EmmaElins

Alla inlägg under april 2015

Av emmaelins - 20 april 2015 20:02

Hej allesammans!



Haft en bra dag?

Jag har iallafall haft studiedag idag, vilket var så skönt.

Då slapp man ha söndagsångest igår, fick sova längre idag, OCH slippa skolan helt enkelt.


Men imorgon är allt som vanligt igen, tyvärr.

Jaja, som tur är så är det ju faktiskt mycket ledigt i dessa tider.

Första maj, Kristihimmelsfärd, studiedagar osv..

Tummen upp för det.


Men om vi går tillbaka till studiedag.

På "studiedagar" är det väl antagligen meningen att man ska "studera", men det har inte blivit något med det för min del.

Men jag har faktiskt inte så mycket att studera faktiskt, bara ett hemkunskapsprov på onsdag.


Istället har jag och Elin varit med varandra idag, såklart.

Vi har hoppat, hoppat & hoppat ännu mer studsmatta.

Ja, gud vad vi har hoppat. Snurrat & voltat så jag var alldeles yr, svettig och flåsig när jag kom hem.

Jag är väldigt bra på att ta ut mig till max, vilket inte alltid är så bra då det kan få vissa konsekvenser efteråt.


Men hur som helst är det så skönt att värmen äntligen är här, så som jag längtat efter den.

Äntligen kan man vara ute utan att frysa ihjäl.

Plus att det är BRA MYCKET bättre att vara ute och t.ex hoppa studsmatta istället för att sitta och dega framför datorn.



För ovanlighetens skull har jag inga bilder från dagen.

Men men.. ha en fortsatt skön måndagskväll, hörs!




 








 

Av emmaelins - 19 april 2015 13:35




Fotograf: Emma

Modell: Elin

Styling: Elin & Emma




 



 



 


 



 


 


 


 


 



Extra mycket bilder den här gången.. x)







   


Av emmaelins - 19 april 2015 11:05



   

Lite oseriösa selfies efter att man varit ute och sprungit fungerar alltid. ;)





 





Av emmaelins - 18 april 2015 20:50


Ibland måste man få drömma sig bort, tänka på saker man så gärna skulle vilja uppleva.


Jag tänker på en stad som erbjuder myycket shopping, doften av stooorstad, världens häftigaste sevärdheter.

Höga byggnader, gula taxibilar & frihetsgudinnan.


Ringer det i klockan?

- Jag pratar om NEW YORK.

Att få åka dit vore ju drömmen. Tror att alla som inte har varit där, någon gång i livet vill uppleva NYC.

DET vore så galet häftigt.



 









 

Av emmaelins - 18 april 2015 19:25

Hej allihopa!



Ni kanske kommer ihåg att jag för någon månad sedan gjorde en haul på de saker jag jag köpte i Stockholm. Jag visade bland annat ett par löparskor som jag nu testat ut ett tag. Så därför hade jag, i detta inlägget tänkt berätta lite om de här skorna, vad jag tycker om dem osv..


  

    




                       




Jag kan jag börja med att berätta lite kortfattat om skornas utseende. Jag menar, är de inte bara för snygga? Verkligen en stor färgklick till löpar-outfiten.

Det räcker nästan bara med att kolla på dem och man blir sugen på att ge sig ut på en runda. De står liksom bara där och glänser eller vad man nu ska säga. x)

Personligen tycker jag att det är mycket roligare att springa när man har en snygg utrustning.


Om man går över lite mer på skornas kvalité tycker jag än så länge att de verkar väldigt bra. Jag får ett bra flyt och en bra studs när jag springer och dessutom passar skorna min fot perfekt, supersköna!


Jag är verkligen nöjd med dessa skorna, rekommenderar verkligen dem starkt!



Inlägget är INTE sponsrat. Detta är endast mina egna åsikter.   






 


Av emmaelins - 17 april 2015 19:53

Hejsan allihopa!


Fredagen är kommen och jag bara skriker av glädje!

Okej.. Nej, det gör jag inte, men ändå..

Hur har eran dag varit? Bra, dålig eller sissodär? Min dag har varit väldigt bra faktiskt. Våran elevensval, vilket är våran sista lektion blev inställd. Så fruktansvärt skönt att för en gång skull kan få sluta innan klockan två.

Lektionerna idag var helt okej. Jag spårade dock ur den sista lektionen.. Oupsi!


Jag växlade även några ord med min gamla kärlek idag. Mycket trevligt med tanke på att jag inte pratat med honom på hur länge som helst. Lite Flashback Friday kan man väl ändå säga. ;)


Till alla er som jag känner och som läser denna bloggen säger jag:

- Hej.

Nä, men ni vet vad och vem jag pratar om och ni kanske tycker jag är en aning dum i huvudet nu..


Okej, jag vet inte varför jag tog upp det där.. x)



Nu ska jag nog kolla lite på Let's Dance och sedan kanske kolla på någon serie. (I motsats till Emma)






Hörs!

   







    

 

Av emmaelins - 17 april 2015 19:02

Hej på er!



I detta inlägget tänkte jag bjuda på 5 bekännelser om mig själv.

Förmodligen får ni kanske reda på saker ni inte visste innan om mig. ;)



1. Jag har en tendens till att sitta och pilla på saker. (på mig själv)

T.ex på sår, i ansiktet, i håret osv.. Och det är något jag måste sluta med. Att pilla på sår är inte bra, men sånt där är inte alltid så lätt att kontrollera. Jag har alltid varit sån, så jag får väl helt enkelt försöka jobba bort pillandet.



2. Okej, för att vara ärlig. Jag tycker att SLÖJD är så sjukt tråkigt.

Jag menar allvar, jag blir bara så uttråkad av sitta där och pilla med nål & tråd jämt och ständigt.



3. Jag kollar inte på någon serie, och har knappt aldrig gjort.

Whhhaaat? Tänker ni nu...

Jag har kollat lite på Gossip Girl, men jag prioriterar annat före att sitta och kolla på serier.

Jag prioriterar hellre bloggen, fotografering och sådant som är roligare.



4. Jag har med mig min kamera nästan överallt.

Okej, inte på shoppingturer då det känns bökigt att släpa runt på den då.

Men nästan alltid annars - så är det jag & min kanon. Haha fattade ni den?

"Kanon" = Canon



5. Jag har gått på gymnastik när jag var yngre. Jag började redan som 3-åring när föräldrarna var med och höll en i handen när man gick balansgång. x)

Jag gick liksom inte på gymnastik alla år i streck. Utan det var lite på - och av, men jag tror jag slutade när jag var 10 år.

Men det här med gymnastik sitter fortfarande i mig, det har liksom bara varit en naturlig grej för mig, har alltid haft lätt för det. Och nu går jag ju på balett så det passar ju mig som handen i handsken.




Ja, det var alla bekännelser.

Hoppas ni gillade inlägget & ha en skön kväll hörni!

Hörs!






 










 

Av emmaelins - 16 april 2015 21:19

Hejsan allesammans!



Ja, som sagt, nu är det bara att pusta ut. Nästan hela veckan har gått, endast fredagen återstår. Det måste ändå vara den skönaste känslan på hela veckan, att det är fredag imorgon.


Denna veckan har våran klass gjort tre engelska-prov, alltså en varje lektion. Vi har sådana veckor då vi skriver prov varje lektion. Inte det roligaste om man säger så... Men nu är det iallafall över vilket är riktigt skönt! Jag tycker ändå att jag presterade bra på proven så jag är helt nöjd. Den jobbigaste känslan är när man går och har ångest över ett prov som man inte blev så nöjd med så det är ju alltid skönt när man slipper den känslan.



Vi har nästan precis haft påsklov men ändå längtar jag så mycket till sommarlovet..? Jag vill bara att dessa sista veckorna av vårterminen bara ska rusa iväg, vilket de i och för sig kommer att göra.

Det känns verkligen inte som om jag gått i sjuan i snart ett läsår. Allting har gått så sjukt snabbt från den dagen man satt i klassrummet, första dagen, nervös som satan. Snart så står man väl där, sista dagen i nian, redo för gymnasiet.

Okej, jag ska inte framföra värsta dikten om hur snabbt allting går och blablabla. Ni behöver inte vara oroliga. x)


Det är nog bäst att jag försöker sova istället. Man måste ju faktiskt inte vara uppe till halv elva varje kväll.



Go' natt!




      



        







Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards