EmmaElins

Alla inlägg under september 2014

Av emmaelins - 30 september 2014 21:48

Ja, ni läste rätt.

Igår slog portarna upp till den nya Victoria's Secret butiken som öppnade mitt i centrala Stockholm!

Yeeeeeeey, wohooo, yaaas, aaaah, omg.. x))

Hahah, nejmen äntligen finns butiken även inne i stan och inte bara på Arlanda.


Har aldrig varit inne i en VS-butik förut, men på höstlovet kommer det att bli den första gången, med Elin.

Jag har älskat VS sedan ett år tillbaka nu ungefär, då det började bli jättepopulärt med deras bodymists.

Och sedan dess har jag samlat på mig några, hehe x)


Är så sjukt taggad på Stockholm på höstlovet. Läängtar.

Elin och jag ska dit tillsammans med våra mammor och vara där två dagar ungefär.

Kommer bli riktigt mysigt och jag känner på mig att allt kommer bli så lyckat redan nu!

Haha, vi har till och med planerat vilka affärer vi vill gå i.



Men iallafall, sov gott hörni.





     


Bjuder på ett VS-collage










   



Av emmaelins - 30 september 2014 21:13

Hej på er!



Snart ska jag göra min iordning för att gå och lägga mig eftersom jag är såå trött. Men först måste jag bara blogga lite. x)



För en stund sedan kom jag hem från säsongens sista fotbollsmatch. Det blev oavgjort men det kändes ändå som att vi avslutade säsongen med en bra match. Jag får se lite längre fram om jag fortsätter med fotbollen nästa år också eller om jag börjar på en till dansgrupp istället... Jag vet faktiskt inte...



I skolan var det ändå ganska lungt. Jag hade ett franskaprov men det gick galant, det var inga som helst svårigheter med det. ;) Vi hade årets första orienteringslektion på idrotten idag också. Än så länge orgenterar vi ganska nära skolan men jag längtar tills man får orientera lite längre bort. Det ska bli kul med lite utmaningar.



Imorgon är det ju första oktober och nu har det verkligen slagit om till höst. Nu får jag verkligen den här höstkänslan när det är mörkt ute på kvällarna och man kan gosa in sig en filt och dricka te. Sååå mysigt! :)



Men nu ska jag nog snart gå och lägga mig. Så skönt att vi har sovmorgon imorgon. :D



Vi hörs!





 







 

Av emmaelins - 29 september 2014 18:21

Hej hej på er!



Hoppas eran måndag varit bra såhär långt.

Min har varit helt okej :)


Men iallafall, det jag tänkte skriva om i detta inlägget var att igår fick jag plötsligt för mig att vara lite kreativ.

Så jag fixade och pysslade lite med en väska jag har.

Jag tyckte redan innan att väskan jag har var lite smått lik denna Chanel-väskan:


           


Men den jag har hade ingen logga på, såklart x)

Så jag bestämde mig för att göra en egen. Och ja, själv är jag relativt nöjd.

Här är resultatet:


                       


Hehe, jag vet, det ser lite fejkat ut med plasten runt, men men.. x)

På långt håll duger det. Men dock är nog inte detta så hållbart men den får sitta där så länge den sitter helt enkelt.


Aja, vi hörs!








 

Av emmaelins - 28 september 2014 15:32








 




Av emmaelins - 26 september 2014 15:47

Tjenixen! :'D



Då var det fredag igen och helg! Så skönt.


Kom hem från skolan för ett tag sedan, slutade vid 3. Lite trökigt att sluta 3 på fredagar, men som tur är så gör alla 7:or det så det behöver iallafall inte kännas orättvist.

Vi har elevens val sista timmen (jag har idrott) så det är ändå ganska kul.

Kunde dock inte vara med idag med tanke på hur mycket jag varit sjuk på sistonne, ville alltså inte riskera

något nu.


Men nu är det iallafall helg och det är såå skönt.

Imorgon fyller min lillebror år så då ska vi ha kalas och lite så, blir väl kul.

På söndag har jag inget särskilt inplanerat så får se då vad jag hittar på. Elin och jag ska även vara med varann i helgen då det inte blivit av på länge.

Sedan vill jag även ut och fotografera fina löv & höstträd. Ska tydligen bli bättre väder imon så kanske kan ta det då.

Påtal om fotografering, Elin och jag har även planerat att vi ska ha en liten 'höst-photoshoot' som vi kallar det x) Så det måste också bli av snart, kanske dags att byta till en höstigare header.

Om jag bara hade haft en EGEN systemkamera skulle detta kunna bli av mycket oftare,

vi skulle kunna göra det när vi vill då. Men nu är det inte riktigt så.

Det är mycket pengar på en systemkamera och dess tillbehör, så det är ju inte bara och köpa en när man har lust.


Men har faktiskt kikat runt på sidor och hittat kameran jag verkligen vill ha. Kanske en önskan till jul? ;)



Haha, nu blev det mycket kamera-snack här på slutet.

Men men, ha en fortsatt bra fredag iallafall!



                        










 


Av emmaelins - 24 september 2014 18:21

Blame - Calvin Harris ft. John Newman






Rooftop - Zara Larsson















 

Av emmaelins - 24 september 2014 16:01

Hejsan!


Idag hade jag tänkt göra ett annorlunda inlägg.

Nämligen visa och berätta lite steg för steg om en sminkning som jag gjode för typ 1 månad sedan, vet inte varför jag inte lagt upp den tidigare men iallafall..



Såhär ser då sminkningen ut x)

Inte jätteproffsig, men detta var första gången jag gjorde något sådant "extremt" eller vad man ska säga.



     


Tänkte berätta HUR jag gjorde.


1. Först av allt la jag en vit ögonskugga längst in i ögonvrån, som ni ser.


2. Sedan tog jag en mörkgrå skugga och applicerade på yttre kanten av ögat.


3. Till sist av alla färger på ögonskuggor tog jag en svart och skuggade i globlinjen eller vad man nu säger. (Det ser grått ut i kameran, men det är egentligen ganska svart)


Nu tänkte jag visa VAD jag använde mig av.



             


Ögonskuggspalett från Maybelline New York, i nummer 04 "Grey Pink Drama"




        


Dessa tre borstar:

- Vanlig ögonskuggsborste från H&M

- Airbrush från Ecotools

- Blending brush från Åhléns




      

Mascara från Maybelline New York - The Rocket Volume Express





     


Svart kajal (som ser blå ut, fast den är svart) från Maybelline New York.


Haha, allt från Maybelline nästan. Kanske för att jag VERKLIGEN gillar deras produkter, till ett bra pris också.




Här kommer en sista bild på sminkningen, dock väldigt suddig för jag var tvungen att förstora och hålla på.



                                           




Hoppas ni gillade inlägget, hörs!










 

Av emmaelins - 22 september 2014 19:19

Hejhej ;)



Idag är det måndag igen, en klassisk, tråkig och regnig måndag..

Dagen började ju toppen men att det regnade när jag skulle cykla till skolan så när jag kom fram till skolan såg jag ut som en nyduschad hund. Håret var stripigt och blött och mascaran hade lagt sig UNDER ögat..

Nice! :D


Vi gick till tjugo över tre idag så när jag kom hem var det bara att stressa, stressa, stressa eftersom jag hade fotbollsträning strax efter. Det var iallafall vad jag trodde... Men när jag kom upp till brestorp som idrottsanläggningen heter visade det sig att träningen började fem och inte halv fem.

Ännu mer nice! :D


Nu sitter jag här och väntar på att maten ska bli klar eftersom jag både är hungrig och trött.

Vi körde ett hårt pass idag, iallafall vad jag tyckte eftersom jag inte tränat på två veckor pga mina förskylningar. Det är alltid lite segt att komma igång igen efter ett uppehåll.



Tror att jag ska kolla på ett avsnitt av TVD (The Vampie Diaries) sedan också. Tycker att jag förtjänar det efter denna dagen. x)





Vi hörs!









 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards