EmmaElins

Alla inlägg under december 2015

Av emmaelins - 31 december 2015 13:42

Hejsan!



Nu äntligen är inlägget som vi pratat om i några dagar här!

Vi tänkte i detta inlägg visa upp 4 olika nyårsoutfits, så om du är en av dem som fortfarande står där och planlöst stirrar i garderoben kommer här lite inspiration.






The Glam Dress


 


 

 

 

 

 


Klänning: Vero Moda

Skor: Nelly.com

Armband: Snö Of Sweden



Denna outfit är mer för dig som ska dra iväg på partaj ikväll. Väldigt mycket glitter & glamour.










Basic Beauty


 

 

 

 

 


Topp: Ginatricot

Jeans: Crocker (JC)

Skor: Din sko

Halsband: H&M



Denna outfit passar för dig som vill gå mer åt basic-hållet. Väldigt snygg och går att mixa ihop på max fem minuter.










Always Black


 

 

 

 


Topp: Vila

Kjol: H&M

Skor: Din sko

Halsband: Ginatricot




Den här outfiten är för dig som vill känna sig så icke-klädd som möjligt.

Själv känner mig extremt obekväm i detta kort-korta. Det är så inte jag. x)








Black Elegance


 

 

 

 

 


Klänning: Lindex

Skor: Rieker

Klocka: Ur & Penn



Denna outfit är mer elegant och drar mer åt det finare hållet. Skulle rekommendera outfiten till en finare tillställning.







Ja, det var alla outfits!

Hoppas ni gillade inlägget och GOTT NYTT ÅR från oss!

Imorgon när vi hörs är det 2016!!!



 











   

Av emmaelins - 30 december 2015 19:56

Hej allesammans!



Då återstår det bara ca 28 timmar av 2015 när jag börjar skriva detta.

Helt sjukt! Ett helt år har gått - och vi sitter fortfarande här och bloggar, samma blogg, samma portal.

Har något hänt på detta året då? Jo, men det tror jag nog.


I detta inlägget tänkte jag köra igenom år 2015 med massor av bilder som tagits under året.

Jag orkar inte sitta och skriva en lång berättelse om allt i detalj, så därför tänkte jag att bilder kunde vara ett bättre alternativ för att göra en kort sammanfattning. (Dock vet jag inte om den kommer bli så kort) ;)

För såklart ska jag skriva litegrann till bilderna också, men inte till alla.

Aja, nu kör vi igång!




Januari


 

Jag knäppte en av mina bästa bilder någonsin. :D



   

Men vi var dock fortfarande nybörjare på det här med outfitbilder... ;) Fy fasen (på ren svenska) vilken bild!




 

Vi gjorde vårat allra första vettiga outfitinlägg. Jag kommer ihåg att vi var så nöjda med detta Alexander Wang-inspirerade inlägget.





 

 

 










Februari


 

I februari kommer jag ihåg att vi hade ganska rejält mycket att göra i skolan. x)




 






 

Vi funderade på att byta bloggportal redan då, och för att vara efterklok skulle vi nog bannemej gjort det! Men aja..




 










Mars


 

Mars 2015 måste ha varit det varmaste mars genom tiderna!




 

 

Jag var med i stans fototävling! ;)




 

Det brann i skolans gympasal... Det var andra gången det brann på skolan inom loppet på 5 månader.




 

Vi publicerade det värsta tänkbara outfitinlägget någonsin. Detta är raderat för längesedan, som tur är.

Det kan inte bli mer pinsamt än sådär, jag fattar inte hur jag gick med på att lägga upp det?



 

Jag fyllde ju även år och fick en mycket fin present. ;)





April


 

Elin fyllde år :)




 


 


 


 

Vi hade vädigt många photoshoots med blommor i bakgrunden.



 









Maj


 

 

Sommarvärmen hittade hit för en helg ;)




 

 









Juni


 

Weeey, för det var sommar! x)



 



 

... och äntligen skolavslutning !!


 

Här hade vi slutat sjuan !!




 

Några dagar senare befann vi oss nere i Italien (denna bild är ifrån staden Caorle), och här nedan kommer ni nu att få se ett urval av bilderna som knäpptes under hela resan:



 

 

 

 

Vi stannde till på de små vägarna på Alperna för att ta lite bilder.


 

Ja ni, här var det högt kan jag säga - och kallt!



 

 

Vi gjorde även ett stopp i Berlin i Tyskland.



 






Juli


 

Premiärturen på sjön.



 

Detta kreativa inlägg publicerades och det är vi mycket nöjda över.



 

 

Vi var på Diggiloo. ;)





Augusti


 


 

 

En fin dag & kväll på sjön.




 

Vi hade en myskväll med Wilma & Amanda (våra närmsta vänner) och lagade thai-mat tillsammans! Supergott och jättemysigt!



 

 







September


 

 

Vi fotade massor av "outfit for school-inlägg".




 

Den traditionella marknaden som är varje år.





Oktober


 

   



   

Vi hade våran första prao på ett hotell här i stan.




 

Vi var även på ett konfirmationsläger.



 



 

 

Oktober avslutades på absolut bästa sätt med en tripp till Stockholm!






November


 

 

Halloween.




 






December


 

 

 

 








Ja ni, ursäkta för att det blev lite hastigt i slutet nu men jag ville bara bli klar med detta inlägget!

Vet ni hur länge jag suttit? 1 timme & 20 minuter!!

Detta måste vara det längsta inlägg någonsin.

Men nu knyter vi iallafall ihop säcken för i år och laddar för nyårsafton imorgon.

Hörs imon!









 




Av emmaelins - 28 december 2015 14:00

Hej allihopa!




Vi har ju i ett antal inlägg tagit upp att en stor förändring kommer ske inom kort angående bloggen. Vi har ju aldrig avslöjat vad det är, vilket jag inte kommer göra i detta inlägget heller. Haha, nog ska ni få vänta! 

Nä, men jag nu meddela att ni kommer få reda på det nu i veckan, det börjar med andra ord verkligen närma sig. Tagga tagga tagga tagga, haha!




Som ni kanske vet pågår mellandags-rean just nu och därför var Emma och jag på stan och handlade lite kläder i förmiddags. Det finns ju iallafall lite snygga kläder även fast sortimentet i våran lilla stad inte är så stort.

Jag känner verkligen ALLTID och då menar jag ALLTID att jag inte har något i min byrå, att jag inte har några kläder överhuvudtaget att ha på mig. Jag vet att det inte stämmer men det är så det känns vilket inte alls är roligt. Jag köper ju kläder men jag känner ingen skillnad. Det låter kanske väldigt bortskämt, precis som om jag bara måste ha en massa nya kläder hela tiden, men så är det naturligtvis inte. Jag tycker bara att det är så jobbigt och tråkigt att jag känner sådär. Snälla säg att jag inte är den enda!

Jaja, nog om mina klädproblem. x)



Senare idag kommer vi som sagt publicera ett inlägg som har med nyår och göra. Som vanligt så la vi ner väldigt mycket tid på det, om kanske inte mer än vad vi brukar. Det har både krävts hammare och häftstift, klämmor i mängder och många fingrar har fått lida. "Va?" tänker ni säkert men det så det ligger till.


EDIT: Inlägget kommer tyvärr att dröja lite pågrund av vissa tidshinder som uppstått.

Vi hade inte tillräckligt med tid att jobba med inlägget idag, så därför kommer det upp om 2 dagar, iallafall innan nyår.





Hoppas ni tyckte om detta lite blandade inlägget så hörs vi senare idag!




 


En bild från gårdagen då den första, riktiga snön kom. Försår inte hur mina ögon ibland kan se så blåa ut på bild. Haha, fint blev det iallafall.








 




Av emmaelins - 27 december 2015 17:53




Äntligen!

Imorse vaknade jag upp till ett vitt snötäcke utanför fönstret, det var bara solen och snö på träden som saknades - annars hade det varit ett "winter wonderland".

Men nu äntligen har det iallafall kommit lite snö, inte så lite heller.

Här har det snöat lite smått i princip hela dagen så det blir ju mer och mer, vilket bara är bra enligt mig.

Det ska vara snö på vintern, och helst på julen också!


Idag har vi fotat & fixat med ett inlägg som kommer upp imorgon.

Det har med nyår att göra, men ni får se imorgon vad det är. ;)


Här kommer lite bilder som jag & Elin tog idag:


 

 

Var bara tvungen att fota Ernst-vasen. x)



 

 

 

 











 

Av emmaelins - 26 december 2015 20:31

Hej på er!



Har ni haft en bra jul, om man får fråga? ;)

Idag är det ju annandag jul och senast vi hördes var ju dagen innan julafton.

Hur som helst har jag haft en superduperbra julafton och jag hoppas att ni också hade det.


I detta inlägget tänkte jag berätta om min julafton med hjälp av bilder som knäpptes under dagen.

Jag tog en hel del men tyvärr kan jag bara visa 8 av dem för att min familj & släkt är med på majoriteten av bilderna.


Men nu tycker jag vi kör igång!




 




Så dagen började med uppstigning kl halv 8 ungefär.

Vi brukar alltid ha gäster här redan kl 10, så därför blir det att gå upp ganska tidigt på julafton för att hinna göra sig i ordning.

Men iallafall jag är aldrig trött på julaftonsmorgnar, så därför var det inga problem att gå upp.

Vi åt en lite juligare frukost med skinkmacka, gröt osv..

och efter det var det dags att göra sig i ordning.


Sedan kom farmor, farfar & min faster hit och då fikade vi lite på glögg, pepparkakor, saffransbullar och lite annat. Jag tog dock inga bilder på det, men däremot på julklappshögen som började växa till sig under granen.


 

 

 

 




Vid 12-snåret kom även Elin till mig med en julklapp, och självklart hade jag även en till henne. Vad det var i kanske jag inte kan ta nu, det kanske ni eventuellt kan få se i ett inlägg där vi visar lite av våra julklappar (om det blir något sådant). Men det var iallafall något välbehövligt, användbart och samtidigt exklusivt.

Så det tackar jag för Elin!



Senare när alla hade åkt hem igen, så var det dags för oss att åka till mormor & morfar för att äta julmat.

Jag gillar julmat, men dock inte allt. Det kanske är fel att säga att man gillar julmat om man inte gillar Janssons frestelse? ;) Men jag tycker ansjovisen som är i förstör allting, usch. Så därför äter jag alltid vanlig potatisgratäng istället.


 





Efter vi hade ätit klart bänkade vi oss för Kalle anka, och där efter blev det en dessert.

Mysigt & gott!

En stund senare knackade det på dörren och det var då tomten som kom och hälsade på. ;)

Vi brukar få julklapparna av mormor & morfar, och min morbror hemma hos dem och resten öppnar vi här hemma.

Så ja, det var då julklappsutdelning resten av kvällen.



  
(min lillebror som tomte hemma hos mormor & morfar)


 

Bjuder såklart på en selfie av alla som togs! Fråga mig inte varför jag kollar åt ett annat håll?





Efter alla hade öppnat klart alla paket hemma hos mormor & morfar åkte vi hem igen.

Här hemma fortsatte vi på samma spår som tidigare och då fick jag agera tomte.

Det är ganska kul faktiskt! Att sitta där och dela ut julklappar med lite julmusik i bakgrunden.

Sedan öppnade vi alla, och det tog väl sin lilla tid.

Och guud vad jag är tacksam över allt jag fått! Jag är superglad & jättenöjd, verkligen!!

Fick både saker som jag önskat mig och gärna ville ha, och nödvändiga prylar.

Så detta kunde ju inte bli bättre!




Efter paketöppningen avslutade vi med lite kvällsmat, och då blev gröt och skinkmacka igen. :)

Sedan var tiden inne för att bänka sig vid "Svensson Svensson", tradition! Och så lite julgodis till det!

Sedan mina vänner, sedan var jag mätt. x)





Ja, det var väl hela min underbara julafton!

Nu har jag kännt mig väldigt mallig i detta inlägget, men jag hade en så otroligt bra julafton så jag sa bara sanningen. ;)

Heh...



Ha det bra hörni, hörs!









 


Jul
Av emmaelins - 23 december 2015 22:06

Go kväll!



Sitter ni bänkade vid Uppesittarkväll fortfarande?

Själv slötittar jag lite, men är sedan på hugget när själva bingospelet är igång.

Men otur som vi alltid har i våran familj när det gäller spel, så har ingen av oss 4 vunnit ett skit.

Hur svårt ska det vara att ens vinna 100 spänn? Det är väl ytterst få som vinner en utomlandresa liksom, men 100 kr - inte ens det vinner man.

Aja, det är ju en bricka kvar nu, så vi får väl hoppas på det bästa ;)


Imorgon är det ju den stora dagen, julafton. Dagen som man har längtat efter hela december.

Som tur är har jag faktiskt blivit frisk nu, lagom till julafton, så det var ju toppen!

Elin & jag var på stan idag och fixade de sista julklapparna, i sista stund.

Men nu är iallafall allting klart inför imorgon och paketen har börjat inta sin plats under granen.


Nä ni, nu orkar inte jag sitta här och fundera på vad jag ska skriva mer (har suttit och funderat i en kvart nu).

Så jag vill avsluta med att önska er alla en riktigt god jul och gör julafton 2015 till den bästa!


Jag har även tagit lite detaljbilder på juldekoration här hemma, så jag tänkte bjuda på dom med:



 

 

 

 

 

 
















 

Jul
Av emmaelins - 21 december 2015 22:15


Hej på er!



Jag hoppas att ni haft ett skönt lov hittils, det har ju trots allt bara börjat.

Idag har jag verkligen bara vilat, i stort sätt bara suttit vid datorn hela dagen. (Oups) Men jag tror faktiskt att det behövdes.

Jag bröt faktiskt av med att hjälpa mamma att göra julgodis, så jag har iallafall inte suttit framför en skärm tolv timmar i sträck om nu vissa får den bilden framför sig. Vi gjorde knäck med lakritssmak, något som vi faktiskt gjorde förra året också. Men det är verkligen så gott, särskilt om man är en lakrits-älskare som jag är.

Igår pyntade vi våran julgran så nu är verkligen julstämningen på topp här. Det ända som fattas är julklapparna. Men de kommer ju snart också inta sin plats under granen. When Santa is coming..

Det är ju faktiskt julafton om två dagar! Åh, så jag längtar!

Det bästa är ju nästan dagarna innan julafton när man bara längtar och längtar och längtar.

Nu när jag har blivit lite äldre förstår jag att det är självaste julafton man längtar efter. Stämningen, att få paket, att ge paket, julmaten och att man får vara med sina nära och kära. När man var yngre kretsade allting runt julklapparna och om man inte fick det man ville ha var allting skit och så satt man och tjurade resten av kvällen. Haha, så var det iallafall för mig men jag kan tänka mig att det är flera som kan relatera. Jag hoppas iallafall det annars blir det ju lite pinsamt. x)


Nu ska jag nog göra mig iordning, kanske kolla på någon film eller något Youtube-klipp och sedan sova.


Ps. Om det går som planerat kommer våran adventspeciel upp imorgon istället. Vi har inte haft möjlighet att fixa någon eftersom Emma inte varit riktigt pigg. Men vi hoppas att det inte gör någonting att den blir lite försenad.






Vi hörs!












 




Jul · Vardag
Av emmaelins - 19 december 2015 21:27

Go kväll!



Haft en bra dag?

Själv har jag i princip inte gjort någonting idag.

Jag började känna igår att allt inte riktigt var som det skulle, och det resulterade i att jag idag har haft ont i halsen och är väldigt hes. Jag har inte jätteont, men rösten är hes så jag har knappt pratat heller.

Detta var ju inte vad man hade räknat med, nu såhär innan jul då det är mycket mysigt "julstök".

Men jag hoppas på att jag är bättre imon, det tror jag nog. :)

Denna gången tror jag det beror på att pappa och min lillebror hela veckan har varit dunderförkylda och gått & nyst & hostat överallt här hemma. Nu var det då min och mammas tur, men mamma har drabbats värre än mig.


Nu såhär på kvällskvisten har jag varit nere i källaren och jobbat i tomteverkstaden. ;)

För att få lite mer känsla när man slår in julklappar så använder vi ett litet rum nere i källaren som en "tomteverkstad" där vi har ställt in presentpapper, snören, kartonger och en tomteluva som man ska ha på sig när man är där inne. ;) Haha, fiffigt va?

Hur som helst så höll jag på där inne i 1 och en halv timme, herregud vad lång tid det tog alltså!

Ändå hade jag inte jättemycket att slå in, men jag är ju väldigt noggrann av mig.


Imorgon är det ju 4:e advent, och det innebär ju också den sista adventspecialen för i år.

Men jag är faktiskt lite tveksam på att det kommer bli någon imorgon, med tanke på att jag inte är helt kry. Troligtvis inte, men det gör väl inte så mycket om den blir någon dag försenad eller?

Så den kanske kommer upp på måndag istället, så att ni vet det!



Ha det bra, hörs!



 







 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards