EmmaElins

Alla inlägg under mars 2015

Av emmaelins - 13 mars 2015 19:25

Hej på er!



Ja, äntligen. Nu sitter jag här och har det som skulle göras i skolan idag avklarat.

2 prov & 1 redovisning stod på schemat och jag ville bara därifrån..

Vi redovisade våra "superhjältar" som vi målat på bilden nu i drygt 2 månader, man skulle komma på krafter, superhjältenamn, ärkefiende osv..

Alltså hallå? - Vi är inte 8 år. Nä men, lite så känner jag.


Iallafall, nu har jag det skräpet (på ren svenska) avklarat, vilket känns så galet skönt!

Jag känner mig fri, för en gång skull. Inte ofta man har den känslan vad det gäller skolan..



Helgen känns lugn. Har inga speciella planer om man säger så.

Får ta den som den kommer helt enkelt. Har tänkt att vara ute och fota lite iallafall, standard x)

Nejmen ärlig talat, jag tröttnar aldrig på det. Mitt intresse för foto är brinnande, verkligen.

Jag sitter gärna och kollar igenom andra fotografers hemsidor och tar åt mig de tips som dom har.


Påtal om fotografering.

Jag satt nyss och bläddrade bland gamla bilder, tagna för lite mer än ett år sedan.

Och gud vilken skillnad det är från då till nu. Bilderna var då snea, kapat huvud, skräpiga bakgrunder + att jag hade noll koll på hur man arbetar med olika ljus.

Ja, man ser helt klart en utveckling.



Hur som helst, ha en skön fredagkväll allihopa!



Bjuder på 2 random bilder på tulpaner som jag tog förut x)



 

 







 

Av emmaelins - 13 mars 2015 13:13

Hejsan!

 

Just nu sitter jag i bilen påväg till Stockholm. Två härliga dagar av bara SHOPPING! Ska verkligen bli hur roligt som helst!

Ni kan räkna med lite uppdatering från huvudstaden!

 

 

Kram!

 








 

Av emmaelins - 12 mars 2015 20:45

Hejsan på er!


I detta inlägget hade jag tänkt göra en vår TAG där jag helt enkelt kommer att svara på lite frågor om våren. Denna TAG:en har gått runt några år nu så den kanske inte är den nyaste men varför inte göra den ändå liksom? :)



1. Favorit-vårnagellack?

Skulle nog säga pastell, väldigt ljusa nagellack. Haha, detta kanske är svårt att tro men ja har faktiskt inte målat naglana nu på våren än. Känner att jag dragit ner på att måla mina naglar över huvudtaget. Lite tmi..




2. Favoritläpprodukt nu på våren?

Läppbalsam, alla dagar i veckan. Passar perfekt med tanke på att mina läppar är jättetorra nu på våren.




3. Favorit-outfit under våren?

På senaste tiden har jag börjart använda kjolar mer. Jag tror jag skulle köra på kjolar i vår också fast kanske i ljusare färger, mer vårinriktat om man säger så.



                          




4. Favoritdryck på våren?

Smoothie om det nu räknas som en dryck. x) Särskilt med hallon eller banan. MUMS!




5. Favoritdoft under våren?

Fruktiga dofter är ju alltid trevligt.




6. Vilken trend ser du fram emot nu under våren?

Vem längtar inte efter att ta fram sina jeans-jackor och jeans-skjortor, ja, allt som har med jeans att göra. Jeans passar våren helt perfekt och den trenden dör hellre aldrig ut. Jag tröttnar iallafall verkligen aldrig på den.




7. Vad gillar du mest på våren?

Det måste nog ändå vara att vakna upp av fågelkvittret och att värmen sakta men säkert kommer tillbaka.




8. Är du en vårstädare?

Haha, verkligen inte! x)






Sådär! Hoppas ni tyckte denna tagen, inlägget genrelt var roligt att läsa.



Kram!



               





 

Av emmaelins - 12 mars 2015 19:59


... Ja, det är faktiskt "bara" 94 dagar kvar tills vi slutar 7:an och där med har skolavslutning.

Och i dessa 94 dagar är även alla helger och lov inräknat, så det är ju inte alls 94 dagar i skolan kvar.

Men men, ännu har jag inte skolavslutning i tankarna. Det är ju massor av dagar innan dess - vilket innebär massa skoj. Carpe Diem vettja! (betyder Fånga Dagen, för er som inte visste)

Haha, nejmen.. ibland känns det som om dagarna bara går och det ändå man gör är att vara i skolan, plugga och dator på det. Nix, inte bra.

Nu när det är vår, sol och klarblå himmel har jag sådan lust att bara vara ute! Ja UTE, det verkar som det bara är jag som faktiskt gillar att vara ute. Kanske inte märks då jag spenderar en hel del tid vid datorn, men att vara ute är faktiskt riktigt skönt. Frisk luft!



Morgondagen är en stor tumme ner.

Ja, det är fredag... weho.

Men först när jag kommer hem, då kan jag jubla över att det är fredag.

Måste ta itu med vad skolan har att åstadkomma först & främst, och det blir inte kul kan jag säga.



Nä ni, ha det bra!

Hörs!



 








 




Av emmaelins - 11 mars 2015 20:15



 




 




 




 




 




 



Alla bilder är tagna från Google.se.







 


Av emmaelins - 10 mars 2015 21:34

Hej!


Tänkte bjuda på en melodifestivallåt som jag tycker är ganska bra, faktiskt.

Jag brukar vara ganska kräsen när det gäller melodifestivallåtar, tycker liksom nästan att alla låtar är dåliga.

En tjej som var med vid namn Isa hade en ganska trallvänlig låt om man säger så. Jag vet inte, tyckte inte att låten var något vidare i början men har ändå fastnat lite vid den nu. x)

Haha, brukar vara så med mellolåtar. Man sitter och buar åt dem när man hör den för första gången men sedan går man ändå och diggar till någon låt därifrån när de väl kommit ut på Spotify. ;)


Äsch, ni får lyssna på den istället!



Isa - Don't Stop







 

Av emmaelins - 10 mars 2015 20:38




 




Hej på er!



Vi har fått allt fler nya läsare som nyligen börjat följa bloggen.

Och vem är då egentligen Emma.. och vem är Elin av oss?

Det kanske är fånigt självklart för de flesta, men inte för alla. Det händer då & då att folk faktiskt undrar det.

Så jag tycker att vi klargör i saken.



 

Här har vi Elin... tadaa... x)

Nejmen, det man kan skilja oss på är ju hårfärg. Elin är brunett och jag (Emma) blondin.

För övrigt är vi ganska lika, speciellt i sättet att skriva på. Så jag förstår att det kan bli rörigt när man inte vet vem som är vem.





 

Och det är då jag som är Emma.

Så, så är det med den saken.




Ja, jag har inte så mycket mer att skriva nu.

Hörs!








 

Av emmaelins - 9 mars 2015 21:21

Hejsan på er!


Emma nämde i förra inlägget att veckan såg ut att vara ganska läx- och prov-fri, men så visade sig fallet inte vara. Imorgon väntar ett engelska-test då man kan ska skriva en sammanfattning av en film vi sett på lektionerna. Det kommer vi att fortsätta med på tordagen då jag även kommer skriva ett So-prov. Egentligen skulle det provet äga rum på fredagen men eftersom jag ska åka till Stockholm då kommer jag nog få göra det en dag tidigare.


Jag har inte nämt att jag ska till Stockholm i veckan va? Tror inte det iallafall. x)

Det blir verkligen veckans höjdpunkt! Min pappa och min lillebror kommer att se en bandymatch där uppe och då antar jag att mamma och jag kommer att strosa runt bland massor av affärer, kanske gå på någon bio, äta på restrurang osv..

Vi bor ganska så långt från Stockholm så det vill till att man åker i god tid om det ens ska bli något av sin resa så det är därför vi åker på fredagen och inte på lördagen. Blir liksom inte "en liten vardagstripp till Stockholm" hipp som happ om ni förstår.

Jag ser som sagt fram emot det, jättemycket, ska verkligen bli jättemysigt. Det var ju några månader sedan jag var där nu. :)



Nu ska jag nog tänka igenom, kanske anteckna några saker inför engelska-uppsatsen innan jag släcker lampan inför natten.



Hörs!



              




 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards