EmmaElins

Alla inlägg under mars 2015

Av emmaelins - 22 mars 2015 19:47

Hejsan!


Hoppas alla ni haft en bra dag, en bra helg generelt.


Ååh, varför går helgerna så fort för? Den känns ärlig talat som om jag kom hem från skolan i fredags och packade upp min skolväska bara för några timmar sedan. Istället är det återigen bara att packa skolväskan om någon timme.. Suck..

Måndagarna för mig är verkligen inget att hurra för. Måndagarna och torsdagarna är helt klart de tråkigaste dagarna i veckan enligt mig. De är bara så långa och MAN ORKAR INTE GÖRA NÅGONTING känns det som..  Särskilt måndagarna då det precis varit helg och man bara är allmänt seg. Pust, suck och stön säger jag bara.


Men över till lite roligare saker.

Idag har jag varit med en väldigt bra kompis hela dagen och vi har hittat på lite skoj, kollat på en film bland annat.. Haha, mer än så kan jag inte skriva. x) Det fick bli en mysdag helt enkelt men det kan vara skönt det med. Man behöver ju faktiskt inte vara uppe i varv hela tiden. (Inte för att jag är det då, men men.) ;)


Ja, det är väl i stort sätt det jag gjort idag. I förmiddags ägnade jag även lite tid på en skoluppgift men det är väl inget speciellt så.



Men ni får alla ha en fortsatt bra söndagkväll så hörs vi!



               





 


Av emmaelins - 21 mars 2015 20:00

Hej på er!



I detta inlägget tänkte jag dela med mig av 1 fototips som jag ibland använder mig av.

Plus att jag tycker att detta kan göra en bild så mycket roligare än bara "det vanliga" liksom.



Här kommer ett par bilder jag tagit, som exempel på tipset jag tänker ge.


 


 


 


Ja, som ni ser på bilderna så är de suddiga.

Men effekten som blir av det, när man har lampor i bakgrunden, är ju så fin.

Jag tycker iallafall att det är häftigare när lampor blir som runda ljusprickar, då bilden blir mer annorlunda och speciell.


Hur gör man då såhär?

Det kanske är en självklarhet för vissa, men inte för andra.

Jag menar, jag själv fattade först inte hur man skulle kunna lyckas få det "suddigt" när kameran alltid fokuserar på huvudmotivet.

Men när jag sedan kom på själva knepet så var det inte svårt alls.


Först och främst måste du ju hitta ett ställe med antingen ljusslingor eller lampor.

För att sedan få de där stora suddiga ljusprickarna måste du t.ex ta fram handen framför kameran och fokusera på den så att bakgrunden blir suddig.

Sedan tar du bort handen utan att släppa knappen som du fokuserar med.


Svårare än så var det inte!

Testa gärna detta nästa gång då en bild kan bli så mycket roligare tack vare detta.



Haha, kanske redan var så att alla visste hur man gjorde, eller har egna metoder.

Men ifall man inte visste, så gör ni det nu.



Hörs!









 


Av emmaelins - 20 mars 2015 19:44

Hejsan allihopa!


I detta inlägget hade jag tänkt visa vad jag köpt i Stockholm. Endel har velat se en Haul på det, så jag tänkte - varför inte liksom?


Nu kör vi!


(Alla bilder är egentagna)



Total Attraction - Victoria's Secret


Body Wash




  

 


När jag var i Stockholm i höstas med Emma köpte jag bland annat en Body Wash från VS fast i en annan doft, såklart. Efter att jag testat ut den ett tag tyckte jag att den var väldigt bra men tillslut så tog den tyvärr slut. Sorgligt men sant... Så jag passade ju såklart på att köpa en ny när jag väl var inne i Victoria's Secret-butiken.

Jag är minst lika nöjd med denna som jag var med den andra. Dessa dusch-tvålarna är verkligen supeduper bra!





Hawaiian Pink Hibiscus - Hand Senitizers


Bath & BodyWorks



     


Vem gillars inte Bath & Bodyworks handspritar? Jag äälskar dem iallafall. De luktar både så gott och fräschar även upp händerna mycket. Big Love!





Blus - H&M


 


Är inte denna blusen bara för söt? Jag blev iallafall kär i den första gången jag såg den. Slog självklart till på den är jag såg att de hade den i butiken och jag tycker även att den passar väldigt bra till denna kjolen jag har på mig på bilden. Riktigt snyggt, riktigt snyggt!




T-shirt - H&M


               

Ser ni vad tröjans motiv föreställer? Det ser nästan precis ut som våran logga. :D Jag tyckte bara det var för festligt med sammanträffandet så jag var tvungen att köpa den.

Man kan ju alltid låtsas att vi gett ut våran egen T-shirt eller något.. Haha! x)

Tycker även att denna kombinationen med kjolen och halsbandet var väldigt fin. Ni får lite olika tips på hur du kan matcha din blus eller T-shirt på olika sätt i som bonus i denna haulen. Toppen!




Löparskor - Asics



 



           


 


Detta måste ändå vara de coolaste löparskorna jag någonsin sätt. De bara sprakar av färg, sitter perfekt, är helt enkelt hur fräcka som helst! Helt klart det bästa köpet på hela trippen, är verkligen supernöjd!





Det var alla saker! Jag är som sagt inte den som shoppar hur mycket som helst när jag är i storstäder men jag är iallafall jättenöjd med de saker jag fått hem!




Hoppas att ni får en fortsatt bra fredagkväll så hörs vi!







 

Av emmaelins - 19 mars 2015 20:59

Go kväll!



Just nu cirkulerar snacket & nyheterna endast om en sak... solförmörkelsen.

Ja, imorgon väntas ju denna omtalade solförmörkelse, och här där vi bor ska solen tydligen täckas till 80 %.

Det känns väldigt spännande att detta ska ske, även om det ska bli regn här imorgon.

Så vi kommer antagligen inte kunna "se" när det pågår. Dock ska man ju inte titta på en solförmörkelse - aja baja! (enligt alla lärare iallafall).


Men jag antar ändå att vi kommer märka av det genom att det kommer att vara betydligt mörkare.

Nu har jag inte en aning om hur mörkt det kommer att bli just här, men mörkare än normalt helt enkelt.

Tänk längst upp i norr då, där väntas ju solen täckas 100 % vilket måste innebära att det blir becksvart. Liksom, mitt på dagen - mörkt? Måste kännas väldigt lustigt.

Så det återstår och se hur mörkt det blir här.



 



För övrigt har dagen varit bra. Lugn, inget speciellt direkt. Tråkigt - men skönt.


Föresten, jag har hört en högljutt dånande nästan hela eftermiddagen, som kommer utifrån.

Något jobbigt, men i slutändan så är det värt att stå ut med mullrandet.

För det är nämligen så att de håller på att borra i en å för att sedan göra en bro som leder till stan, eller den leder inte direkt till stan, men över ån och sedan genom en park som leder dit.

Och det är en sådan fördel för Elins & min del! Bron kommer att byggas en bit nedanför våra hus, så vi kommer att kunna ta den vägen till stan sedan + att den vägen kommer att gå mycket snabbare!

Förhoppningsvis blir det smidigare iallafall.. ;)



Hörs!






 


Av emmaelins - 19 mars 2015 20:49

Hejhej!



Nu tänkte jag visa en del bilder som knäppts en torsdag som denna.

Vi var bara utanför huset och satt på trappen och fotade lite förut, vilket resulterade i förvånadsvärt bra bilder.

Så jag tänkte bjuda på dom nu (och lite andra bilder också).



 



 

Mitt fönster (om ni undrar)



 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 







 

 

Av emmaelins - 18 mars 2015 19:59

Hejhej!



Denna kväll är så galet mycket bättre än gårdagens.

Katastrofen med min uppsats igår... är nu löst. Och det löste sig inte på en räkmacka.

Utan jag har nu under hela eftermiddagen + kvällen suttit och skrivit om HELA uppsatsen.

Förstår ni hur skönt det känns nu? Uppsatsen är klar och mailad till min lärare och jag skötte det på knappt 1 dag. Ja, en klapp på axeln måste jag ge mig själv! ;)



Men det var inte det som var den största stämningshöjaren..

Utan jag har någonting ännu roligare att dela med mig av! Eller det är ju som allra roligast för mig..

Men iallafall, förra veckan valde jag ut några fina bilder som jag tagit, och skickade in till en fototävling som hålls här i stan varje år.

Och gissa vad?.......... *trumvirvel*........

Jag kom meeed!! Wehoooo, yeeeyy !! Igår fick jag ett mail om att jag är en av ca 100 utvalda till att vara med med mina 3 bilder i fototävlingen, och det var ca 1000 som sökte! Så det känns så sjukt kul att vara en av de 100 som kom med. :) Extra roligt var det ju att jag kom med med alla bilder jag skickade in, 3 bilder.


Så ja, nu vet ni det! Jag har inte lagt upp eller visat bilderna jag skickade in någon gång innan.

Eller jo, en av dem har ni sett. (Ett porträtt på Elin). Men jag tänkte att jag skulle kunna visa er bilderna jag ska delta med i ett annat inlägg!


Ni anar inte min lycka just nu alltså.. ;) Hehe..

Men ni får ha det bra, hörs!




Ett litet urklipp från mailet jag fick:


 









 

Av emmaelins - 18 mars 2015 19:31

Hej på er!


I detta inlägget hade jag tänkt ge lite tips på hur du kan göra för att känna dig fräsch och fin UTAN smink.

Alla tjejer som börjar komma upp i tonåren eller som är tonåring har väl sina morgonar då man bara känner: USCH..

Sekunden efter är mascaran, pudret och concealern framplockade och där står man och utför sin vardagliga sminkrutin.

Vissa sminkar sig för att de tycker det är kul men det finns ju också de som gör det för att de känner att de MÅSTE. De känner att det tar lång tid och att det nästan är lite jobbigt.

Vill du spara tid på morgonen? Då finns tipsen för just dig som faktiskt ger resultat här:



1. Ät en ordentlig frukost.

Som de flesta vet är frukosten den viktigaste måltiden på dagen. Även om du försovit dig, prioritera ALLTID frukosten först, det är superviktigt.

På morgonen när man precis vaknat är man alltid lite blekare än vanligt pågrund av att temperaturen sjunkit när man sovit då det medföljer att huden tappar lite färg. Det var också ett tag sedan du åt senast och därför återfår huden färgen när du äter frukost ganska snabbt. Så ät därför en ordentlig frukost.



      




2. Svalka huden, skölj den med vatten.

För att få en ytterligare fräschare känsla, skölj huden med kallt vatten. Du kan även ta en Toner om du vill men hur som helst, skölj huden med vatten.


                                 




3. Återfukta huden.

Du kan också smörja in huden med en återfuktande dagkräm, om du vill. Extra viktigt om du är torr och sköjt ansiktet med vatten innan. Efter ett tag så försvinner förmodligen (beror på hur mycket kräm du tar och vilken hudtyp du har) det röda i ansiktet.




4. Böj ögonfransarna.

Du kan alltid böja dina ögonfransar för att få dina ögon att se mycket mer pigga och vakna ut. Dessutom tycker jag själv det är väldigt fint med böjda ögonfransar. Inget smink här inte! :D



                                       



5. Fixa till ditt hår.

Håret ÄR en stor del av hela ditt utseende. Fixar du till det lite extra fint drar det mer uppmärksamhet och man ser atomatiskt vackrare ut, i håret men även i ansiktet.

Du kan t.ex sova med flätor för att få ett vågigt, fluffigt hår eller spraya i lite torrschampo för att få volym. Du kan googla runt lite för att hitta frisyren som passar din ansiktsform bäst.



                                           




Där har ni några tips på hur du känner dig fin helt UTAN sminkprodukter och som faktiskt ger resultat. Det går snabbare än att stå och sminka dig, om du har en långvarig sminkprocess alltså.

Du sparar tid men det gäller ändå att du går upp i god tid på morgonen. Så glöm INTE att ställa in alarmet på mobilen. ;)







 

Av emmaelins - 17 mars 2015 21:19


Denna låten - Top noch!

Den får mig verkligen att bli glad. Haha, jag älskar bara denna musikstilen så mycket! 

Detta introt ska inte bli så långt nu känner jag. x) Ni får lyssna istället. Enjoyy!


    



 




Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards