EmmaElins

Alla inlägg under november 2015

Av emmaelins - 30 november 2015 20:19

Hej allihopa!



Haft en bra måndag? Det hoppas jag :)

Imorgon är det ju (tro det eller ej) faktiskt december!

Gud vad snabbt den här hösten har gått, det känns som att det nyss var oktober och vi var i Stockholm.

Men nu står vi här, och har hela mysiga december mitt framför oss.

Eftersom att det är 1:a december imorgon så börjar ju även julkalendern.

Brukar ni kolla på den? Har ni någon favorit isåfall?

Själv brukar jag faktiskt göra det, har gjort det många år i rad nu.

Men intresset minskar väl lite med åren, när jag fick höra vad årets julkalender ska handla om blev jag en aning besviken. Det lät fullkomligt ointressant.

Men jag har bestämt mig för att ge den en chans ändå, jag kollar även lite pågrund av att "hör till" på något sätt.


Igår hade vi lite "adventsmys" här hemma genom att tända det första ljuset, fika på mammas hembakta saffransbullar, pepparkakor och glögg - mums!

Lite jul-inredning har vi även plockat fram för att maxa "jul-feelingen" x)

Lite snö hade ju dock inte skadat, jag vill ha ett vitt, frostigt och solklart december. Men jag antar att det är lite väl höga krav? ;)

Men det här gråmulna, blåsiga, & delvis regninga vädret är inget att hänga i julgranen.



Onsdag blir en bra dag, det vet jag. Iallafall på eftermiddagen.

Efter skolan drar vi direkt till julavslutning med konfirmationen och sedan vidare till juluppvisning med dansen.

Vi har varit iväg och övat på scenen tidigare idag och jag måste erkänna att dansen vi gör till "modern", är riktigt flåsig och jobbig. Iallafall om man kör om & om igen.

Men det är bara bra, annars blir det lite väl lamt om man inte blir trött!

Så det ser jag mycket väl fram emot!



Ha det bra, hörs!


 











 

Av emmaelins - 29 november 2015 14:11

Hejhej!



Eftersom att förra årets "Adventspecial" blev en total succé, har vi därför beslutat att göra det i år igen.

Idag är det ju då första advent, och i detta inlägget tänkte vi bjuda på ett antal tips på julklappar.

Det är väl lika bra att börja fundera på det redan nu så att man är ute i god tid, istället för att stå tomhänt dagen innan julafton. ;)


Dessa tips är är framför allt lämpade för tjejer då det är mest skönhetsrelaterade saker.


Vi kör igång!






- Parfymer



    


Parfymer och dofter är någonting som alltid går hem.

Här ovan ser ni några väldoftande exempel:

- Ralph Lauren 4

- Clean - Warm Cotton

- Clean - Fresh Laundry

- Ralph Lauren 2

Dessa är av det dyrare slaget, men vill man lukta gott får man också räkna med att betala bra för det.













- Nagellack - Lyx & Budget


 


Nagellack i alla dess färger är någonting som uppskattas hos dem flesta.

Särskilt om du gillar att hålla på med naglar.

Depend har som tur är uppgraderat och förbättrat sina nagellack något, men även höjt priset lite. Men det är ett bra budgetalternativ om du inte vill lägga över 100 :- på nagellack.

Men vill du däremot ha riktigt bra kvalité finns lyxigare nagellack som O.P.I och Chanel.












- Handkräm


 


Handkräm är något som går åt lite extra såhär års då man ofta blir torr.

Sephora har en kollektion med handkrämer i alla möjliga fruktiga dofter.

Här ovan ser ni några exempel:

- Mango

- Coconut

- Strawberry











- Sminkborstar


 


Sminkborstar är alltid lika nödvändigt då det används flitigt.

Ett exempel på riktigt bra borstar är Real Techniques lite äldre kollektion, men också mest populära.

De har väldigt bra kvalité, är fina och praktiska.

Här ovan ser ni:

- Expert face brush

- Blush brush

- Powder brush











- Sminkprodukter


 


Vi kan starkt rekommendera "The Balm"s sminkprodukter.

Här ser ni två pigmenterade och superbra produkter, ett bronzer & ett rouge:

- Bahama mama bronzer

- Fratboy blush

Bronzern har en perfekt brun färg och blir inte för orange men inte för kall heller, den är även väldigt lätt att arbeta med.

Rouget har en perfekt rosaaktig färg och är också väldigt lätt att arbeta med.











- Handsprit


 


Handspritar är väldigt användbara och är perfekt att ge bort till en kompis.

Bath & bodyworks har ett helt urval av olika handspritar som luktar gudomligt gott.

Alla dessa ni ser på bilden doftar underbart:

- Pink Chiffon

- Dazzling diamond

- Berry amour

- Paris amour

- Hawaiian pink hibiscus












- Klockor


 

 

 

Klockor i alla dess slag är en accessoar som ofta uppskattas.

En fin och användbar klocka är väldigt kul att få. Både modemässigt & praktiskt taget.

Här ovan ser ni tre exempel, både budget & lyx:

- Silvrig klocka (Vet ej vilket märke?) - Ur & Penn

- Daniel Wellington - Classic Glasgow

- Roséguldig REGAL - Ur & Penn













- Torrschampoo


 


Torrschampoo är en bra produkt att ha och därför också en bra grej att ge bort.

Batiste's torrschampoon fungerar utmärkt och trollar bort det flötiga håret på nolltid. Om man utgår ifrån att det används på rätt sätt iallafall.

Detta är Batiste's "Clean & Classic Original" och doftar fräscht och lyxigt. Men de flesta lukar gott! ;)









Ja, det var alla julklappstips vi hade att komma med.

Hoppas ni gillade inlägget, hörs!










   

Av emmaelins - 26 november 2015 22:19

Hej på er!



Idag hände det en underlig sak i skolan.


Sista lektionen då jag och min klass satt nere på musiken utbröt plötsligt ett väldigt tjutande.

Alla tittade på varandra och snart insåg vi att brandlarmet satt igång - för tredje gången under min högstadietid. Alla reste på sig och tog sig ut till en grusplan där man ska samlas om brandlarmet går igång. Eleverna strömmade ut på planen utan att veta varför, för det fanns ju verkligen inget tecken på att det brann. Det varken luktade eller rök någonstans.

Brandkåren kom till slut och konstaterade att det inte brann, någon måste alltså ha tryckt på brandlarmet bara för att jävlas. Femtusen spänn för hen att betala, smart.

Det blev verkligen kaos därute då en brandman sa att vi fick gå in medan rekton och co. sa att vi inte fick det. Det slutade med att alla sprang runt som vilda höns ute på grusplanen, vissa sprang in medan vissa tvingades stå kvar ute i kylan. Brrr, så kallt.

Tillslut kom iallafall alla in i värmen igen, in till sina lektioner. På grund av detta fick vi sluta en aning tidigare vilket var lite skönt.

Jag tycker ändå synd om niorna som var mitt uppe i nationellaproven. Fy för att gå in och sätta sig där igen när man tappat koncentrationen totalt.




Ja, en liten uppbrytning i vardagen kan man väl ändå säga.




Hoppas ni tyckte att detta inlägget var lite intressant att läsa ändå så hörs vi senare!






 







Av emmaelins - 24 november 2015 20:51

Hej på er!



Nu har jag suttit här i en kvart och inte kommit på vad jag ska blogga om.

Eller jo, det fanns massor av idéer, men detta måste vara lite smidigt just nu. Nu har jag liksom ingen tid eller lust med att dra igång med bildredigering av något slag och hela den proceduren som krävs i nästan alla inlägg.


Så därför tänkte jag i detta inlägg ge er en liten "sneak peak" på vad som "komma skall" vad det gäller bloggen.

Vi har väl utlovat saker ett antal gånger som aldrig blivit av. Jag fattar inte hur det kan ha blivit så? Att sitta och ljuga och vara sån är det sista jag vill göra.


Men jag kan säga er att detta kommer bli verklighet. Jag lovar.

Vi har bestämt oss en gång för alla - vi vill satsa på bloggen.

Inte sakta men säkert lägga ner som det nästan har verkat som (kanske?), utan istället satsa ännu mer.

Jag tänker inte berätta allt eftersom detta bara är en "sneak peak" på det hela.

Men det är verkligen på tiden att vi för det första ger oss iväg från bloggplatsen, vi har bloggat här nu i snart ett och ett halvt år. Och jag kan säga det att vill man satsa på sin blogg så är detta inte rätt portal!

Bloggen har under hela tiden växt sig större, men jag kan inte säga att kurvan bara har gått uppåt.

Men nu har vi alla fall bestämt oss, och även planerat hur allt ska bli och även exakt när. Sedan är det helt upp till oss själva att uppfylla det.

Jag kan även avslöja att detta kommer att ske i samband med nyår. Alltså precis i början av 2016.



Vi återkommer till detta när det närmar sig & berättar mer då :)

Ha det fint!



 









 


Av emmaelins - 23 november 2015 15:00



Hej allesammans!



Idag hade jag faktiskt tänkt göra en såkallad "blogglista" där jag svarar på lite frågor om mig!

Har sett denna på ett par bloggar nu, bland annat Misslisibells, och tänkte att det kunde vara lite roligt för er att läsa.


Let's get into this...






Vad behöver du mest just nu?

För tillfället är jag faktiskt väldigt nöjd! Det som var mest behövligt köpte jag in igår. En kräm, sminkborttagning & en ögonfransböjare för de som undrar. (Förmodligen ingen som undrar)




Vad tror folk om dig?

Vissa personer tror att jag aldrig kan bli arg, men tro mig, även jag har mina dåliga dagar. Å ja..




Vad får du mest komplimanger för?

Jag tror faktiskt att det är mitt ansikte. Särskilt mina ögon.




Vad står det i ditt senaste inkomna SMS?

Det står faktiskt ingenting men det senaste meddelandet jag fick var en bild på en lista från vår käraste Wilma.




Brukar du skratta för dig själv?

Om jag råkar göra något knasigt ja, men det är ju inte så att jag börjar skratta för mig själv helt random.




Vad svarar du alltid i telefonen?

"Hej det är Elin." Jag vet, jag vet, tråkigare än så kan det inte bli.




Brukar du komma i tid?

Haha, så komiskt att denna frågan var med. NEJ, jag kommer inte alltid i tid. Jag är en sån tidsoptimist så det finns inte, tror alltid att jag hinner fast jag egentligen inte gör det. Men till skolan är det lungt, så ni behöver inte oroa er.




Vanligaste färgerna på dina kläder?

Antingen svart, grå eller vit. Basic basic!




När brukar du gå och lägga dig?

På vardagar går jag och lägger mig runt tio men på helgerna varierar det.




Är du blyg?

Beror helt på vad det gäller. Gillar jag någon kille så JA, vågar knappt kolla på honom då, vilket jag tycket är väldigt tråkigt. Men då det gäller att träffa nya människor är jag inte särskilt blyg.




Nästa mål med ditt liv?

Finns så många när man väl tänker efter. Men att senare hålla på med det jag brinner för är väl en bra början.




Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

Detta är en svår fråga eftersom jag aldrig varit kär på riktigt. Jag tror faktiskt att man blir kär i en person när man lärt känna honom/henne bättre. Man kan säkert bli förtjust och lite intresserad bara av utseendet, men jag tror också att personligheten spelar en stor roll. Men vad vet jag...







Sådär! Då har ni fått svar på några frågor!

Jag hoppas att ni fått en liten större vy över hur jag är.




Vi hörs!





 

En bild från Stockholmsresan, saknar!







 






Av emmaelins - 22 november 2015 20:22




Tro det eller ej, men nu har jag skaffat extensions!

Vad tycker ni? Vad passar jag bäst i? Långt eller kort?



Fotograf: Emma

Modell: Elin




 

 

 

 

 

 

 

 

 



Haha, just kidding... x)

Detta är faktiskt ett helt vanligt "clip on"-löshår som Emma satte i igår.

Men visst ser det ändå ganska verkligt ut?


Ps. Ni kan väl ändå kommentera vad ni tycker ser bäst ut på mig? Alltid roligt att höra era kloka åsikter. 










   

Av emmaelins - 21 november 2015 21:16

Hej på er!



Haft en bra lördag? Det har iallafall jag.

Men alltså herregud vad kallt det är nu! Den första snön föll natten till i fredags och den ligger fortfarande kvar. Inte så konstigt egentligen då temperaturen har varit under nollan hela dagen idag.

Men jag har absolut inget emot att det kommer lite snö, som en liten försmak till vintern som jag hoppas kommer. Jag hoppas verkligen att det blir en vit jul i år.

Förra året kom snön på julafton här där vi bor. Men innan dess var det vårväder ute.

Så lite snö här nu i december skulle inte vara fel då det blir mer julkänsla av allt då.


Är det bara jag eller skriver ni också önskelistor till jul?

Jag gör det iallafall. Sedan lämnar jag den vidare till tomten på Nordpolen och hoppas på att han uppfyller mina önskningar. Haha, nä då x)

Hur som helst så har jag börjat fundera på vad jag önskar mig, och kommit fram till en del saker.

Listan kan ju göras lång med saker man skulle vilja ha - alltså vad som helst, precis vad som helst.

Men när det gäller önskelistan måste det ju vara saker som är lite relevanta. ;)


Jag vill ha december nu, nu, nu.

Allt som har med julen att göra är ju såå mysigt.

Glögg & pepparkakor, massor av ljus, doften av gran, gosiga kvällar och att vakna upp till ett "winter wonderland" är ju inte fel om man säger så.

Julen varar ju bara en kort period på året, så därför ska njuta lite extra av den i år.



För att få lite extra jul-feelings tänkte jag bjuda på en hel del jul-inspo från We Heart It.

(Förutom dom 2 första bilderna som jag tagit på snön.)



 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








 



Av emmaelins - 20 november 2015 18:38



Fotograf: Emma

Modell: Elin

Smink & hår: Emma





 

 

 

 

 

 

 

 











   

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards