EmmaElins

Direktlänk till inlägg 7 februari 2015

Elin hissar & dissar

Av emmaelins - 7 februari 2015 21:33

Hejsan!



I detta inlägget hade jag tänkt visa saker som jag tycker är bra och mindre bra.

När jag gör dessa inläggen brukar jag hissa & dissa helt olika saker men denna gången hade jag tänkt köra med lite kategorier.

Känner att det blir mer strukturerat när man gör det så det är nog något jag kommer köra med ett tag framöver.





Mode - Hissar




 

- Kjol-outfits

Något som jag blivit galen i på senaste tiden. Går nästan alltid i kjol nu för tiden.

Det är både skönt & snyggt. Det roliga är att man kan matcha och mixa hur mycket som helst med just kjolar. Olika färger, smycken, mönster & färgkombinationer. Love it!






Dissar



       

- Krimskramsiga tröjor

Detta är ett bra exempel på tröjor som jag ärligt talat tycker är fruktansvärt fula.

Denna tröja ser bara plottrig och allmänt konstigt ut. Nä, mer om det kan jag inte säga..





Hår - Hissar




   


- Ombre

Jag har skrivit i flera inlägg att snyggare än ombrefrisyren finns inte. Detta kanske inte är det bästa bilden dock. Jag vill gärna ha det mer inflytande än detta exemplet men det är självklart en smaksak.

Ombre är något jag verkligen skulle vilja ha och som jag säkert kommer skaffa någon gång i framtiden. Inte en chans att jag tröttnar på denna frisyren sålänge jag inte har den själv!




Dissar



      


- Krusigt hår

När jag var liten var krusat hår det bästa jag visste men nu får jag bara intrycket "Skoldisco i gympasalen 2004".

Nä, det är något jag tröttnat på helt och hållet.





Skönhet - Hissar




    

- Maybelline New York, Fit Me concealer

Denna concealern är sjukt bra. Väldigt täckande och blir inte kakig på huden.

Den fungerar bra till vad som helst. Om du vill skulle du kunna använda den som en foundation. Okej, inte för att jag gör det och inte för att det kanske är det bästa valet heller för den delen om du redan har en bra foundation... x)





Dissar



       


- Ögonbrynspennor

Jag är inte den personen som fyller i mina ögonbryn men om jag skulle göra det någon gång skulle jag nog använda mig av ett ögonbrynspuder istället för en ögonbrynspenna. Det känns bara allmänt klumpigt att använda och det är så lätt att det blir ojämt, starkt ifyllt och dant. Men med ett ögonbrynspuder tycker jag du får ett mer naturligt resultat vilket passar mig bättre.






Håller ni med mig eller inte? Kommentera vad just du tycker!

Alltid roligt med andras åsikter! :)




Kram!








 

 
 
Ingen bild

Sara

8 februari 2015 14:05

Vad roligt med denna sortes hissar och dissar, fortsätt med det! :) ÄLSKAR ERAN BLOGG!! Läser den varje dag och kan inte slita mig typ xDD

emmaelins

8 februari 2015 14:08

Haha, vad roligt att du tycker om våran blogg och denna variant av hissar och dissar! Kram! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards