EmmaElins

Alla inlägg under januari 2015

Av emmaelins - 31 januari 2015 20:25

Hejhej!



Sista dagen av januari 2015, herregud vad tiden flyger iväg.

Har hunnit med massor idag, vilket känns skönt. Jag blir lätt rastlös & uttråkad när jag knappt gör någonting när det väl är helg. Så därför försöker jag göra så mycket av helgen som jag bara kan.



Dagen började bra med färska frallor till frukost. Vi äter sällan just färska frallor, brukar oftast äta vanliga mackor eller rostbröd, så därför blir jag alltid lika glad över fluffiga frallor - mmm så gott.


Sedan tog jag mig en skön dusch och gjorde mig iordning.

Efter det klickade jag några bilder på inredingen här hemma, och även gick ut och fotade lite i vinterlandskapet som kommer lite till & från. Känns som att det kommer ny snö till helgerna och slaskar bort i veckorna..


Sedan var jag med Elin och som ni kanske har sett så fotade vi en outfit med temat "Denim" denna gången. Och påtal om det så fick vi en fråga om vi kunde göra ett inlägg om HUR det går till "Bakom kulisserna" eller vad man ska säga?, alltså att ni får hänga med under hela processen.

Och JA, ett sådant inlägg kommer!

Aja, vi var även framme på stan en sväng och köpte lite smått & gott ;)

Och det var allt vi hann göra tillsammans idag då Elin skulle till sin mormor sedan.

Så nu på kvällen har jag faktiskt suttit och ritat lite - kors i taket! (och med det menar jag inte att suttit och ritat kors i taket, utan man brukar säga så när man gör något för ovanlighetens skull) Brukar aldrig göra det, men helt plötsligt kände jag bara för att göra det då även jag tycker att det är ganska kul.



Okej, nu får jag ha skrivit klart.

Bjuder bara på lite bilder från dagen som avslutning :)



             


       

            


     






 

Av emmaelins - 31 januari 2015 18:47

På senaste tiden har jag börjat gilla att ha håret i någon slags fläta.

Det är både snyggt och praktiskt då man får bort håret från ansiktet.

Big loveee!




    

     







     

Av emmaelins - 31 januari 2015 16:29

Hej på er!



Nu tänkte vi återigen bjuda på en outfit baserat på jeans (Denim).



Fotograf: Emma

Modell: Elin

Styling: Emma & Elin




              


        


                


              


Hoppas ni gillade inlägget, hörs!








 

 

Foto · Mode
Av emmaelins - 30 januari 2015 20:15

Hej på er!


Jag minns när jag i måndags sa:

"Snart går vi hem från skolan på fredags-eftermiddagen.."

Och vet ni vad? Jag hade rätt! x)


Dagen har varit ganska intensiv ändå. Ett So-prov och ett franska läx-förhör.

So-provet tog väldigt lång tid att skriva så jag var tvungen att sitta över på elevensval-lektionen där jag har idrott. Men det hade inte skadat att sitta över hela lektionen, för det var väl inget att hurra för om man säger så. Det är många tjejer som bytt från idrotten så kvar är vi 6 tjejer och typ 40 killar...

För många killar.. Det blir inte roligt alls när man själv är tjej och får springa runt bland en massa gormiga, dåliga förlorare.


Men dagen har inte bara varit pest och pina. Vi hade bild och syslöjd vilket är två roliga ämnen.


Men nu är det iallafall fredagkväll och så som jag har längtat. Det gör jag ju alltid i och försig. x)





Ni får ha en fortsatt bra kväll så hörs vi imorgon!




                               




                          







 

Av emmaelins - 30 januari 2015 19:30

Hejsan!



Jag vet inte om ni märkt det, men det har varit struligt med bloggplatsen hela eftermiddagen som innebar att det inte gick att blogga eller komma in på bloggplatsens bloggar.

Men nu är problemet återgärdat och vi är tillbaka!



I detta inlägget tänkte jag bjuda på ett snabbt smarrigt recept på en smoothie..

eftersom att jag älskar det.. :))

Så ja..




Hallon & Banan - smoothie



Ingridienser:


- Hallon, i valfri mängd.

- Och även banan såklart.

- Naturlig vaniljyougurt



Sedan mixar du bara ihop allt till en mumsig drink. Antingen med mixer eller mixerstav, det spelar ingen roll. Men se bara till att det inte blir gegga av allting, det ska helst vara drickbart med sugrör eller liknande.



Ja, så smidigt var det!



            



      



Hoppas ni gillade inlägget & testa gärna detta hemma - det är såå gott!

Hörs!







   


Av emmaelins - 29 januari 2015 17:01

Hej på er!



Nu tänkte jag bjussa på några bilder som vi aldrig visat från olika photoshoots.

Eller photoshoots & photoshoots, bilder som vi tagit undertiden/före/efter en photoshoot.


Okej, nu blev det väldigt mycket "photoshoot" i dessa 2 meningar. Men jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig annars? x)




                 


     

Hehe, lite halvt oberedda. Min stela pose & Elin som står och drar i tröjan.. x))



     

                                                Spegeln i Elins Naked 3 palett.. 




                





         


      



              

En random bild efter vi fotat ett outfit inlägg.   










 

Av emmaelins - 28 januari 2015 19:15



            



Hur många besökare har vi egentligen?

- DET är en fråga vi får dagligen.


Egentligen vet jag inte varför alla är så intresserade av det?

Kanske för att jämföra sig - eller för att vi skrev det där om domän.


Och såhär ligger det till, jag tänker inte säga det exakta antalet besökare vi har per månad/dag.

Statistiken är våran ensak och därför har vi valt att dölja den för offentligheten.

Anledningen till att vi har börjat fundera på domän och hur vi ska utveckla & gå vidare med bloggen är för att statistiken faktiskt går spikrakt uppåt. Och detta är inte för att säga:

"Åhh våran statistik är bättre än eran!!" - Absolut inte.

Utan för berätta för ER hur viktiga ni är för bloggen, och hur tacksamma vi är!


Okej, jag vet inte hur jag kom in på det men.. ? x)


Efter det jag sa nyss kanske ni inte blev mindre nyfikna precis..

Så jaa.. What's a big deal, egentligen?

Januari bjuder på nytt rekord som ligger runt 4.000 besökare.

SÅ, nu vet ni läget. Och detta var BARA för att ni ville veta.



Nu har jag suttit med detta inlägget i en halvtimme och fått formulera meningarna om & om igen.

Det verkar som det var svårt att svara på detta med andra ord...


Ha det bra, hörs!






 


Av emmaelins - 28 januari 2015 10:35

Hej på er!


Vad gör ni en onsdag som denna?
Vi sitter iallafall i idrottshallen och fikar efter att vi spelat badminton i några timmar.
Vi har kört tunering, där vi vann, woop woop, & även rund-badminton och singel-spel eller vad det nu heter? x)



Ha en fortsatt bra dag & håll utkik efterfler inlägg under dagen!

Kram!



Sorry för dassig mobilbild. :/







   

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards