EmmaElins

Alla inlägg under februari 2016

Av emmaelins - 13 februari 2016 10:15

God morgon!



Äntligen har vi sportloov!! Känns superduperskönt såhär första dagen när man har hela lovet framför sig - bästa känslan.

Jag har inget speciellt planerat på lovet faktiskt. Men det är ju skönt det med, då kan man ju vara lite spontan.

Nu på lovet blir det ju även mer tid till att blogga! Jag vet inte riktigt vad som hände denna veckan?

Uselt att inte kunna åstadkomma mer när man till och med är två personer.

Men jag har varit sjuk sedan i måndags kväll så därav har jag inte riktigt haft ork till att göra inlägg. (Blev frisk igår)

Som tur var blev jag faktiskt sjuk innan lovet den här gången, ni vet, jag brukar ju alltid åka på det på loven. Men nu mår jag bra igen, lagom till lovet! ;)


Jag har även bestämt, utan att prata med Elin, att en ny header ska det bli.

Jag tänker snart inte se den här headern en dag till, fy vad trött jag är på'n.

Det känns bara så oinspirerande att komma in på våran blogg och se en header med tomteluvor på, nu.

Så en NY header ska det bli imorgon hoppas jag!



Aja, nu kickar vi igång lovet!



Bjuder på några bilder jag tog igår efter skolan.


 

 

Jag kan säga er att det är sällan det blir så här bra med självutlösaren! x)










 

Av emmaelins - 10 februari 2016 14:41

Hej allesammans!



Just nu är det ju väldigt inne att göra sådana här videos där man tycker till om olika trender.

Då fick jag idén att jag kunde göra ett inlägg om det! Själv tycker jag det är kul att titta på andras videos och höra vad dem tycker. Så nu får ni höra vad jag tycker om olika tjejtrender, eller aa, någon av dem kan även killar använda.

Det var ganska svårt att hitta "nya" trender, som inte så många andra redan tagit upp. Men jag hittade några få nya, och resten är det gamla vanliga.


Men nu kör vi igång!










1. UGGS


 

 


Jag tycker att Uggs är hur snyggt som helst faktiskt! Jag gillar att dem är lite annorlunda, och inte bara samma gamla svarta vinterstövlar liksom.

Dem är ju även så sjuukt sköna och gosiga, så dessa får en stor tumme upp!










2. ODD MOLLY - KLÄDER


 

 


Likaså här, jag älskar Odd Molly's stuk på kläder! Temat på deras kläder är ju lite sött om man säger så, men det är ändå inte för sött. Man behöver ju nödvändigtvis inte köpa rosa färger.

Koftorna är verkligen superfina! Men det finns ju folk som säger "Men det är så tråkigt för att alla har dem". Jag stör mig på folket som säger så, det finns ju för 17 åtminstone ett femtiotal modeller/färger/mönster på dem där koftorna så alla har ju inte likadana. Så jag förstår inte riktigt på vilket sätt det blir tråkigt? Enligt mig - inte alls. STOR tumme upp!











3. MISSONIBYXOR


 


(Detta är ju visserligen ingen trend längre, men jag tog med dem ändå)

Jag vägrar säga det andra ordet för dessa byxor! x) Det heter Missonibyxor och inget annat, det andra uttrycket låter bara barnsligt och ovårdat.

Hur som helst, jag har aldrig riktigt gillat dessa byxor. Jag äger inga själv, och jag har aldrig kännt behovet av att göra det. Det är inte min smak på kläder över huvud taget.

Så njaa, inget att hänga i julgranen från min sida! ;)













4. TRIANGL-BIKINI


 


Dessa Triangl-bikinis är verkligen ursnygga i mina ögon! Speciellt dem med flera färger på, så en sådan bikini skulle jag inte tacka nej till.













5. TRÖJOR MED SNÖRNING


 


Dessa tröjor kan vara ganska fina. Fast jag skulle nog inte köpa den själv, den faller mig inte helt i smaken. Men den kan se bra ut på vissa andra!















6. "HALF UP BUN"


 


(Jag ville bara visa er ett fruktansvärt exempel på denna frisyr)

Har man ganska tunt hår som på bilden, så blir det ju bara en liten "knorr" av det lilla hår man sätter upp. Det ser förfärligt ut, usch!

Ska denna frisyr se bra ut så krävs det att man har tjockt hår och att man tar med en rejäl del av håret och inte bara några strån mitt på huvudet, enligt mig iallafall.

Sedan kan den gärna sitta lite längre ner och inte stå rakt ut heller.

Detta är ett snyggare exempel:


 











7. MICHAEL KORS - VÄSKAN


 


Jag pratar givetvis om den här klassiska svarta väskan.

Här kan jag faktiskt hålla med er som säger att det blir lite tråkigt när alla har den.

För det är ju faktiskt så i det här fallet, var och varannan männsika har denna väska. Barn som äldre.

Men den är ju fortfarande snygg för det! Jag har en själv, och den är mycket praktisk då den går att matcha till allt - den kompletta shoppingväskan helt enkelt! Så jag förstår varför alla har köpt den.

Jag gillar den starkt och tycker den är jättefin!










8. DANIEL WELLINGTON - KLOCKOR


 


Dessa klockor är stilrena, superfina och av det exklusivare slaget - men kostar ändå inte multum.

Jag har ju en själv, och jag älskar den verkligen och använder den nästan jämt!








Yes, det var alla trender jag hade att komma med!

Hoppas ni tyckte inlägget var roligt att läsa, hörs!








 

Av emmaelins - 8 februari 2016 15:00


Hej allesammans!




Ja, ibland får man ju faktiskt drömma sig bort till shoppingens land..

Jag har i detta inlägget tänkt visa och skriva lite om några saker som står längst upp på min önskelista.







Iphone 6s





Jag tror inte att jag är ensam om att vilja ha denna mobilen. Dock så är den ju fortfarande svindyr...






Adidas originals superstar



På den senaste tiden har jag fastnat för dessa skorna, liksom Emma. Jag har för mig att det var väldigt modernt i våras/höstas med adidas. Tror nog på att det blir en hit nu i vår igen. Det är inte förrän nu jag börjat se att folk har på sig dessa skorna i staden vi bor i - PERFEKT!







OverKnee Boots



OverKnee stövlar är ju också något som varit väldigt trendigt på den senaste tiden. Jag tycker det är suuupersnyggt och skulle gärna vilja ha ett par.






Bootcut jeans




Sedan jag köpte mina mjukisar i bootcut så har jag blivit sugen på ett par i jeans också. Det är många i våran skola som har börjat använda det och jag tycker att det ser väldigt snyggt ut.






O.P.I - matte top coat


Vem vill inte ha matta snygga naglar? Då skulle ju inte detta överlacket sitta fel.








Hoppas ni tyckte detta inlägget var roligt att läsa så hörs vi!





 





Av emmaelins - 7 februari 2016 19:19


 

På senaste tiden har jag kollat på lite olika skor som jag mer än gärna skulle vilja införskaffa till våren.

Dessa två par skor blev populära förra året, men trenden hänger kvar och nu är de båda populärare än någonsin.

Skor är faktiskt en ganska viktig del av själva outfiten, de är liksom lite pricken över i:et.


Over knee boots är något vi nämnt innan här på bloggen. Eller jag vet inte om man säger "over knee" eller "over the knee"? Aja, spela roll..

Men jag tycker iallafall det är så sjukt snyggt och gör en hel outfit. Det ser så classy & stilsäkert ut liksom! Har man på sig sådana skor så tar dom ju all uppmärksamhet, vilket i det fallet är bra då de är så snygga.

Här kommer några bra exempel på over knee boots:



 


 

 

 

Så snyggt matchat av Kenza. En stor stickad tunika och over knee boots - top notch!



Personligen gillar jag mest dem som slutar precis vid knät, alltså ska dem inte vara för höga.

Tycker även det är snyggt när dem sitter ganska tight, och inga höga klackar heller. (Iallafall inte för min del)

Såklart är det ganska svårt att skor uppfyller dessa kraven jag har, för jag har letat runt på en del sidor. Men jag har faktiskt hittat vissa som jag tycker är snygga, men de snyggaste är ju också de dyraste.

Vi får väl se om det blir några over knee boots, men en sak är säker - ursnygga är dem iallafall!






De andra skorna jag kollat på är de skorna som typ alla köper just nu, och finns med på varenda tumblr-bild. Jag snackar såklart om Adidas-skorna!

Om jag inte minns fel, var inte dessa populära för ett par år sedan? Sedan försvann dem och Converse tog över. Men nu är dem tillbaka igen och jag älskar dem!

Så snygga!


 

 


Dessa är åtminstone lite lättare att komma åt, för det finns ju bara ett par av just dessa (som bilderna ovan visar).

Dem skiljer ju sig en hel del stilmässigt från Over knee bootsen. Men jag har liksom ingen specifik stil sådär, utan jag köper det jag tycker är snyggt och ganska trendigt helt enkelt!

Men jag tycker inte heller att man måste ha det, det skulle bli lite trist.

Att bara ha en enda genre på kläder i garderoben är ju lite enformigt - mycket roliagre om man kan vara lite flexibel!





Hoppas ni gillade inlägget, hörs!









 

Av emmaelins - 6 februari 2016 19:57

Hej allesammans!



Om bara några minuter så börjar det första avsnitten av melodifestivalen för det här året! Någon mer än jag som är taggad? Det första avsnittet är alltid lite speciellt tycker jag och det är nästan ett måste att se!


Kommentera gärna vem/vilka ni hejar på eller om ni gillar mello över huvud taget.


Nu måste jag springa ner så att jag inte missar något!!






 




Av emmaelins - 4 februari 2016 18:57

Go kväll allesammans!



Dagen har varit fantastico! Med tanke på inlägget igår så kanske ni vill veta hur det gick med det jag skrev?

Vi hade ju då våran egen lektion idag då, som vi nämnt 3 gånger nu. ;)

Jag skrev ju igår att jag var lite nervös inför det, och det var jag även idag.

Men som tur var så gick allt som planerat! Vi kunde lätt koppla musiken genom mobil & högtalare, och hela lektionen blev jättebra! Vi hade kul och det gick faktiskt hyffsat lätt att att lära ut koreografin som vi hade gjort specifikt till denna lektionen. Vi fick även mycket beröm av våran idrottslärare efteråt, så detta blev ju hur lyckat som helst!


Efter skolan kom jag hem till ett supergott mellanmål gjort av mamma som var hemma då, ibland måste man få bli lite bortskämd!

För att belöna oss själva så drog Elin & jag sedan som jag skrev igår till Åhléns eftersom att rean pågår för fullt där just nu.

Ännu en sak som blev lyckad idag - O.P.I nagellacket som jag hade tittat ut fanns kvar!

Så det var ju ingen tvekan om att jag skulle köpa det. Jag hittade även en mascara som var svindyr från början, men nu var det ju halva priset, så då gjorde jag ett kap på den.

Något mer blev det inte, men det är ju ganska utplockat där nu. Det mesta med lite kvalité är ju så gott som slutsålt. Men jag är iallafall nöjd med mina inköp så denna dag slutade ju på bästa sätt!



Imorgon blir det en chill fredag, har dock 2 prov, ett svenskaförhör & ett tyskaprov. Men jag känner mig stensäker på båda, så det ska nog gå bra! Sedan tar vi helg, wihoo!


Ha det bra, hörs!



 








 


Av emmaelins - 3 februari 2016 18:46

Hej på er!



Jag har faktiskt lite blandade känslor just nu.

Jag är pirrig inför morgondagen då vi ska ha våran egna lektion, Elin & jag.

Det är ju bara för tjejerna i våran klass, men jag vill verkligen att allt ska gå som planerat nu eftersom vi lagt ner en hel del tid på detta för att få det att funka.

Allt hänger på om musiken funkar, för vi ska ju dansa.

Det är så pass illa att skolan inte ens har en vettig högtalare i gympasalen som man kan koppla mobilen till. Eftersom vi ska ha dans så är ju musik prio 1, så vi har fått lösa det hela genom att jag ska dra med mig en egen högtalare dit, så nu hoppas vi verkligen att det funkar! Och att det blir kul såklart!


Efter skolan så har vi även tänkt att rusa till vårat älskade Åhléns (ja, vi är där typ jämt känns det som). Men det är för att det är den enda skönhetsbutik som finns i våran lilla stad.

Tyvärr kommer det inom kort inte finnas någon alls. Åhléns ska stänga ner snart! Kan ni tänka er hur  besviken & frustrerad jag blev när jag fick höra det? 

Åhléns är en av de bästa butiker här i stan - och så stänger dem ner den!

Nu pågår iallafall en stor rea där och jag hörde nyss att det var 50 % på allt i hela butiken!

Senast jag var där var i söndags och då var det 30 %. Jag köpte då lite duschgrejer som balsam och tvål och sådant där. Men jag kollade då även ut ett nagellack från O.P.I som jag förhoppningsvis kan köpa imorgon. Det enda som hindrar mig är att det är slut, men snälla säg att det finns kvar !

Om inte just den finns kvar så köper jag nog banne mig en annan färg. O.P.I är ju vanligtvis ett dyrt märke, så 50 % är ju inte dåligt alltså!

Där av känner mig också en aning stressad just nu..



Ha det bra hörni och önska oss lycka till imon! ;)





 












 




Av emmaelins - 2 februari 2016 13:30


Som ni kanske kommer ihåg brukar våran "dansförerning" ordna en föreställning varje år, en så kallad danssaga.

Varje år så brukar föreställningen vara baserad på en disneyfilm. Det är ju lite det som är grejen då det är en danssaga, en saga av dans helt enkelt.

Som ni ser på rubriken så blir det Kalle & chokladfabriken i år. Det kanske inte är en disneyfilm..? Jag är inte så bra på sånt där, haha. Jag har faktiskt inte sätt den filmen, men det ska jag göra. Det blir ju mycket roligare och lättare för den delen om man vet vad föreställningen kommer att handla om.


Vi har redan börjat spåna lite på danser till den föreställningen i både balett, modern och street. På jazzen ska vi både hinna att lära oss en koreografi till våran lilla stads egna melodifestival, som Emma och jag själva medverkat i en gång i tiden, och en till danssagan. Det kanske kommer att bli lite stressigt men tillslut så tror jag att det blir bra!



Påtal om dans så ska jag och Emma hålla i en egen danslektion på idrotten för tjejerna i våran klass på torsdag. Alla i klassen ska få hålla i en lektion som man själv planerat. Emma och jag har koreograferat en dans som alla ska få testa på. Sen blir det ju såklart lite uppvärmning innan och lite stretching efter. Jag ser faktiskt fram emot det, ska bli jättekul!




Nu har ni fått en liten uppdatering om hur det ligger till med dansen och andra dansrelaterade saker. Hade bra hörni så hörs vi!



  

 

 






 







Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards