EmmaElins

Direktlänk till inlägg 7 februari 2016

Shoes - Fashion 2016

Av emmaelins - 7 februari 2016 19:19


 

På senaste tiden har jag kollat på lite olika skor som jag mer än gärna skulle vilja införskaffa till våren.

Dessa två par skor blev populära förra året, men trenden hänger kvar och nu är de båda populärare än någonsin.

Skor är faktiskt en ganska viktig del av själva outfiten, de är liksom lite pricken över i:et.


Over knee boots är något vi nämnt innan här på bloggen. Eller jag vet inte om man säger "over knee" eller "over the knee"? Aja, spela roll..

Men jag tycker iallafall det är så sjukt snyggt och gör en hel outfit. Det ser så classy & stilsäkert ut liksom! Har man på sig sådana skor så tar dom ju all uppmärksamhet, vilket i det fallet är bra då de är så snygga.

Här kommer några bra exempel på over knee boots:



 


 

 

 

Så snyggt matchat av Kenza. En stor stickad tunika och over knee boots - top notch!



Personligen gillar jag mest dem som slutar precis vid knät, alltså ska dem inte vara för höga.

Tycker även det är snyggt när dem sitter ganska tight, och inga höga klackar heller. (Iallafall inte för min del)

Såklart är det ganska svårt att skor uppfyller dessa kraven jag har, för jag har letat runt på en del sidor. Men jag har faktiskt hittat vissa som jag tycker är snygga, men de snyggaste är ju också de dyraste.

Vi får väl se om det blir några over knee boots, men en sak är säker - ursnygga är dem iallafall!






De andra skorna jag kollat på är de skorna som typ alla köper just nu, och finns med på varenda tumblr-bild. Jag snackar såklart om Adidas-skorna!

Om jag inte minns fel, var inte dessa populära för ett par år sedan? Sedan försvann dem och Converse tog över. Men nu är dem tillbaka igen och jag älskar dem!

Så snygga!


 

 


Dessa är åtminstone lite lättare att komma åt, för det finns ju bara ett par av just dessa (som bilderna ovan visar).

Dem skiljer ju sig en hel del stilmässigt från Over knee bootsen. Men jag har liksom ingen specifik stil sådär, utan jag köper det jag tycker är snyggt och ganska trendigt helt enkelt!

Men jag tycker inte heller att man måste ha det, det skulle bli lite trist.

Att bara ha en enda genre på kläder i garderoben är ju lite enformigt - mycket roliagre om man kan vara lite flexibel!





Hoppas ni gillade inlägget, hörs!









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards