EmmaElins

Alla inlägg under februari 2015

Av emmaelins - 8 februari 2015 17:10

Hejhej!



Det har varit väldigt efterfrågat att vi ska göra varsina Room Tours, så i detta inlägget hade jag tänkt göra det.



Så enjoy, detta är ett inlägg ni väntat på länge! :D



Fotografer: Emma & Elin

Kamera: Canon EOS 1200D





    


             


            


   


    


              


   


   


     


    


                 

              


            


   


    


      Väldigt fin bild, sitter och har fingrarna i munnen. x)





Sådär! Hoppas ni tyckte om inlägget för det är som sagt något ni velat se här på bloggen länge. :)



Vi hörs!








 

Av emmaelins - 7 februari 2015 21:33

Hejsan!



I detta inlägget hade jag tänkt visa saker som jag tycker är bra och mindre bra.

När jag gör dessa inläggen brukar jag hissa & dissa helt olika saker men denna gången hade jag tänkt köra med lite kategorier.

Känner att det blir mer strukturerat när man gör det så det är nog något jag kommer köra med ett tag framöver.





Mode - Hissar




 

- Kjol-outfits

Något som jag blivit galen i på senaste tiden. Går nästan alltid i kjol nu för tiden.

Det är både skönt & snyggt. Det roliga är att man kan matcha och mixa hur mycket som helst med just kjolar. Olika färger, smycken, mönster & färgkombinationer. Love it!






Dissar



       

- Krimskramsiga tröjor

Detta är ett bra exempel på tröjor som jag ärligt talat tycker är fruktansvärt fula.

Denna tröja ser bara plottrig och allmänt konstigt ut. Nä, mer om det kan jag inte säga..





Hår - Hissar




   


- Ombre

Jag har skrivit i flera inlägg att snyggare än ombrefrisyren finns inte. Detta kanske inte är det bästa bilden dock. Jag vill gärna ha det mer inflytande än detta exemplet men det är självklart en smaksak.

Ombre är något jag verkligen skulle vilja ha och som jag säkert kommer skaffa någon gång i framtiden. Inte en chans att jag tröttnar på denna frisyren sålänge jag inte har den själv!




Dissar



      


- Krusigt hår

När jag var liten var krusat hår det bästa jag visste men nu får jag bara intrycket "Skoldisco i gympasalen 2004".

Nä, det är något jag tröttnat på helt och hållet.





Skönhet - Hissar




    

- Maybelline New York, Fit Me concealer

Denna concealern är sjukt bra. Väldigt täckande och blir inte kakig på huden.

Den fungerar bra till vad som helst. Om du vill skulle du kunna använda den som en foundation. Okej, inte för att jag gör det och inte för att det kanske är det bästa valet heller för den delen om du redan har en bra foundation... x)





Dissar



       


- Ögonbrynspennor

Jag är inte den personen som fyller i mina ögonbryn men om jag skulle göra det någon gång skulle jag nog använda mig av ett ögonbrynspuder istället för en ögonbrynspenna. Det känns bara allmänt klumpigt att använda och det är så lätt att det blir ojämt, starkt ifyllt och dant. Men med ett ögonbrynspuder tycker jag du får ett mer naturligt resultat vilket passar mig bättre.






Håller ni med mig eller inte? Kommentera vad just du tycker!

Alltid roligt med andras åsikter! :)




Kram!








 

Av emmaelins - 7 februari 2015 19:39




Talking Body - Tove Lo





One Last Time - Ariana Grande





Sledgehammer - Fifth Harmony









 

Av emmaelins - 7 februari 2015 13:09




                  


                    


                     


                   


                    


                   


                  


                    







 

Av emmaelins - 6 februari 2015 20:01

Hej på er allihopa!



I detta inlägget har jag tänkt göra en TAG, nämligen The Freak TAG.

Frågorna i denna TAG:en är frågor som du kanske inte svarar på inför folk så jag tänkte att jag skulle ge mig på den iallafall!




Vi kör igång!





1. Har du ett namn som bara din familj kallar dig?

Ja, ett av dem är Snufs. x)




2. Har du någon ovanlig/konstig vana?

Denna kanske inte är någon jätteovanlig vana men jag tycker det är jätteobehagligt att ha dörrar öppna... Nej, dörrar ska vara stängda i min värld!




3. Har du några konstiga fobier?

Hehe, detta kommer låta helt sjukt men jag tycker spöket i Crossy Road är jätteläskigt.

Ja, jag sa att det skulle låta knäppt men jag orkar inte dra upp storyn bakom det hela. x)




4. Vilken sång älskar du i hemlighet och sjunger när ingen hör?

Hmm.. Jag tror inte att jag har en sådan låt, inte vad jag kommer på just nu iallafall.




5. Vad stör du dig på hos andra?

Jag stör mig på personer som kommenterar bara för att.

Man kan ha kommit på botemdelet till all sortes cancer men just DEN personen ska ändå göra narr av saken så att man tappar lusten att framföra idén.




6. Har du några nervösa vanor?

När jag är nervös blir jag glansig i ögonen och ska av någon anledning börja låtsas-gäspa..




7. Vílken sida av sängen sover du på?

Jag vrider mig VÄLDIGT mycket när jag sover så denna frågan är omöjlig att svara på...




8. Har du något du säger åt andra att göra men som du själv aldrig gör?

Isåfall är det att man ska sluta älta fast jag själv ibland kan älta som jag vet inte vad.




9. Vad var ditt första gosedjur och vad hette det?

Mitt första seriösa gosedjur var en häst som hette Ajja.




10. Vilken är din favoritmat som är onyttig fast som du älskar ändå?

Hamburgare alla dagar i veckan.




Sådär. Nu har jag suttit och försökt komma på svar till denna TAG i 40 minuter + skrivit om det eftersom det inte sparades första gången..



Ni får ha en fortsatt bra fredagkväll så hörs vi!






               






 

Av emmaelins - 6 februari 2015 16:33

Hejsan!



Just nu är jag bara så himla glad, för det är ju sportlooov!!

Huur skönt? ;) En hel vecka till att bara göra som man vill & massa roliga saker - top notch.

Den skönaste känslan man kan ha vad det gäller skolan är när man står där på fredageftermiddagen och man precis har fått lov.


Dagen gick fort och var hyfsat chill faktiskt.

Som ni säkert hört tidigare har vi ju idrott på elevens val sista timmen på eftermiddagen.

Och idag körde vi volleyboll-turnering hela lektionen. Ca 40 killar och 6 tjejer är vi.

Så det blev 1 tjej i varje lag vilket inte var det roligaste om man säger så.. Dessutom är jag ganska kass på volleyboll så det gör ju inte saken bättre.

Anledningen till att jag fortfarande hänger kvar med idrotten på elevens val är nog för att det är så mycket mer "fritt" eller vad man ska säga? Du behöver liksom inte sitta på en stol och göra ditt arbete.

Utan med idrott är det att röra på sig, varierade lektioner (även om vi nästan alltid gör samma saker ändå).

Och ibland roliga lekar och spel. Vilket jag tycker är kul. :)

Får jag chansen att komma bort från degandet - så tar jag den!

Men med 40 killar.. njaa inte lika kul kanske..



Jaja, nog om idrotten.

Föresten, nu när det är lov kommer vi att bjuda på FLER inägg och roligare variation! Nu har man ju all tid i världen till detta..


Har ni också sportlov? Kommentera gärna!

hörs!



     







   

Av emmaelins - 5 februari 2015 19:53

Hej på er!



Nu sitter jag här, nyduschad och fräsch efter ett danspass.

Det återstår endast en ynka dag och sedan är det sportloov... !!

Känns ju bara så megasuperbra! Har en del saker inplanerade som jag verkligen ser fram emot.

Så det kommer bli grymt kul.


Det ända dåliga, om man ska hitta något, så är det att vi har ett NO-prov måndagen EFTER - direkt!

Jag kan inte heller skylla på våran lärare. För vet ni vad? Några bönade och bad om att ha provet efter lovet - självmant! Alltså jag fattar inte hur man kan vilja ha ett prov det första man har efter ett lov?

Jag tror inte dessa personer tänkte till innan man gapade om detta..

Och en sak till faktiskt, samma vecka ska vi ha skrivit klart en lång berättelse som jag känner mig lite smått stressad över.. Så det blir OCKSÅ att sitta och skriva klart den på lovet. *Suck..

Men jag ska försöka ta det direkt, så jag får den klar så fort som möjligt.


Men men, nu ska vi ju inte se till det negativa. Hur som helst kommer lovet bli GRYMT.



Jag kan även berätta lite kort om dagen.

Idag hade jag nämligen "jour" i matsalen. Och det innebär att man hjälper till inne vid disken, plockar bestick, torkar borden osv..

- Ja det låter ju inte så roligt.. x)

Men det är väl helt okej. Man är ju iallafall 2 personer som gör det hela.

Så där stod vi i ungefär 2 & en halv timme, hade tråkigt emellanåt, men också ganska kul.


Sedan hade jag även lite engelska där vi i små grupper spelade upp en liten miniteater på några dialoger som skulle utspela sig på en resturang. Och den lektionen blev allmänt flamsig och tramsig då alla bara satt och flabbade hela tiden.

Så ja, något mer intressant om dagen hade jag väl inte och komma med..


Hoppas ni orkade läsa hela inlägget, jag fattar inte hur jag alltid kan skriva så mycket?

Aja, hörs!



 






 

Av emmaelins - 4 februari 2015 20:01


Vet ni vad jag har börjar gilla mer och mer på senaste tiden?

Nej, det är inte lager på lager-modet utan det är kjolar och strumpbyxor.


Vissa kanske nu tänker: Men fy vad larvigt med kjolar, men till er kan jag direkt säga att med kjol och strumpbyxor menar jag inte randiga strumpbyxor och en kjol med ett bamse-motiv.

Tänk er istället en svart kjol, ett par svarta, tunna strumpbyxor tillsammans med ett par höga stövlar och några utstickande smycken. Så snyggt!


Grejen med kjolar är att man man matcha dem med nästan vad som helst, sålänge man väljer neutrala färger på klädesplaggen.

Ibland kan det kanske kännas lite tråkigt att bara ha på sig ett par jeans tillsammans med en T-shirt. Men med en kjol kan man säga att det blir mer liv i outfiten.


Vissa kanske förknippar kjol med söthet men så behöver det inte vara...

Med ett par boots och coola kedje-smycken till blir det helt plötsligt en riktigt tuff outfit. Men jag själv tycker nog den söta varianten passar mig bättre. ;)


Slänger in ett par bilder från Google.se här!




                               


        



     



                                  



                        



                        



                               



Ni kan gärna komentera vilken av dessa outfits ni tyckte var snyggast!



Men hoppas iallafall ni tyckte om detta inlägget så hörs vi!






 




Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards