EmmaElins

Alla inlägg under januari 2016

Av emmaelins - 31 januari 2016 21:16


Hej allesammans!





Om ni bläddrar ner ett snäpp så kan ni läsa om den tråkigaste lördagen på länge. Som tur är har denna söndagen varit mycket bättre, så det blev ändå ett ganska bra slut på helgen.


I förmiddags åkte jag och min mamma till mormor för att fira hennes födelsedag. Mamma hade bakat en semmelkladdkaka som vi tog med oss dit och smaskade på. Mums, rekommenderas starkt!

Vi hade det väldigt mysigt där men plötsligt var även tiden där inne att åka hem. Jag fick hem mina bootcut mjukisbyxor som min mormor sytt upp. De var vääldigt långa innan och släpade i marken vart jag än gick men nu sitter dem som en smäck! Är riktigt glad för det! ;)

Senare på eftermiddagen/kvällen var jag med Emma. Emma plattade mitt hår och så pratade vi lite om allt möjligt.



Imorgon blir det till att gå upp tidigt. Men å andra sidan borde det nog inte vara några större problem eftersom jag var tvungen att gå upp ganska tidigt igår, eller..?

Morgondagen inleds med ett NO-prov, jippieee! Fast jag känner mig ändå ganska säker på området. Jag ska läsa det sista innan jag går och lägger mig, så jag tror nog att det kommer gå hyfsat iallafall.



Hoppas ni alla haft en bra helg så hörs vi!







 


Vart tog detta winter wonderland vägen kan man ju undra? I våran lilla stad så återstår det bara frusna ishögar lite här och där. Så trist. När vädret är såhär vill jag bara ha vår!






 

Av emmaelins - 30 januari 2016 19:31

Hej på er!



Jag kan säga er att denna lördag har verkligen nått botten på alla sätt.

Värre dagar är svårt att hitta, och roligare kunde man ju defenitivt haft.

 

*okej, ni får ta det jag skriver nu med en nypa salt. ;)

 

 

Vi hade en heldag med konfirmationen idag.

Jag var inte jättepositiv till denna dag innan då jag visste vad vi skulle göra, och nu med facit i hand vet jag ju hur rätt jag hade.

Jag gick upp 07.15 imorse för att hinna duscha och vara klar till 08.45, så det var den sovmorgonen det.

När vi väl kom dit så spenderade vi hela förmiddagen med att kolla på en långtråkig film som handlade om krig, i 2 & en halv timme! Så där fick vi sitta still på osköna stolar och bara glo i flera timmar, lyckat!


Sedan blev det dock lite bättre när vi fick beställd pizza till lunch och efter det hängde vi runt lite i lokalerna där.


Men nu ni, nu kommer vi till det som totalt sabbade hela eftermiddagen.

Jag skulle kunna skriva en uppsats om mina upplevelser från den här dagen och hur jäkla illa det var alltså!

Efter lunch hade de då dragit dit en gammal proffesor som skulle föreläsa om moses, eller ja någonting om moses iallafall, jag är inte insatt i vad det var.

Det var någonting av det värsta jag lyssnat på. Redan efter 5 minuter märkte jag hur folk började gäspa och vrida på sig i stolarna.

Där stod han och hade ett långdraget föredrag om sitt liv & sin resa. På vilket sätt intresserar det mig? På vilket sätt intresserar det någon ungdom/tonåring?

Men hur tänker man som ledare kan man ju undra? Jag menar, denna föreläsning var inte riktad till våran åldersgrupp för fem öre.

Fy sjutton - på riktigt! Efter 1 och en halv timme fick jag panik på't. Och först då kunde denna proffesor komma sig för att erbjuda oss en liten bensträckare. Men under den långsamma tiden han hade pratat hade nästan ledarna också somnat, såg det ut som iallafall.

Ledarna fick då iallafall precis innan vi skulle få ta vår lilla "paus" avbryta föreläsningen eftersom det bara inte gick att stå ut där inne längre!


Detta måste varit den största beskvikelsen på länge både enligt ledare och oss konfirmander.

Ledarna erkände sig själva lite efteråt, det verkade som de hade lite dåligt samvete. Så ja, de får nog ångra att de tog hit proffesorn som bara snackade goja i timtals!

Kort efter avbrottet i föreläsningen hade vi en liten "andakt" eller vad de kallade det, och sedan fick äntligen släppas fria och komma därifrån!

Efter att ha nått bottenläget i att vara uttråkad så kunde Elin & jag skratta åt nästan vad som helst där efter!




Hoppas eran lördag varit bättre, nu ska jag njuta av kvällen, hörs!



 












 


Av emmaelins - 28 januari 2016 19:59

Hej allesammans!



Den usla uppdateringen beror inte på något annat att vi helt enkelt har fullt upp just nu.

Läxor hit & prov dit. Blir galen på't!

Jag är inte en sådan person som sitter timtals med plugg upp till öronen. Utan jag kanske sitter i en halvtimme & sedan får det räcka. Och det gör det också, jag behöver liksom inte mer än så.

Kanske inte halvtimme totalt sett, utan en halvtimme per dag typ (ibland mer) - och då inkluderar det allt.


Nu känner jag även bara såhär att jag vill få klart allt med den nya bloggen - NU.

Men nu såhär i slutet av januari känns det lite off om jag ska vara ärlig. Planen från början var ju att det skulle bli av i samband med nyår, men vi var inte riktigt förberedda på det då.

Så nu har vi beslutat att det kommer bli nytt & fräscht till våren istället!

Det är ju lite drygt en månad kvar tills dess, och den kommer nog gå ganska fort, så det är ju ganska snart om man säger så.


Och jag vet att det ser lite halvsjavigt ut med en julheader nu. Men vi blev väldigt nöjda med den headern så då känner vi att vi lika gärna kan ha kvar den, och byta när vi byter blogg istället.

Undantag ifall vi blir alldeles för trötta på den.. ;)




Ha det bra hörni!



 











 



Av emmaelins - 24 januari 2016 20:30

Hej allesammans!




Instagram ligger mig varmt om hjärtat. Det är helt klart min favoritapp och jag kan verkligen spendera timmar av att bara sitta och kolla igenom andra användares flöden. (Kanske inte något att rekommendera dock) Därför hade jag i detta inlägget tänkt bjuda på lite bilder från min instagram samt kanske skriva en liten kommentar till. Om jag kommer på någonting kul det vill säga. ;)


Kvalitén kanske inte är den bästa men jag har fått ta en massa skärmklipp på bilderna i datorn för att jag inte har kvar orginalet i mobilen längre. Hoppas att det inte gör allt förmycket.





 

Den här bilden är den äldsta jag har kvar. Jag har tagit bort mina allra äldsta från när jag gick i femman/sexan vilket jag ångrar nu i efterhand. Denna bilden tog Emma på mig samma dag som skolavslutningen var. Jag hade precis slutat sexan och jag ser nu att mitt hår var vääldigt långt för att vara mig, haha.




 

Mitt gap kanske inte är så jättefint med jag tycker faktiskt annars att denna bilden är söt.



 




  

Åååh, detta måste nog ändå fortfarande vara min favoritbild!




 

Hair everywhere!




 

Detta är typ min ända bild från sommaren i år. Jag var så tråkig och tog bort alla bilder jag la ut hela tiden.




 

Denna bilden var från tjejkvällen vi hade tillsammans med Wilma & Amanda. Också den första bilden som inte är på mig. Jag har nästan bara bilder på mig på min instagram men jag försöker faktiskt bättra mig och variera med lite andra bilder.




 

Här blev håret kort. Haha, jag och mitt hår hela tiden! x)



 

En bild från Stockholmsresan i Kungsträdgården med Emma i mitten med shoppingpåsarna i högsta hugg.




 




 

En liten selfie. ;)




 

Winter wonderland kan man ju verkligen säga.




 

Denna bilden provade Emma och jag faktiskt och redigera i photoshop. Inget överdrivet så, bara framhävt det som redan var vackert i bilden. (Proffset Elin har talat)




 

Sötisar!





 

Denna bilden la jag upp i dag. Förut så väntade jag typ 5 veckor mellan varje bild för att det inte skulle tolkas som "spam". Men jag tror inte riktigt jag förstod vad spam innebar då. Nu lägger jag upp några bilder i veckan och skippar dessa "rata-bort-bilder-från-min-instagram-dagar" för att flödet inte skulle vara så långt. Nu vill jag gärna ha mycket bilder i mitt flöde. Det blir ju mycket roligare att kolla igenom sen då.









Hoppas ni tyckte detta inlägget var roligt att läsa så hörs vi!






 















Av emmaelins - 23 januari 2016 20:43

Hej på er!



Dagen varit bra?

Själv känner jag att jag har gjort mycket idag, alltså att det varit en lång dag och jag har tagit vara på den. Vi i familjen klev upp lite tidigare imorse för att sedan vid kl 10 dra iväg till ett ställe som har några få skidbackar. Det tar lite drygt 20 min dit, men det går ju absolut inte att jämföra med typ kläppen eller så - utan nu snackar vi typ 3 backar. x)

Men det är ändå väldigt bra att det finns, bättre än inget liksom!

Idag var det iallafall smockfullt med folk där och det kändes typ som att hela skolan var där. Nä men, det var massor av folk man kände igen.


Att åka skidor är faktiskt riktigt kul! Jag gillar både längd- och slalomskidor, men slalom kanske är något roligare ändå.

Vi grillade även korv där vilket var mysigt.


Resten av dagen har Elin och jag varit med varann.

Vi var framme på stan en snabbis och köpte lite gott, sedan dansade vi litegrann och körde lite Monopol. Haha det har blivit lite av en favorit, iallafall för min del, vi har tragglat med det ett antal gånger och först nu har även Elin börjat tycka att det är kul.

Egentligen är det väl kanske roligare att spela om man är fler, men det funkar på 2 också. x)




 

 

2 bilder från dagen




Ha det bra, hörs!








 




Av emmaelins - 20 januari 2016 17:37




Vem säger att rött bara hör till julen?

Röda naglar funkar året om, enligt mig.

Jag bara älskar mitt nyaste tillskott i min OPI-kollektion!

Det är en jättefin klarröd färg som varken är för illröd eller för mörk. Jag har faktiskt bara målat ett enda lager, och har inget topp-lack på - och ändå blir det såhär fint! Penseln bara glider på naglarna.


Amore At The Grand Canal, heter färgen om ni undrar.



 

 

 


Färgen ser något rödare ut på bilderna än vad den egentligen är, den mittersta bilden är mest rättvis.




Ha det bra, hörs!










 

Av emmaelins - 18 januari 2016 21:41

Hej allesammans!




På den senaste tiden har jag funderat ganska mycket över om jag ska ta några fler hål i ett av mina öron. Eller ja, det är ju inte precis så att jag tänkt ta hål längs med hela örat, men åtminstone ett, kanske två hål brevid mitt andra hål som jag tog när jag var typ tio år.

Tre silvriga pärlor i örat tycker verkligen jag är jättesnyggt. Haha, man skulle väl kunna säga att det är min dröm. Jag tycker det är väldigt snyggt när man har ett hål lite längre upp på örat också, där det är lite mer brosk. Men om jag nu tar hål får det nog räcka med två längre ner på örat.. sålänge.. ;)


Mitt mål med detta är att jag ska tagit det/dem innan sommarlovet. Det ska bli av, jag vet bara inte riktigt när. Jag är inte så bra på att ta tag i sånt där. x)



Jag slänger in lite bilder på lite öronpiercingar från Google här nedan. Vem vet? Kanske just du finner lite inspiration?









 







 







Av emmaelins - 17 januari 2016 16:50

Hej på er!



På senaste tiden har vi varit ute ganska mycket och åkt i backar.

Haha, gör man ens sånt när man går i åttan? x) Ja, enligt oss iallafall.

Idag så drog vi med oss kameran till backen och knäppte några bilder som vi tänkte visa.



 

 

 

 

 












   


Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards