EmmaElins

Alla inlägg under april 2015

Av emmaelins - 11 april 2015 18:42

Hej på er!



Nu tänkte vi äntligen göra ett inlägg då vi visar upp 5 stycken presenter vi fick när vi fyllde år.

Detta var ändå väldigt efterfrågat, så därför kände vi; Ja, varför inte?




                                                  


                                               Emmas 5 bästa


                                        (Ingen rangordning)






Daniel Wellington - klocka

 







Urban Decay Naked 3 palette

 

 









Odd Molly topp

 


 









Crocker Jeans

 










Låga Converse

 


 














                                                  


                                              Elins 5 bästa 




Ralph Lauren parfym 4

 


 








Palladium  


 








The Balm - Fratboy blush

 








Real Techniques - Blush brush

 

 










Löparjacka - H&M

 





Hoppas ni gillade inlägget, hörs!








   




Av emmaelins - 10 april 2015 19:12


Hejsan på er!


I detta inlägget hade jag tänkt göra en TAG kallad "My first Time". Den handlar om mina första gånger inom olika saker.

Vi kör igång!



1. När var din första riktiga kyss?

- *Host host* Jag har inte haft en riktig kyss än...




2. Vem var din första riktiga kärlek?

- Jag tror inte jag varit riktigt kär än.. Å andra sidan har det väl varit av och på med olika killar, men då var man väl mest bara lite förtjust. ;)




3. Din första sleepover?

- Det var med en tjej som hette Elsa. Asså, egentligen sover jag inte över alls ofta. Men till Emma iallafall, är det bara 100 meter så det är bara att springa upp dit när man vill liksom. x)




4. Vem var din första bästavän, och har ni någon kontakt nu?

- Om jag minns rätt var det en tjej som hette Annie. Och nej, vi har ingen som helst kontakt nu.




5. Vem var din första lärare?

- Mina två första lärare hette Ann-Sofie och Diana. De fick jag när jag skulle börja förskolan.



6. Din första film du såg?

Hur sjutton ska man komma ihåg det..? x)




7. Din första serie du började kolla på?

- Det var väl antagligen Kompisar på nätet, Fångad eller någon annan serie på barnkanalen.




8. Vart åkte du, när du åkte flygplan första gången?

- Till Kroatien.




9. Vilken var den första lagsporten du deltog i?

- Fotboll.




10. Din första mobil du fick/köpte?

- Det var en ofunktionell LG mobil som verkligen sög. Men när jag fick den tyckte jag att den var jättebra. x)





Done!

Hoppas ni tyckte denna TAG:en var lite rolig att läsa.



Hörs!





 






 



Av emmaelins - 10 april 2015 17:54



Fotograf: Emma

Modell: Elin

Styling: Elin & Emma




 



 



 



 



 




 









   

Av emmaelins - 9 april 2015 22:04


Fotograf: Emma

Modell: Elin

Styling: Emma & Elin




 



 



 



 



 



 






   

Av emmaelins - 9 april 2015 14:10


Hej på er!


I detta inlägget hade jag tänkt visa er tre ganska nya skönhetsprodukter som jag verkligen är så fäst vid.

Vi kör igång!







Emma S. - Cleansing Facial Wash



   


Denna ansiktrengöringen har jag bara använt en gång än så länge, haha. x) Men direkt när jag tog på den på huden och masserade in den kände jag verkligen hur mjuk, lugnande, återfuktande och rengörande den egentligen var. Rengöringens konstistens var väldigt fluffig och luftig vilket kändes väldigt fräscht.

Vissa produkter fastnar man helt enkelt vid på direkten och detta var en sådan produkt för just mig.

Den doftar lite speciellt men jag gillar det. BIG love!







Isadora - Build-Up Mascara



Waterproof, 22 Black Brown



      


Denna mascaran - helt klart den bästa jag någonsin testat.

Det står på förpackningen att den ska ge extra volym men jag tycker snanare den ger extra längd. Men det passar verkligen mig perfekt då jag vill ha långa och naturliga fransar. Borsten är stor och tät vilket jag gillar.

Om man tar flera lager byggs även volymen upp utan några som helst klumpar. Den är vattenfast vilket är bra om man inte får mascara på ögonlocket. Det kan vara svårt att få bort utan att man förstör resten av ögonsminket.







Essie - Rosa nagellack




Smart som jag är tog jag bort lappen där nagellackets färg stod, så det kan jag tyvärr inte säga. Nagellacket ser lite rött ut på bilden men egentligen är den lite cerise-aktig i färgen.

Detta nagellacket fick jag i ett litet kit med två andra färger där nagellacken är lite mindre än orginalet.

Färgen är så fin, nagellacket är väldigt pigmenterat, det känns lätt på naglarna och det torkar snabbt. Vad mer kan man begära? Förpackingen tycker jag även är väldigt smidig och lätt då orginalet kan vara lite klumpigt att ha med sig om man t.ex ska resa.

Verkligen mitt drömnagellack!





Sådär! Då vet ni precis vad ni ska köpa för skönhetsprodukt när ni väl är sugna på något nytt. ;)

Hoppas ni gillade inlägget så hörs vi!






 

Av emmaelins - 9 april 2015 13:15

Hej allesammans!



I detta inlägget hade jag tänkt göra en liten uppdaterad "favoritlista" då möjligen nya läsare ska få lära känna mig lite bättre.




Favorit - social media?

- Instagram



Favoritgodis?

- Marabou choklad slår allt.

Men jag tycker även Polly är supergott. OCH godis med smak av hallon & lakrits - mums!



Favoritparfym?

- Ralph Lauren 2



Favoritdricka?

- Vatten HELT KLART. Vatten är det godaste som finns.



Favoritmärke på smink?

- Maybelline New York



Favoritbutik?

- Typ Åhléns, Ginatricot, VS (även om jag bara varit där 1 gång)



Favoritserie?

- Gossip Girl



Favoritnagellack?

- O.P.I "Alpine Snow" & "Toucan do it if you try"



Favoritsmak på tuggummi?

- Extra's "Superberries" är god, gillar även melonsmak.



Favoritaccessoar?

- Klockor då jag nyss fick en DW.



Favoritstad?

- Stockholm är ju härligt, men annars gillar jag Jönköping & Linköping skarpt.



Favoritsmak på tandkräm?

Daim!

Haha nejmen, intressant fråga. Mint, vad annars liksom? x)





Ja, det var alla "favorit-frågor".

Inte för att jag vet om detta är intressant, men ändå. Det kan väl vara kul att få veta något nytt..

Eller vad säger ni? ;)



Hörs!






 



Av emmaelins - 8 april 2015 20:18

Hejsan allihopa!


I förmiddags var mamma och jag ute och sprang en runda uppe i skogen. Med både nya löparskor och ny löparjacka gav vi oss ut och sprang.


Jag, personligen, känner mig aldrig taggad till 100 % när jag ska ut och springa. Ibland är lusten större och ibland mindre. Jag tycker det är skönt att springa, särskilt med musik då jag slipper höra knakandet i mina vrister. (Ja, mina vrister knakar ganska mycket, men det är ofarligt sålänge det inte gör ont vilket det inte gör.)

Men det bästa är nog ändå när man kommit hem igen. Man känner sig nästan alltid stolt och jag känner också typ den där "nu har jag gjort något med mitt liv-känslan" eller hur sjutton man nu ska förklara det. x) Det är hur som helst en skön känsla. MEN just idag var det väl lite andra bullar kan man väl säga...


Efter att jag sprungit en dryg kilometer kände jag att det började rossla när jag andades, att jag inte fick in lika mycket syre. Men jag struntade i det och sprang vidare. Efter ett tag kom också den där tunga känslan som gjorde allting fruktansvärt jobbigt. När vi sprungit lite mer än två kilometer var jag så trött och anfådd att jag trodde att jag skulle spy. Och jag menar, två kilometer är inga större problem för mig i vanliga fall.

Jag var iallafall tvungen att gå resten av sträckan eftersom där där tunga, konstiga känslan inte ville släppa och blev därför en aning besviken över mig själv.


Jag var nog inte helt redo att ge mig ut på en springrunda idag då jag tydligen inte var helt frisk ännu. Jag har nämligen varit förskyld jag med och det hade väl inte gått bort helt än. Men nu i efterhand var det nog ganska klokt av mig att stanna. Hade jag bara mösat på i ytterligare två kilometer hade väl förskylningen kommit tillbaka med dubbel verkan och det har jag verkligen ingen lust med, inte nu på påsklovet iallafall.



Okej... Nu kanske jag går lite till överdrift för nu när jag läser detta kanske det endast låter som en dum bortförklaring till min dåliga kondition, men nej. Tro det eller ej men jag har faktiskt en ganska bra kondition. Jag vet inte, vissa kanske vrider och vänder på detta tills de får det att se ut som en bortförklaring. Vill bara säga att det INTE är det.



Detta blev ett väldigt långt inlägg om just en sak. Hoppas inte att ni tyckte det blev allt för långtråkigt och att ni orkade läsa igenom allt.



Hörs!



 






 

Av emmaelins - 8 april 2015 19:38




Fotograf: Elin

Modell: Emma

Styling: Elin & Emma





 




 



 



 










   

Foto · Mode

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards