EmmaElins

Alla inlägg under februari 2016

Av emmaelins - 18 februari 2016 16:41


Hej allesammans!



I detta inlägget hade jag tänkt svara på lite frågor. Jag har utgått från mig själv men jag tror ändå att jag fått med frågor som jag tror många undrar över, vissa frågor lite mer självklara än andra.

Inget mer långdraget nu, vi kör igång på direkten!








- Vilken klass går ni i?

Vi går i åttan. Vi fyller alltså femton detta året.





- Vad är ditt favoritämne i skolan?

Jag gillar bild, idrott, engelska och ibland SO men har inte någon jättefavorit precis.





- Har du det ofta stressigt i skolan?

Nja, stressigt och stressigt vet jag inte. Jag hinner ju med det mesta. När man gick på mellanstadiet kom jag ihåg att alla lärarna var så till sig om att det skulle bli såååå mycket i högstadiet och hej och hå, men nä, det är inte så farligt som alla påstod att det skulle vara.





- Har du höga betyg?

Jag skulle säga att jag ligger över medel men jag är absolut inget A-barn.






- Hur länge har ni bloggat?

När vi gick i femman/sexan så hade vi en annan blogg som till stor del handlade om ett spel. Vi bloggade där i cirka ett halvår. Sommaren år 2014 så skaffade vi denna bloggen som vi har bloggat på i cirka ett och ett halvt år nu. Så sammanlagt har vi bloggat i ungefär två år. Haha, ett ganska långt svar på en kort fråga!





- Varför började ni blogga?

Jag vet faktiskt inte riktigt. Jag tror att det var för att vi själva läste bloggar och kollade mycket på YouTube och kände att vi ville testa att skapa en egen blogg helt enkelt.





- Vilken social media föredrar du?

Instagram och snapchat.




- Vilken trend på tycker du bäst om när det gäller sociala medier?

Att man ska ha ett snyggt feed på sin instagram. ;)




- Vilken trend tycker du minst om när det gäller sociala medier?

Just nu så är det ju typ en grej att man ska använda appen musical.ly för att spela in läpp-synkade videos på sig själv. Jag ser sådana videos överallt på till exempel instagram, att nästan alla kända instagramsidor lägger ut sådana videos. Jag fattar verkligen inte grejen? Särskilt inte när det kom fram att små tolv-åriga tjejer och killar kunde bli kända genom den appen. Nej alltså, bara nej!!





- När kom du in i puberteten?

Jag tror att jag kom in i puberteten när jag gick i femman eller sexan. Jag har ingen superkoll men runt 12-års åldern kanske.






- När började du sminka sig?

Jag började lite i smyg i slutet av femman men jag började väl på riktigt eller vad man nu ska säga någon stans i sexan.





- Sminkar du dig mycket just nu?

Jag vet inte riktigt vad man anser vara mycket smink i min ålder, känns som om de gränserna töjt sig under de senaste åren. Men jag tycker att jag använder lagom mycket smink till vardags. :)





- Har du någon gång blivit utsatt för mobbning?

Nej, det har jag faktiskt inte. Usch, men hemskt är det iallafall.





- Har du någonsin varit riktigt kär?

Jag tror faktiskt inte det. Dock så har jag ju haft mina crusher..





- Har du eller har du haft någon pojkvän?

Nixpix!





- Om du var tvungen att färga håret här och nu, vilken färg skulle det bli?

Blond tror jag. Elin kör på lite safe and sound.

Jag var faktiskt och klippte håret idag och jag kan säga att det blev en bra bit.. Bilder på den nya frilsen kommer inom kort.





- Favorit trend inom kläder, hår och makeup?

Kläder: Adidas skor, bootcut jeans, overknee boots och långa kappor <3

Hår: Kort hår men med mycket volym och rufs!

Makeup: Stora, täta, naturliga bryn.





- Favoritmärke på smink?

Antingen The Balm eller MAC.





- Vad vill du arbeta med senare?

Gärna med något som har med mode, media eller varför inte dans att göra. Jag har däremot inget drömyrke.




- Drömsemester?

Bora Bora, New York eller något annat sådant där tumblrigt ställe. ;)







Hoppas att ni fått svar på någonting ni undrar och att ni gillade inlägget.


Hörs!





 





 

Av emmaelins - 17 februari 2016 21:58


Hej allesammans!



Idag så har jag, Emma, Hilda och Tilda (två kompisar) spenderat dagen tillsammans. Vi var bland annat på stan och åt på en Thai-restaurang. Just nu är det ju tydligen väldigt inne att äta sushi så jag passade på att prova några bitar. Ärligt talat så tyckte jag inte att det smakade så mycket, haha. Man kanske ska testa på lite "finare" sushi någon gång och verkligen få svar på om jag tycker om det eller inte. Hade ju varit nice om man hade tyckt att det var gott. Sushi ser ju så fint ut, så då hade man ju kanske kunnat få till någon bra bild till instagram som bonus. ;)


Sedan drog vi oss ner mot en bowlinghall som ligger ganska nära där vi och körde lite bowling. Det var roligt, även fast än jag inte är någon mästare på bowling. Jag tror inte att jag hade en så bra teknik eftersom klotet hamnade i rännan nästan hela tiden..





Här kommer några bilder från dagen:


   



Hoppas att ni haft en mysig dag!

Vi hörs!






 



Av emmaelins - 17 februari 2016 19:43

Hej allesammans!



Nu tänkte vi bjuda på ännu fler bilder från photoshooten vi hade i söndags då vi tog headern!

Och detta är både lite trams/behind the scenes-bilder och vanliga bilder.










 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lite hjärtan eftersom att det var Alla hjärtans dag!



 

 













              





Av emmaelins - 16 februari 2016 17:21




Fotograf: Emma

Modell: Elin

Styling: Emma & Elin







 

 

 

 

 

 

 

 













                

Av emmaelins - 15 februari 2016 11:00



Hej allesammans!



Hur skönt var det inte att vakna upp av din väckarklocka som vanligtvis ringer klockan halv sju på morgonen utan istället få sova hur länge du vill? Så vill jag ha det varje dag...


Snart ska Emma och jag bege oss ut och kolla på våra lillebröder när dem ska spela en innebandymatch. Det annordnas alltid en innebandycup här en gång varje år som man får ställa upp i om man så vill, så det ska vi åka och kolla på.

Heja heja heja! Nä, jag skojar bara.


Sedan i eftermiddag ska vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. En sak som är säker är en omgång monopol.. Emma skrev i ett inlägg för några veckor sedan att hon trodde att jag också börjat tycka om det, MEN nej. Jag har alltid otur och fattar aldrig hur man ska göra. En gång så slutade det med att jag började gråta. Väldigt fånigt, jag vet. Men vi ska göra det igen, dels för att Emma vill och dels för att jag måste ge det några chanser till.





Nu måste jag nog börja göra mig iordning, vi hörs!



 




 

Av emmaelins - 15 februari 2016 10:17

Hej allesammans!



Nu äntligen har vi uppgraderat oss med en ny, fräsch design!

Bort med juldesignen och in med en lite renare och ljusare!

Vad tycker ni? :)


Själva är vi supernöjda!! (Det skriver vi ju visserligen varje gång)

Men nu ÄR vi verkligen supernöjda. Båda blev bra på samma bild, ljuset var bra & stadsbakgrunden likaså.

Vi redigerade även denna header i ett annat redigeringsprogram än vad vi brukar, det kommer ett separat inlägg om det.

Men som ni kanske kan se så är kvalitén mycket bättre, framför allt på texten!

Innan har texten och loggan blivit så fruktansvärt raspig. Vi satt och jämförde med tidigare headers efter vi var klara med denna - och herregud vilken skillnad det är när det gäller "proffsighet".

Jag fattar inte hur förfärliga headers vi har haft? Jag kan slänga in ett exempel här nedan, och även den nya headern så att ni kan jämföra.



Header / Mars 2015:


 

Usch alltså! Att vi hade denna som header!? Kolla loggan, vad hände där liksom?

Saken blir ju inte bättre av det ser ut som jag går i fyran eller något..



Header / Februari 2016:


 

MYCKET bättre!





Bjuder även på 2 andra bilder:


 


 










 

Av emmaelins - 14 februari 2016 10:47



Glad alla hjärtans dag hörni!


I våran familj brukar vi inte fira Alla hjärtans dag på något speciellt sätt faktiskt.

Vi brukar bara köpa lite rosor och få geléhjärtan av mormor och morfar (dock är inte geléhjärtan min favorit om man säger så). x) Men tanken är ju god!


Jag tog lite bilder på rosorna nyss, som jag tänkte visa här.

Ha en jättebra dag!


 



 

 











 

Av emmaelins - 13 februari 2016 19:48



+ Att vi fått sportlov och att man har en hel vecka framför sig av bara skojsigheter!



+ Att Emma och jag ska ta en ny header imorgon, riktigt taggad!



+ Att jag Emma och några andra kompisar ska träffas i veckan.



+ Att det är alla hjärtans-dag imorgon.



+ En mysdag med mamma nu i veckan.



+ Inga läxor över lovet, tjohoo!



+ Att mello börjar om bara några minuter, snart dags att springa ner.




- Att jag nästan är helt säker på att jag inte kommer att få ett sött meddelade imorgon från en jag gillar. :( (Fast man kan ju alltid hoppas i och försig)



- Att det är kallt och isigt ute.



- Att jag har slösat upp mina pengar på mitt kort, haha lite i brist på annat.




  





 





Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards