EmmaElins

Direktlänk till inlägg 8 april 2015

Jobbig springrunda

Av emmaelins - 8 april 2015 20:18

Hejsan allihopa!


I förmiddags var mamma och jag ute och sprang en runda uppe i skogen. Med både nya löparskor och ny löparjacka gav vi oss ut och sprang.


Jag, personligen, känner mig aldrig taggad till 100 % när jag ska ut och springa. Ibland är lusten större och ibland mindre. Jag tycker det är skönt att springa, särskilt med musik då jag slipper höra knakandet i mina vrister. (Ja, mina vrister knakar ganska mycket, men det är ofarligt sålänge det inte gör ont vilket det inte gör.)

Men det bästa är nog ändå när man kommit hem igen. Man känner sig nästan alltid stolt och jag känner också typ den där "nu har jag gjort något med mitt liv-känslan" eller hur sjutton man nu ska förklara det. x) Det är hur som helst en skön känsla. MEN just idag var det väl lite andra bullar kan man väl säga...


Efter att jag sprungit en dryg kilometer kände jag att det började rossla när jag andades, att jag inte fick in lika mycket syre. Men jag struntade i det och sprang vidare. Efter ett tag kom också den där tunga känslan som gjorde allting fruktansvärt jobbigt. När vi sprungit lite mer än två kilometer var jag så trött och anfådd att jag trodde att jag skulle spy. Och jag menar, två kilometer är inga större problem för mig i vanliga fall.

Jag var iallafall tvungen att gå resten av sträckan eftersom där där tunga, konstiga känslan inte ville släppa och blev därför en aning besviken över mig själv.


Jag var nog inte helt redo att ge mig ut på en springrunda idag då jag tydligen inte var helt frisk ännu. Jag har nämligen varit förskyld jag med och det hade väl inte gått bort helt än. Men nu i efterhand var det nog ganska klokt av mig att stanna. Hade jag bara mösat på i ytterligare två kilometer hade väl förskylningen kommit tillbaka med dubbel verkan och det har jag verkligen ingen lust med, inte nu på påsklovet iallafall.



Okej... Nu kanske jag går lite till överdrift för nu när jag läser detta kanske det endast låter som en dum bortförklaring till min dåliga kondition, men nej. Tro det eller ej men jag har faktiskt en ganska bra kondition. Jag vet inte, vissa kanske vrider och vänder på detta tills de får det att se ut som en bortförklaring. Vill bara säga att det INTE är det.



Detta blev ett väldigt långt inlägg om just en sak. Hoppas inte att ni tyckte det blev allt för långtråkigt och att ni orkade läsa igenom allt.



Hörs!



 






 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards