EmmaElins

Alla inlägg under februari 2015

Av emmaelins - 21 februari 2015 13:00

Hej på er!




Jag brukar vanligtvis inte ha torr hy, snanare tvärt om.

Men vid väder/årstidsomslag brukar min hy reagera & den blir torr. Speciellt efter dusch.

Jag anar att det är fler som har det såhär, så i detta inlägget tänkte jag tipsa om ett gäng produkter som återfuktar torr hy mycket bra.




1. NIVEA - Moisturizing Day Care

 


Detta är en mycket bra återfuktande dagkräm från NIVEA.

Jag har snart gjort slut på 2 stycken bara för att den funkar så sjukt bra för mig iallafall.

Vissa är ju mer torra än andra, jag är inte sådär jättetorr, men om man är normalt torr så funkar denna krämen utmärkt! 





2. Handkräm

              

Handkräm är alltid bra att ha, för torra händer är ta mig tusan inte skönt.

Dessa från Sephora & The Bodyshop är båda jättebra och luktar underbart.

Ligger mellan 50 - 100 kr.





3. Bodylotions

     

Bodylotions i alla dess slag är ju bara hur skönt som helst att smörja in sig med efter duschen då man lätt kan vara lite torr.

Nu tror jag att nästan varenda tjej redan har bodylotions, men på bilden ser du mina tips - och alla luktar ljuvligt.

Från vänster:

- Bodylotion - Åhléns

- I Love Raspberry & Blackberry bodybutter - Åhléns

- Hello Darling - Victoria's Secret

- Amber Romance - Victoria's Secret





Hoppas ni gillade inlägget, hörs!


Ps. Idag kommer min Norrköping-Haul upp. Håll utkik!









 

 

Av emmaelins - 20 februari 2015 19:19

Hej på er!


Just nu sitter vi på biografen i väntan på att Cirkeln ska börja, exciting....

Ha en skön fredagkväll hörni!

 








   

Tbt

Av emmaelins - 19 februari 2015 22:14




    


Åh, har fortfarande inte slutat tänka på denna underbara resa till Stockholm.

Saknar verkligen!

Men å andra sidan behöver man ju inte bara blicka bakåt, istället får man ju se framåt och se vad framtiden har för något skoj att bjuda på..







 


Av emmaelins - 19 februari 2015 20:00

Hej på er!



Jag vill börja med att säga att vi har gjort väldigt lite inlägg hittils denna vecka jämfört med innan, men ändå har statistiken blivit högre än någonsin..! Hur går det ihop sig? - bara så att ni vet, ni är bäst. :)


Fram tills idag har jag suttit nästan varje kväll från i måndags och skrivit & skrivit... och skrivit & skrivit,

på en såkallad "Robinsonad". Nu kanske ni höjde ett ögonbryn, men jag ska förklara vad det är.

En Robinsonad är då enligt vår lärare en berättelse i samma stil som boken/filmen "Robinson Crusoe".

Så vi skulle alltså skriva en berättelse om en person som på något sätt hamnar på en öde ö och försöker överleva där, ensam - precis som Robinson Crusoe gör.

Jag lyckades få ihop 13 handskrivna sidor, vilket var mycket jämfört med de flesta andra i klassen då vissa bara skrev 2-3 sidor. Hur får man ihop en HEL välarbetad berättelse på 3 sidor? Omöjligt.

Jag är iallafall nu slutligen väldigt nöjd med min berättelse/uppsats då jag skrev väldigt detaljerat och plockade fram de vettigaste orden ur mitt ordföråd. Haha.. x)


Så där av att det inte blivit någon höjdare till uppdatering denna vecka, hittils.

Men nu kan jag släppa den där Robinsonaden iallafall.


Annars då?

Fredag imon, wehoo. Första veckan efter lovet har rullat på fort, vilket är skönt då jag hatar när tiden i skolan kryper sig fram.

Jag, Elin, och två kompisar ska gå på bio imon kväll, ska bli jättekul. "Cirkeln" är det om ni undrar.

Den hade ju premiär i onsdags tror jag det var.. ? Var det någon av er som var på den, vad tyckte ni? Kommentera!



Hade bra, hörs!



    

Liten sneak peak på min berättelse x)



      









    




Av emmaelins - 18 februari 2015 19:52

Hejsan på er!



Just nu behöver vi just DIN hjälp!

Vi vill att just du ska skriva en massa förslag på inlägg du vill se här på bloggen.

Vi vill kunna lägga upp så många inlägg som möjligt om dagen så vi tänkte att det skulle underlätta för oss om ni skrev förslag.

Vi vill också att ni ska tycka inläggen ska vara så roliga som möjligt att läsa så det är ju också en stor fördel för er!


Nu på vardagarna när vi har mycket läxor att stå med hinner man inte alltid att komma på, eventuellt planera och skriva på egen hand. Därför vill vi ha många förslag som man kan välja av.


Alltså, ditt jobb nu är att KOMMENTERA förslag på inlägg! Låt fantasin flöda helt enkelt!





     

 

Vi kör på en oldie. ;)




 


Av emmaelins - 17 februari 2015 21:32


Hejsan!




Förs och främst vill jag bara säga att jag ber om ursäkt för att jag inte gjorde något inlägg igår, men det var för att jag hade så mycket att göra så jag hann inte med det helt enkelt. Vi har verkligen fullt upp i skolan nu. En redovisning nästa vecka och en berättelse som ska lämnas in på torsdag, som jag är långt ifrån färdig med. Sedan har vi massor av små-läxor också eller vad man ska säga..?


Men iallafall.



Dagens minus


Matten, den första lektionen vi hade var inget att hurra för, som jag alltid skiver när det gäller matte. Sorgligt men sant. Att bara sitta och jobba i matteboken i en timme och 10 minuter får jag bara ont i huvudet av och dessutom håller vi på med bråk, decimaltal och procent just nu vilket jag tycker kan vara lite knepigt ibland. Ni förstår säkert att det inte blir så mycket bättre av det.



Dagens plus


Idag hade vi med en fransyska på franskalektionen. Det var lite spännande att höra hur hon pratade. Hon pratade en väldigt tydlig franska så man förstod betydligt mer än vad man trodde att man skulle göra. Men när hon pratade med franskaläraren förstod man ingenting, alla satt på sina platser som stora frågetecken. x)



Vi hade även skridskor idag där vi hade uppkörning, alltså att man fick visa vad man kunde och vad man hade lärt sig.

Jag är inte sämst på skridskor eller något sådant men jag åker verkligen INTE som ett proffs. Lite flax hit och dit så går det. ;)





 

Men nu tror jag nog att jag ska släcka lampan och försöka somna.

Hörs!





       








     


Av emmaelins - 17 februari 2015 20:24

Hejsan!



Har ni ätit några semlor idag eller? :D Med tanke på att det faktiskt är Fettisdagen idag..

Som jag dock inte hade en susning om förens i eftermiddag då jag fick reda på det via sociala medier..

För att vara ärlig är jag inte jätteförtjust i semlor. Det kan vara gott, om det är lagom mycket grädde och fluffigt bröd. Men om det däremot är torrt bröd, ett överflöd av grädde & stabbig mandelmassa - så är det tumme ner.



Nu tänkte jag iallafall visa och berätta lite om ett av mina bästa köp i klädväg.

Dessa två tröjor (likadana fast i olika färger) har jag använt otroligt mycket sedan jag köpte dom i höstas.

Jag pratar såklart om:



 

      


 


 



Dessa två kabelstickade tröjor i marinblått & ljusrosa är ta mig tusan de skönaste & mest användbara tröjor jag någonsin ägt.

De är lagom tjocka/tunna så man varken fryser eller svettas i dom. x)

Plus att de är väldigt lätt-matchade till allt möjligt. Tex, att ha över en skjorta - top notch.

Ginatricot har verkligen lyckats här, en storsäljare helt klart.

Jag är verkligen så sjukt nöjd över att jag köpte dom, inget jag ångrar för fem öre.

Just dom här tröjorna köpte jag tidigt i höstas, och sedan dess har de varit slut ett bra tag.

Men nu har Ginatricot återigen fått in nya sådanna här tröjor i massa härliga färger.

Så detta är verkligen något jag kan rekommendera!



Hoppas ni gillade inlägget, hörs! :)



Och för er som undrar över haulen (vilket jag kan förstå) då jag inte lagt upp den ännu, fast den skulle varit uppe i söndags. Den kommer, promise. Har bara väldigt mycket att göra denna veckan.

Men den kommer upp inom de närmsta dagarna. Håll utkik.






 


Av emmaelins - 16 februari 2015 19:29

Go kväll!



Då var första måndagen efter lovet avklarad och det känns skönt.

I nästan 2 timmar i förmiddags satt Elin och jag (och resten av klassen) och skrev ett NO-prov.

Jajamän, rivstart direkt! ...

Det kändes iallafall bra, jag gjorde mitt bästa, såklart x) Men vissa frågor hade vi inte ens gått igenom, och det stod inte heller i boken. Så.. hur skulle man kunna det liksom? Men aja, jag svarade på alla frågor ändå. Fast inte vet jag om det är rätt..?


Okej, nog om provet.

Jag tänkte bjuda på 3 stycken outfits såhär på kvällskvisten.

Känner att det blir mycket outfitinlägg på en vecka. Men ni verkar gilla det - eller? :D




1.


            

Skjorta: Kappahl 

Jeans: Lager 157

Skor: Skopunkten

Vit skjorta: H&M






2.


                


Kavaj: H&M

T-shirt: Lager 157 - Fabulous

Jeans: H&M

Väska: Ginatricot

Skor: ZARA






3.


      

                                                Haha, hittade en gammal x)  


Tröja: Ginatricot

Jeans: JC - crocker

Skor: Din Sko










 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards