EmmaElins

Alla inlägg under mars 2016

Av emmaelins - 31 mars 2016 16:40



 

 

 

 

 

 

 

 

 












              


Av emmaelins - 31 mars 2016 09:47



Ja, idag är det min dag.

Idag fyller jag 15 år!! Jag kan knappt tro det när jag hör det själv! ;)


Runt halv sju-tiden imorse blev jag väckt med lite skönsång och presenter på sängen, lyx!

Jag uppskattar verkligen allt jag fick och känner mig lyckligast i världen just nu, bästa känslan!

Det är ju så himla skönt att vi har påsklov nu, det har aldrig hänt innan att jag fyller år på lovet, men nu har jag ju hela roliga dagen framför mig som jag kan göra vad jag vill på.

Efter presentöppningen la jag mig ner i sängen igen och vilade i några timmar till, jag kunde otroligt nog inte somna om igen då jag i princip var klarvaken.


När jag gick upp var det fullt dekorerat ute i köket med en hel remsa ballonger i taket, serpentiner och en flagga på bordet. Man måste ju få känna sig speciell en dag som denna! ;)

Visserligen var det ju Elin och jag som blåste upp alla ballonger igår, men ändå.


I våran familj har vi som tradition att den som fyller år får bestämma mat, så idag har jag bestämt både lunch och middag. Vad det blir kommer jag nog förmodligen att ta bild på, så ni får se!


Nu ska jag väl snart ta och göra mig iordning och sedan vara med Elin.

Måste bara poängtera att det ser ut att vara skönt väder ute idag, solen lyser och det gör ju dagen ännu bättre!


Ha det bra hörni!



 

 













 

Av emmaelins - 30 mars 2016 18:16

Hej på er!



Nu är det äntligen dags för oss att svara på alla era frågor i frågestunden!

Efter lite fördröjningar i tiden, men kör vi nu igång!



   





- Hur kom ni på eran logga?

Vi inspirerades av det kända märket Chanel, men eftersom vi båda börjar på bokstaven E så tänkte vi att kunde ha två treor spegelvända mot varandra eftersom det liknar två E:n på skrivstil. Smart va? ;)





- Är alla kläder i era outfitinlägg era egna?

Haha, nej verkligen inte. Vi lånar och tar det vi hittar så att säga. Ofta är det så att vi lånar från våra mammors garderober. Men såklart är det mestadels egna.





- Hur lång tid tar det att ha en photoshoot för er? Med förberedelser och allt?

Det kan ta allt ifrån en timme till sex timmar beroende på vad det är vi fotar. Om du tänker outfitinlägg så tar det ca 4 timmar med förberedelser, åka till plats, fota & redigera.






- Skulle ni kunna skriva varifrån kläderna kommer i era outfitinlägg?

Ja det skulle vi kunna göra, men grejen är att vissa av kläderna är ifrån så pass gamla kollektioner så att det ändå inte går att köpa dem längre. Men visst, med lite nyare kläder skulle vi kunna göra det.






- Skulle ni kunna börja göra videos på youtube?

Vi vet att det är många som skulle uppskatta om vi började med Youtube, men tyvärr är det ingenting vi kommer att göra i nuläget då vi vet hur mycket arbete och tid som krävs för att ha lite kvalitét på saken. Men man ska aldrig säga aldrig.....






- Vad tycker era föräldrar om att ni bloggar?

I början var de lite skeptiska, men nu tycker de att det är kul att vi har ett intresse för det och att vi är duktiga.





- Har ni bra betyg i skolan?

Ja, vi båda är nöjda skulle vi säga.





- Vem är eran favorityoutuber?

Vi båda gillar Linn Ahlborg, dels för att vi tycker hon har en snygg stil och att hon är rolig.





- Om ni bara fick ha en sminkprodukt i resten av erat liv, vilken skulle det vara?

Emma: Puder

Elin: Ögonfransböjare





- Tjänar ni pengar på bloggen?

Nej, inte för tillfället, men det är faktiskt på G.





- Hur många läsare har ni i genomsnitt per dag?

Det varierar lite, men runt 85 varje dag.





- Favoritaffär?

Elin: H&M, Ginatricot, BikBok

Emma: Vero Moda, Ginatricot





- Kaffe/te?

Emma: Inget av det. x)

Elin: Te.





- Godis/Chips?

Vi båda tar godis.





- Sommar/Vinter?

Vi båda väljer sommar!





- Gillar ni choklad?

Haha, ja, vem gör inte? Supergott!





- Tycker ni att det är pinsamt att fota på offentliga plaster?

Ja, om det är på en plats man riskerar att träffa på personer man känner och om folk stirrar allt för mycket. Annars är det lugnt. Undra när folk ska vänja sig vid att det är 2016 och att det här med att fotografera på stan är mycket större nu än på 80-talet.




 




- Vad är erat bästa betyg och i vilket ämne?

Elin: Jag har A i franska.

Emma: B är mitt högsta betyg som jag bland annat har i Idrott & bild.





- Hur länge har ni dansat?

Vi började intressera oss för dans redan vid 7-års ålder då vi lärde oss koreografier från vårat dåvarande favoritprogram "Kompisar på nätet". Sedan började vi i en dansgrupp när vi gick i fyran och sedan dess har vi hållt på helt enkelt.




- Vilka stilar dansar ni?

Stilarna som vi går på tillsammans är balett, jazz och modern dans.





- Vilken är eran favoritdansstil?

Vi båda gillar modern dans bäst.





- Skulle ni kunna lägga ut dansvideos på Youtube?

Ja, det skulle vi säkert kunna. Men det är nog inte heller något som kommer bli av just nu iallafall. Men det skulle vara kul!






- Favoritparfym?

Emma: Ralph Lauren 2.

Elin: Ralph Lauren 4.





- Vad gillar ni att göra tillsammans?

Det vi tycker är allra roligast att göra tillsammans är ju att ha photoshoots, göra outfitinlägg, shoppa, dansa, tramsa, fixa och trixa. ;)






- Bästa shoppingcentrumet/gallerian enligt er?

Emma: Av dem jag varit på är det ju helt klart Mall of Scandinavia.

Elin: Väla Centrum, men jag har inte varit på så många gallerior.






- Tips på snygg men fräsch outfit nu i vår?

Ljusa färger är alltid härligt på våren. Men även kappor av olika slag är ju väldigt trendigt just nu!

Kombinera gärna det med ett par sneakers och jeans så blir det snyggt!





- Hur blir ni så bra på bild?

Haha tack snälla! Ja du, du ska bara veta hur många foton som tas men som aldrig läggs ut då vi är väldigt kräsna. Vi tar även mycket bilder på oss själva, så vi antar att man lär sig vilka vinklar man ser bra ut i efter ett tag. ;)





- Vad använder ni för filter på era instagramfoton?

Vi brukar oftast redigera instagramfoton i Photoshop först och främst, men ibland kan det hända att vi lägger på ett filter och då är det isådannafall filtret "Clarendon". En ljus, kall ton - jättefint!





Vi har även fått lite frågor som angår bloggen (och även ett par andra lite mer ingående frågor), men det känner vi att vi tar i ett separat inlägg då denna frågestund är lite mer en blandning av allt möjligt. ;)

Hoppas att just du fick svar på dina frågor! Annars kommer den andra delen förhoppningsvis upp imorgon.

Ha det bra, hörs!






 










                













Av emmaelins - 30 mars 2016 10:47

God morgon!



Dagen vi har framför oss lär bestå av en massa fotografering. Vi ska fota en hel del till bloggen som sedan kommer upp i olika inlägg. Imorgon är det ju även min födelsedag, så vi har tänkt att ha en liten "birthday photoshoot" med massor av ballonger också!

I eftermiddag kommer vi ju äntligen att sätta oss ner och svara på alla era frågor i våran stora frågestund. Så håll utkik här på bloggen i eftermiddag/kväll för då släpps frågestunden!


Nu är det bäst att jag börjar göra mig i ordning och möbluerar om lite här hemma om vi ska kunna fota här inne. Något ni kanske inte vet är att varje gång vi fotar inomhus vill vi oftast ha en vit och ren vägg som bakgrund. Och då är vardagsrummet eller källaren enda alternativen, men i källaren kan man aldrig ha något naturligt dagsljus utan då måste vi konka dit en stor lampa + ta med blixt. Så därför är vi oftast i vardagsrummet, men där krävs det att man möbluerar om ganska rejält innan man har en bra fotovägg. Så ja, nu vet ni det också. ;)


Ha en bra dag, hörs!



 

 


Av emmaelins - 29 mars 2016 19:50

Hej allihopa!

 

 

Nu har jag kommit hem från Ängelholmresan igen, eller jag kom faktiskt hem igår kväll.

Jag besökte faktiskt gallerian Väla när jag var där. Jag och min kompis som vi var och hälsade på tog bussen till Helsingborg i lördags. Det var kul för jag har aldrig varit på ett sånt där stort shoppingcenter innan. Det var inte så svårt att gå vilse där inne kan jag säga, haha. Dock så handlade jag inte så mycket, bara ett par mjukisar som jag har på mig just nu, en senapsgul tröja, och ett pack med strumpor. Tro det eller ej men jag tycker faktiskt senapsgul är väldigt snyggt på tröjor. Särskilt till en kombo som jag planerat ut...

 

Idag så har jag varit med en kompis. Vi har kollat på film, bakat kakor, som för övrigt blev jättegoda, hoppat studsmatta och bara pratat. Myys!

 


Ja, jag har inte så mycket mer att säga faktiskt. Jag känner inte att jag vill snöra in allt för mycket på smådetaljer för det blir nog inte så roligt för er att läsa.

En sista sak jag vill upprepa är att vi kommer hålla våran frågestund imorgon. Så om ni vill fråga något, se till att göra det nu! 

 

 


Vi hörs!

 

 

 







 

Av emmaelins - 28 mars 2016 20:46

Hej allesammans!



Haft en bra dag? Det har iallafall jag. Inte för att jag gjort så speciellt mycket, men ändå.

Förut fick jag för mig att göra en god smoothie när jag satt ute i vårsolen. Jag gick in och kollade vad som fanns i frukt- och bärväg, men det ekade tomt. Inte ett bär hade vi.

Jag hade tänkt att göra en fin, rosa smoothie med lite bär i och sedan ta fina bilder på det, men det sket sig på ren svenska. Trodde jag iallafall.

Mamma gick sedan in och lyckades rota fram hela påsar fulla med frusna vinbär. Så jag tog och blandade vinbär, vaniljyoughurt och hallonfil med varann.

Då hade jag dock tappat hoppet om att det skulle bli en god smoothie, men jag gjorde det för att ta bilder på.

När jag var klar tyckte jag ändå inte att smoothien hade den rosa färg jag ville, så jag slängde i lite torkade gojibär också. Man tar det man har. ;)

Resultatet av detta blev beskt, sött och rinnigt. Så gott var det inte kan jag säga.

Men det viktigaste är ju att det blir fina bilder, det får smaka som det smaka vill - eller?

Nä då, inte i alla lägen. Men i detta fall gjorde jag denna smoothie för att fotografera!


Här kommer lite bilder:



 

 

 

 

  

 






Hörs!












 

Av emmaelins - 27 mars 2016 18:52

Hej allihopa!



Jag vet att den här frågestunden vi pratat om i flera veckor nu har dröjt länge. Men vi har helt enkelt inte fått ett enda tillfälle till att göra den nu de senaste veckorna, så det är därför det inte blivit av.

Det tar ju en stund att svara på alla frågor då det är väldigt många, men vi kommer förmodligen att dela upp den i delar. Eller kanske att vi har en jättestor frågestund iallafall? Aja, det är inte riktigt bestämt än, vi får se.

Hur som helst så kommer frågestunden upp på onsdag - punkt slut. Nu har vi ju ett helt lov framför oss så nu har vi all tid i världen för det.

Detta blir alltså din sista chans att ställa dina frågor till oss innan frågestunden. Självklart får man ju fråga hur mycket man vill efter också, men vill du att just din fråga tas upp får du ställa den nu! :)



 










 

Av emmaelins - 26 mars 2016 16:27




 



Påskafton idag då. Jag la till ett ägg till frukost och ikväll blir det påskmat, men annars händer det inget speciellt idag.

Till skillnad från igår så är det vårväder idag! Wihoo! När solen lyser kommer vårfeelingen fram och man vill bara vara ute.

Mamma och jag var framme på stan förut, vi var faktiskt där i flera timmar. Jag har tappat räkningen på hur många jeans jag har provat nu inom loppet av 2 veckor ungefär, men idag hittade jag äntligen ett par som satt perfekt! Vi bor ju i en ganska liten stad med inte så många bra butiker, men det finns faktiskt åtminstone 2 butiker här som jag verkligen gillar - som inte finns i t.ex Stockholm.

Jag kan ibland hitta mer i dem butikerna här än vad jag gör någon annan stans.

Sedan gick vi även och köpte en glass och satte oss och njöt i solen, glasspremiär för i år faktiskt!

Vi unnade oss även en fin påskpresent som vi ska ha tillsammans, eller det kanske mest är mammas eftersom hon köpte den, men jag kommer garanterat låna (sno) den ibland. x)

Ni lär få se den i ett annat inlägg..



Ha det bra hörni!



Lite bilder från dagen:



 

 

 









 



Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards