EmmaElins

Alla inlägg under mars 2015

Av emmaelins - 9 mars 2015 21:05



Jag vet inte hur många gånger jag läst ett och samma inlägg.

Skrivet av Nellie Berntsson, jag håller med om vartenda ord hon säger i det inlägget.

Hon har så himla rätt i det hon skriver.


Bloggvärlden är ytlig.

Jag blir trött på kaxiga tjejer från Stockholm som bloggar om senaste beställningen från Gucci, ett överflöd av dagens outfitbilder - oups glöm inte märkerna, och hur sminkrutinen skiftar från dag till dag.

Ändå är det DOM som glider räkmacka upp till bloggtoppen och blir erbjuden den ena möjligheten bättre än den andra.


Okej, nu säger inte jag att det bara är tjejer från Stockholm. Utan jag menar generellt.


Det finns dom som lägger ner tid & kraft på sin blogg med välgjorda inlägg, fina bilder, härliga tips & ett glatt budskap till sina läsare. Och det är dom som ska lyftas till toppen.

Det är där VI försöker vara. Visst, vi lägger upp outfitbilder, modeinlägg och sådant också.

Men vi lägger ner sjukt mycket tid i det vi gör.

När vi ska lägga upp ett outfitinlägg, eller ett inlägg med bilder så tar det oss en halv dag.

Inte i streck, men hela proceduren tar ungefär en halv dag. Jag menar inte att vi tycker att det är jobbigt på något sätt. Utan vi tycker sådant är jättekul, och när man har roligt - blir det också bra.



Iallafall, nu ska jag inte gå djupare in i detta.

Utan istället tycker jag att ni tar och läser Nellie's inlägg så förstår ni vad jag menar med detta inlägget.


Ohh, alltså nu har jag suttit i 10 minuter och försökt på alla möjliga sätt med att infoga länken till inlägget. Men inte att det går!? Vad är problemet liksom? Kanske är jag som gör fel. Men det kan ju inte finnas sådär jättemånga sätt och jag har försökt med allt.

Nä, lustigt att det inte finns tydligare instruktioner om det ska vara såhär.


Ni får helt enkelt ta och söka på "Nellie berntsson i love you as long as you walk my way" på google så hittar ni inlägget!



Ha det bra, hörs!



 


 

Av emmaelins - 8 mars 2015 19:24



Våren är här, äntligen.

Idag var det tydligt att våren är här för att stanna. Solen sken, himlen var klarblå och jag kunde plocka fram vårjackan och conversen.

Temperaturen på våran baksida steg upp till... lyssna nu, ca 20 grader!

20 grader, typ sommar... i mars.. ?

Fast det var ju inte 20 grader överallt, men just på våran baksida steker solen väldigt starkt i flera timmar så då är det ju inte konstigt att det blir så varmt.



Över till annat..

Veckan jag har framför mig känns lugn, lugnare än normalt.

Knappt nån läxa.. haha va? Inga läxor? Hur ofta händer det... ?

Någon läxa har jag säkert, men inte vad jag kan minnas. Får kolla schoolsoft.


Men påtal om vår.

Vad tycks? Dags för en vårheader snart kanske? ;)

Ja, det är nog dags att säga bye bye till vintern och fräscha upp bloggen med en härlig vårheader.

Och vi har redan planerat hur den ska se ut, det gjorde vi för längesedan.

Den kommer blir såå bra, om allt går som planerat.

Vi inväntar nämligen att våren ska "blomma ut" mer, och då ska det fotas header.


Men jag vet inte, vi kanske måste byta header en gång innan dess, eftersom att vi lär få vänta i ca 1 månad till på detta, och vi vill ju helst inte ha kvar vår vinterheader i över en månad till.

Så vi får klura på var vi ska vara och fota våran kommande vårheader..



Ha det bra, hörs!



Bjuder på lite vårbilder från idag & senaste veckan.



 


 


 

 






 

Av emmaelins - 8 mars 2015 18:23

Hej på er!



Hela eftermiddagen har tillbringats utomhus i vårsolen då vi gick till ett ställe som vi gillar att fota på här i stan. Vi har nämligen fastnat för ett industriområde, man kanske kan tro att det bara innebär skrot, skräp och gamla fabriker. Delvis är det så, men det är ju det som är snyggt! Men sedan finns det även grå/vita väggar, industristängsel, och gamla/trasiga hus. Och ja, vi gillar det.


Så det blev en HEL DEL bra bilder som vi tänker visa nu.

Så enjoy..

(Det blev lite porträtt kombinerat med outfitbiler)




 

 

  

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Haha ta inte denna bild på allvar)



 

 

 

 









   

Av emmaelins - 7 mars 2015 22:00

Hej på er!



Idag var vi och kollade på stans Melodifestival som arrangeras en gång om året.

Och som jag sa igår, förra året var Elin och jag med -

Så i detta inlägget tänkte jag berätta om hur det var och upplevelserna kring det.



På höstterminen år 2013 var det våran tur att skriva låtar på musiklektionerna.

Alla som går i sexan gör det, sedan är det valfritt att skicka in till mello.

Just för våran del var det hela lite speciellt till skillnad från andra som skickade in sina bidrag.

Det var nämligen så att vi från början INTE ville vara med, men ändå hamnade vi slutligen där på scenen..

Våran musiklärare proppsade hela tiden på att vi skulle skicka in våran låt då hon tyckte den var bra skriven och hade en ärlig text.

Det slutade sedan med att låten blev inskickad, utan att vi var med på det till 100 %.




Några veckor senare dyker ett brev upp i brevlådan. "GRATTIS" står det med stora bokstäver - vi har alltså blivit uttagna till melodifestivalen.

Vanligtvis blir man väl överlycklig, hoppar och skriker..

Men vi hade lite blandade känslor. Vi var ju självklart glada, eftersom att vi var en av de 9 låtar som blev uttagna av cirka 50 inskickade. Men samtidigt fortfarande tveksamma på om vi ville vara med, då man ska stå och sjunga låten inför ca 500 pers i en fullsatt aula.



I början av 2014 hade vi grubblat klart. Vi ville inte vara med. Så vi skrev ett mail till de som höll i meloifestivalen och avstyrde vår medverkan.

Vi fick svar ganska fort, de gav sig inte. De trodde på våran låt och tyckte definitivt att vi skulle ta chansen att vara med.




Så vi tänkte liksom 'It's now or never'. Vi gick på repetitionerna och tyckte det var roligare och roligare för varje gång.

Vi repade med en orkester, & det var så kul att en hel drös av männsikor engagerade sig i just våran låt.

Det var verkligen jättekul och vi kunde inte fatta att vi tvekat över saken.

Vi tränade även mycket hemma och satte ihop en egen koreografi.



Dagen innan festivalen hade vi genrep på scenen, och vi fick för första gången testa på att röra oss på scenen och sjunga i mikrofonerna. Man måste verkligen ta i mycket mer än vad man tror. Annars blir det att orkestern överrörstar.




På fredagsmorgonen vaknade vi båda upp och var väldigt nervösa. Vi skulle ha 2 konserter för skolor, vilket även innebar att våran egen klass skulle komma.

Vi gjorde oss iordning tillsammans för att sedan åka dit konserterna skulle vara.

Aulan fylldes fort av elever från olika klasser, och samtidigt stod vi där bakom scenen och var så sjukt nervösa. Åh gud asså, kommer ihåg precis hur det var. x))

När vi stod där bakom precis innan vi skulle gå ut på scenen så visade dem en liten kort film på en skärm som vi spelat in själva, ni vet en sådan där liten minifilm precis innan låten drar igång.

Och det var så galet pinsamt, får fortfarande nästan panik när jag tänker tillbaka på det.

Vi var så stela och tillgjorda, ah gud.


Men iallafall, nu hoppar jag lite framåt i tiden.

De 2 konserterna gick bra, även om det var väldigt nervöst. Vi fick många kommentarer efteråt att vi var bra osv..



Men det var ju på lördagen det gällde. Då skulle rösterna räknas och vinnaren koras.

På förmiddagen skulle alla bidrag sjunga sin låt för en jury som skulle bedömma vad de tyckte om den.

Det fick vi ju dock inte veta, men juryn skulle ha "sista ordet" när vinnaren skulle utses.



Kl 16.00 var tiden inne. Melodifestivalen drog igång för sista gången år 2014, och då fick allmänheten komma och kolla. Uppträdantet gick även då superbra och det var inte lika nervöst som på fredagen.

Men nog var det nervöst ändå.. ;)

Mamma, pappa och typ hela släkten (även Elins släkt såklart) kom för att kolla & rösta. Det gällde ju att få många röster för att gå vidare till "finalomgången". Och det var bara 4 av 9 bidrag som gick vidare. Dessvärre var inte vi en av dem, men vi hängde inte läpp för det. Vi var väldigt nöjda med våran insats och vi fick många fina kommentarer och blommor efteråt.

Vinnaren är nu en väldigt, väldigt bra vän till oss. Och hon var jätteduktig, så man kan väl säga att hon var värd att vinna.




Summan av kademumman är att detta är en oförglömlig upplevelse och vi är så glada över att vi slutligen bestämde oss för att vara med trots allt.

Oj just det, har glömt att säga vad våran låt hette/heter x)

Den hette "Tillsammans" och handlade om oss, om ni undrar.




Puh, applåder om ni orkade läsa allt. Sorry om det blev väldigt långrandigt att läsa detta, men jag ville verkligen få med alla detaljer.. ;)



 

Foto: Bertil Ring

Denna bild blir inte värre än såhär ! + att jag ser så himla liten ut.. och minen behöver vi ju inte snacka om..




 



Av emmaelins - 7 mars 2015 19:42


Hej på er! I detta inlägget hade jag tänk ge några exempel på nödvändiga saker du kan ha i dit skåp i skolan, för att du lättare ska kunna klara ut skoldagarna. x)





Tuggummin



   


Känner du att du vill ha något att tugga på i skolan passar tuggummin utmärkt, obviosly..? x)

Det sägs även att när man tuggar tuggummin fokuserar man extra mycket vilket behövs i skolan.





Läkerol



 


Den bekanta eftersmaken av skolmaten är inte alltid så trevlig. Därför är det bra att ha läkerol i skåpet som man kan ta på eftermiddagen för att känna sig fräsch. Dessutom smakar det supergott!





Handspritar



  


En annan bra sak du kan ha i ditt skåp är handspritar. Då slipper du känna dig ofräsch om händerna vilket man lätt kan göra. Jag rekommenderar handspritarna från Bath & Body Works. En perfekt storlek på handspritarna, jag menar, det kanske inte är så smidigt att ha en stor handspritsflaska från Apoteket i skåpet. Därför passar dessa perfekt. Men det bästa av allt är att de luktar så fruktansvärt gott! 





  Borste



    

Jag skulle VERKLIGEN inte klara mig utan en borste i skåpet eller i väskan. Jag hatar när mitt hår känns trassligt och dant. Tror nämligen inte jag är ensam om det så därför är det ett bra exempel att ha i sitt skåp.





Hårsnoddar



      


Ibland blir man bara såå trött på sitt hår i skolan. Man känner att det bara hänger i ansiktet och man vill bara bli av med det. Därför ska du alltid ha ett par extra snoddar i skåpet i fall att! ;)







Sådär! Hoppas ni fick lite bra tips på vad ni kan ha i erat skåp!




Vi hörs!






 

Av emmaelins - 6 mars 2015 19:53

Go kväll!



Fredag kväll, hur skönt? ;)

Som jag sa tidigare i veckan så kan jag pusta ut nu (nästan).

Hade en hel del att ta igen då jag var sjuk förra veckan, och nu är jag ikapp igen så det känns såå skönt.


Pappa och min lillebror har dragit iväg på hockeyläger över helgen vilket innebär att mamma och jag får ha en egen myshelg! Fast det är vi vana vid, när man har en lillebror som spelar hockey blir det en & annan match varje vecka.

Vi ska ta och sätta oss till rätta för att kolla på Let's dance alldeles strax, kollar ni på det?

Hehe, hur som helst, denna helgen kommer att bli väldigt mysig känner jag på mig.


Har nämligen lite planer..

Imorgon är det en melodifestival här i stan som anordnas varje år, för sexorna.

Och vet ni vad? Förra året blev Elin och jag uttagna till att vara med.

Det har vi inte berättat innan, men vi kan ta det mer ingående imorgon. ;)

Det var verkligen en oförglömlig upplevelse på många sätt.


Vi ska iallafall gå och kolla på det imon, så att ni vet x)


På söndag ska eventuellt Elin och jag fota lite "vår-inspirerade" bilder då det ska bli över 10 plusgrader och sol då. Åh, så skönt! Dock har det ju ännu inte börjat grönska på träden, så vi får väl se om det blir några bilder att hänga i julgranen.

Men vi får hoppas att vi får en hel del bilder att bjuda på - så håll utkik!

Och såklart kommer vi även bjuda på många andra spännande inlägg då vi alltid har mer tid till att göra välgjorda och ordentliga inlägg på helgerna.



Nä ni, ha en skön kväll, hörs!



 








 



Av emmaelins - 6 mars 2015 19:31


Ni minns väl låten Pompeii? Förra året spelades den låten nästan överallt. För någon dag sedan hittade jag en Remix av den låten som jag tycker är väldigt bra. Den är ganska gammal men varför inte visa den ändå? :D



    




 

Av emmaelins - 5 mars 2015 20:33


Hej allihopa!


Hur har eran dag varit? Bra, dålig eller sissodär? Jag hoppas iallafall ni haft det bra! :)

Min skoldag har ändå varit ganska bra, vilket jag nästan alltid skriver nu för tiden.. x) Eftermiddagen var väl inte världens roligaste om man pratar lektionsmässigt men hur som helst.


Idag på väg hem från skolan kände man verkligen att våren hade anlänt. Det var bara till att knäppa upp vinterjackan och ta av sig sina vantar och sin mössa. Puh, säger jag bara, varmt var det, säkert över 10+.


Senare på kvällen åkte Emma, jag och en till kompis till dansen, vi kör jazz på torsdagar. Det var lite extra roligt och spralligt idag eftersom vi hade inställt förra veckan.





När jag säger "jazz", vad tänker ni på då? Tänker ni på små hattar en liten käpp som man dansar med?  Jag vill bara påpeka att jazz är en ganska modern dans nu för tiden. Vissa som inte är så insatta kanske tror vi dansar till lite lunka lunka-musik i kostymer eller någonting liknande. Till dem vill jag bara säga att det inte är riktigt så (om det nu finns några "dem".) Jag vet inte, jag ville bara klargöra i saken. x)



Men nu ska jag börja göra mig iordning och sedan krypa ner i sängen för att plugga på det sista till ett franskaförhör vi ska ha imorgon.



Kram!





               



Bjuder på en gammal bild från förra året som jag tycker förmedlar vårkänsla!






 


Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards