EmmaElins

Alla inlägg under november 2014

Av emmaelins - 30 november 2014 21:26

Wyclef ft. Avicii - Divine Sorrow










 

Av emmaelins - 30 november 2014 17:49

Hejsan hejsan!



Då var det Första advent. Vilket innebär premiär av "Adventspecial med Emma & Elin", wohoo! .. x)

Idag tänkte vi dela med oss av det absolut godaste julgodis-receptet som finns, nämligen "Rocky Road".

Så vi sätter igång.





Rocky Road


     20 stycken




- 200 g mjölkchoklad & 200 g mörk kvalitetschoklad.


- 2 påsar dumlekola


- 2 nävar mini marshmallows


- 3 dl saltade jordnötter


- 1/2 dl cashewnötter




1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

Låt svalna något.


2. Blanda samtliga ingredienser med den smälta chokladen.


3. Häll ut blandningen, cirka 3 cm tjock, på en bricka med bakplåtspapper och låt stelna i kylskåp.


4. När blandningen har stelnat skär du upp den i rutor.


5. Nu är dessa godingar redo för att smakas.





Bilder


                     




      





    


Detta är då det färdiga resultatet. (Inte våran bild)




Hoppas ni gillade denna lilla "adventspecial" för denna veckan. Kanske blev lite halvdan men vi har inte haft någon vidare tid med detta idag. Men veckorna fram över lovar vi, juloutfits, sminkningar, tävlingar och annat smått och gott vid dessa tillfällen.



Hörs!








       


  

Av emmaelins - 29 november 2014 21:13

Hejsan!


Denna lördags eftermiddagen har spenderats åt en musikal som heter "Rent".

Vid ungefär halv två åkte jag och några som min familj känner till en litet samhälle som heter Österbymo där vi skulle titta på denna musikalen.


Musikalen "Rent" har gått i Stockholm och detta kan man säga var som en liten mindre version.

Medverkarna förvånade mig riktigt mycket. Det var verkligen över mina förväntningar.

Det var både sång, skådespel och till och med lite dans vilket jag tyckte var roligt.

Det slog kanske inte "Flash Dance" som jag och Emma tittade på när vi var i Stockholm precis men det var ändå en jättebra musikal.


Det hela tror jag var väldigt baserat på jämnständhet mellan människor och själva berättelsen bakom det hela var ganska sorglig. Det handlade mycket om sjukdommen "Aids" som är en dödlig sjukdom.


Om du har möjlighet att ta dig till Österbymo så rekommenderar jag att ni ska gå och se musikalen starkt. Den var faktiskt förvånadsvärt bra!



Ja, nu ska jag kanske ta och kolla på någon film.

Hade bra så hörs vi!






 

Av emmaelins - 29 november 2014 20:54

Go kväll i kylan!



Ja, sjukt vad kallt det är ute. Kan inte sätta foten utanför dörren utan jacka, mössa, vantar, halsduk/scarf.. osv ...



Imorgon redan, är det första advent. På måndag är det 1:a december och julkalendern börjar.

Efter det kommer lucia, andra, tredje och fjärde advent och sedan.. är det julafton.

Jag SKA verkligen försöka njuta och ta till vara på december. Även om det nästan är fullt upp veckorna framöver så ska jag andas in julen och känna känslan. *Vuxenvarning* x)



Veckan som kommer är fullproppad med saker som ska hinnas med.

Det mesta består av saker som har med skolan att göra, suuuck.

Men jag ska se det positivt. På tisdag har jag dansuppvisning i stadshuset, vilket kommer bli superkul. Dock så jag kommer ha fullt upp hela eftermiddagen nästan, plus att jag måste plugga och repetera inför ett teknikprov SAMMA dag, hur ska jag hinna?...



Jag tänkte även säga att imorgon då det är första advent så kommer Elin och jag ha premiär av "Emmas & Elins adventspecial". Det går alltså ut på att vi ska göra varsitt jul-relaterat inlägg vid varje advent för att få lite extra julkänsla här på bloggen.


Och vad säger ni? Kanske dags att tänka på att få till en lite "juligare" header någon gång framöver också.

Men det får vi ta när vi hinner, det gäller att prioritera!



Nä ni, nu ska jag fortsätta njuta av denna lördagskväll, ha det bra hörs!





      













   

Av emmaelins - 29 november 2014 14:56

Hejhej!



I detta inlägget tänkte jag visa vad jag använder för hudvårds-produkter då det var efterfrågat att jag skulle göra det.







                                     Clearasil - Daily gel wash

              


Detta är då en ansiktstvål som jag använder morgon och kväll då huden känns fräsch och ren efteråt.






                                    Neutrogena - Daily Scrub

              


Denna skrubben är så sjukt bra för den verkligen fräschar upp huden ordentligt och alla stora porer är som borta efter använding av denna produkt.

Ett plus i kanten för att den luktar supergott.






                             Clearasil - Deep cleansing toner

              


Efter jag skrubbat och tvättat huden tar jag detta "ansiktsvattnet" och drar i hela ansiktet med hjälp av en bomullspad. Efter detta kan man nog inte bli mer ren?.. x)






                              Apoteket - punktbehandling

             


Denna gel applicerar jag på t.ex finnar och andra "utslag" i ansiktet. Den funkar faktiskt bra, för den "torkar ut" finnarna under natten, vilket leder till att de blir mindre och försvinner. Dock säger det ju inte bara "poff" och sedan är de borta, men denna punktbehandligen hjälper till att förminska och torka ut.  






             NIVEA - Pure & Natural moisturizing day care

     


Denna krämen återfuktar superbra och är inte heller FÖR fet. Jag använder bara denna på dagen och inte natten då det är en "dagkräm". Rekommenderar till er som har torr hy.


Bra pris för att vara så bra också. Detta är enligt mig, ni kanske inte tycker likadant - men den är värd att testa.





Yes, detta var min lilla "hudvårds-rutin"

Ha en skön lördagseftermiddag så hörs vi! :)









 

Av emmaelins - 28 november 2014 20:29





 






 





 





 





 





 


Bilderna är tagna från We Heart It.







 

Av emmaelins - 27 november 2014 20:50

Hej!


Nu tänkte jag göra en tag som heter "Get to know me better tag". Tänkte att det kunde vara lite roligt med random facts om mig. ;)


Vi kör igång!




1. Har du något/några husdjur?

Nej, det har jag inte.



2. Nämn tre saker som är fyskiskt nära dig. (Wierd fråga enligt mig)

En kudde, schäslongen jag sitter i och en skål.



3. Hur är vädret hos dig just nu?

Kallt.. Ja, vi är i fasen i övergången från hösten till vintern då vädret är allmänt trist hela tiden, men just nu är det kväll och kolsvart ute.



4. Vilken tid vaknade du imorse?

Klockan 07.00 ungefär.



5. När var det den senaste gången du duschade?

Det var faktiskt tidigare ikväll.



6. Vilken var den senaste filmen du såg?

Jag tror att det var LOL. (Jag vet, är en aning efter eftersom ALLA har sett den minst 7 gånger innan jag ens sett den för första gången.)



7. Har du någonsin varit i ett annat land?

Yes box.



8. Tycker du om sushi?

Ärligt talat tycker jag att det smakar plast..



9. Var köper du dina matvaror?

Ica Basic ofc.



10. Hur många syskon har du?

Jag har ett syskon, en lillebror.



11. Hur gammal blir du nästa gång du fyller år?

Jag blir 14 år.



12. Färgar du ditt hår?

Nej. Jag vill helst inte börja färga mitt hår för tidigt eftersom det sliter så fruktansvärt mycket på håret.



13. Säg något du planerar att göra idag?

Att sova, antar jag.. Har jag något val om jag inte vill vara dödstrött imorgon..?



14. När var den senaste gången du grät?

Det kanske var för någon vecka sedan eller så.



15. Vad är din perfekta pizza-topping?

Ost, skinka och annanas, den nya pizza-kombinationen by Elin Johansson. *applåder*



16. Vilket föredrar du? Ost - eller hamburgare?

Hamburgare.



17. Vad har du för färg på dina ögon?

Mina ögon skiftar från grå till blå.



18. Kan du känna skillnaden mellan pepsi och cocacola?

Ja, det kan jag faktiskt. ;) Känner mig stolt om ni undrar.





Ja, det var alla frågor för denna TAG:en. Vissa frågor valde jag bort eftersom de kändes väldigt onödiga och ointressanta men iallafall, ha det bra så hörs vi!




 


Bjuder på en gammal bild från Stockholm, saaknar!








 

Av emmaelins - 27 november 2014 20:20





      




På bilden ser du:


- Escada "Cherry In  The Air" parfym


- Odd Molly kofta


- Vitt OPI nagellack


- Michael Kors väska


- Anastasia Beverly Hills "Contour Kit"


- Systemkamera


- Urban Decay "Naked 3 eye shadow palette"




Detta skulle inte sitta fel ;)

Tro bara inte att jag önskar mig alla dessa dyra saker i julklapp nu.

Eller önska kan man ju alltid göra, men allt detta går på ca 10.000 spän, vilket känns som en lite väl orelevant summa.



Hade bra, hörs!










 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards