EmmaElins

Alla inlägg under april 2015

Av emmaelins - 16 april 2015 17:12



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 



 


 


 


 



 


 


 


 


 


 


 


 



 








   



Av emmaelins - 15 april 2015 20:00

Hej på er!


Det var ett tag sedan jag gjorde en sådan här This Or That-TAG. Eller vänta? Har jag ens gjort någon..? MEN, nu har jag iallafall tagit mig tiden att göra en!


Let's goo!




1. Sol/Regn

Sol helt klart!




2. Sminkad/Osminkad

Det är nog ändå skönare att vara osminkad men man känner sig ju alltid lite finare när man har smink.. Hmm, det blir nog sminkad, vare sig vissa tycker det är ytligt eller inte.




3. Landet/Storstan

Storstan.




4. Dator/Mobil

Dator.




5. H&M/Gina

H&M.




6. Hollister/A&F

Har bara kläder från Hollister så det får bli Hollister. x)




7. Kik/Snapchat

Kik. Tycker att snapchat är ganska fånigt egentligen.




8. Instagram/Facebook

Instagram, helt klart. Använder man ens Facebook som fjorton-åring nu för tiden?




9. Halsband/Armband

Halsband.




10. Shorts/Kjol

Kjol.




11. Högklackade skor/Låga skor

Låga skor.




12. Blond/Brunett

Brunett. (Endast för att jag själv är det) x)




13. Frukt/bär

Bär skulle jag tro.




14. Smoothie/Milkshake

Smoothie.




15. Popcorn/Chips

Chips.




16. PLL/Gossip girl

Gossip girl. (Har inte ens sätt PLL så...)




17. TVD/Teen Wolf

TVD, även fast min kändiscrush, Dylan O'Brien är med i Teen Wolf.




18. Blogga/Vlogga

Blogga ofc.




19. Prata/Lyssna

Prata.




20. Bio/Filmkväll hemma

Bio.




21. Kompisar/Familj

Familj, det är ju ändå de människorna som står mig närmast.




22. Förhållade/Singel

Singel, faktiskt.




23. Arg/Ledsen

Arg. ;)




24. Dag/natt

Dag.




25. Barn/Vuxen

Well, eftersom jag inte är vuxen än och inte vet hur det känns blir det väl barn.





Sådär! Det var väl alla This Or That's för denna gången.

Hoppas att ni gillade inlägget så hörs vi!





 







 

Av emmaelins - 15 april 2015 19:35



Okej, nu har jag suttit i MER än en timme och fixat & trixat med bilder.

Både bilder som ska upp imorgon (alltså från våran photoshoot häromdagen).

Se fram emot det ni.. ;) Haha, nejmen..

OCH så har jag även rensat och tittat igenom gamla bilder från olika fotograferingar vi haft.

(Jag kan inte bestäma mig för om jag ska säga photoshoot eller fotografering).

Men iallafall, jag fick nämligen syn på alla olika headers vi haft sedan vi startade bloggen.

Och ja, nog ser man en förändring både på hur bra bilderna är, och hur proffsigt redigerat det är.


Jag tänkte visa alla headers vi haft genom tiderna, eller vad man ska säga.

Och självklart vill jag ju höra vilken NI tycker är FINAST/BÄST?




Augusti/September 2014


  

Stelt, en aning överexponerat och att bilden är tagen lite underifrån gör ju inte saken bättre.

Men som en "första" header är ändå detta ganska bra.





Oktober/November 2014


 

Den här bilden tycker jag fortfarande är en av de bästa, den är verkligen så höstig.




December 2014


 

Här fick vi verkligen till det, julkänslan kommer direkt men det känns ändå hyffsat "clean".





Januari - Mars 2015


 

Denna tycker jag inte är riktigt lika bra. Vi ser ganska stela ut, men det som är bra är att den är ren och fräsch.





Mars/April 2015


 

Jag gillar verkligen stadsbakgrunden i den här, men dock är den EN grej jag stör mig på.

Det har inget med bilden i sig att göra, men det är en sak man ser ganska tydligt att det ser konstigt ut. Det får ni klura på vad det kan vara..





NU vill jag höra vilken ni tycker är finast!

Kommentera!







 


Av emmaelins - 14 april 2015 20:27


Hej på er!



I detta inlägget tänkte jag ge ett antal tips på inlägg du kan göra om du sitter där och inte kommer på något att skriva/dela med dig om.

Du har säkert redan läst en massa tips på inlägg på andra ställen, men för att det ska fungera så måste det komma från rätt person. Och rätt person är ju självklart en "bloggare" själv, som jag.


Så vi kör igång.



1. TIPS

Alla uppskattar tips. Det är både bra för att få reda på nya saker & för att få veta vad andra tycker om en viss sak. Tips kan både vara bra och dåliga.

Men ska det fylla någon funktion så måste det vara välgjort. Man kan inte sitta där och skriva "Jag tipsar om en sminkborste från tyyp Lindex för den är bäst".

Jaha och? Vad mer? Var utförlig.



2. ÅSIKTER

Jag tycker det är intressant att läsa andras åsikter om saker och ting OM det är seriöst menat.

Okej, man kan ha lite humor - det är inte det jag menar.

Men sitt inte och tramsa och släng ur dig orelevanta saker, DÅ tröttnar man fort.

Men åsikter överlag, tummen upp! Dock är väl just det ämnet inget vi fokuserar på här, men det kanske kommer.



3. BILDER
Inga bilder - ingen blogg. Eller vad säger man?

Har du absolut inget att skriva om så är bilder ett bra alternativ.

Det kan vara bilder på allt i från semestern, på dig själv, från dagen, naturen, dagens outfit.. you name it.



4. FRÅGOR & SVAR

Att svara på kommentarer du fått (i ett inlägg) är en mycket bra idé.

Det är både intressant & läsarna kanske får lära känna dig ännu bättre.



5. FRÅGA DINA LÄSARE

Det är väldigt viktigt att med jämna mellanrum fråga dina läsare vad dom tycker är roligt med DIN blogg. På så sätt kan du förbättra den och få nya idéer.





Ja, det var alla 5 tips jag hade att komma med.

Hoppas ni fick lite inspiration nu.

Hörs!






 







 

Av emmaelins - 13 april 2015 20:43

Hej allesammans!



Första dagen efter lovet, avklarad.

Bra, då har vi startat igång vårterminen del 2.


2 prov och jobb med en inlämningsuppgift blev det idag.

Ja, rivstart helt enkelt. Men det kändes ändå inte som det var så jobbigt.

De båda proven var prov som man inte kunde plugga till (matte & engelska).

Så jag har ju sluppit sitta med böcker upp till öronen över lovet vilket var skönt.


Imorgon fortsätter dock engelskaproven, antar att det blir hörförståelse. Inte för att vara sån, men jag brukar faktiskt lyckas ganska bra på hörförståelser. Så det är inget jag stressar upp mig för.



Nog om det.

Skolan hindrar oss ALDRIG från att gå ut och ha våra "photoshoots".

Förut var vi borta lite drygt en timme och fotade i havet av vitsippor. Så fint, verkligen!

Bilderna blev jättefina, med tanke på att solen sken sådär lagom starkt.

Vi kommer att lägga upp massor av bilder från fotograferingen senare i veckan, så håll utkik.

Däremot var luften inte skön precis, kyligt och blåsigt.

Så även om vi ser bekväma ut på bilderna så är det ibland pest och pina att ta av sig jackan.

Men man får väl offra sig för att bilden ska bli så bra som möjligt, vi brukar ofta köra på vita/ljusa kläder då bilden blir allmänt ljusare och ljuset blir finare. Ett litet tips faktiskt.



Hörs!



 









 

Av emmaelins - 12 april 2015 21:15

Hej allesammans!



Då sitter jag här igen, söndag kväll, skola imon, påsklovet slut.

Varför går alltid loven så otroligt fort? Känns ju som om det nyss var långfredagen och lovet hade bara börjat.

*Suck*, vill verkligen inte gå till skolan imorgon igen. Och jag är nog inte ensam om att känna så.

Men vad ska man göra? Man kan ju inte bara stanna tiden.


Det finns väl dom som har påsklov från och med imorgon. Skönt för er.

Men jag har iallafall haft ett härligt lov.

Gjort många olika saker, haft kul, tagit det lugnt och bara varit hemma (för det mesta).


Jag känner att jag inte bloggat så jättemycket om just vad jag har gjort.

Så jag kan bara lite kortfattat berätta om lovet.


- Elin & jag har nämligen satt upp deras studsmatta - helt på egen hand.

Okej, med vissa instruktioner. Men ändå, vi fick upp den.

Så vi har hoppat en hel del på den sedan i fredags då vi satte upp den.

Och när vi väl hoppar så står vi inte bara och studsar i fem minuter, utan vi tragglar med olika konster.

Som t.ex volter, handvolter, barani osv..

Om ni vill så skulle vi ju kanske kunna lägga upp en video när vi gör våra "konster".

Men vi får se!



- I torsdags (okej, jag hoppar lite mellan dagarna, men strunt samma)

I torsdags var jag och resten av familjen iväg på en begravning.

Jag har inte nämnt det innan, men jag var osäker på om jag skulle följa med. Men det slutade ju då med att jag gjorde det.

Och just begravning, låter ju inte så positivt.

Men det var inget allvarligt för mig, det var ingen person som stod mig så nära, och jag har bara träffat personen några få gånger i livet.

Men det var ju såklart sorgligt ändå, även om jag inte var så förtvivlad som andra.


Här kommer 2 bilder från begravningen:


 



 

Min "outfit". Det ser ut som om jag står och sover på vänstra bilden..







- Övriga dagar har jag varit med Elin, fotat massor, varit ute i vårvädret, varit i Linköping OCH Omberg.


Ja, jag tror det var allt jag gjort, typ iallafall.

Tänkte självklart bjuda på lite bilder från lovet också.



 




 



 



 


 






Av emmaelins - 12 april 2015 19:58

Hej på er!


Nu var det ett tag sedan jag gjodre ett inlägg inom kategorin tecknande. Jag ska försöka göra detta lite oftare, det ska inte bli så långt uppehåll som det varit nu.


I detta inlägget hade jag tänkt visa teckningen jag hållt på med nu under ett tag utan färg och med färg. Haha, lite för skoj skull. Tycker själv att det kan vara lite roligt att se skillnaden på en ofärglagd och en färglagd teckning.




                          


Som ni ser ser bilden väldigt tråkig och livlös utan färg. Om man t.ex ska måla ett öga kan det vara väldigt fint att bara använda blyerts eller någon annan gråaktig penna och sedan skugga ut i olika nyanser men om du ska måla modeller där du vill lägga uppmärksamheten på kläderna bör du använda färgpennor istället. Bilden blir så mycket livligare och finare, enligt mig.


För att få till en bra grund kan du skugga lite lätt med blyerts-pennan innan du färglägger. När du sedan ska börja färglägga ser du var du ska måla lite hårdare och lite lösare.




                           


Här har vi då bilden när den var helt klar. Man kanske inte ser det så jätteväl men jag har försökt göra lite olika nyanser på kläderna. Det gör att hela teckningen ser mycket mer levande ut.

Man kan också skugga lite under t.ex hakan, innersidan av benen och armarna, vid nyckelbenen, vid veck på kläderna, osv för att få till en mer realistisk look.

MEN, tänk på att INTE trycka alldeles för hårt med pennan innan du inte riktigt vet hur du vill ha det. Det kan verka väldigt självklart men det är verkligen så lätt att glömma, enligt mina egna erfarenheter. x)




Sådär! Nu har ni fått lite tips på hur du främst får dina designer eller kläder att se mycket mer levande  och realistiska ut.


Hoppas ni gillade inlägget så hörs vi!




 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards