EmmaElins

Alla inlägg under april 2016

Av emmaelins - 30 april 2016 15:45

Hej på er!



Förut fick jag äntligen se vilka bilder jag hade fått med i årets fototävling eftersom att det var utställning idag. Jag skickade ju som sagt in 3 och fick med 2. Och det visade sig också vara dem 2 jag trodde, den tredje var lite sissådär. Jag var jättenöjd med bilderna jag hade redigerat fint här hemma i datorn, men när jag kom dit idag såg de inte alls ut som jag tänkt mig. Jag blev faktiskt väldigt besviken.

Det var likadant förra året, bilderna såg inte ut som de gjorde i min dator. Jag kan inte förstå hur det kan bli så? Förmodligen är det ju likadant för alla, men i mitt fall blev resultatet av detta att en av bilderna blev väldigt ljus, och den andra mörk. Vi har skrivit ut bilder jag tagit med kameran innan, och då har det inte blivit såhär konstigt. Men när dem gör det verkar något gå riktigt snett.  

Nä, jag blev faktiskt less & besviken. Har jag redigerat bilder och skickat in så är det ju för tusan så jag vill ha dem och inte på något annat sätt.


Men samtidigt får jag absolut vara nöjd med att jag kom med! Det viktigaste är ju inte att vinna, utan nu har jag ju fått mina bilder utställda inför allmänheten - bara det är ju superkul!


Jag ska visa er de rätta & fina exemplaren av bilderna jag hade med här:


 

Denna bild är jag så otroligt nöjd med och jag kan inte ens fatta själv att jag lyckades fånga humlan i farten!




 

Detta porträtt på Elin är också väldigt fint, om man får säga det själv. Men tyvärr blev de rosa fina blommorna i bakgrunden helt bleka när dem hade skrivit ut bilden.



Om jag hade vågat, så hade jag gärna gått och klagat och ifrågasatt hur dem behandlar bilderna de får in när resultatet blir något helt annat än vad fotografen själv tänkt sig. För detta var inte okej.










 

Av emmaelins - 29 april 2016 21:42

Hej på er!



Att ha haft studiedag idag har varit så skönt! Det är så härligt med hela helgen framför sig nu, en långhelg helt enkelt. Idag hade mamma och jag lite olika ärenden att göra så vi åkte iväg till Linköping i hopp om att få något uträttat. Det är ju på tiden att kolla efter konfirmations - och skolavslutningsklänning nu innan allt tar slut. Till en början kändes det bara som vi gick in & ut i butikerna och hittade ingenting. Utbudet var lite skralt (alltså mycket likadant, men inget man fastnade för). Jag har även nu insett att jag tycker bättre om Jönköping än Linköping. Vi brukar åka till vardera stad varannan gång ungefär, men jag tycker det är bättre shopping i Jönköping och det finns fler bra butiker där. Hur som helst, när man är ute efter något speciellt känns det aldrig som att man hittar det, och man blir bara mer och mer stressad ju mer klockan blir. Så vi gav upp letandet efter klänning för ett tag och åkte till både Elgiganten och Media Markt för att leta efter ett par UrbanEars istället. Jag fick pengar till det i födelsedagspresent, och jag skulle få välja ett par själv så vi köpte det idag - efter mycket om & men. Det var väldigt utplockat även där och jag kunde varken bestäma färg eller modell. Puh, men vi kom ut med ett par iallafall! ;)


Efter ett sökande inne på Ikanohuset efter klänning återigen så hittade vi slutligen den perfekta! Jag är så nöjd, och så lättad över att vi äntligen hittade en så jag slipper ha det som ett påhäng nu.

Så denna dag blev ju slutligen väldigt lyckad nu när vi hittade allt jag behövde och var ute efter!



Ha det bra hörni!









 


Av emmaelins - 29 april 2016 18:19

Hej allesammans!



Jag har jag följt Therese Lindgrens vloggmånad som jag tror många andra tjejer & killar gjort därute. Men dagens "vlogg" hade ett besked som jag tror många blev väldigt ledsna av.

Therese berättade att någon igårkväll ringt hem till hennes mamma och påstått sig vara polisen. Den här personen som ringde sa då att Therese varit med om en bilolycka och mamman blev uppmanad att åka till sjukhuset för att identifiera den DÖDA kroppen. Någon har alltså busringt Therese mamma och gett henne ett dödsbesked, något som man aldrig i hela sitt liv ska få uppleva i onödan.


Therese har nu bestämt sig för att sluta vlogga föralltid, för det är under hennes vloggmånader/veckor hon upplever att det kommer hem mest folk till henne eller på andra sätt försöker tränga sig in i hennes privatliv. Och så händer nu detta som verkade vara den sista droppen.


Usch alltså, att männsikor kan bete sig såhär. Har man verkligen inga spärrar eller gränser för hur långt man får gå? DET är psykopatbeteende som Therese själv uttrycker det. Jag tycker att det är hemskt tråkigt att hon kommer sluta med sina vloggar. Det är enligt mig de bästa videosarna som hon gör, om inte de bästa svenska vloggarna på youtube. Jag vill inte att de här idioterna som gör så här mot henne ska vinna! Fy alltså, jag blir bara så arg!!!








När jag läste igenom kommentarerna på den videon märkte jag att många var ledsna över att Therese sa att de som lämnat saker utanför hennes dörr, försökt lägga till henne på facebook eller på andra sett försökt ta kontakt, men inte menat något illa var psykopater. Men vi får inte glömma att Therese just fått ett samtal från sin mamma som trodde att sin dotter var död. Själv förstår jag att jag måste ta videon med en nypa salt, eftersom Therese var så upprörd i stunden, men jag förstår samtidigt de yngre som tar illa upp. Men iallafall. De här idioterna, på ren svenska som gav Therese mamma det här samtalet, hoppas jag åker i fängelse på momangen. USCH!





   

Av emmaelins - 28 april 2016 22:39

Hej allesammans!


Oupsi, nu blir det ett väldigt sent inlägg. Men jag kände att jag ville vänta så jag kan skriva om vad som hänt under dagen, en liten vardagsupdate helt enkelt.


Tidigare idag var det ju skola, som vanligt. En helt vanlig torsdag egentligen. Det enda som skiljde sig från alla andra torsdagar var att våran bild lektion var inställd. Men det har väl gått över till vardagen det också i och för sig. Vi har haft jättemånga inställda bildlektioner på den senaste tiden och många vikarier. Men det är just för att våran ordinare bildlärare är sjuk och har varit en lång tid nu. Det tycker jag är tråkigt eftersom bild är ett av mina favoritämnen.

Nu när jag väl tänker efter hade vår klass uppdans i vals och bugg på idrotten också. Det gick nog bra tror jag. Jag fick som tur var bara dansa med killar som hade taktkänsla så det var inte så svårt.


När jag kom hem så åt jag mellanmål och sedan träffades Emma och jag en stund. Vi bakade Chocolate Chip Cookies som jag i efterhand kan säga var väldigt goda. Det är verkligen ett tips till de som är sugna på något sött och inte orkar göra det så avancerat för sig. Det är verkligen superlätt att göra.


Yes, det var väl dagen i stora drag.

Eftersom det är studiedag imorgon hade jag tänkt lyxa till det lite med frukosten imorgon. Jag ska nog göra bananpankakor och en smoothie. Mums!





Jag hoppas iallafall att ni haft och får en bra dag imorgon.

Hörs!



 






 






Av emmaelins - 28 april 2016 21:40

Hej allihopa!



Alltså åh, nu är den den tiden på året igen. Jag kan sitta hur länge som helst och bara kolla på en massa bilder ifrån Kungsträdgården i Stockholm, och önska att jag skulle vara där - helst nu.

Men tyvärr blir det aldrig att vi åker dit just denna tiden på året, och man kanske inte åker dit bara för den skull när man har så långt som vi har.

Men som tur är så finns det ju faktiskt en liten räddning i våran stad också. Det är ju inte Kungsträdgården, men det är ju iallafall något och det är väldigt fint även här.


Elin och jag var ju och fotade vid körsbärsblomningen förra året, och vi måste bara göra en favorit i repris i år igen! Vi får väl bara hoppas att träden blommar ut ordentligt snart. I Stockholm är det ju redan helt rosa, men här verkar det gå segare. Vi åker ju bort över hela Kristihimmelsfärd, så då finns det ju ingen möjligthet att fota, men vi får väl hoppas på att vi kan få ett tillfälle innan eller möjligen efter om det fortfarande blommar vilket vi hoppas på!



Tänkte bjuda på lite härliga bilder både från Google och från våran egna photoshoot förra året:



 

Kungsträdgården, Stockholm



 

 

 

 



 

 



Hörs!











 

+/-

Av emmaelins - 27 april 2016 21:11

Hej på er!



Tänkte bjuda er på lite plus och minus i nuläget:




+ Studiedag på fredag, vilket blir en shoppingdag med mamsen för min del, wiho!!



- Vädret är sämst. Verkligen sämst. Ingen sol, ingen vår och så jäkla kallt på ren svenska.



+ Valborgsmässoafton blir en kul dag. Fototävling & lite evenemang på kvällen med bland annat Lisa Ajax som vi, Amanda & Wilma ska gå på. Ser fram emot det!



- Schemat med prov, inlämningar och andra uppgifter blir allt mer späckat nu inför slutspurten. Pust, men snart är det över, snart är det sommarlov! ;)



+ Om exakt en vecka åker vi till Berlin med konfirmationen. Kan inte fatta att det bara är en vecka kvar nu, jag minns när vi stog där på upptakten i höstas och det kändes som evigheter tills dess. Men nu åker vi ju alldeles snart!



+/-  Har massa inspiration till blogginlägg och att fota, men jag förstår inte vart tiden tar vägen? Måndag, tisdag, onsdag har jag aldrig tid med något sådant.




 


Ha det bra, hörs!







 

Av emmaelins - 26 april 2016 20:25

Hej på er!



Nu blir det återigen ett litet "Behind the scenes"-inlägg, inte för att jag vet om ni ens tycker det är intressant för fem öre, men vi själva tycker det är ganska kul att visa er en annan sida av våra photoshoots än bara så gott som perfekta och fina bilder. Det är mest bilder från photoshooten vi hade förra veckan, men jag har blandat in lite allt möjligt för att det ska bli något. ;)



 

Haha, denna blev faktiskt lite rolig ändå! x)




 

 

Det är inte alltid så underbart att sitta ner i naturen, speciellt inte när man får en pinne instucken i handen.




 

 

 

 

Lite selfies är ett måste! ;)



  

Hehe, någon blev glass-sugen..




 

Föreberedelser inför detta outfitinlägg (från juni förra året):


 





 

 





Hoppas ni gillade inlägget, hörs!








 

Av emmaelins - 25 april 2016 20:49

Hej allesammans!



Det är den 25 april, maj börjar verkligen närma sig. Svenska folket förväntar sig värme, solsken och gröna träd. Men redan där får jag nog ta och säga stopp, välkommen till verkligheten. Idag har det både haglat, snöat, regnat och det är fortfarande iskallt ute.

Jag förstår inte vad som hänt med årstiderna. På vintern är det varmt och det kommer nästan ingen snö, på våren är det kallt och det både snöar och haglar (i år), och på hösten är det nästan sommarväder.


Vi får iallafall hålla tummarna att det blir fint väder på lördag. Då är det ju faktiskt valborgsmässoafton och Lisa Ajax ska komma till vår stad och uppträda på en scen mitt i centrum. Varje valborg brukar vår stad ta hit en/flera artister. Förra året var det Samir och Viktor och i år Lisa Ajax. Det får man ju inte missa!


Påtal om något helt annat hörde Emma och jag en superbra låt igår på Soptify. Vi båda hade hört den innan så vi började fundera på var i från. Vi kom fram till att det var från en av Linn Ahlborgs videos. Man hittar väldigt många bra låtar från hennes kanal, men jag tycker faktiskt att hon har en suverän (snyggt ordval) musiksmak.


Jag lägger in låten här under så att ni också kan lyssna på den:










Hörs!




 


Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards