EmmaElins

Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

Svar på tal - "Varför uppdaterar du/ni så sällan?"

Av emmaelins - 1 mars 2015 19:46


Några frågor och påståenden man får se mycket på olika bloggar och på YouTube:



- Varför kommer det inget inlägg eller ingen video för????


- GÖR INLÄGG/VIDEOS DÅ!!!!!


- Då tar det 100 000 år tills nästa inlägg/video kommer..


- Osv osv...




 




Tidigare idag kikade jag runt på lite olika YouTube-kaneler, bland annat MissLisibell och Linn Ahlborg, två sköna tjejer jag tycker är roliga att kolla på. Jag klickade runt bland videor, gamla som nya och märkte då att det var dessa såkallde "uppdatera mer"-kommentarerna som dominerade kommentarsfältet.

Just för dessa tjejer har tjatet varit värre innan men jag tänkte ändå ta upp denna punkten eftersom jag vet att det är många andra bloggare/YouTubers som råkar ut för detta såkallde "tjatet".


Bloggare men främst Youtubers som är mer populära om man säger så lägger ner flera timmar per dag på att planera, filma, skriva och redigera sina inlägg eller videos. MÅNGA TIMMAR. Det är något du ska ha i åtanken innan du kläcker ur dig något otrevligt som t.ex "Varför kommer det ingen jävla video för?"

Följer du en bloggare eller en YouTuber som har gjort upp ett schema över sina videos/inlägg som de vanligtvis går efter men missar någon dag eller två blir du kanske irriterad, vilket jag också blivit. MEN snälla, tänk efter innan du kommenterar på ett otevligt sätt. Det är just DÄR man kan bli lite smått stressad och det är just då ens egna lust försvinner.



Det finns en gräns där uppmaningar går över till tjat. Visst, har man inte gjort t.ex ett inlägg på en vecka skadar inte en påminnselse men har man missat någon dag, låt bli att kommentera. "Internet-världen" skulle bli så mycket enklare om du kunde stå emot den impulsen.


Som människa är det nyttigt för dig att längta efter saker du vill se vilket passar perfekt om du väntar på en spännande Get Ready With Me eller varför inte ett åsiksinlägg?



Detta ämne kan jag lungt säga att jag inte är ensam om att skriva om men jag tänkte ändå att någon av er som läser denna bloggen kanske kan dra lite nytta av det här.


Slutsatsen vi kan dra är alltså att du bör tänka efter om det du vill skriva är så nödvändigt eller inte.





Ni får iallafall ha en fortsatt bra kväll så hörs vi! 







 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards