EmmaElins

Alla inlägg under mars 2015

Av emmaelins - 4 mars 2015 20:16




 









 






 








 








 







 





Kommentera vad DU tycker, så roligt att läsa!







 

Av emmaelins - 4 mars 2015 19:57


Nu är vi inne på den fjärde dagen av mars, alltså är vintern nu officiellt över och våren kommen. Därför hade jag nu tänkt bjuda på några fina bilder av mig som har varit tagna under vintern. Efter det är det bara att vänta in fina vårbilder som komer klickas nu under våren! ;)



              




               




               



    



     








   

Av emmaelins - 3 mars 2015 20:20

Go kväll på er!



Nu kanske jag är lite efter med detta, men jag såg faktiskt bilden för ett par dagar sedan..

Just nu pratar ju ALLA om denna klänning!

Ja, är den guld och vit... eller blå och svart? - Det är ju frågan..


Jag förstår inte varför detta blev en sådan "fluga" (alltså så populärt) från början?

Vem är intresserad egentligen, vem bryr sig? x) Det är ju bara en vanlig dassig bild på en klänning som på något sätt blev uppmärksammad pågrund av att alla såg olika färger.

Personligen tycker jag att den är guld och vit, och det har alla i min omgivning också tyckt.

Så jag antar att den ser olika ut i olika ljus. Tex om du vinklar datorskärmen neråt så blir den mörkare, typ...


Vad ser ni? Kommentera gärna!



                                         






 

Av emmaelins - 2 mars 2015 20:51

Hej allesammans!



Ja, då var jag på't igen. Tillbaka i skolan med blandade känslor.

Kul att träffa alla igen och ta igen det jag missat, men samtidigt är det ju så chill att bara vara hemma och vila. Eller chill & chill, är man sjuk som jag nu var är det ju kanske inte så skönt.


Denna vecka känns lugnare än förra ändå, läx - och provrelaterat.

Men ändå har vi en hel del, eller iallafall jag. Missade ju som sagt tre tyskaprov som jag inte vet när jag ska göra. Oh, hatar sånt - när man är oförberedd på saker och ting när det gäller skolan.


Men på fredag eftermiddag, då ni, DÅ kan jag pusta ut! Då har jag skakat av mig allt som jag gått och dratt med de senaste veckorna, ska bli skönt!



Förut var jag och kollade på min lillebrors hockeymatch, fast det blev inte långvarit.

Gick hem redan efter en kvart då jag tröttnade, min lillebror kunde inte ens vara med då han är sjuk, så då fanns ingen anledning till att stå i ishallen och glo när jag har bättre saker för mig hemma.

Jag följde enbart med för att se på "introt" som de skulle ha, de brukar vanligtvis inte ha det men idag skulle de tydligen det.

Så jag gjorde mina tappra försök med att filma, som vanligt.. ;)


 

 




Nähä ni, jag har faktiskt inte så mycket mer att skriva just nu.

Kanske blev ett trist inlägg men roligare kommer, promise :)








 




Av emmaelins - 2 mars 2015 20:21


Hej allihopa!


Måndag igen och det innebär en ny vecka och nya tag.

Idag har det varit en ganska bra dag enligt mig. Inget prov, inget läxförhör, inget pluggrelaterat överhuvud taget faktiskt. VÄLDIGT skönt eftersom prov av olika slag blivit standard nu för tiden.. Tragiskt..


På tal om inget körde jag på en ny väldigt simpel frisyr idag. Nämligen halva håret uppsatt. Slänger in en bild här:



                             



Dock blev väl min frisyr inte lika snygg som på bilden. Lite mer messy och slarvig men jag tycker det kan vara snyggt det med. Sådana frisyrer sägs ska vara väldigt trendiga nu till våren. (Elin har koll) x)


När jag kom hem städade jag igenom min byrå lite. Kände att jag behövde vika kläderna på nytt och slänga vissa plagg som var alldelles för små, fräschas upp lite helt enkelt.



Jag hoppas eran dag varit bra även om det bara är måndag. Måndagar brukar alltid vara lite segare enligt mina erfarenheter. x)




Hörs!





 


Av emmaelins - 1 mars 2015 21:10

Hej på er!



Det är helt klart en speciell trend som dominerar nu till våren.

Och det är... randiga tröjor! Kan tyckas vara ganska tråkigt och slappigt, men en smalrandig tröja tillsammans med ett par jeans och snygga accessoarer är ju hur snyggt som helst!


Har sett flera bilder på kändisar som bär denna trend och jag är sugen på att haka på!

Är inte ni det?


Här kommer några bilder:



 


 


 


Bilder lånade från we heart it.



En randig tröja eller klänning är ett väldigt enkelt plagg men på samma gång väldigt snyggt om man matchar det på rätt sätt.

Om vi ska snacka färg så är det helt klart marinblått och vitt som gäller, men självklart kan ju andra färger också vara snyggt.

Men eftersom att jag älskar marinblått så kommer nog iallafall jag köra på det!









 


Av emmaelins - 1 mars 2015 19:46


Några frågor och påståenden man får se mycket på olika bloggar och på YouTube:



- Varför kommer det inget inlägg eller ingen video för????


- GÖR INLÄGG/VIDEOS DÅ!!!!!


- Då tar det 100 000 år tills nästa inlägg/video kommer..


- Osv osv...




 




Tidigare idag kikade jag runt på lite olika YouTube-kaneler, bland annat MissLisibell och Linn Ahlborg, två sköna tjejer jag tycker är roliga att kolla på. Jag klickade runt bland videor, gamla som nya och märkte då att det var dessa såkallde "uppdatera mer"-kommentarerna som dominerade kommentarsfältet.

Just för dessa tjejer har tjatet varit värre innan men jag tänkte ändå ta upp denna punkten eftersom jag vet att det är många andra bloggare/YouTubers som råkar ut för detta såkallde "tjatet".


Bloggare men främst Youtubers som är mer populära om man säger så lägger ner flera timmar per dag på att planera, filma, skriva och redigera sina inlägg eller videos. MÅNGA TIMMAR. Det är något du ska ha i åtanken innan du kläcker ur dig något otrevligt som t.ex "Varför kommer det ingen jävla video för?"

Följer du en bloggare eller en YouTuber som har gjort upp ett schema över sina videos/inlägg som de vanligtvis går efter men missar någon dag eller två blir du kanske irriterad, vilket jag också blivit. MEN snälla, tänk efter innan du kommenterar på ett otevligt sätt. Det är just DÄR man kan bli lite smått stressad och det är just då ens egna lust försvinner.



Det finns en gräns där uppmaningar går över till tjat. Visst, har man inte gjort t.ex ett inlägg på en vecka skadar inte en påminnselse men har man missat någon dag, låt bli att kommentera. "Internet-världen" skulle bli så mycket enklare om du kunde stå emot den impulsen.


Som människa är det nyttigt för dig att längta efter saker du vill se vilket passar perfekt om du väntar på en spännande Get Ready With Me eller varför inte ett åsiksinlägg?



Detta ämne kan jag lungt säga att jag inte är ensam om att skriva om men jag tänkte ändå att någon av er som läser denna bloggen kanske kan dra lite nytta av det här.


Slutsatsen vi kan dra är alltså att du bör tänka efter om det du vill skriva är så nödvändigt eller inte.





Ni får iallafall ha en fortsatt bra kväll så hörs vi! 







 

Av emmaelins - 1 mars 2015 10:27


Tiden rullar på... då var det mars!

Våren har nu officiellt börjat, så som jag längat efter det nu den senaste veckan!

Är bara så trött på slask, kyla och blåst. Så jag hoppas att våren bjuder på sol och plusgrader så jag kan plocka fram vårjackan och conversen.

Och även fotografera blommor i alla dess slag! Ser fram emot det..


Något annat roligt att se fram emot denna månaden då?

- Ja faktiskt. Jag fyller år!! Wehoo.. !

Eller ja, jag fyller faktiskt den sista mars, så det är ju några veckor kvar. Men ändå, det är ju fortfarande mars. ;)


Ha en härlig söndag hörni! Nu kickar vi igång våren ;)



 






 



Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards