EmmaElins

Alla inlägg under februari 2015

Av emmaelins - 15 februari 2015 20:34

Hej allesammans!



7 veckor kvar till påsklovet...



Tänk så snabbt detta lovet har gått. Det känns ärlig talat som om vi fick lov igår.

Men tiden GÅR helt enkelt fort när man har roligt!




Imorgon är det skola igen och jag ger det en STOR tumme ner..

Det är vad jag brukar säga innan skolan börjar men till råga på allt vanligt skräp har vi ett NO-prov imorgon vílket jag inte ser fram emot + att jag ska ha jour i matsalen. Det innebär att jag ska stå där och hjälpa till med lite allt möjligt. Kul... Agera mattant deluxe första dagen efter ett lov.


Ja, som ni kanske märker blir det väl inte den bästa dagen i skolan imorgon..


Men över till positivare saker.

Jag har iallafall haft ett jättebra lov. Känner att jag hunnit med både det ena och det andra. Längdskidåkning, fotande och en dag i Linköping. Skrev jag över huvudtaget att jag varit i Linköping..? Tror inte det va? Men då vet ni iallafall det nu om det var någon som var intresserad. x)

Just det, vi får ju inte glömma att jag varit på en massor av innebandymatcher. Vi har nämligen haft en liten turnering i vår lilla stad där man får ställa upp med lag från sin egen klass.

Psst, våran klass vann i sin åldersgrupp. *Skrytvarning*


Ja, oturligt nog måste jag  läsa på det sista till NO-provet nu innan jag ska lägga mig, en fråga rättare sagt som jag inte var helt säker på. x)




Önskar alla en bra första dag om ni börjar imorgon.

Hörs!






       







   



Av emmaelins - 15 februari 2015 19:07

Hej på er!



Igår skrev jag ju att jag hade klickat hem en ny vårjacka som jag tänkte visa för er nu!

Jag tror inte jag orkar berätta hela "storyn" för er (som jag nämnde igår), det skulle nog bli ganska rörigt att läsa.

Men jag kan säga som så att det var ett slit och kämpande in i det sista för den där jackan.

Och det var precis på håret att vi fick tag i den!


Jackan kommer från Ginatricot är typ världens fräschaste & enligt mig finaste vårjacka. Så JA, det var nog värt ansträngningarna i slutändan..

Måste även påpeka att Gina Tricot har så sjukt mycket snyggt!



     



     


    


 


"Elinora jacka" heter den om du är intresserad, finns även i tre andra färger. 



Och föresten, för er som undrar över haulen (när den ska komma upp), så kan jag säga att det blir lite fördröjningar eftersom att klädera var i tvätten idag, hehe x)
Så förhoppningsvis kommer den imorgon!






 


Av emmaelins - 14 februari 2015 21:39

Hej på er!


Detta kanske inte blir världens ordentligaste inlägg men jag har verkligen världens magont just nu. Förmodligen mensverk... :(

Ni kanske förstår att man inte kan sätta sig och skriva värsta inlägget då. Seriöst, jag kan knappt sitta..

Men jag bjuder ändå på ett låttips, nämligen Sias Elastic Heart.

Tycker låten är sjukt bra och jag beundras av Maddie, den lilla tjejen i musikvideon.




    






 

Av emmaelins - 14 februari 2015 19:13

Hejsan!



Hoppas ni haft en mysig Alla hjärtans dag & gett något fint till era nära och kära.


Själv har jag faktiskt varit iväg och åkt skidor (slalomskidor, inte längd)

Det finns en liten anläggning ganska nära vår stad som vi i familjen åkte till som en liten dagsutflykt idag.

Och det var så kul att äntligen få ställa sig på skidorna som jag inte gjort på hela vintern.

Även om det bara finns typ 3 backar på denna lilla skidanläggning så får man väl vara nöjd över att den finns över huvud taget. Jag menar, här i Småland/Östergötland finns det ju inte så gott om höga berg eller snö.


Men iallafall.

Vi grillade även lite korv över öppen eld vilket också var mysigt.

Dock luktade jag grillrök hela jag sedan, så när jag kom hem tog jag mig en skön dusch.


Jag har fakstikt kännt en liten hint av vårkänsla idag. Solen har skinit hela dagen lång och tempraturen på våran baksida här hemma har stigit upp till 10 + grader.

Jag har även redan klickat hem en superfin vårjacka som jag tänker visa er i ett inlägg imon.

Jag är verkligen så nöjd med den, men ni skulle bara veta dramat & ansträngningarna bakom den där jackan. Herregud alltså.. x) Får väl se om jag drar hela storyn för er imon. Haha..

Och när jag ända pratar om köpta saker så kommer haulen imorgon också. - Så nu fick ni mycket att hålla utikik efter!



Vad ska ni göra en kväll som denna då? Själv ska jag ta och titta på Melodifestivalen, vi får väl se om det är något att hänga i julgranen idag?


Ha det bra, hörs!



Bjuder bara på några bilder från dagen.



     


 









     

Av emmaelins - 13 februari 2015 21:41

Hej på er!



I detta inlägget hade jag tänkt bjuda på lite härliga sportbilder. Passar ju perfekt med tanke på att det är just sportlov just nu. ;)

Dessa bilder kanske ger dig en extra kick till att börja med någon sport. Vem vet?


Here we gooo!





                                   



                       


                           



                        

Bara jag som tycker denna bilden är så sjukt söt?



                              


                                    


                       








 









Av emmaelins - 13 februari 2015 19:40

Hej på er!



Gud vad denna veckan gått fort. Känns som det nyss var fredag och vi hade precis fått sportlov.

Men vad säger man? - Tiden går fort när man har roligt. Och det har jag verkligen haft.

Har försökt njuta så mycket som möjligt av veckan & bara gjort som jag vill på dagarna - skönt.


Det har även strömmat in en hel del kommentarer om haulen jag eventuellt skulle göra.

Jag kan säga som så att en haul kommer! Så som ni verkar vilja det - så håll utkik.



Men till inlägget nu.

Eftersom att det är Alla hjärtans dag imorgon tänkte jag bjuda på några tips på presenter man kan ge till sina nära & kära. ;)

Det kanske är något sent att komma med detta nu, eftersom att det är redan imon.

Men ifall man ännu inte köpt något, så kommer här några tips, billiga som dyra.




1. Chokladhjärtan


                     

Vem blir inte glad för choklad?

Extra gulligt blir det ju med dessa söta små hjärtan i en fin ask.

Toppenpresent för lite billigare pris!






2. Goda dofter


                                

Söta, rosa dofter passar ju som handen i handsken att ge nu på Alla hjärtans dag.

Victoria's Secret har ett stort utbud av sötdoftande bodymist's & härliga lotions som varenda tjej skulle bli glad över att få.






3. Gulliga nagellack


                                

Den här färgen "Pink diamond" från Essie är så sjukt gullig.

Perfekt som en liten alla hjärtans dag - gåva.







4. Söt necessär med skönhetsfavoriter


              

Victoria's Secrets necessärer måste väl vara de sötaste som finns?

En sådan här necessär med några av dina skönhetsfavoriter i tackar nog ingen nej till.

Lite dyrare variant, men vill du ge något som är lite "mer", så är detta toppen!







5. Daniel Wellington - klocka


 


Vill du kosta på presenten och ge något riktigt fint & exklusivt,

så är det ingenting som passar bättre en Daniel Wellington - klocka.

Dessa klockor är så populära just nu & så otroligt snygga!






Ja, det var alla tips jag hade :)

Hoppas ni gillade inlägget.

Hörs!





 

Av emmaelins - 12 februari 2015 19:30

Hej på er!



Idag har jag bara varit hemma och vilat och haft det skönt efter gårdagens shopping.

Jag var ju som sagt i Norrköping hela dagen igår och sprang runt i galleriorna där.

Tåget gick kl 9.00 på morgonen så det blev ingen sovmorgon.

Lite drygt en timme senare var vi uppe, och då traskade vi upp från stationen till shopping-stråket. (Galleriorna)


Så där spenderade jag hela dagen och bokstavlig talat gick ut & in, in & ut.

Haha, tillslut blev det lite förvirrande vilket ledde till att man knappt visste vilken galleria man befann sig i. x)

Jag kom iallafall hem med ett par saker, men det kändes som att det var lite mellansäsong nu.

Det var mycket rea på vinterkläder, ex tjocka halsdukar, stickade tröjor osv..

Och det kändes ju inte sådär jätteaktuellt att köpa nu till våren. Så jag kom faktiskt bara hem med 2 par klädesplagg, och lite andra skönhetsprodukter också.

Några ville ha en haul på det jag köpt, men jag vet inte.. Vill ni det? Kommentera isåfall så får vi se!



Ja, det var väl allt jag hade att skriva nu.

Hörs! :)




 






 


Av emmaelins - 12 februari 2015 18:14


Fotograf: Emma

Modell: Elin

Styling: Emma & Elin


               

    

    

     


             

            







                


     

Foto · Mode

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards