EmmaElins

Alla inlägg under april 2015

Av emmaelins - 30 april 2015 21:44

Hejsan allihopa!

Har ni alla haft en bra Valborg än så länge?
Jag, Emma och Wilma var förut ute på stan och kollade på när Samir och Viktor uppträdde. Jag kan väl inte säga att jag är något vidare fan av dem men det var ändå lite roligt att se dem Live. Det gäller ju att ta chansen när de väl kommer till en så liten stad som vi bor i.

Just nu firar vi Valborg hos min familjs kompisar, så jag är tvungen att blogga från min mobil nu. Inte det jag känner mig mest bekväm i eller vad man ska säga. x)

Ni får iallafall ha en fortsatt bra kväll så hörs vi!









 

Av emmaelins - 30 april 2015 19:28

Hej allesammans!



Då var det Valborgsmässoafton, inte för att jag firar det på något speciellt sätt.

Men det som är bra är ju att det är ledigt från skolan imon.

Kunna sova 2 timmar längre än vad jag brukar göra på vardagar.

Ja, faktiskt exakt 2 timmar. När det är skola går jag upp kvart i 7 ungefär, och på helger/lediga dagar går jag upp runt kvart i 9.

Tidigt eller tidigt?! Kanske vissa tänker nu..

Men för att vara ärlig så är jag inte så mycket för att sova bort hela förmiddagen som majoriteten av alla tonåringar gör.

Nog för att jag gillar att sova, men att sova bort halva dagen ÄR över gränsen.

Jag får näst intill panik om jag vaknar vid 10.


Då vet ni det. Men nog om mina sovrutiner.


Jag kan istället berätta om vad som hänt idag.

För en stund sedan var jag, Elin & Wilma framme på stan för att kolla på Samir & Viktor som faktiskt var HÄR i stan idag.

Kan inte fatta att dom varit här, i våran lilla stad.

Men iallafall så var det väldigt kul, dom körde sina två låtar Success & Groupie.

Och en remix på vardera låt för att det åtminstone skulle bli 4 låtar.

Jag gissar även på att volymen var uppvriden till max.

I & med att vi stod ganska nära scenen var jag tvungen att hålla för ena örat hela tiden.

Vissa har känsligare hörsel än andra, och jag tål verkligen inte för höga ljud.

Jag bara känner hur det tjuter i öronen på något sätt.

Men det var ändå väldigt kul att se, verkligen!



 

Denna bild var det bästa jag kunde åstadkomma just nu.







 

Av emmaelins - 29 april 2015 20:04

Hejhej!



Som vi sagt innan så har vi ju faktiskt fotat ännu mer bilder vid körsbärsblomningen.

Någon som missat det? x)

Så nu i detta inlägget tänkte vi bjuda på de bästa bilderna.



 



 


 


 

(Vår fina vän Wilma på bilden)



 


 



 

Lite "Behind the scenes" kan man väl ändå säga.



 



 


 


 








 










   

Av emmaelins - 28 april 2015 21:40

Hejsan på er!


AJ, säger jag bara..

Jag har stått vid min spegel i ungefär 20 minuter nu och försökt fläta mitt hår i så små flätor som möjligt. Snacka om att man får ont i fingrarna efter det. x) För en stund sedan tvättade jag håret och när det väl  var fuktigt tänkte jag ändå passa på. Det var ju faktiskt ett tag sedan jag körde på lite vågigt/krusigt hår nu, för tanken är ju att håret ska bli det när jag tar ut flätorna imorgon bitti.

Eftersom jag har så fluffigt hår naturligt blir mitt hår ganska stort när jag sovit med flätor. Jag ska försöka undvika att borsta mitt hår alldeles för mycket imorgon för då kommer mitt hår se ut som en ända stor hårboll, vilket det i och för sig alltid är. x)


Händer det något speciellt för er imorgon?

*Trumvirvel* - Det gör det inte för mig.. Vilken överaskning!

Nej, men det vill till att köra samma gamla tugg, som vanligt.

Ni borde verkligen tycka att jag har världens mest intressanta liv, känner jag..



Nu ska jag nog ta och försöka sova.


Hörs!





               







 


Av emmaelins - 28 april 2015 20:43

Hej på er!



Tisdagskvällar/eftermiddagar spenderas som vanligt i danssalarna.

Just nu jobbar vi för fullt med en danssaga som sedan ska visas upp inför skolor och allmän publik i slutet av maj.

I år är temat av denna danssaga Frost. Alltså filmen Frost, vilket är jättekul då den är lite nyare än andra gamla disneyfilmer från 90-talet.

Jag (& Elin) kommer att delta i cirka 5 nummer. Varav ett av dom är ett litet skådespel.

Tidigare år har vi bara varit med i 2 nummer, men att nu få dansa i 5 nummer är ju hur kul som helst.

Det är 2 med jazzen, 1 med baletten, 1 med moderna & ja, det där lilla skådespelet som inte är någon stor grej alls.


Men nu när vi är med i så många nummer medför det ju en del stress.

Jag vet fortfarande inte hur vi ska kunna hinna att byta om på knappt 30 sekunder.

Precis efter vi dansat våran balettdans så är det den morderna dansen direkt efter, typ.

Säg mig HUR man lyckas slira om på 30 sekunder med ny klädsel, frisyr och hela köret.

Gud, snacka om att vi kommer ha panik. Men det är ändå det som är lite spännande, för på något sätt måste vi ju få det att funka.



Hörs!



 








 

Av emmaelins - 27 april 2015 20:13

Hej allesammans!



Älska våren, älska vädret, älska fotografering.

Gårdagen spenderades med kameran i högsta hugg.

Elin och jag cyklade iväg till de fina rosa körsbärsträden, återigen.

Men vi ville verkligen ta vara på chansen att fota fina bilder nu när träden väl blommar.

Det varar ju bara en kort period en gång om året, så det är ju nu eller ja, nästa år.


Iallafall så kan jag inte vara mer glad över resultatet, jag blir alltid lika överexalterad när man knäpper fin bild efter fin bild.

Bilderna igår blev tillochmed nästan bättre än de vi tog i fredags.

Kanske berodde på att solen sken så fint igår.

Men vad säger ni?

Vill ni se ännu mer bilder från körsbärsblomningen?

Kanske blir tjatigt med photoshoot på photshoot. Men isådanna fall kan vi ju visa bara de finaste bilderna från igår.


Även vitsippor är ju något som det kryllar av såhär års.

Igår innan vi cyklade iväg stod det mellan att fota bland vitsippor eller körsbärsträd.

Efter mycket om & men så blev det ju då körsbärsträden.

Men ett vitt vitsippeland är ju också hur fint som helst.



Ha det bra, hörs!


Föresten, ursäkta om detta inlägget blev lite förvirrande att läsa.

Men det är nämligen så att jag har fått sitta och skriva om ALLTIHOP 1 gång då allt försvann när jag var klar första gången.

Så jag var lite smått frustrerad..





 


En bild från igår.









 

Av emmaelins - 26 april 2015 19:49


1. Jag har säkert över hundra smeknamn.. Ett av dem är Kurret vilket jag vet är lite lusigt... Så nu behöver ni inte säga något. x)

Enda sedan Emma och jag var små har det hela tiden poppat upp nya smeknamn så det byggs liksom på hela tiden.



2. Jag ÄLSKAR verkligen Thai-mat! Det är verkligen den godaste maträtten som finns! För att få till den där extra Thai-känslan använder jag pinnar varje gång jag äter det. Det har nästan blivit en tradtion nu. ;)



3. Just nu är jag helt beroende av krämer. Jag är så torr överallt så det är fatiskt väldigt nödvändigt. Ett speciellt ställe som jag blir torr på är under ögonbrynen..

- ?

Är den någon mer där ute som är det..?




4. Helt ärligt gillar jag inte ämnet musik..

Nu kommer säkert ni musikälskare undra vad mitt problem är, men nej.. Det är inte roligt alltså..

Man sitter bara där och håller på med EXAKT samma sak varje lektion! Man har en liten meningslös genomgång som handlar om någon random Trubadur och sen går man igenom pianots noter.. IGEN..

Låter den verkligen så kul tycker ni?




5. Allting som har med lakrits och göra är så gott! Hallon och lakrits, choklad och lakrits, glass och lakrits, vanlig lakrits, ALLT men lakrits passar mig! MUMS säger jag bara!





                 





 

Av emmaelins - 25 april 2015 21:47

Hej på er!



Vad tycks om våran nya vårdesign? :)

Det var ju inte så jättelängesedan vi bytte senast, men eftersom att körsbärsträden blommar så fint såhär års så kan man ju inte strunta i att vara där och fotografera.

Visst, det är väl inget Kungsträdgården i Stockholm här i stan, för där bara kryllar det ju av träd.

Men det duger ju gott och väl med det som är här, och bilderna blev ju såå fina.


Headern är också den bästa vi någonsin haft enligt oss, eller vad tycker ni?

Jag tycker verkligen att den känns så fräsch, fin, genomtänkt... osv..


Föresten, har ni tänkt på att den nuvarande headern faktiskt är tagen på samma plats som den här:


 


Det kanske man inte kan tro med tanke på att det är en annan vinkel. ;)

Men iallafall, vi är supernöjda med den nya headern, och ni kan ju gärna kommentera vad ni tycker. :)


Ha det bra, hörs!







 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards