EmmaElins

Direktlänk till inlägg 23 februari 2015

Hur får man lockarna att hålla sig?

Av emmaelins - 23 februari 2015 18:04

Hejhej!



Nu tänkte jag hålla en liten kort frisyrguide. Ofta när jag lockar mitt hår kan det sitta i 3-4 dagar om jag inte duschar, så jag får ofta frågan hur jag gör så att lockarna håller längre.

Därför tänkte jag delge er mina tips & knep för att lockarna helt enkelt ska hålla sig längre.




1. Använd locktång. Om du istället använder plattång till att locka så brukar det oftast bli lite hipp som happ om du inte är frisör, det blir liksom spretigt och ojämnt. Så vill du få fina jämna lockar, så rekommenderar jag locktång.



2. Låt lockarna svalna innan du borstar eller drar i dem. När lockarna är varma är de fortfarande formbara och går ur mycket lättare än när de är svala.



3. Överdosera inte produkter innan. Det bästa är att locka håret när det är rent! Annars blir det lätt att rester från hårspray, torrschampoo bara blir klabbigt när du använder en värmetång.




4. Använd ett bra värmeskydd, men kom ihåg att det ska torka helt innan du börjar.



5. Vräk inte i hårspray efteråt. Om du bara öser i spray och sedan går ut i blåsten, blir resultatet att håret får en risig och stel yta. Så lagom med hårspray och ett bra ett!



6. Sov inte PÅ håret. Lägg istället upp håret på kudden så att du inte ligger och "gnuggar" hårstrårna mot kudden/sängen en hel natt. Det kan vara en orsak till Bad hair days.. ;)



Sedan vill jag personligen bara påpeka att jag tycker att det är snyggare med naturliga, lagom stora lockar som faller fint ut från ansiktet istället för pyttesmå korkskruvar.

Men det är ju en smaksak...



Hoppas dessa tips hjälpte dig litegrann iallafall.

Ha det bra, hörs :)




    









 

 
 
Miss Moyle

Miss Moyle

24 februari 2015 13:35

Vilka bra tips! Kika gärna in på min blogg!

Kramar...

http://miss-moyle.bloggplatsen.se

emmaelins

24 februari 2015 15:47

Tack så mycket! Kram på dig. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards