EmmaElins

Alla inlägg under april 2015

Av emmaelins - 25 april 2015 19:06



Nu tänkte vi bjuda på en ordentlig omgång av bilder från våran photoshoot igår.

Fler bilder än vanligt, men också finare än vanligt.

Dessa bilder andas verkligen vårfeelings.





 



 



 


 


 


 


 


 


 


 


 



 


 


 



 


 


 


 


 


 




 


 


    


 


 



 



 


 


 


 


    


 


 


 


 




 



 









   

Av emmaelins - 24 april 2015 21:05





          






 







Av emmaelins - 24 april 2015 19:51

Hej på er!



En fredageftermiddag som denna har tillbringats utomhus, på stan.

Vi har haft ytterligare en vårig photoshoot bland rosa och fina träd.


Efter skolan var det bara hem, äta, fixa iordning sig, och åka iväg.

Och äntligen fick jag fota fina bilder mitt i körsbärsblomningen.

Bilderna blev verkligen såå fina. Så nu kan ni förvänta er en STOR bildbomb med massor av härliga bilder, OCH en NY vårig header.



 










 


Av emmaelins - 23 april 2015 21:59


     

        

               



Ja, vem vill INTE åka till ett sådant ställe nu?

Som Emma skrev i ett tidigare inlägg är ju körsbärsblomminingen igång för fullt. Hade man bara lite närmare till Stockholm skulle vi mer än gärna åkt till Kungsträdgården, vilket är ett sådant blomstrande, vackert ställe just nu, och fotat en fantastiskt header. Men nej, det blir ju lite svårt med tanke på att det är ungefär 25 mil dit..

Men om tur är finns det ju som sagt ett liknande ställe i våran stad fast betydligt mindre där också är helt rosa av blommor. Vi hade tänkt att vi skulle åka dit idag och fota lite. Det har varit soligt och VARMT hela dagen så det skulle ju passat perfekt. Men nu blev det inte så pågrund av att vi har dans lite senare på eftermiddagen så det skulle blivit lite stressigt, tyvärr.. Men när man väl är där vill man ju helst inte stressa utan ta det lungt och fota bra bilder, inga halvdana och suddiga i farten liksom. Nä, ordentligt ska det vara! ;)



Men nu måste jag nog ändå ta och försöka sova. Jag vet inte, det har blivit en vana att jag gör inläggen på vardagarna så sent, vilket inte är så bra.. Det måste förbättras!



Hörs!






 

Av emmaelins - 23 april 2015 20:44



Man kan bara inte annat än att älska vädret som varit nu de senaste dagarna.

Underbart. Sol, varmt, skönt..


Igårkväll när Elin skulle gå hem fick jag bara för mig att följa med ut, och jag tog med mig kameran.

Vilket resulterade i hyffsat varma, spontana & oseriösa OCH fina motljusbilder när solen gick ner bakom träden.

Där ser man!


Tänkte visa dom nu, har ändå inget annat att komma med för tillfället.

Så ni får se på lite bilder helt enkelt.


 



 


 


 



 

Det ser ut som att jag står mot en blå/vit skärm eller något, men det är faktiskt himmlen.




 



 



 



 


 


 








  

Av emmaelins - 22 april 2015 19:31



Vet ni vad?

Kungsträdgården i Stockholm, är DÄR jag vill vara just nu.

Jag blir bara mer och mer igångtriggad när jag ser detta överflöd av bilder från körsbärsblomningen som just nu pågår i Kungsträdgården.

Åhåh, lycko dig som har varit där och fotat dina fantastiska bilder.

Önskar att jag åtminstonne hade lite närmare till Stockholm.

För det bara kliar i fingrarna, och i benen också för den delen. Jag vill bara springa dit med kameran i handen och fota otroligt fina bilder.


Men det finns faktiskt en räddning.

I norra delen av min stad så finns det även där ett stråk av körsbärsträd som precis har börjat blomma just nu. Jag har försökt hålla mig uppdaterad på utvecklingen av blomningen under senaste veckan genom att ha cyklat dit för att kolla.

Idag frågade jag mamma om hon hade sett att träden började bli rosa - och JA det hade hon.

Och när träden väl har börjat blomma så hinner man knappt blinka förens det är över.

Så det gäller att vara kvick.


Så inom de absolut närmsta dagarna ska jag åka dit och fotografera - helt klart.

Man får EN chans om året och den ska jag banne mig ta.




 

Kungsträdgården




 




 




(Alla bilder är lånade från google)









 

Av emmaelins - 21 april 2015 21:54

Hejsan allihopa!


Jag hoppas, som jag alltid skriver, att ni alla haft en bra dag.

För min del känns det som att denna veckan kommer att gå snabbt fatsän att den kommer att vara varm som in i bomben. Vi hade ju studiedag igår vilket innebär att det blir en mindre skoldag denna veckan. Tumme upp för det!


Morgondagen ser ändå ganska bra ut. Förmiddagen inleds av en föreläsning av någon författare som ska komma till våran skola. Magnus Nordin tror jag att hans namn var. Det ska väl ändå bli roligt. Haha, man behöver ju inte göra något annat än att sitta och lyssna ändå. x)

På eftermiddagen har jag endast två lektioner, matte och teknik. Tekniken är vädigt chill för min grupp. Vi lyssnar på radion medan vi håller på med vårat arbete och förra gången tog till och med en kille i min klass med sig en påse chips till lektionen. När lektionen var slut var påsen uppäten.. Där gick vi nog över gränsen, egentligen.



Okej, detta kan ju inte ni veta men jag sitter nämligen här och gnider på mina torra händer mot varandra hela tiden. Det är nog bäst att jag går upp och smörjer in dem och sen försöka sova. Skönt att vi har en liten sovmorgon imorgon! 



Hörs!




               








 








Av emmaelins - 20 april 2015 20:30

Hej på er!


I detta inlägget hade jag tänkt visa fyra prudukter som jag "verkligen måste ha".

Tyckte detta inlägget verkade väldigt roligt att göra så det är endast därför.


Vi kör!




Återfuktade krämer



 

Krämer, från handkräm till ansiktskrämer till olika lotions är verkligen något som jag behöver. Min hud, överallt, blir så fruktansvärt torr vid denna årstiden så krämer är något som hjälpt till med att hålla torrheten borta. Jag går dagligen och tar handkräm eftersom det är mycket, mycket, mycket skönare att ha lena och mjuka händer än torra och sträva.





ÖÖögonbrynsborstar



           


Eftersom jag varken fyller i eller noppar mina ögonbryn är det för mig viktigt att de istället är prydliga och kammade. Utan någon ögonbrynsborste skulle mina ögonbryn stå åt alla håll och kanter vilket jag inte tycker ser så snyggt ut.

I brist på ögonbrynsborstar tar jag istället tandborstar, vanliga borstar och hårnålar, så då förstår ni nog hur läget är med det. ;)






Öögonfransböjare



          


Jag kan VERKLIGEN INTE lägga mascara utan att jag böjt mina ögonfransar innan. Ögonfransarna pekar då bara rakt fram och får ingen som helst volym, så för min del måste jag böja mina ögonfransar innan jag lägger mascara.

Men det kan ju även vara fint att man bara böjer sina ögonfransar. Mina ögonfransar ser då längre ut, jag tycker att mina ögon ser mycket mer öppna ut och jag ser generellt mycket piggare ut.





Läppbalsam



  


Hur hade männsikan klarat sig utan läppbalsam egentligen? Äh, jag behöver inte säga mer än så. Alla, precis ALLA behöver ett läppbalsam till hands och det vet du också.




Sådär, det var mina 4 skönhetsmåsten det. Inget speciellt så men det kanske är lite roligt att veta ändå.


Hoppas att ni gollade inlägget så hörs vi!





 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards