliga looken.

Detta är dock inte något jag brukar göra men jag har sett på t.ex Youtube att flera använder det och det ser ut att fungera väldigt bra för dem.



3. Sätt concealern med ett puder

Detta är något självklart för mig, men kanske inte för vissa andra.

Sätter du din concealer med ett puder undviker du den där kakiga och flagniga känslan.





Sådär. Detta var några tips på hur du KAN få din concealer så naturlig som möjligt.

Detta är som sagt tips som jag tycker är bra men du gör självklart som du vill!





Hörs!




               






 


Av emmaelins - 29 mars 2015 21:15

Hej på er!



När vi är iväg och fotograferar blir det alltid en hel del flams - & tramsbilder, eller bilder som inte blir bra/misslyckade. Spontana bilder helt enkelt.

Så i detta inlägget tänkte jag visa lite "behind the scenes"-bilder från gårdagens photoshoot.



 



 


 


 


 

I bilen x)




 

Tågstationen



 


 

Haha random bild när Elin har lust att smälla ballongen, den blicken...




 





Ja, som ni märkte så var det ju nästan bara bilder på Elin.

Men det är för att jag typ alltid har kameran i handen.. x)



Godnatt!







 

Av emmaelins - 28 mars 2015 20:00

Hej allesammans!



Ett ord som sammanfattar dagen: Foto.

Foto, foto & ännu mera foto. Och aldrig blir det tråkigt!


Som ni förmodligen vet så var jag ju med i stans fototävling idag, och det var verkligen såå kul att strosa runt där bland alla fina bilder. Få höra alla komplimanger osv..

Jag skickade ju in 3 bilder, i hopp om att komma med med någon iallafall.

Men sedan visade det ju sig att ALLA 3 bilderna blev uttagna, så det var verkligen så roligt. Speciellt när det bara var ca 150 av 1.500 som blev utvalda att vara med.


Sedan var ju detta en tävling också. Den bild som fick flest röster av allmänheten vann. (och även en jury's tyckande räknades med).

Det var 3 olika kategorier; Natur, porträtt & fritt tema, och jag hade en bild i vardera kategori.

Så sammanslagt kunde ju 3 bilder vinna, 1 i varje kategori.

Såklart kunde jag ju alltid hoppas på att vinna, även om jag absolut inte förväntade mig det.

Konkurrensen var hård och jag är så nöjd över att över huvud taget ha kommit med.

Så även om jag inte vann så är jag sjukt glad och stolt!



Jag tänkte även visa de 3 bilder jag hade med i tävlingen.


 


 


 


 

Jag & min humle-bild.





Föresten, imorgon vankas det kalas för mig här hemma!

Ska bli väldigt kul, så det ser jag fram emot.

Denna helgen är verkligen top notch.






 


Av emmaelins - 28 mars 2015 19:39

Hej på er!



Som Elin sa i tidigare inlägg så har vi idag spenderat mesta dels av tiden på att få till en riktigt snygg vårheader. Totalt blev det väl flera 100 bilder, i olika miljöer.

Så i detta inlägget tänkte jag visa en hel del bilder från dagens photoshoot.

Vi var både på tågstationen & vid en å och hade vassen i bakgrunden, så det var ju två helt olika miljöer.

Men vi kan inte vara mer nöjda med bilderna!


Iallafall, här kommer dom:



 


 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 






   


Av emmaelins - 28 mars 2015 18:57

Hej på er!



Idag har vi nästan spenderat all tid på att fixa och dona med våran header, både fotat och redigerat den.


Vi var på flera olika ställen och tog bilder eftersom vill ville ha ett stort urval så vi sedan skulle kunna bestämma oss lättare. Men det hjälpte inte så mycket kan jag säga.. Det tog säkert en halvtimme innan vi hade bestämt oss helt för att ta bilden då vi var på tågstationen. x) Haha, ni kanske kan förstå att vi båda är ganska kräsna när det gäller bilder. Men nu i slutändan är vi väldigt, väldigt nöjda. Det kan nog till och med vara den snyggaste headern vi fått till någonsin!


Vi tog lite andra bilder också som förmodligen kommer komma upp senare idag.


Ni får mer än gärna också kommentera hur ni tyckte den blev.



Hörs! 



 





Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards