EmmaElins

Alla inlägg under maj 2016

Av emmaelins - 31 maj 2016 20:39

Hej allihopa!



Ja, det kanske låter lite dumt att säga att det är sommar imorgon, när det i princip har varit det hela maj i år. Men ska man hålla sig till almanackan så är det inte sommar förens imorgon. ;)

När jag tittade tillbaka i vårat arkiv för ett tag sedan skrev vi att maj 2015 verkligen var en skitmånad när det gällde vädret. Det var regnigt, ruskigt och kallt. Men i år har det varit precis tvärt om - soligt, varmt och skönt. Nästan hela tiden iallafall.


Men nu får vi ju bara hoppas och hålla tummarna för att sommaren blir minst lika varm och solig. Det har ju faktiskt snackats om att 2016 års sommar kommer att bli en "rekordsommar" med sol och värme. Och jag hoppas verkligen att det påståendet stämmer! Men jag kan även tycka att det är lite mysigt när regnet smattrar utanför också. Doften av blöt asfalt och fuktig skog är något som verkligen påminner om sommar. Men bara för att det regnar ska det inte vara kallt och blåsigt - usch, sånt vill vi inte ha! x)


Nog om vädret nu. Jag tänkte bara visa några (random) bilder som knäpptes förra sommaren för att tagga igång lite extra nu inför sommarlovet!


 

 


 

 

 

 

 












 



Av emmaelins - 30 maj 2016 20:43



1. Bronzer/Blush

Jag brukar alltid använda båda men eftersom jag tillhör den blekare typen är det ju alltid trevligt att man kan varma upp och fejka en bränna. ;)

 

 

 

2. Läppstift/Läppglans

Jag tycker inte att jag passar särskilt bra i läppstift, men på andra kan det ju vara hur snyggt som helst.

 

 

 

3. Mascara/Eyeliner

*Host host* Jag äger ingen eyeliner...

 

 

 

4. Concealer/Fondation

*Host host igen* Jag äger ingen foundation heller..

 

 

 

5. Svampar/Borstar

Är det basprodukter frågan syftar till så är det helt klart svampar. Basen får en mycket naturligare och jämnare look än vad det får om man använder borstar. Älska "sponges"!

 

 

 

6. Korta naglar/Långa naglar

Jag kan verkligen inte spara ut mina naglar. Så fort de blir lite längre så går de av eller börjar flika sig. MEN jag känner mig mycket mer bekväm i korta naglar så det är väl lika bra det. Kanske inte så snyggt, men praktiskt!

 

 

 

7. Ljusa naglar/Mörka naglar

 

 

 

8. O.P.I/China Glaze

 

 

 

9. MAC/Max Factor

 

 

 

10. Loréal Paris/Maybeline New York

 

 

 

11. The Balm/Benefit

 

 

 

12. Sleek/NYX

 

 

 

13. Parfym/Body mist

Under ett tag så var ju nästan alla tonåringar helt galna i Victoria's Secrets body mists. Men saken är ju den att de sitter på huden i tjugo minuter och sedan försvinner.

 

 

 

14. Body Wash/Tvål

 

 

 

15. Skimrigt/matt

 

 

 

16. Varma toner/Kalla toner

 

 

 

17. Somrig look/Vintrig look

På sommaren ser sminket alltid som bäst ut enligt mig. 

 

 

 

18. Vardagligt/Dramatiskt

 

 

 

19. Neutrala färger/Starka fäger

 

 

 

20. Mycket smink/Lite smink

Det ska vara lagom. ;)

 

 

 

 

Hoppas ni tyckte inlägget var roligt att läsa.

God natt nu hörni!

 

 

 

  

 

 

Av emmaelins - 29 maj 2016 20:11

Hej allihopa!



Vi har fått en hel del kommentarer från er att ni vill att vi ska göra ett inlägg där vi tipsar om skolavslutningsoutfits, frisyrer m.m, och självklart tyckte vi att det var en jättebra idé, så idag har vi fotat för fullt inför ett sådant inlägg. Förmodligen kommer inte det inlägget upp förens nästa söndag eftersom att vi har 3 outfits kvar att fota, och troligen har vi inte tid med det innan nästa helg. Så ni lär får vänta en vecka till, men vi lovar att bjuda på fina bilder, massor av frisyrtips, 6 olika outfits och lite annat smått och gott. Så det är defenitivt värt att vänta på! ;)


Vi kom igång med planerandet av outfits ungefär vid 3, men vi kom inte ut förens vid 5. Så ja, hur tusan det kunde ta 2 timmar att bara fixa sig i ordning undrar jag med. Men vi är ganska veliga och har svårt att bestäma oss då vi vill att allt ska vara top notch, så det tar sin lilla tid. Sedan bytte även jag frisyr 4 gånger innan det slutligen blev bra. x) Herregud alltså...

Aja, 2 timmar senare kom vi iallafall iväg, och då gick vi ungefär 1 km till ett naturreservat där bakgrunden bestod av ängar, blommor och grönska - jättefint var det!

Vi fotade i ca 1 timme och var inte hemma igen förens klockan var halv 7. Så totalt sett har vi lagt ner 3 och en halv timme på detta bara idag, och då är vi ändå inte klara ännu. Ni måste väl ändå medge att vi varit ambitiösa idag för eran skull? ;)

Men inlägget kommer bli superbra, så det är absolut värt det + att vi själva också tycker att det är väldigt kul att fixa med sånt här!



Hörs!



 











 

Av emmaelins - 28 maj 2016 11:09


Hej på er!



Snart så ska jag, mamma och min lillebror åka till ett ställe för att kolla på pappa som cyklar sommenrunt idag. Man brukar nämligen åka till det stället för att möta upp cyklisterna, och såklart vill vi också se när han kommer framsusandes på banan där. ;) Han startade klockan tio så vi ska försöka möta upp honom vid halv ett.


Lite senare idag så ska Emma och jag cykla fram på stan och kolla på studenternas bal. Det har blivit lite av en tradition och den är ju alltid roligt att se då man brukar känna igen ett fåtal. Sedan är det ju bra om man börjar spåna på vad man vill ha för klänning när man själv går på den balen. Det brukar ju alltid finnas några klänningar som man tycker är lite extra snygga som man kan ta lite inspiration av. Alltid bra och vara i tid! ;) Sedan ska vi nog köpa lite snacks tills ikväll också.


En liten dagens update helt enkelt. Ska ni göra något roligt idag? Kommentera gärna!




 






 

Av emmaelins - 27 maj 2016 19:09

Hej på er!



Alltså åh vad jag längtar efter sommarlovet nu. Vi slutar fredag den 10 juni, så det är bara två veckor kvar nu, varav bara 6 av dagarna är "vanliga" skoldagar. Resten är nationaldag, temadag och klassens dag.

Det känns som att jag har en del saker som ett påhäng nu sista veckan innan betygen sätts. Jag mailade in en större inlämning igårkväll som jag äntligen blev av med då, men ändå är det vissa saker som fortfarande hänger kvar i luften. Pust, ska försöka få mycket uträttat nu i helgen så man inte påbörjar nästa vecka med en hög av skitgöra framför sig.


Kan knappt fatta att vi snart gått ut åttan. Det år som folk påstår är det jobbigaste. Men jag kan tala om för er sjuor som börjar åttan nästa år att det inte har varit det jobbigaste året, för mig iallafall. Men jag vet å andra sidan inte heller vilket år som faktiskt varit det jobbigaste, jag har inte märkt någon större skillnad mellan sjuan och åttan. Kanske lite mer plugg och större inlämningsuppgifter, men det är absolut inte så att man totalt går in i väggen.


Hur som helst, nu snackar vi inte mer skola. Nu kör vi nästa vecka och sedan är det färdigt med skolarbete för detta läsår!

Jag ser verkligen fram emot denna sommaren. Vi har inte bokat någon slags resa än, men det är så skönt att kunna vara lite spontana och inte boka upp massa datum hit och dit, för då blir det bara att sommaren flyger iväg och så vill vi inte ha det.

Jag vill ha en evighetslång sommar och göra massor av roliga saker och ta tusentals härliga bilder!




Bjuder på lite sommarinspo från WeHeartIt:


 

 

 




Ha det bra, hörs










 



Av emmaelins - 26 maj 2016 18:06



Hej allesammans!



För inte så länge sedan gjorde jag ju ett inlägg där jag visade vilket stil jag gillar. Jag kallade den för cute & causal. Men nu är det faktiskt så att jag börjat halka in på ett annat spår, nämligen den lite mer "coola", streetiga och avslappnade stilen:






Jag gillar kepsar, hattar, långa kappor, sneakers, boyfriend jeans (dock så äger jag själv inga.. än) och jeansjackor. Jag känner mig inte särskilt bekväm i att vara så himla uppklädd och piffad till skolan, det känns liksom inte som jag. Då kör jag hellre på en simpel, avslappnad men cool look.

Jag vill övergå till stilen ni kan se på bilderna mer och mer, men det tar ju lite tid då man inte kan spendera hur mycket pengar som helst på kläder.


När jag gick i sjuan så var jag väldigt inne på kjolar. Det skulle vara kjolar hit och dit till och allt att jag nu ibland kan tänka tillbaka och tycka att det gick lite överstyr. Jag älskar fortfarande kjolar men nu tycker jag inte riktigt om sättet jag stylade dem då. Men med tiden ändrar man ju åsikter och stil! Nu gillar jag verkligen outfits med kjolar likt den ni kan se på en av bilderna ovan. Med en jeansjacka till blir det perfekt!



Cool & Casual Cute & Casual




Vilken stil gillar ni bäst? Eller kör ni bara på det ni har i garderoben och mixar hej vilt? Kommentera gärna, alltid lika kul att veta!





 



Av emmaelins - 25 maj 2016 21:33

Go kväll vänner!



Ber om ursäkt för sena inlägg nu de senaste dagarna, men jag har ägnat en hel del tid till det sista skolarbetet som ska in nu i slutspurten, och det är en del kan jag säga! Pust..

Men jag har även varje kväll suttit i timmar och "jobbat" med bloggen på ett eller annat sätt.

Jag redigerar bilder som ska upp här nästan jämt, det är jag som tar hand om hela den delen här på bloggen. Men det är å andra sidan inget jag klagar över, jag tycker det är väldigt kul att hålla på med sånt!


Nog om det. Jag måste bara visa er en smarrig vinst som pappa kom hem med för några dagar sedan.

När det gäller bingolotto, triss, spela på hjul osv känns det som att vi aldrig vinner någonting!

Men tydligen hade oturen vänt när pappa och min lillebror var på liseberg förra veckan..


 

 

 



Jag förstår att ni som alltid vinner massor när ni är i nöjesparker inte tycker detta är något speciellt.

Men för oss som vanligtvis aldrig vinner någonting får vi vara mer än nöjda med detta.

Jisses vad choklad! I min familj är vi inte sådana att vi glufsar i oss allt på en gång, utan om jag känner oss själva rätt tror jag detta kommer räcka väldigt länge.

Kul att det var olika smaker i också så att det inte bara var den klassiska, fast det fick man ju i och försig välja själv. Mina favoritsmaker av de jag smakat (har inte smakat alla) är nog Marabou Daim, Daim Saltlakrits, Gräddnougat & den vanliga - mums!


Gillar ni Marabouchoklad och vilka är era favoritsmaker isådanafall? Kommentera gärna, vill veta och få lite tips!




Hörs!









 

Av emmaelins - 24 maj 2016 20:27



 

Tog en spontanbild med självutlösaren ;)




Hej på er!



Såklart tänkte även jag berätta om hur jag firade min konfirmation och om mina "upplevelser", och även visa en hel del bilder då det knäpptes väldigt mycket under den dagen.

Jag hade en helt underbar dag. En lång, men bra på alla sätt.

Jag gick upp redan vid halv 6 på morgonen som jag nämnde tidigare. Men jag avskyr känslan av att man inte kommer att hinna och att behöva stressa med allt, för då blir inget bra.

Men det behövde jag ju inte nu när jag gick upp i god tid.


Själva cermonin i kyrkan var verkligen jättefin. Undertiden det vällde in släkt och vänner från alla håll i kyrkan stod vi konfirmander nere i källaren och var jättenervösa allihop tror jag, nästan iallafall.

Men allting gick bra. Våra ledare höll ett tal till oss, och de blev faktiskt rörda och fällde en liten tår där såg det ut som.  Det är faktiskt nu mot slutet som konfirmandtiden varit som bäst enligt mig med tanke på Berlinresan, roliga träffar osv, och så är det slut nu. Det känns lite tråkigt, men ändå bra på samma gång - för nu är man ju konfirmerad.


 




Efter konfirmationen i kyrkan åkte vi hem igen för att förbereda inför kalaset på eftermiddagen.

Hela släkten kom för att fira, och vi åt jättegod mat, pratade, skrattade och hade jättetrevligt helt enkelt. Jag fick även så otroligt fina presenter som jag är superglad och tacksam för, trodde inte att jag skulle få så fina presenter som jag faktiskt fick!

Vädret visade sig verkligen från sin bästa sida just den dagen, det var perfekt. Inte för hett, men ändå varmt och behagligt, och soligt.


 

 

 

 

Mammas supergoda tårtor - Rockyroadkladdkaka med kolafluff & Hallonmoussetårta med chokladbottnar och färska bär. Mums!



  



Sammanfattningsvis var detta en toppendag helt enkelt!

Jag tänkte även visa lite bilder som mamma och Elin tog på mig och min outfit som blev väldigt fina:


 

 

 

 

 

 


Klänning: MQ

Skor: Nelly.com

Öronhängen: Snö Of Sweden







Ha det bra, hörs!








 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards