EmmaElins

Alla inlägg under februari 2015

Av emmaelins - 11 februari 2015 18:42

Hej på er!


I detta inlägget hade jag tänkt nämna 3 sminkbrott som jag verkligen tycker är fula, MINST sagt.


Enjoy your reading!








För mycket foundation



Man har väl någon gång stött på någon som haft alldeles för mycket foundation på sig. Det har iallafall jag gjort och det ser verkligen inte klokt ut. Det roliga med det är att de jag ser egentligen inte behöver foundation, har en fin hy men tar det ändå.

Man ser antingen så kakig ut att man tror foundationen bara ska ramla av ansiktet eller ut som att man endast solat ansiktet på sommaren.

Ni känner säkert till den typiska foundation-randen. Finns det verkligen någon som tycker det är snyggt?

Jag är sådan att jag tvättar bort allt mitt smink för att börja om från grunden igen om jag tagit lite för mycket solpuder men vissa tar antagligen tio nyanser fel på sin foundation och börjar sedan smeta in ansiktet med den.  Usch, fult om något!



Exempel:


                                  


...?






Fula ögonbryn




Det finns tre olika sortes ögonbryn som är riktigt fula enligt mig:



                            



                                        



- Pinnsmala ögonbryn

Dessa ögonbryn kan man verkligen inte slita ögonen från om man möter en person som bär sådana.

De tar verkligen upp all uppmärksamhet från ansiktet. Om du t.ex har långa svarta ögonfransar och en fin klar färg på ögonen, det som nästan alla vill ha, men också dessa fruktansvärda ögonbryn kommer man inte lägga märke till dina fina ögon utan bara stirra på dina ögonbryn. Inte så roligt...





                                        



                                                 



- Starkt ifyllda ögonbryn

Jag tycker det kan vara snyggt om ögonbrynen är ganska ljusa längst in och tonar ut i en mörkare nyans ju längre ut man kommer men när ögonbrynen är kolsvarta hela vägen så ser det verkligen inte bra ut.

Ögonbrynen bör vara två nyanser ljusare än hårfägen om man är brunett eller två nyanser mörkare om man är blond. Det är något jag tycker man bör hålla sig till.





                                                 


- ...?

Denna bild säger mer än tusen ord. USCH!









Klumpig mascara




Långa, svarta, separerade ögonfransar är något jag tycker är riktigt fint.

Klumpiga, kladdiga ögonfransar däremot är inte riktigt lika fint.


Tar man mascara lager på lager är det lätt hänt att det blir klumpigt.

Därför rekommenderar jag att man köper en bra mascara som blir bra redan efter första lagret.

När man har klumpiga ögonfransar ser ögnen väldigt små och instängda ut och de känns även tyngre och till råga på det blir det jobbigare att blinka. Men framför allt ser det inte bra ut över huvudtaget.

Det är just därför du ska köpa en bra mascara i första taget eller inte använda någon alls.



Exempel:



                             




Hoppas ni tyckte inlägget var roligt att läsa. ;)



Hörs!









   




Av emmaelins - 10 februari 2015 20:56

Hej igen!


I detta inlägget hade jag tänkt visa mina naglar som jag satt och knåpade med tidigare idag samt vad jag använde.


Haha, med tanke på att Emma skrev att hon inte tycker om att vänta på att nagellacken ska torka i det förra inlägget kommer det ett just ett nagel-inlägg direkt efter. Kul va? :D


...


 Nä, faktum med att det inte var ett dugg roligt, Elin...


Bättre att jag kör igång med det inlägget ska handla om istället.




      





    



Jag använde :

- China Glaze nagellack, nr 832 "Nova"

- isadora nagellack, nr 36 "Glitzy Rose"

- Depend art liner, nr 1064

- Dekorationspinne, användes för prickarna








 

Av emmaelins - 10 februari 2015 20:07

Hej på er!




Har eran tisdag varit bra?

Det har iallafall min, Linköpings badhus och liiite Ikanohuset på det - toppen!

Men imorgon fortsätter shoppingen, drar nämligen till Norrköping en heldag för att bara shoppa! x)

Ska bli så kul verkligen! Sportlovet är bara för bra..



Men jaja, över till inlägget.

Nu tänkte jag bjuda på 5 bekännelser om mig själv. Så vi sätter igång.



- Jag är nästan alltid frusen om händerna, VARJE dag i skolan.

Känns som om jag aldrig får upp värmen?




- Jag får helt klart mest komplimanger för mitt hår.

Det har seriöst hänt att främlingar sagt att jag har så fint & långt hår.




- Jag går ALDRIG i jeans på kvällarna. Tar alltid på mig några mysbyxor eller mina urtvättade tights. Inte speciellt snyggt - men skönt!




- Jag har gjort en operation i munnen. Alltså dragit ut 4 tänder på en och samma gång, varav 2 av tänderna satt i tandköttet över tänderna bredvid framtänderna,  Om ni fattar vad jag menar? x) Så jag fick sövas ner under operationen.. Det var lite mer än ett år sedan nu.

Resultat blev iallafall så bra!





- Egentligen gillar inte jag att måla naglarna. Avskyr all väntan efteråt på att det ska torka. Och givetvis stöter man emot något så det bara blir klabbigt - suck!



Ja, det var alla bekännelser om mig.

Ha det bra, hörs!







 







 

Av emmaelins - 10 februari 2015 13:52

Hej på er!



Är det inte bara för skönt med lov?

Har precis kollat på två avsnitt av Gossip Girl med varm chokladmjölk. Då är väl ändå mysfaktorn på topp?


I förmiddags var jag och min familj ute och åkte längdskidor. Men spåren var isiga och man gled bokstavligen bara iväg och fick inte fäste överhuvud taget. Jag fick mina små utbrott vilket jag oftsast får när saker inte vill sig. Nä, inte det bästa skidåkar-vädret helt enkelt.


På senaste tiden har jag åkt längdskidor endel och jag har märkt att det kan vara VÄLDIGT jobbigt. Särkilt i uppförsbackar när man nästan som får hoppa upp med skidorna för att inte glida tillbaka vilket man fick göra extra mycket idag.

De som tror det bara är att glida runt utan problem i skogen har ganska så fel, utan det krävs att man tar i lite.

Men trots att det är jobbigt är det ändå riktigt kul fast än mina föräldrar fått höra rena rama motsatsen idag. x)


Men nu ska jag nog börja plugga lite till NO-provet. Även om det är lov har man viss skitgöra att stå med..




Hörs!





    






    

Av emmaelins - 9 februari 2015 19:46

Hej på er!



I detta inlägg hade jag tänk visa och ge tips på hur man kan teckna ögon.

Du kanske någon gång testat men det mer blivit mer som hål i huvudet eller bara som två små, små prickar, men med hjälp av de rätta tipsen kan vem som helst teckna inlevelserika ögon.





 



Som ni ser har jag ritat ganska så detajerat men jag tänkte att jag ger tips på hur du får grunden och vissa detaljer som jag anser vara viktiga så bra som möjligt.


OBS!

Jag utgår från att du ska rita ett öga på nära håll.

Ska du rita ett på långt håll, strunta i de ingående detaljerna och kör bara med grunderna istället.

Ta det hela med en nypa salt helt enkelt! ;)







- Tänk på att formen ska vara oval men inte liten, överdriv alltid storleken, gör den större än vad du tror den ska vara.




- Längst ner på ögat målar du en linje som smalnar av mer och mer desto närmare ögonvrån du kommer. Det är det som ska föreställa vattenlinjen.




- Istället för att rita ögonfransarna som raka glesa sträck därifrån rita många och gör dem lite böjda, som att de kommer inifrån och växer utåt. De yttre ögonfransarna kan du rita lite längre än de andra. De innersta delarna av ögonfransarna kan du också rita lite starkare. Det gör att ögonfransarna ser mer realistiska ut.




- Om du vill behöver du inte rita hela ögat, utan lämna lite vitt. Det ser då ut som att något speglar sig i ögonen vilket gör att de ser mer levande ut.




- När du gör irisen (det område i ögat som är färgat) rita som streck utifrån och in. Men tänk på att alla sträck inte behöver vara lika starka, vissa kan vara ljusare och vissa mörkare. Du kan sedan sudda ut  lite med en tops för att få det mer likt det riktiga ögat.




- När du ritar ögon kan du aldrig skugga för mycket. Irisen, ögonvrån, ögongloben, det är bara att skugga på. Försök att få olika nyanser, d.v.s ljusare eller mörkare beroende på var i ögat du ska måla.

Det är bara att köra lite på måfå helt enkelt tills just du tycker att ögat ser bra ut.




- Men den punkten jag ändå tycker är viktigast är att du inte ska ge dig.

I början kan det vara knepigt och svårt men övning ger färdighet kan jag säga. Finslipa, låt dina föräldrar eller en kompis ge dig tips på vad dem tycker du kan göra bättre osv, och finslipa lite till.

Det är verkligen något som tar dig framåt i utveckligen!







Nu har ni fått lite tips om både det ena och det andra hur du kan få ditt öga ännu mer levande och realistiskt. Nu är det bara att sätta igång och öva helt enkelt! :D


Lämna gärna en kommentar eller två om vad ni tyckte! :)





Ni får ha en fortsatt bra kväll så hörs vi!








 




Av emmaelins - 9 februari 2015 19:40

Hej på er!



Jag satt och googlade runt lite på olika outfits och upptäckte då hur många kombinationer och stilar smakar som peppar på glassen. - katastrof.


Med det sagt så tänkte jag nu dra upp två stycken märken/kollektioner som dyker rakt ner till botten av olika anledningar.



1. Alexander Wang


- Alltså för att vara ärlig, jag har aldrig förstått mig på detta galna såkallade "mode".

Vem och varför vill man se ut som en radiostyrd robot eller varför inte en sandfylld säck?

Nej, jag förstår inte varför man framställer den ena kollektionen galnare än den andra när det knappt går hem hos någon.

Jag vill ha på mig kläder som känns neutrala, fräscha, och stilrena - INTE en skruvad påse till tröja.

Jag tror knappast att det är någon annan som vill det heller. Men på något lustigt sätt så måste ju ändå detta sälja, annars skulle det ju gå i konkurs på momangen.

Här har ni några katastrofala exempel:


     


Total FLOPP.







2. Hollister


- Okej, detta är ingen katastrof.

MEN, Hollister måste ju gå back på att ha tagit bort märket från kläderna!

Det är precis som att Apple skulle ta bort Apple-märket på deras iPhone's.

... ??

Det blir ju liksom inget speciellt alls med hollisterkläder om man inte ens SER loggan.

Det ser ju ut som vilken tröja som helst från H&M eller Kappahl osv..

Jag kan till och med tycka att Ginatricot & H&M åstadkommer snyggare kläder än Hollister då även den nya kollektionen av hollisterkläder är säckig och det ser bara tunt och urtvättat ut.

Sedan har/hade dem ju snygga kläder också såklart. Men jag tycker bara det är synd att de gjort på detta sättet..



Hollister för ca 1 år sedan:


 



Hollister nu:


 




Ja, hoppas ni fick lite underhållande läsning.

Hörs :)







 

Av emmaelins - 8 februari 2015 21:31

Tacos.

Att ta en tugga av denna ljuvliga maträtt må vara som att ta din

första tugga i himlen.

Gurka, tomater, majs, ost, köttfärs, bröd, alla smaker bildar tillsammans

den perfekta balansen.




...Jag har ätit tacos, ja. Det var det jag skulle säga... *Applåder*



Man brukar fråga folk om man tycker om Tacos men den rätta frågan att ställa är "Vem tycker INTE om Tacos?". Jag menar, det har varit min favoritmat i alla år och jag tröttnar ALDRIG på den.




Jag gjorde faktiskt tacos till både mig och min lillebror idag. Stolt! x)





*Börjar inlägget oseriöst men avslutar det fullt seriöst.*





Om vi går över till andra mer bloggrelaterade saker så slog vi nytt statistikrekord går, då pratar vi dagsstatistiken.  

Jag vet inte hur många gånger vi brukar säga detta men ett STORT TACK till alla våra fina läsare! Det är verkligen så himla roligt när statistiken går uppåt och det är ju bokstavligen tack vare er! :)

Det är inte bara statistiken utan vi får även väldigt många fina kommentarer. Det är så kul när man gör någonting som man vet folk uppskattar, engagerar sig i & har åsikter om.

Återigen, TACK!



Kram!









 

Av emmaelins - 8 februari 2015 19:51

Hejsan!



Vem vill inte kunna ta fina porträtt?

Oftast tänker man att det bara är att gå ut och klicka några bilder på personen som står spikrakt upp med ögonen in i kameran.

Men är man ute efter bättre resultat än så - så bjuder jag här och nu på några hjälpande tips.



1. Fota från olika vinklar


- Jag tycker att porträtt blir mycket finare om du fotar t.ex uppifrån, från sidan.

Men undvik underifrån.

Att fota från olika vinklar kan bli så mycket snyggare än att bara fota rakt framifrån då det blir en annan känsla i bilden.

Exempel:


               





2. Använd miljön som "rekvesita"


- Använd det som finns i naturen. Har du blommor omkring dig så fota när personen plockar eller har en håret.

Snö är även en sådan sak som kan komma till användning. T.ex att ha i håret, eller att blåsa eller kasta upp i luften.

Exempel:


      





3. Svartvitt


- Ett porträtt i svartvitt blir aldrig dåligt.

Om bilden med färg var tråkig så kan du enkelt ändra den till svartvitt och bilden får ett helt nytt liv.

Bilder på ansiktet är som gjorda för det.

Okej, jag kom på att det finns ett undantag. Bilder i skog med mycket buskar runt omkring ser bara ännu mer röriga ut i svartvitt, så undvik gärna det.

Men annars - top notch.

Exempel:


                

                                    Denna bilden tog jag faktiskt själv tidigare idag. *Nöjd*  




4. Spontant


- Spontana bilder som skratt, hopp eller släng med håret - bilder är alltid kul.

Det kan lätt se stelt ut om personen bara står och stirrar in i kameran.

Se istället till att få personen i skratt eller liknande.

Mycket bättre!

Exempel:


       






Ja, det var alla tips! Hoppas ni uppskattade det!

Hörs :)








   

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards