EmmaElins

Alla inlägg under september 2015

Av emmaelins - 30 september 2015 20:32


Hej allesammans!


Mår ni bra? Har ni gjort något kul i skolan idag? Ja? nej?

Jag ska iallafall dra en liten snabbis om min dag iallafall:




I morse var nämligen jag, Emma & två andra kompisar på gudstjänst INNAN skolan började. Det var bara att pallra sig uppe lite tidigare än vanligt, men såklart var jag ju svintrött, och kom inte upp ur sängen förrän klockan kvart i sju. Gudstjänsten började vid halv åtta så det var bara att lägga på ett kol för min del.

Gudstjänsten höll på i lite mer än en halvtimme så det var väldigt tajt med att hinna tillbaka till skolan. Vi kom lite sent, men som tur var gjorde det ingenting.

Den där gudstjänsten blev lite väl utdragen pågrund av att man skulle ta i hand med VARJE liten männsika som befann sig på den där himla gudstjänsten och hälsa godmorgon. Det var ju ganska många konfimander där, så det blev en aningens stelt, kan man säga..



Om vi går över till nuet så har jag precis ätit och jag ska snart hoppa in i duschen, eftersom jag haft dans hela kvällen. Jag funderar på om jag ska måla naglarna också. Hittade en väldigt fin, dov, lila färg i en liten vrå i mitt skåp förut som kändes väldigt höstig. Mina naglar ser så fula ut när de inte är målade så jag kanske ska passa på ändå.



Innan jag hoppar in i duschen måste jag verkligen säga en sista sak..

Jag vet, jag vet.. Jag har verkligen varit usel på att uppdatera den senaste månaden, och det värsta är att jag inte har en vettig andledning till det. (Usch, jag blir bara trött på mig själv när jag ska hålla på och ursäkta mig själv hela tiden, ta tag i saken istället människa)

Men nu när hösten verkligen drar igång tycker man ju att bloggkänslan borde komma. Jag har iallafall nu betsämt att jag ska skaa bli bättre på bloggandet, åtminstone försöka göra MINST ett inlägg varannan dag. Sådana här oregelbundna uppehåll får jag sluta med och där med BASTA! x)

'


Ja, som ni kanske hör så blev detta ett lite blandat inlägg men jag hoppas iallafall att ni tyckte det var roligt att läsa och att ni står ut med mig även fastän jag verkar lite väl offline ibland.




Vi hörs!





 

Dags för en ny höstshoot nu, eller vad säger ni?






 

Av emmaelins - 27 september 2015 17:07

Hej på er!



Igårkväll när jag satt och kollade igenom massa olika arkiv med bilder från flera år tillbaka, fick jag en idé.

Jag har massor av mappar i min dator, de flesta består av bilder jag tagit med min gamla Samsung-mobil som jag fick när jag var 10 år.

Den mest intressanta mappen jag har heter "Emma och Elins modebilder".

Idén jag då fick var att jag tänkte visa er en hel del bilder från när vi var 10 - 12 år och gjorde ett flertal försök av att fota "outfits". x)

Jag tänkte även visa skillnaden mellan bilderna - då & nu. För det är en ganska stor skillnad, allt från bilder, kvalité, och såkallade "outfits" x)


Vi kör igång!


Föresten, ursäkta kvalitén på bilderna! Den är hemsk, jag vet! Men dessa bilder är som sagt tagna med min gamla Samsung galaxy mini som är hundra år gammal, typ.

Jag försökte verkligen rädda ljus och skärpa med hjälp av lite redigering i en mobil-app, men det blev ju sissådär. Aja, det är som det är med det helt enkelt!




Den första "mode-bilden" som knäpptes:


 

Här var Elin 10 år, och vi har gått ner och ställt oss i kasst ljus i min källare - smart val!





 

Här var jag 11, och vi har till och med försökt lyxa till bilderna genom att sprida ut ett vitt lakan på golvet..



 


 





 

Alltså, våra poser.. x) Och jag kommer ihåg att jag tyckte det var såå snyggt med dom där benvärmarna på!




 

Hahah dessa klackar ser en aning tantiga ut kanske.. x)





 

Åh, Elins snedlugg, så söt! Den här outfiten tror jag hon hade på ett disco i fyran!




 

Ja, ni som följt oss ett tag måste väl ändå känna igen dom där klackarna? (;




 

Mina poser är ju förfärliga, allvarlig talat! Vad är detta? Föresten, här hade jag nyligen fyllt 12.




 

Här är även Elin 12 år och jag hade precis sminkat henne här x)






Nu kommer lite bilder på skillnaden mellan då & nu:



 

Elin 11 år .... & Elin 14 år. Ja, lite skillnad kan man ju säga. Både på utséendet, bilderna, kvalitén osv...







 

Emma 11 år & Emma 14 år. Personligen tycker jag att jag ändrats mest i mitt ansikte med åren.

Och självklart mina klädval är det ju skillnad på.. x)





Men som ni kanske märker så har detta med mode, kläder, fota, styla osv alltid varit våran grej. 

Och kommer förmodligen alltid att vara, jag menar, mitt intresse för detta blir bara starkare och starkare för varje år, för varje månad, för varje dag.

Gud vad djupt det lät.. x)

Men aja, hoppas ni tyckte inlägget var intressant!


Vi hörs!







 


Foto · Mode
Av emmaelins - 24 september 2015 20:41



Hej allesammans!



Nu var det ett tag sedan jag hörde av mig med ett ordentligt inlägg här så nu kände jag att det var dags igen!

Anledningen till dålig uppdatering är att denna veckan varit fullspäckad med prov & läxor, men nu kan jag pusta ut. Det värsta är över... för denna veckan iallafall...


Idag gick väl dagen ganska hyfsat ändå, ett idrottsprov på förmiddagen men jag tycker att jag klarade det bra.

(Guud, det där låter alltid så tråkigt med den där dagsuppdateringen..)



Här om dagen beställde jag och mamma lite "gods" från H&M och Ginatricot. Det från Gina har redan kommit men jag väntar fortfarande på paketet från H&M. För hoppningsvis kommer det imorgon. Kände att det beshövdes rustas upp lite med kläder nu inför hösten/vintern.

Tänkte att jag kunde fixa ett inlägg där jag skulle kunna göra som en "lookbook" med de olika plaggen, eller vad säger ni? Verkar det som en bra idé?




Nej, nu ska jag fortsätta kolla på Hela Sverige bakar. Ett riktigt mysigt program fatiskt.



Vi hörs!



     






 




 

Av emmaelins - 20 september 2015 21:24


Hej på er!


Här om dagen gav Emma mig lite förslag på lite bra låtar som jag verkligen har fastnat för just nu!

Tänkte i detta inlägget visa dem. Verkligen min musiksmak, och vem vet? Kanske just du hittar din nya favoritlåt här och nu..?


Tack Emma! x)





Lite tb sommarkänsla kan man väl säga..









Gammal med fortfarande riktigt bra!






 

Av emmaelins - 20 september 2015 20:08

Hej på er!



Mår ni bra?

Vad gör (eller har gjort rättare sagt) ni en dag som denna då?

Själv har Elin och jag varit med varann idag.

Vi gjorde lite läxor tillsammans då vi kände att det var välbehövligt, vi har ganska mycket som väntar framför oss denna veckan.

Sedan var vi även framme på stan för att köpa tuggummi bland annat, också välbehövligt då det är bra att ha i skåpet i skolan. Dagen blir helt enkelt bara bättre om man har tuggummi i skåpet. x)

Efter det hade vi lite nagelmanikyr, spelade badminton, och spelade in lite tramsvideos när vi dansade lite spontant sådär.

Gillar även det härliga höstvädret som är nu, soligt & lagom varmt. Perfekt ju!


Som jag nämnde tidigare så har vi en speckad vecka framför oss, känns det som iallafall.

Vi har två prov, ett i idrott & ett i geografi. Geografin känner jag att jag har hyffsad koll på, men idrottsprovet har jag i princip nyss börjat plugga på.

Två läxor, och även ett projekt i bild. Men den där bilduppgiften får nog läraren skjuta upp lite då INGEN är i närheten av att vara klar. Kanske någon, men jag och många andra håller fortfarande på med skissen, alltså den man gör innan orginalet. Så det finns inte en möjlighet att man skulle kunna vara klar med det den här veckan.

Nä, jag vill bara ta mig igenom detta och vill att det ska bli helg igen - helst imon.

Haha, men helgen blir kul iallafall. Då är mamma & jag hemma själva här då pappa och Filip (min lillebror) är på hockeycup. Och när det bara är vi här hemma - innebär det mys.

Och på lördag ska jag & Elin på en konfirmanddag ute vid ett ställe som jag inte riktigt vet vart det ligger..


Jag längtar även verkligen såå mycket till höstlovet!

Då ska ju Elin & jag, och våra mammor åka till Stockholm igen - vi kör alltså en favorit i repris.

Kommer bli så sjukt kul, ser verkligen fram emot det.

Men höstlovet är ändå något speciellt, det känns alltid lika välbehövligt med ett break på höstterminen.

Tycker även att just det lovet är så mysigt och bra på alla sätt.

Fast vilket lov är inte det? ;)



Ha det bra, hörs!



 

En bild från i somras








 



Av emmaelins - 18 september 2015 19:14






Denim On Denim


- Modell: Emma // Fotograf: Elin // Styling: Emma & Elin -


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


- Skjorta: Kappahl

- Jeans: Ginatricot

- Skor: Din Sko

- Klocka: Ur & Penn

- Väska: Michael Kors








Baggie Style


- Modell: Elin // Fotograf: Emma // Styling: Elin & Emma -




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


- Skjorta: H&M

- Jeans: Creme Fraiche

- Solglasögon: Ginatricot

- Väska: Glitter

- Skor: Din Sko









   


  

Av emmaelins - 15 september 2015 18:35

Hej på er!



Nu har halva september gått och hösten är verkligen här nu, på riktigt.

Och höst innebär ju också dessvärre oftast förkylningar osv..

Jag har nu haft ont i halsen och mått sissådär sedan i söndags.

Har varit hemma från skolan både igår & idag, men imon ska jag gå då det gick över ganska fort - som tur var.

Så dessa dagar har jag ägnat åt en del plugg. Vi har NO-prov imorgon, SO & idrottsprov nästa vecka, så det är en del att läsa på. Men jag är inte den typen som stressar upp sig något otroligt inför prov.

Inte för fem öre.


Idag kom även pappa hem från Kina! Han var varit där nu i en vecka med jobbet.

Det bästa av allt var att han hade med sig exklusiva gåvor hem..!

Jag var överlycklig förut - verkligen!! (fast jag är ju fortfarande glad x) Matriell lycka alltså.

Pappa är bäst bäst bäst! Hahah x) Det känns som julafton faktiskt!

Vad det är kan jag kanske visa i nästa inlägg, om ni vill?

Jag vill verkligen inte skryta om saker och ting, absolut inte.

Men själv tycker jag det är jättekul när andra visar vad dem får & köper! Och att själv visa er är också kul, tycker jag. ;)



Men ja, resterande dagar av denna vecka ser ganska chill ut ändå.

Eller nja, kanske inte imorgon. Vi går till 15.20 och direkt där efter ska Elin & jag iväg på första träffen med konfirmationen. Ja, det har vi inte sagt innan!

Men under detta läsår ska vi konfirmera oss, så det blir väl spännande.

I lördags var vi på en "upptakt", då fick vi reda på vilken grupp vi hamnade i och fick massa information osv..


På torsdag ska vi ha en trafiksäkerhetsdag hela dagen, så det är alltså inga vanliga lektioner då.

Räddningstjänsten ska alltså komma och göra lite olika saker med oss, bland annat tipsprommenad.

Det är vad jag har hört iallafall x)

Sedan på fredag ska alla åttor i stan åka iväg till Spira i Jönköping för att delta i "världens bästa föreställning" - ja iallafall enligt musikläraren som upprepat den meningen 78 gånger.



Ha det bra, hörs!




 








 







Av emmaelins - 13 september 2015 19:55




 

 

 

 

 

Snyggaste stövlarna någonsin - så glad!









 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards