EmmaElins

Alla inlägg under februari 2015

Av emmaelins - 24 februari 2015 20:50

Hej på er!


Om fyra dagar smäller det, om fyra dagar är det inte längre vinter utan vår. Och vad passar bättre än att bjuda på ett par vår-inspirerade bilder?


Jag börjar tröttna på vintern nu och längtar verkligen tills våren och sommaren. Kan inte sluta sitta och söka på vår- och sommarbilder på Google.. x)




                  



                     


      



                 



                 



                              








 

Av emmaelins - 24 februari 2015 19:11

Hej på er!



Mår ni bra?

Själv mår jag väldigt dåligt, eller jag mår ju bättre nu än vad jag gjorde i förmiddags, men jag mår fortfarande dåligt.

Natten till idag var hemsk, vaknade flera gånger av att jag var kokhet och visste knappt vart jag skulle ta vägen, rummet bara snurrade och jag var allmänt yr. Så på morgonen tog jag tempen och det visade sig att jag hade nästan 39 graders feber - så någon skola blev det inte tal om idag.

Jag skulle egentligen gjort en mattediagnos & ett tyska-prov idag, som jag nu missade vilket känns sissådär. Men vad ska man göra åt det liksom? Det går ju inte att gå iväg till skolan med feber bara för att jag hade prov. Det får jag ju helt enkelt ta någon annan gång.


Jag har heller inte haft någon ork alls till att blogga idag, hela förmiddagen låg jag bara i sängen och gick på alvedon & halstabletter. Men vem har lust att sätta sig med en datorskärm när man har feber?

- Inte jag iallafall.


Samtidigt är det också väldigt skönt att bara sitta här hemma och slappna av & vila ut.

Släppa skolan litegrann för att återhämta sig igen..



 









 


Av emmaelins - 23 februari 2015 20:27

Hejhej!


PUST, SUCK och PUST igen.

Jag tror aldrig jag varit med om något i dess like.

Idag har jag i stort sätt ända sen jag kom hem från skolan gjort läxor och pluggat på till prov. Stördord till redovisningen är gjorda, matte- och franskaläxan är också klara och jag har hunnit titta lite på en mattediagnos vi ska ha imorgon. Jag har även varit och klippt mig och sålt godsaker till släkten. Hur har jag hunnit med allt detta på bara några timmar egentligen..?


Som sagt var jag och klippte mig förut. Jag körde på lite mer uppklippt där fram och toppade. Är det bara jag som tycker uppklippt är så skönt att ha? Det blir liksom luftigt och skönt. Äsch, jag vet inte..? x)

Tyvärr har jag ingen bild på min nya frisyr just nu. Jag vill gärna lägga upp en ordentlig bild isåfall, inte en liten dassig mobilbild som tagits i frisörstolen under stress liksom. Men jag kan garatera en bild. 


Det är väl det min eftermiddag har varit uppbyggd av, plugg och en tid hos frissan.

Hade tänkt belöna mig med slutet av det senaste Vampire Diaries avsnittet då jag somnade mitt i senast jag kollade innan jag ska sova.


Imorgon blir det att tagga mattediagnos och franskaförhör, Shooohoo, eller inte...

Ni får önska mig lycka till! ;)




Hörs!





               




 


Av emmaelins - 23 februari 2015 18:04

Hejhej!



Nu tänkte jag hålla en liten kort frisyrguide. Ofta när jag lockar mitt hår kan det sitta i 3-4 dagar om jag inte duschar, så jag får ofta frågan hur jag gör så att lockarna håller längre.

Därför tänkte jag delge er mina tips & knep för att lockarna helt enkelt ska hålla sig längre.




1. Använd locktång. Om du istället använder plattång till att locka så brukar det oftast bli lite hipp som happ om du inte är frisör, det blir liksom spretigt och ojämnt. Så vill du få fina jämna lockar, så rekommenderar jag locktång.



2. Låt lockarna svalna innan du borstar eller drar i dem. När lockarna är varma är de fortfarande formbara och går ur mycket lättare än när de är svala.



3. Överdosera inte produkter innan. Det bästa är att locka håret när det är rent! Annars blir det lätt att rester från hårspray, torrschampoo bara blir klabbigt när du använder en värmetång.




4. Använd ett bra värmeskydd, men kom ihåg att det ska torka helt innan du börjar.



5. Vräk inte i hårspray efteråt. Om du bara öser i spray och sedan går ut i blåsten, blir resultatet att håret får en risig och stel yta. Så lagom med hårspray och ett bra ett!



6. Sov inte PÅ håret. Lägg istället upp håret på kudden så att du inte ligger och "gnuggar" hårstrårna mot kudden/sängen en hel natt. Det kan vara en orsak till Bad hair days.. ;)



Sedan vill jag personligen bara påpeka att jag tycker att det är snyggare med naturliga, lagom stora lockar som faller fint ut från ansiktet istället för pyttesmå korkskruvar.

Men det är ju en smaksak...



Hoppas dessa tips hjälpte dig litegrann iallafall.

Ha det bra, hörs :)




    









 

Av emmaelins - 22 februari 2015 21:08

Hej på er!



Jag kan med universums största suck säga att veckan jag har framför mig har jag fullt upp varje dag, måndag - fredag. Vilket känns skit på ren svenska.

I kväll har jag suttit och gjort en "Att göra - lista" och försökt organisera ett upplägg för saker och ting denna vecka.

Jag rabbla upp lite kortfattat om vad som väntas i veckan:

- 3 läxor, varav 2 som det blir förhör på.

- 3 prov i tyska

- 1 redovisning i SO, kanske en till i bild, men troligen inte.


Och bland detta har jag även dans hela tisdag kväll & torsdag. Plus att bloggen ska skötas och vi ska absolut försöka leverera så bra uppdatering som möjligt! Men ni kanske inte kan räkna med 2 inlägg per dag, men minst 1 per dag av någon av oss iallafall.

För prio 1 - är skolan.



Jag hoppas verkligen att det hela lugnar ner sig efter den här veckan, vilket jag tror att det gör.

För såhär mycket på EN enda vecka har jag nog aldrig varit med om.

SUCK & PUST !!!


Om vi ska försöka hitta något positivt då?

Imorgon fyller min mamma år så att då blir det väl en lite mysigare måndag än vanligt.

Men annars är det väl inget annat att hänga i julgranen.



Aja, nu ska jag faktiskt gå och göra mig i ordning för att lägga mig.

Måste ladda om batterierna för den kommande veckan ;)

Ha det bra, hörs!



 










 



Av emmaelins - 22 februari 2015 15:45

Hej på er.



För en stund sedan var vi återigen ute och fotade en "Fifty Shades Of Grey" inspirerad look.

Och denna gången körde vi på en annorlunda frisyr, hehe.

Let's see...



Fotograf: Emma

Modell: Elin

Styling: Elin & Emma






             

     

               

                  

               

             










   


Foto · Mode
Av emmaelins - 21 februari 2015 19:51

Hejsan!



Nu äntligen ska jag visa vad jag köpte i Norrköping när jag var där på sportlovet.

Och detta har varit så galet efterfrågat så jag gör det absolut inte bara för "visa upp min shopping" liksom. Jag hade egentligen inte tänkt att göra en haul, men enligt er så ville ni så gärna se.

Så vi kör väl igång. Dock är det inte alls mycket saker, så egentligen är det inte mycket att se.

Meen iallafall...






 


Tre par öronhängen - Glitter.

Tyckte dessa öronhängen var sjukt fina, plus att man fick alla tre par för cirka 60 kr. Bra pris!







 

 

Bronzer - H&M

Har aldrig haft ett bronzer innan så jag ville testa ett, och första gången kanske man inte köper den dyraste bronzern från det dyraste märket. Utan jag börjar med detta, och jag blev förvånad över att pigmentet var så bra!






 

Tröja - Ginatricot

Jag älskar verkligen Ginatricot's mjuka college-tröjor, så jag köpte mig en till.







 


 

Real Techniques, Expert face brush - H&M

Jag har sedan innan en annan borste från RT & tycker verkligen den är sjukt bra. Så när jag såg dessa borstar inne på H&M blev jag sugen på att köpa en till och slog till på denna Expert face brush för att applicera min bronzer med.






 

Värmeskyddsbalsam, Loréal Paris - Bellebox







 

Tröja - Ginatricot

Gissa vad? Jag köpte ännu en av mina favorittröjor! :D ÄLSKAR verkligen dessa tröjor så jag ville så gärna ha en vit också, så jag är väldigt nöjd med detta köp.


Ja, det var faktiskt allt jag köpte, och jag är väldigt nöjd med allt.

Så hoppas att ni gillade detta efterfrågade inlägg!

Hörs!




Föresten, vill inte att ni ska tro att vi tar några bilder från google när det gäller hauls, room tours, tips på produkter eller liknande - då vi fick en påpekning om det.

Utan alla bilder tar vi själva - inget snack om den saken.








 





Av emmaelins - 21 februari 2015 19:49

Hejsan!



Ni har säkert någon gång haft lite problem med att välja kläder. Ni rotar fram ett ena plagget efter det andra men inget blir bra, allt ser tråkigt ut. Därför hade jag tänkt ge er ett tips på hur du minskar sådana dagar.


ACCESSOARER!

Stora, pampiga halsband, armband, klockor eller utstickande öronhängen. Det kan verkligen göra en hel outfit.

Du tar t.ex på dig en svart enkel klänning och tycker att det ser lite väl tråkigt ut. Ta då på dig ett stort silvrigt eller guldigt halsband som du själv tycker passar till. Det ser liksom ut som om du planerat ut outfiten väl, när den i själva verket mixats ihop på en sekund. Det kallar jag fiffigt om något.


Klockor är ett annat exempel på accessoarer som gör en enkel, vardaglig outfit lyxig och fin.

Dock kanske jag inte är den som använder klockor som en galning men snyggt tycker jag ändå att det är.


Misstaget många gör är att man både tar på sig halsband, armband, öronhängen på samma gång. Låt istället en accessoar dra all uppmärksamhet, det är då jag personligen tycker det är som snyggast. :)



       



       



Detta halsbandet är ett superbra exempel på en accessoar som piffar upp en outfit suveränt. Älskar verkligen det då det både är stilrent och snyggt!



Detta är ett tips på hur vem som helst kan få sin outfit lyxig och fin. Du behöver absolut inte vara proffesionell på något sett för att mixa ihop en snygg look. Exprimentera på tills du själv är nöjd helt enkelt! ;)






   






Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards