EmmaElins

Alla inlägg under augusti 2014

Av emmaelins - 30 augusti 2014 18:27

Hejsan! :)



Nu är det Lördag igen! Veckorna går på ett nafs nu för tiden. Tyvärr helgerna också för den delen.

Medan Emma är i Stockholm tar jag bara det lungt. Har märkt att skolan suger ur det mesta ur mig eftersom jag idag är jättetrött.

Har som sagt inte gjort något speciellt idag förutom att jag var ute och sprang i förmiddags.



Idag skulle jag spelat en fotbollsmatch i Vetlanda men den blev inställd.. :( Men det är skönt att inte känna sig så uppbokad heller.



Ikväll ska jag och min familj äta kräftor. En fin kräft-girlang är uppsatt så nu är det bara kräftona som saknas. :D



Blev ett litet inlägg om hur läget är hos mig!


Vi hörs!



 







 

Av emmaelins - 29 augusti 2014 18:52

Hejhej!


Hur är det med er?
Med mig är det finfint! x)
Är påväg till Stockholm nu som jag skrev i ett annat inlägg.
Är inte framme ännu men halvvägs iallafall.
Kommer bli en sjukt kul helg !!

Kommer nog uppdatera här lite då & då!
Hörs!


   


      






 




[Bild]

Av emmaelins - 27 augusti 2014 15:26

Hejsan!



Nu när skolan är igång i full fart igen så blir det mindre tid till att blogga.

Vilket gör att uppdateringen blir lite segare. Men vi ska göra så gott vi kan och FÖRSÖKA göra ett inlägg per dag.


Idag var jag hemma från skolan. För imorse när jag vaknade hade jag redig magkramp, alltså KRAMP. Det gjorde så fruktansvärt ont så jag kunde knappt gå upprätt. Ingen aning om vad det kan bero på?

Så jag fick stanna hemma idag så att det inte skulle bli värre. Det går ju magsjuka i skolan så jag ville inte riskera att få det eftersom jag hade så ont. Men nu känns det bättre, så det blev nog ingen magsjuka som TUR var.


Påtal om att det var tur, jag ska nämligen till Stockholm över helgen !!

Längtar sååå mycket! Åker redan på fredag eftermiddag efter skolan. Har sett fram emot det ända sedan det bestämdes så jag är så taggaad!


Igår började även dansen som jag (vi) går på! Går i tre stycken olika grupper:

Modern dans, Balett och Jazz.

Och när man tänker på jazz tänker man kanske på 80-talet eller något? x)

Men så är det inte, utan jazz är en blandad 'mix' av allt möjligt kan man säga.


Det sista jag tänkte skriva, (fråga) är om ni har något 'önske inlägg'?

Något särskilt ni vill att vi gör ett inlägg om helt enkelt! Kommentera gärna!



Så, nu är jag färdigskriven x)

Hörs!




      









 



Av emmaelins - 25 augusti 2014 17:06

Hejsan! :)



Som ni kanske har märkt nu så kollar jag på en serie som heter Teen Wolf. Inte så konstigt att man missar den eftersom jag skriver att jag ska kolla på den GANSKA ofta. :D

Jag tänkte berätta lite om den serien eftersom det verkligen är något att rekommendera.




Första säsongen handlar om en tonårspojke som en dag beger sig ut i skogen för att leta efter en död kropp, en halv död kropp dessutom, ute i skogen med sin bästa kompis.

Den natten blir han biten av en mystiskt varelse, en varulv!

Han utvecklar egenskaper som en varulv har, t.ex att han ser och hör bättre och kan röra sig snabbare. Och att han läker dessutom mycket fortare.

Tillslut så kan han förvandlas till en varulv och stöter då på en massa problem. Bland annat blir han förälskad i Allison vars pappa är varulvsjägare.



Spännade? :D

Den finns 4 säsonger än så länge. Säsong 1,2, 3 A, 3 B och 4.


Denna serien är hur bra som helst och man blir nästan helt beroende av den!

Helt klart den bästa serien jag sett! :)

Så om ni inte kollar på denna serien, gör det! Du kommer absolut inte ångra dig!



Här är trailern till säsong 1:





Vi hörs!







 

Av emmaelins - 23 augusti 2014 20:09

Hej på er! :)



I förmiddags rensade jag ur min byrå tillsammans med mamma.

Det behövdes verkligen eftersom jättemycket hade blivit för smått.

Det blev en hel del så det var inte mycket kvar i den där byrån sedan! x)



Vi beställde också lite kläder för det behövdes rustas upp med lite kläder till hösten.

Jag hittade många fina grejer.

Det brukar börja med att jag blir arg och irriterad när jag behöver rensa kläder, eftersom jag känner att jag går runt i samma kläder hela tiden. x) Haha!


Resten av dagen har jag varit med Emma. Det blev en 'badmintondag' kan man säga för vi har spelat babminton nästan hela dagen! :D



Som bonus får ni ett bra låttips! :D



Thank you - MKTO







 


Av emmaelins - 22 augusti 2014 21:21

Go kväll :)



Blir ett sent inlägg nu men jag tänkte berätta lite kort om dagen.

Så ja, skolan har ju dragigt igång igen och jag börjar vänja mig.

Idag GICK vi till ett ställe som heter 'Rås', Det var ganska långt att gå och så gjorde vi lite övningar på vägen.

Men när vi kom fram så skulle vi göra upp egen eld i en grupp, och sedan laga mat där över.

Gissa vad? Min mat blev totalt bränd så fick knappt i mig någonting! x) Hahah, margarinet i botten var bara aska, bokstvlig talat ASKA! x))

Luktade sedan väldigt mycket rök när jag kom hem så jag tog en dusch.



Sedan har jag väl inte gjort så mycket mer, var lite med Elin förut innan hon skulle på fotbollsmatch.

Skönt att det är helg igen iallafall, vilket betyder sovmorgon imon.

Eller sovmorgon och sovmorgon, jag brukar gå upp runt 9 när det är helg.

Men annars inte så mycket planer för helgen heller. Tar den som den kommer helt enkelt!


Aa, det var allt jag hade och säga, hörs!







 


Av emmaelins - 21 augusti 2014 19:26

Hejsan på er!



Nu har mina kläder som jag har beställt kommit så jag tänkte tipsa er om just dessa sakerna, berätta lite om vad jag tycker om dem och så. ;)



 



- Quiltad jacka från H&M. 399:- 



Denna hade jag med i min 'höstlook' för ett tag sen. Tycker fortfarande att jackan är jättefin, väldigt skön också för den delen. Längtar efter att kunna prova ut den mer nu i höst. (;




- Mössa med rosett från H&M. 79:50


Denna mössan fastnade jag för DIREKT! Den är hur gullig och fin som helst. Älskar rosetten på toppen! Så sött! :D




- Mosstickade fingervantar från H&M. 59:50



Japp, ett par matchande vantar till mössan! Båda har rosetter på sig och vem älskar inte rosetter?

Sjukt gulligt enligt mig! Love it! <3





Vi hörs!







 

Av emmaelins - 20 augusti 2014 18:54

Hej på er! :)



Som Emma berättade förut så var det första skoldagen idag. Som sagt tycker jag att det gick ganska bra men det kändes ju också lite nytt att inte gå tillbaka till de små husen som mellan och lågstadiet håller till utan stanna i det stora huset där högstadiet är.




Emma tog ju upp i det förra inlägget vad vi gjorde idag så det behöver jag ju inte skriva igen! x)

Det var en ganska chill dag, inget som krävde speciellt mycket tänkade eller så!




På eftermiddagen hade vi ju som sagt vanliga ämnen igen och då skulle jag ha hemkunskap och Emma teknik.

På hemkunskapen dippade vi grönsaker (Någon som dippar vitkål? Inte jag.. men hemkunskapsläraren satt där med sin vitkål.) xD




Men överlag kändes den första skoldagen bra! Skönt nu i början när man inte har några läxor eller prov.




Nu ska jag skriva ner lite grejer i min almenacka så hörs vi! (:








 


Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards