EmmaElins

Alla inlägg under mars 2015

Av emmaelins - 17 mars 2015 15:43

Hej på er!



Nu sitter jag här igen, minst lika förbannad som jag var igår när jag gjorde ett inlägg.

Eller förbannad & förbannad, mer ledsen och stressad.

Det lät ju positivt..


Nejmen ärlig talat.

Denna tisdagen i skolan har varit totalt kass, förstörd, skit rent ut sagt.

På engelskan har vi sett en film som vi nu håller på och skriver en sammanfattning/uppsats om, som sedan ska bedömas. Och detta skriver vi på dessa förbaskade datorer.

Idag var sista dagen man fick skriva, så det skulle alltså vara klart idag.

Jag har nu under 3-4 engelska-lektioner suttit och kämpat med min uppsats som jag faktiskt blev riktigt nöjd med. Jag var uppe i över 500 ord och var nästan klar.

Så, vad tror ni då händer idag?

- Jo, allt arbete = käpprätt åt skogen.

ALLT jag skrivit försvinner kaputt bort. Alla sidor blir tomma och det blir en omöjlighet att få tillbaka.

Jag, en lärare och några vänner var snälla och hjälpte till med att försöka få tillbaka dokumentet.

Men nej, det gick inte.


Då känner jag hur tårarna börjar komma, kanske något löjligt att börja böla över en sådan sak.

Men ärlig talat, här har jag suttit och kämpat med en lång engelska-uppsats, och sedan skiter sig alltihop. Den känslan, usch fy, jag vill aldrig vara med om något liknande igen.


Och jag tycker även att det är riktigt dåligt att något kan vara så otroligt lätt-raderat.

Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Här står jag utan uppsats, ovetandes om vad jag ska göra.

Våran ordinarie eng-lärare hade Nationella idag så vi hade en vikarie istället, så där av att jag inte har en aning om hur jag ska göra nu.


Ja, nu vet ni hur jag har haft det idag.

Hoppas eran dag varit bra iallafall, hörs!



 






 


Av emmaelins - 16 mars 2015 21:44



Utvecklingssamtal, vad tycker ni om det egentligen? Enligt mig är det väl ingen höjdare precis.

Jag hade nämligen mitt utvecklingssamtal idag och förut cirkulerade mina tankar endast kring

det.

Ni vet de klassiska utvecklingssamtalen, då man endast sitter och "mm:ar" och nickar, så ville jag INTE att det skulle bli. Jag har en tendens att bli väldigt röd i ansiktet, och då menar jag verkligen RÖD när det uppkommer en sådan där pinsam tystnad. Då läraren bara sitter och tittar på en med huvudet på sne. 


Haha, som tur var uppkom det ingen pinsam tystnad. Gud nåde vad jag hade sett ut om det hände... Usch. 

(Känner nästan eran besvikelse genom huden. Så som jag inledde detta inlägget lät det väl som hela utvecklingssamtalen var rena rama katastrofen, att jag hade trillat av stolen av nervositet eller något liknande.)


Men man satt istället och snackade lite betyg, var inne på schoolsoft och kikade runt lite. Inget mer än så.




Haha, blev ett litet inlägg om hur jag känner inför utvecklingssamtal osv.. x) Men jag menar, jag kan väl inte vara ensam om att känna såhär? ... Eller? ...





Godnatt!




    

     






 

Av emmaelins - 16 mars 2015 20:24

Hej allesammans!




Vi kan börja med det mest negativa jag har att komma med, för att sedan avsluta inlägget positivt!


Ja, nu har jag suttit med en matteläxa timme ut... och timme in.

Alltså, ni skulle inte vilja veta vilka ord jag skulle vilja använda just nu!!

Aaahh, blir vansinnig på detta! (okej, jag ska försöka vara så sannsad som möjligt)

Egentligen är uppgifterna i sig inte så extremt svåra. MEN, texten & förklaringarna i boken är bara så luddiga och dåligt formulerade.

Decimaltal & bråk är väl inte min starkaste sida heller för den delen. Men det ska väl ändå inte vara meningen att man ska spendera en hel måndagskväll på en matteläxa!?

Men nu är jag som tur är klar med eländet! *stor suck*



Okej, över till något helt annat.

Melodifestivalen, final, i lördags.

Nå, vad tyckte ni? Var det rätt låt som vann?

Själv tyckte jag att Måns hade en riktigt bra låt och scenografin var sjukt proffsig!

Så enligt mig var det helt klart rätt låt som vann.

Jag tror den kan ha stora chanser i Eurovision som är i maj, enligt de europeiska rösterna verkade ju "Heroes" vara en klar favorit iallafall!



Som grädde på moset tänkte jag bjuda på låten "Heroes", eftersom att ingen har hört den. .. ;) 

Jag misstänker även att Rix FM kommer att tjata dessa melodifestival-låtar om och om igen, dag ut & dag in.






 






 




Av emmaelins - 15 mars 2015 20:47

Hej allesammans!

Ja, nu är jag hemma från Stockholm och imorgon väntar skolan... Usch, säger jag bara. Jag vill verkligen inte gå till skolan imorgon, inte nu när denna helgen gått så snabbt pågrund av att jag haft det så bra. 

Uttrycket borta bra men hemma bäst tycker jag inte stämmer in så bra just nu, iallafall inte när man har skolan framför sig. Just nu vill jag bara tillbaka till Stockhoolm!



Föresten har jag fått frågan om att jag ska göra en liten haul på det jag köpt. Om ni vill att jag ska göra det är det bara att kommentera så kan jag väl fixa det. ;)



Här kommer några bilder från Stockholm:



   

Sneak peak.. ;)



  





  


Haha, tyckte att denna bilden såg ut att komma från Tumblr eller något (eller inte) så det var därför jag tog med den. Kanske inte har så mycket med Stockholm att göra men men.. x)




 


Av emmaelins - 15 mars 2015 20:09

Hejsan!



Idag har jag städat.

Rensat i hyllor, skåp, och ja.. överallt.

Jag blev helt enkelt bara så fruktansvärt trött på grejer som bara står och samlar damm.


Det var egentligen bara tänkt att jag skulle plocka ut lite saker i min hylla som jag inte vill ha.

Men samtidigt som skärphögen växte till sig, blev jag bara mer och mer förbannad på allt SKRÄP jag sparat. Så det slutade med att jag gick igenom alla skåp & hyllor jag har i rummet och rev ut exakt allt som jag inte vill spara.

Jag insåg även att jag verkligen måste gilla att ha gamla förpackningar/kartonger liggandes i hyllorna..

Oh gud, att jag inte bara slänger sådant oanvändbart skräp från början!? Vad ska man med kartonger till liksom?


Jag förstår bara inte hur jag lyckas stöka till det pass?

Jag som är så ordningsam och organiserad egentligen. Det kunde man verkligen inte tro när man tittade in i mitt skåp där jag förvarar nagellack, värmetänger, hårborstar, duschtvålar, lotions, hårnålar osv...

För det ända man såg när man då tittade in... var en katastrof.


Det hela slutade med att det blev två fulla kassar som innehöll allt från trasiga borstar & kletiga nagellack.. till papper i mängder & 5 år gamla tvålar.



Ja, som ni hör på det jag räknat upp så var det defenitivt dags för en rensning.

Och såhär i efterhand känns det väldigt skönt att ha städat ordentligt, & simsallabim så blev hyllorna mycket luftigare.




Hörs!



 

Liten del av mitt rum. Bilden är inte tagen idag.








 

Av emmaelins - 14 mars 2015 19:38

Hej på er!



Med tanke på rubriken kanske ni trodde att det var Elin som skulle bjuda på en massa härliga bilder från Stockholm.

Men nej, ni får nöja er med att jag (Emma) bjuder på lite bilder som tagits under dagen ;)

Bättre än inget, ellerhur?



Men innan det vill jag bara säga TACK. Alltså whaat? Nejmen, när jag var inne för att kolla statistiken runt kl 12 idag så blev såhääär förvånad! Hur är det möjligt? Hur är det möjligt att så många redan har varit inne på våran blogg?! Och då kan ni ju bara tänka er vad jag såg nu när jag kollade!

Guuh, tack så jättemycket!

Eller, haha egentligen kanske det är lite smått lustigt att tacka folk för att man besöker våran blogg?

Det är ju ändå i grund & botten VI själva som kämpar för det.

Men ändå, utan er läsare hade bloggen inte varit i bruk.

Så tack återigen.



Nu, bilder:


 


 

Ytterligare en tulpanbild x)



 


 


 


 

Haha, fotade även mina ögon..



 


 


 








 

Av emmaelins - 14 mars 2015 18:51

Hej på er!


Just nu sitter jag på hotellrummet efter att ha varit ute på en låång shoppingrunda.


Jag och min mamma har både varit på Södermalm, inne i gamla stan och på inne i Östermalms-området. Hela dagen har vi varit ute och gått och jag kan direkt medge att man blir ganska trött i benen efter ett tag.

Jag var bland annat inne i Victoria's Secret-butiken och kikade lite, igen haha. Men jag menar, man är nästan lite tvungen att gå in där när man är i Stockholm så sällan som jag är. Men lite saker tycker jag väl ändå att jag har fått med mig. Jag är väl inte heller den som shoppar järnet för den delen.. ;)


Som slutsats tycker jag dagen har varit väldigt bra och jag är väldigt nöjd över det jag köpt!



 






 


Av emmaelins - 14 mars 2015 14:37



Var ute på en (jobbig) springrunda i morse.

Kändes skönt att komma ut och springa i solskenet, samtidigt som det var sjukt jobbigt!

Har inte sprungit på ett bra tag nu, så jag kände att det var dags.

Och jag gick nog ut lite väl hårt såhär första gången, inte bra.

Jag har ganska höga krav på mig själv, så jag tänkte hela tiden; Jag SKA springa hela rundan, jag SKA klara det. Och så blev det också, jag sprang helatiden men jag var totalt färdig när jag kom tillbaka!

Hade ärlig talat nästan blodsmak i munnen. Så ja, jag tror jag körde alldeles för hårt.


Men såhär i efterhand känns det ändå ganska bra.

Visst känns det alltid så skönt när man varit och tränat på något sätt!



 

Bilden är tagen innan jag gav mig ut. Haha, strike a pose x))








 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards