EmmaElins

Direktlänk till inlägg 9 mars 2015

En ytlig värld

Av emmaelins - 9 mars 2015 21:05



Jag vet inte hur många gånger jag läst ett och samma inlägg.

Skrivet av Nellie Berntsson, jag håller med om vartenda ord hon säger i det inlägget.

Hon har så himla rätt i det hon skriver.


Bloggvärlden är ytlig.

Jag blir trött på kaxiga tjejer från Stockholm som bloggar om senaste beställningen från Gucci, ett överflöd av dagens outfitbilder - oups glöm inte märkerna, och hur sminkrutinen skiftar från dag till dag.

Ändå är det DOM som glider räkmacka upp till bloggtoppen och blir erbjuden den ena möjligheten bättre än den andra.


Okej, nu säger inte jag att det bara är tjejer från Stockholm. Utan jag menar generellt.


Det finns dom som lägger ner tid & kraft på sin blogg med välgjorda inlägg, fina bilder, härliga tips & ett glatt budskap till sina läsare. Och det är dom som ska lyftas till toppen.

Det är där VI försöker vara. Visst, vi lägger upp outfitbilder, modeinlägg och sådant också.

Men vi lägger ner sjukt mycket tid i det vi gör.

När vi ska lägga upp ett outfitinlägg, eller ett inlägg med bilder så tar det oss en halv dag.

Inte i streck, men hela proceduren tar ungefär en halv dag. Jag menar inte att vi tycker att det är jobbigt på något sätt. Utan vi tycker sådant är jättekul, och när man har roligt - blir det också bra.



Iallafall, nu ska jag inte gå djupare in i detta.

Utan istället tycker jag att ni tar och läser Nellie's inlägg så förstår ni vad jag menar med detta inlägget.


Ohh, alltså nu har jag suttit i 10 minuter och försökt på alla möjliga sätt med att infoga länken till inlägget. Men inte att det går!? Vad är problemet liksom? Kanske är jag som gör fel. Men det kan ju inte finnas sådär jättemånga sätt och jag har försökt med allt.

Nä, lustigt att det inte finns tydligare instruktioner om det ska vara såhär.


Ni får helt enkelt ta och söka på "Nellie berntsson i love you as long as you walk my way" på google så hittar ni inlägget!



Ha det bra, hörs!



 


 

 
 
februaritjejen

februaritjejen

10 mars 2015 16:21

Tack så himlans mycket att ni kommenterade mig!

http://bloggplatsen.se

emmaelins

10 mars 2015 20:35

Inga problem, kram ;) ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards