EmmaElins

Alla inlägg under februari 2016

Av emmaelins - 23 februari 2016 14:45



 - Jag är ganska klumpig av mig.

Kanske inte den klassiska typen där man ramlar och halkar hela tiden men en sak är att jag tappar eller stöter ner saker hela tiden. Det kan skilja ganska mycket, från mobilen till tallrikar, gafflar, knivar och ibland smink. Sedan har jag väldigt lätt för att glömma saker. Ni ska bara veta hur många gånger jag glömt skåpsnykeln hemma...





- Jag slarvar alltid bort mina strumpor

Jag förstår verkligen inte! Det känns som om jag köper nya strumpor hela tiden, men ändå så står jag alltid där i mina raggsockar, även på sommaren, för att jag inte hittar något annat.





- Jag har lätt för att störa mig på saker

Det kanske inte är så bra..





- Jag älskar när "kill-massage"

Ni vet när man drar sådär med naglarna på huden så att det kittlas lite. Såå skönt. Jag måste fråga om mamma kan göra det på mig sen. Nej men skämt åsido, eller..?





- Jag har svårt att känna stress

Detta är väl bara något bra egentligen, men jag har väldigt svårt att känna mig stressad. Den vanligaste stresskällan i min ålder är väl skolan och jag hör många säga att de känner sig stressade i skolan, inför prov, redovisningar, att de inte ska hinna med saker osv. Jag känner inte och har aldrig känt det men hinner med allt ändå. Det är väl tur för mig.





- Jag samlar på shoppingkassar

Med kassar så menar jag sådana som är gjorda i kartong eller hårdare plast som gör att man kan ställa dem upp.

Jag är nog däremot inte ensam om det. Men jag tycker det är väldigt roligt att pynta mitt rum med snygga kassar.





- Min drömfångare fungerar!

För er som inte vet så är en drömfångare en slags prydnad som man hänger upp i sitt rum som enligt någon folktro ska fånga upp alla de bra drömmarna och göra så att alla mardrömmar håller sig borta.

Jag kan faktiskt inte minnas att jag drömt en sån där riktigt hemsk dröm sen jag fick min drömfångare. Vem vet, den kanske fungerar? Det kanske är värt att införskaffa sig en? ;)





 









 






Av emmaelins - 22 februari 2016 21:43

Hej på er!



Blir ett sent inlägg nu, men kände att jag åtminstonne ville höra av mig idag.

Skolan är återigen igång efter lovet, dessvärre får man väl säga.

Så mycket skönare med lov och ledigt! Kul för er som har sportlov denna veckan, och även för er som har hela sportlovet framför er. Vårat har passerat, men som tur är så kommer det ju ett påsklov om 5 veckor igen. Så glappet mellan sportlov och påsklov är ju faktiskt kortare än någonsin.

Hade iallafall ett mycket skönt och roligt lov!


Både igårkväll och hela kvällen idag har jag suttit konstant och redigerat massor av bilder.

Jag kan tyvärr inte säga varför eller vad jag ska använda det till. Har man sagt A får man säga B tänker ni nu..

Men så småning om lär ni nog få veta, det är dock inget som jag tror intresserar er egentligen. x)

Men det har hur som helst tagit en väldig tid och jag är väldigt lättad över att jag är klar med det nu,

skolarbete har fått läggas åt sidan på grund av detta.


Tisdagar är nog den sämsta dagen i skolan, eller nja, torsdagar är inte heller någon höjdare enligt mig.

Men dagen imorgon lättas som tur är upp lite för att det är mammas födelsedag, det blir ju iallafall lite mer speciellt!


Nä, nu ska jag ta och göra mig iordning för att snart gå och lägga mig, ha det bra och godnatt!




 








 


Av emmaelins - 22 februari 2016 21:00


Vet ni vad jag har börjat gilla?





Olika örhängen i var öra!





Oftast brukar man ju ha två likadana örhängen i båda öronen (haha att jag ens sitter och förklarar det för er) men på senaste tiden har jag gillat att använda två olika. Möjliheten att mixa och matcha hej vilt blir ju betydligt större!


Det började faktiskt med att min mamma började använda olika och jag tyckte det såg snyggt och coolt ut. Roligt ändå att man kan ta tips från sin egen mamma. ;)

Jag tycker verkligen att det passar mig nu med tanke på att jag har kortare hår.

Om jag uppfattat det rätt så ska detta tydligen vara en vår/sommar-trend nu i år. Ifall det inte stämmer så tycker jag iallafall att det ser riktigt fräscht och nytt ut.





 


Ja.. Detta kanske inte riktigt är de mest vardagliga och snygga exemplaren men jag ville slänga in en bild så att ni ska förstå vad jag menar. Själv föredrar jag att öronhängerna ska va lite mindre för att det ska se snyggt ut, inte så stora och maffiga som på bilden ovan. Använder man mindre så blir det som en liten detalj som ibland skymtar till, som inte ser så tillgjord och tydlig ut. I like it!









Ha det bra allesammans!

Hörs!






 


Av emmaelins - 21 februari 2016 14:33



Alltså äntligen!!

När jag var i Jönköping i torsdags hittade jag äntligen mina älsklingar. x)

Haha, nej men.. Jag hittade ett par Over Knee Boots!

Så länge som jag letat efter ett par perfekta, men som ändå inte kostar multum. (Hur mycket som helst)

Och nu har jag hittat dem!



 



På bilden här ovan har jag vikt ner dem litegrann.

För har man dem allra längst uppdragna så är dem en aning långa, dem går liksom nästan upp till halva låret. Men det funkar ju att ha det så till kjol, men till jeans är det nog snyggast att ha dem lite lägre.

Det är det som är så bra med dessa, att det faktiskt funkar att vara lite flexibel, man kan både ha dem höga och lägre.

Jag kanske dock borde vika dem inåt? Istället för utåt. Aja, spelar inte någon roll egentligen.




 


Det är snörning där bak vilket jag gillar, annars känns det som att sådana här skor skulle glida ner.

Det blir även som en liten extra detalj kan man säga. (Fast på alla bilder i detta inlägget har jag inte dragit åt snörerna till max)

På bilden till vänster här ovan ser ni hur dem ser ut när dem är uppdragna allra längst.



 

 


Jag tycker även det är väldigt snyggt när det är lite veckigt eller vad man ska säga?

Enligt mig ska det inte sitta så tight som strumpor, utan det ska gärna vara lite knöggligare. x)




Hur som helst så är jag så galet nöjd med dessa skor och det ser verkligen classy ut med Over Knee stövlar, man ser liksom modemedveten ut. Och vem vill inte göra det? ;)




Ha det bra hörni!











 

Av emmaelins - 21 februari 2016 13:13

Hej på er!



Som vi nämnde igår så skulle vi ju göra en haul på det vi köpte i Linköping och Jönköping eftersom att vi båda har varit iväg och shoppat.

Som sagt så brukar våra hauls vara väldigt uppskattade så hoppas ni kommer tycka om det. Lämna gärna en kommentar eller två. ;)






 

Elin: Poloklänning - Ginatricot


Den här klänningen kommer komma väl till användning nu i vår. Tillsammans med ett par sneakers eller höga stövlar och ett långt halsband blir det riktigt snyggt!




 

Emma: Tröja - Vero Moda

Polotröja - H&M







  

Elin: Kabelstickad tröja - Ginatricot



 

Emma: Kabelstickad tröja - Ginatricot



Även om det ser ut som att Elins och min tröja är i samma färg så är faktiskt min någon nyans ljusare, alltså mer beige.








 

 

Elin: Adidas Originals Superstar - Intersport


 

De här skorna var nog det jag blev mest nöjd med efter denna shoppingturen. Riktigt coola och snygga!


 

Emma: Bootcut mjukisbyxor - Bikbok






 

Elin: Jeans - Gina Tricot






 

Emma: Over Knee boots - Din sko


Bästa köpet på länge!! Äntligen hittat de perfekta Over Knee bootsen, så nöjd!






Hoppas ni gillade inlägget, hörs!




            








Av emmaelins - 20 februari 2016 15:51

Är ni beredda på att få se min nya frilla? ...




Här kommer resultatet:







       


Ja, som ni ser är det ju lite skillnad. Jag ville denna gången faktiskt klippa av det en bra bit eftersom jag tycker det är mycket skönare och lättare med kort hår. Det blir liksom så lättstylat på något sätt!

Jag är väldigt nöjd och kommer definitivt köra på denna frisyren ett bra tag framöver, lob haircut som det så fint heter. ;) Ett plus i kanten är ju att korta frisyrer är väldigt moderna just nu.




Vad tycker ni? Passar jag mer i denna frisyren är den jag hade innan? Kommentera gärna!





Hörs!





 

Av emmaelins - 20 februari 2016 12:55

Hej allesammans!



Just nu sitter jag vid Emmas dator och tänkte skriva ett litet inlägg medans hon äter lunch om vad som kommer ske under dagen. (Man måste ju uttnyttja varenda sekund för bloggen, haha)

Igår var jag i Linköping och shoppade lite saker. Emma var ju i Jönköping i förrgår så nu har vi faktiskt tillräckligt med saker för att kunna sätta ihop en liten haul. Våra hauls verkar vara väldigt uppskattade men vi gör det ju först och främst för att vi tycker det är väldigt roligt att fota sakerna och redigera bilderna.


Som vissa av er kanske läste i mitt "20 Q&A-inlägg" så var jag och klippte mig här om dagen. Det blev faktiskt en bra bit så såklart ska det fotas och läggas upp på här. Personligen tycker jag att det är roligt att se när någon har förändrat sig utseendemässigt så det är ju bara ett måste.


Nu har ni lite roliga inlägg att se fram emot och förhoppingsvis kommer frissyr-inlägget komma upp senare i eftermiddag!





Ha det bra folks!




 








 


Av emmaelins - 18 februari 2016 21:11

Hej på er!



För en timme sedan ungefär kom jag hem efter en mysig shoppingdag!

Det var mamma och jag som var iväg i Jönköping, igen.

Det känns som att vi alltid åker till Jönköping, men jag gillar den staden. Det är även mysigt när det bara är jag och mamma som åker iväg, det är liksom särskilt mysigt då.


Hur som helst, vi åkte inte förens vid 1-tiden så där av att vi kom hem ganska sent.

Men just nu är det ju lite mellan-säsong när det gäller kläder. De tar fram det som inte såldes slut i höstas och det är lite klent med vårnytt.

Men jag hittade faktiskt en del nytt ändå. Jag har börjat gilla lite beiga, jordiga toner så jag köpte några plagg med de färgerna. Men även lite annat också.

Och jag hittade även det jag suktat efter såå länge !!

Alltså, jag är så glad just nu! Det kommer ett separat inlägg om det imorgon eller på lördag. Måste bara visa er! ;)



Hoppas eran dag varit lika bra som min! Hörs!




 









 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards