EmmaElins

Direktlänk till inlägg 14 april 2015

Har du idétorka?

Av emmaelins - 14 april 2015 20:27


Hej på er!



I detta inlägget tänkte jag ge ett antal tips på inlägg du kan göra om du sitter där och inte kommer på något att skriva/dela med dig om.

Du har säkert redan läst en massa tips på inlägg på andra ställen, men för att det ska fungera så måste det komma från rätt person. Och rätt person är ju självklart en "bloggare" själv, som jag.


Så vi kör igång.



1. TIPS

Alla uppskattar tips. Det är både bra för att få reda på nya saker & för att få veta vad andra tycker om en viss sak. Tips kan både vara bra och dåliga.

Men ska det fylla någon funktion så måste det vara välgjort. Man kan inte sitta där och skriva "Jag tipsar om en sminkborste från tyyp Lindex för den är bäst".

Jaha och? Vad mer? Var utförlig.



2. ÅSIKTER

Jag tycker det är intressant att läsa andras åsikter om saker och ting OM det är seriöst menat.

Okej, man kan ha lite humor - det är inte det jag menar.

Men sitt inte och tramsa och släng ur dig orelevanta saker, DÅ tröttnar man fort.

Men åsikter överlag, tummen upp! Dock är väl just det ämnet inget vi fokuserar på här, men det kanske kommer.



3. BILDER
Inga bilder - ingen blogg. Eller vad säger man?

Har du absolut inget att skriva om så är bilder ett bra alternativ.

Det kan vara bilder på allt i från semestern, på dig själv, från dagen, naturen, dagens outfit.. you name it.



4. FRÅGOR & SVAR

Att svara på kommentarer du fått (i ett inlägg) är en mycket bra idé.

Det är både intressant & läsarna kanske får lära känna dig ännu bättre.



5. FRÅGA DINA LÄSARE

Det är väldigt viktigt att med jämna mellanrum fråga dina läsare vad dom tycker är roligt med DIN blogg. På så sätt kan du förbättra den och få nya idéer.





Ja, det var alla 5 tips jag hade att komma med.

Hoppas ni fick lite inspiration nu.

Hörs!






 







 

 
 
Inge Vinge

Inge Vinge

14 april 2015 22:17

Vilka duktiga tjejer, blivande pedagoger? Min blogg är väldigt mycket trams, så där känner jag mig träffad.

Å andra sidan så har jag väldigt mycket bilder där, så det kanske väger upp en del?

Fast nu sitter jag och undrar...Vad är roligast med er blogg?

http://anslagstavlan.bloggplatsen.se

emmaelins

14 april 2015 22:41

Tack!
Ja, men det kan va kul med trams också, det ska ju inte vara torrt & tråkigt.

Hehe, ja, fundera på't. ;)

Ha det bra!

 
issa

issa

15 april 2015 19:36

Hej!
Jag har precis startat en hemsida och det kommer ta ett tag innan jag kommer igång med organisationen. Men snälla var med och sprid den! Den är till för ungdomar som inte vågar eller känner sig förstådda av en vuxen. Det hade varit så kul om andra ungdomar ville vara med mig och hjälpa dessa ungdomar. Hos oss ska de kunna prata med en jämnårig, kanske hitta någon som varit med om något liknande, få tips och råd och känna sig förstådda. Om vi lyckas med detta kan vi göra en förändring och minska självmordsstatistiken bland unga. Hemsidan: http://hjalpfordig.webnode.se/

Snälla var med och sprid! Jag vill verkligen att detta ska gå igenom och att så många som möjligt vill vara en del och hjälpa till!!

http://www.izzieblue.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards