EmmaElins

Alla inlägg under februari 2015

Av emmaelins - 4 februari 2015 16:28

Hur får man egentligen fler besökare till sin blogg?


- Det har väl nästan alla bloggare undrat någon gång..

Ibland kan det kännas meningslöst att bara sitta och skriva inlägg som knappt någon läser.

Statistiken ligger runt 15 besökare per dag & du försöker med både det ena och det andra sättet för att locka fler besökare.


Bloggvärlden är för det mesta orättvis. Du kan sitta och lägga ner din själ i dina inlägg med fina bilder och välskriven text. Men ändå är det personer som bara åstadkommer "Dagens outfit-bilder" blandat med kortfattade meningar om vad man gör på dagarna och skitsnack som glider räkmacka in på hög statistik.

Jag säger inte att det alltid att det är så, det finns dom som verkligen gör arbetet VÄL och därför har tusentals besökare.



Jag tänkte här och nu dela med mig av några tips & idéer för att fler ska nappa på just DIN blogg.


1. Lägg ner tid och gör det väl. Det är det vinnande konceptet i slutändan.

Låt det ta tid för statistiken att öka - för det är inte bara att knäppa med fingrarna och sedan har du 10.000 besökare. Utan det tar sin lilla tid, men i längden lönar det sig med välgjorda inlägg, bra bilder & en bra variation av inlägg då det blir enformigt om man bara skriver & skriver hela tiden.


2. Det är bra om du kommer med något unikt, som t.ex en logga.

Det var ingen annan än VI själva som kom på idén med en logga. Och vi är väldigt glada över att vi tog det steget och stäppade upp lite, för det har verkligen tagit oss framåt och uppåt.

Så var kreativ och kom på något nytt!


3. Bra bildkvalité gör SÅ mycket.

Bilderna är lika viktiga som texten, för vem vill läsa en blogg med bara text överallt och inga bilder?

Inte jag iallafall. Det bästa är om du lägger upp bilder som du tagit i dagsljus då det annars blir otroligt dassigt och mörkt. Om du ska ta dagens outfit-bilder rekommenderar jag att någon annan tar bilderna på dig istället för att det blir lite snea bilder i spegeln.




Lycka till. Hörs!



 

 



Av emmaelins - 3 februari 2015 21:29

Hej allesammans!



Detta inlägget kommer upp väldigt sent men det beror på att vi båda haft dans hela eftermiddagen, det har inte funnits tid att blogga helt enkelt.

Vi ber om ursäkt för det men jag tror nog ändå att ni förstår. ;)


I detta inlägget hade jag iallafall tänkt bjuda på lite vår-inspirerade bilder.

Våren är ju inte riktigt här ännu men jag tänkte att vi kunde drömma oss bort till vårens land iallafall. (Har ingen aning om hur det lät, men det får duga helt enkelt.) x)



Btw så älskar jag verkligen våren. Bland annat för att våren är årstiden jag själv tycker är roligast att kombinera outfits till.

Blommor, pastell & mycket mer. Big loove!





                            




                      




                        


                Ser inte detta bara för smarrigt ut?


                    



                        


Alla bilder är tagna från We Heart it.



 

Av emmaelins - 2 februari 2015 20:30

Hej allesammans!


Satt och fixade mina naglar förut.  

Jag visste inte riktigt vilka färger jag skulle ta så det slutade men att jag tog två helt slumpartarde nagellack men det blev ändå riktigt fint.

Hade tänkt att visa resulatet samt vilka nagellack jag använde.



   




      



- Essie nagellack nr 87 "Decadent Dish"

Depend nr 87 




Men i övrigt, har ni haft en bra dag?

Måndagen är som vanligt inte den bästa dagen men den storyn behöver jag nog inte dra upp ännu en gång. Jag tror nog att ni hajar.. x)




Kram!





 

Av emmaelins - 2 februari 2015 13:30


            





             



             




         





            




Kommentera gärna vad DU tycker!

Hörs :) 








 

Av emmaelins - 1 februari 2015 20:05

Hej på er!


Semlor, semlor, semlor.. Något som jag tycker är riktigt gott.

Därför hade jag i detta inlägget tänkt visa hur man gör helt vanliga men ändå supergoda semlor.

Semmeldagen är inte riktigt än men, men.. Jag åt nämigen en semla här om dagen så jag blev sugen på att göra ett semmel-inlägg. Okej, nu har jag sagt "semla" tillräckligt i detta lilla stycket. x)

Vi kör igång istället!




Du behöver:


- Semmelbröd

- Mandelmassa

- Grädde

- Eventuellt socker

- Florsocker




  • Börja med att skära bort lite av semmelbrödet som sedan ska bli själva locket. Gröp sedan ur brödet så att du sedan kan fylla den, men akta så att du inte gröper hål i botten.

  • Blanda smulorna av brödet som blir över tillsammans men mandelmassan och lite av grädden du vispat upp fluffigt. Om du inte tycker smeten är tillräckligt söt, tillsätt socker och smaka av tills du får smeten så söt som du vill ha den.

  • Fyll semmelbröden/brödet med smeten och försök fördela smeten så jämt som möjligt om du ska göra fler än en och spritsa sedan grädden över.

  • Lägg sedan på locket och toppa sedan allt med lite florsocker.



Sådär! Svårare än så är det inte!


Verkligen supergott men ändå så enkelt!

Passar perfekt till fikat om du vill lyxa till det lite extra. ;)




    




Hoppas ni tyckte om detta inlägget så hörs vi i nästa!





   

Av emmaelins - 1 februari 2015 17:01

Hejhej!



Förut var vi ute och fotade några vinterporträtt som vi tänkte visa nu.



       


             


              


                  


                


        


                








   

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards