EmmaElins

Alla inlägg under januari 2015

Av emmaelins - 4 januari 2015 20:45

                







                      






               





         





Kommentera gärna vad du tycker :)

Hörs!



Bilder lånade från google & misslisibell.se




 

           




Av emmaelins - 4 januari 2015 19:11

Hejhej!


Nu tänkte jag skriva lite fakta om mig som kan vara bra att veta... eller inte.. x)


Vi kör!



1. Jag tycker inte om att ha dörrar öppna. Det känns som om någon ska komma in och skrämma mig eller något.. scaryy.. x)



2. Jag låser alltid om mig även när jag är ensam hemma utan att jag tänker på det.



3. Jag har 27 små tänder i min mun.



4. Jag älskar verkligen att måla naglarna.



5. Att ha doftljus tända på rummet är bara för mysigt + att rummet luktar jättegott då man har det.



6. Tycker att tomater är hur äckligt som helst.



7. Jag stör mig på personer som alltid säger: "Inte för att vara taskig, meeeeeeen...." Och det dom säger ändå är taskigt. Hur tänkte man där kan man ju undra?



8. Saltlakrits är hur gott som helst!



9. Av någon anledningn vill jag köpa aromat. En krydda från 70-talet.



10. Hann precis skriva klart detta innan jag ska äta kvällsmat. Woho! x)




Det var allt, men hoppas iallfall ni tyckte inlägget var lite roligt. :)




Kram!







   

       



Gammal bild.






 

Av emmaelins - 4 januari 2015 14:43

    




            








     

Av emmaelins - 3 januari 2015 18:40

Hej på er!


I detta inlägget tänkte jag ta upp några punkter vi fått väldigt mycket frågor på. Nämligen uppdateringen här på bloggen och våran kommande header.


Vi kan börja med headern.

Som ni ser så har vi ju fortfarande headern med juligt tema kvar nu även fast vi gått in i januari. Vi har fått många frågor om när vi kommer byta header eller om vi kommer byta den över huvud taget. Och svaret är ja. Vi kommer att byta headern inom kort. Vi har i stort sätt planerat klart hur vi ska göra, då det inte finns någon snö där vi bor. Men vi tänker inte låta det hindra oss. ;)


Vi tycker det är jättekul när ni engagerar er i bloggen och hela tiden vill veta mer, men linjen dras när frågor övergår till tjat.

Det känns som om att ni vill att vi ska byta header gång på gång. Men att bara fixa en header kräver att man lägger ner tid, omsorg och kääärleek. x)

T.ex var det någon som ville att att vi skulle byta till en julheader redan i november och det kan jag säga med en gång är orelevant. Samma visa igen, när någon ville att vi skulle byta till en vinterheader inte alls långt efter vi bytt till en julheader. (bytt, bytt, bytt och bytt) x)


Iallafall. Så är det med den saken men vi kan som sagt iallafall garantera en vinterheader.



Detta med uppdaterningen är det också lite samma sak med.

Att jag inte uppdaterar hela tiden kan bero på att jag har andra saker att göra, även nu på jullovet. Jag vill helst inte lägga all fokus på denna blogg även fast jag tycker bloggandet är hur kul som helst. Två - tre inlägg de flesta dagarna tycker jag är ganska så måttligt ändå. Tycker inte ni det?



Ja, nu har jag suttit och knåpat med detta inlägget tillräckligt länge så jag hoppas ni fått lite mer förståelse över detta nu. :)



Kram!






 


Av emmaelins - 3 januari 2015 18:30

Hejhej på er!



Först och främst vill jag bara säga att vi är ledsna för att vi inte uppdaterat bra alls igår.

Men nu ni, nu stäppar vi upp och absolut bättre uppdatering kommer från och med nu.

Det är så roligt att logga in på bloggen och läsa era kommentarer & frågor. Verkligen jättekul att ni är så engagerade. Så kram till er!


Nu till själva inlägget. Jag tänkte visa 3 olika parfymer som jag rekommenderar om man är sugen på något nytt.. :)





               


Ralph Lauren 2.

Denna är min favorit i alla lägen! Perfekt på alla sett. TOP NOTCH.






                


Clean "Fresh Laundry"

Om man inte gillar söta dofter rekommenderar jag denna. En parfym blir nästan inte fräschare än såhär.

Man luktar verkligen nyduschat. x)





                


Marc Jacobs "Daisy"

Denna luktar lite mer "ungdomligt", men ändå jättefräscht och blommigt såklart.





Hoppas ni gillade inlägget, hörs!







   

Av emmaelins - 2 januari 2015 21:54



    




    



Go kväll :)


Idag har varit en sådan dag då jag bara tagit det lugnt och njutit av jullovet - som dessvärre börjar gå mot sitt slut. Nej, nu ska jag inte vara sån. Men det är ju bara att insé det faktum att det bara är så.

Men än är det ju några dagar kvar ;)


Vädret ute idag har ju inte heller varit något att hurra för.

All snö smälte bort i ett svep och nu blåser det så att det ilar i fönstrerna.

Inget bra fotoväder med andra ord. Tråkigt alltså..



Just för tillfället har jag inget mer att skriva, vi får höras imon!








 




Av emmaelins - 1 januari 2015 19:57

Dag 1 av år 2015 börjar gå mot sitt slut.

Nytt år, nya möjligheter.. eller vad är det man säger?


För bloggens del så har Elin & jag planerat lite "happenings" som kommer bli officiellt inom kort.

Eftersom att statistiken, frågor & kommentarer ökat så känner vi att vi vill utveckla och lyfta bloggen mer. 

Det ska bli spännande att utge detta & se hur NI reagerar.. ;)

Ja, nog om det för tillfället.



Jag kan berätta lite kort om min nyårsafton igår då.

Vi firade som sagt med en annan familj (som också har barn/tonåringar i ungefär samma ålder som mig & min lillebror). I år var vi hos dem då vi var här hemma förra året.

Det här uttrycket "tiden går fort när man har roligt" stämmer verkligen! Kändes som att vi inte hann göra mycket alls & vips så var klockan 12.

Jag tog inga bilder med kameran heller, som jag sa att jag skulle göra..

Hade med mig den, men insåg ganska fort att det skulle kännas lite dumt att leka pressfotograf vid middagsbordet osv. Speciellt när vi var hos dem också.


Hoppas iallafall att ni hade en bra nyårsafton!


Hörs!

 

 



Av emmaelins - 1 januari 2015 17:56


      

                                         Första vinter-photoshooten någonsin.




    



 

    



                




       

 Stolt som kommer upp med benet högre än 3 cm x)



     





    




            




       

Dessa bilder knäpptes samma dag som skolavslutningen.





     

Denna bilden togs i Halmstad på Laxacupen, och ja, jag ser ganska solbränd ut, men jag tyckte bilden var lite oseriöst gullig så vi tog med den ;)



               



                




       

   

Ja, denna bilden har ni nog sett ett par 1000 gånger x)




     








   

 

 




Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards