EmmaElins

Alla inlägg under januari 2015

Av emmaelins - 12 januari 2015 16:16

Hejhej!



Häromdagen drabbades väl nästan halva Sverige av blåsväder..

Det var väldigt längesedan jag var med om något så kraftigt som detta.

Hade inte en susning om att det ens skulle bli storm.. ? Men helt plötsligt var den här.


Som tur var drabbades inte vi alls lika hårt som andra då vi bor högst upp i Småland typ.

Men ändå, det var tillräckligt det som var här.

På lördagskvällen började det blåsa mer & mer vilket var ganska obehagligt enligt mig.

Just utanför mitt hus har vi en liten kulle med träd på så ni anar inte hur mycket det lät när det blåste som mest.

Såklart vaknade jag ju runt kl 02 på natten och jag tror det var då det var som värst.

Det var nästan så jag trodde att taket skulle rasa. Taklisterna & väggarna knakade och det susade i fönstrerna.  

Nej usch, jag gillar inte sådant här oväder..


Problemen som uppstått efter detta är inte så jätteallvarliga som tur är.

Strömmen fick vi behålla iallafall.

Men det ligger lite nedfallna träd här & där, och även gatan mellan Elin och mig är becksvart pågrund av att gatlamprona är strömlösa.



Ja, det blev ett inlägg baserat på stormen nu, men det var väl ändå ganska passande.

Hur har ni det där ni bor? Kommentera gärna.



Hörs!



 







 


Av emmaelins - 11 januari 2015 19:49

Hejhej!


I detta inlägget tänkte jag rekommendera 3 underbara parfymer om man har lust att unna sig någon ny.


Vi kör igång!



    

      


- Emporio Armani "Diamonds"

Älskar denna doften! Passar till finare tillfällen då man vill lukta fräsch och elegant! 

Denna doftar lite mer "ungdomligt" än vad de tre andra gör som jag kommer att visa.






     


- Have Fun

Doft som passar till i stort sätt vad som helst. Doftar sött och fruktigt men ändå inte för mycket vilket det lätt kan göra ibland. Love it!





     


- H&M "White Blooms"

Vem säger att bara dyra parfymer luktar gott?

Detta är ett exempel på en budgetvariant. Luktar underbart för att vara ganska billig.

Doftar blommigt vilket man kan förstå på namnet. Älskar den och har alltid gjort!








Hoppas ni tyckte om inlägget, hörs!







 

Av emmaelins - 11 januari 2015 14:57

Hejhej!



Nu har vi ägnat hela förmiddagen & lite av eftermiddagen för att fota olika ouutfits som man kan ha till skolan.

Så enjoy :)




                       Clean & Classic

              

                    

Skjorta: H&M

Stickad tröja: H&M

Jeans: JC, Crocker

Skor: Skopunkten


- Älskar denna outfit då den känns fräsch och supersnygg på samma gång.







                       Cute & Cozy
              

               

Stickad tröja: Jaqueline De Yong

Kjol: H&M

Strumpbyxor: Ginatricot

Skor: Johnny Bulls

Väska: Ginatricot


- Outfit som passar vid mer speciella tillfällen i skolan.








                      
                    Lightblue & Stylish

          

        

Skjorta: H&M

Jeans: JC, Crocker

Skor: Skopunkten

Väska: Michael Kors


- Såhär i vinter och till vår är ljusblått så snyggt!








                          Cute 'n Cool
                

              

Tröja: Hollister

Kjol: H&M

Strumpbyxor: Ginatricot

Skor: Skopunkten

Klocka: Gucci


- Också en outfit som är lite mer "fin". Love It!








                            Casual
               

              

Tröja: Kappahl, Hampton Republic

Kofta: Kappahl, Hampton Republic

Jeans: JC, Crocker

Skor: Din Sko


- En avslappnad men fin outfit.








                       Sporty & Stripy

          

                 

T-shirt: H&M

Kofta: H&M

Jeans: JC, Crocker

Skor: Skopunkten

Väska: Ginatricot


- Jag får ett sportigt intryck av denna outfit. Casual.




Hoppas ni gillade detta inlägget, vi har verkligen lagt ner mycket tid på detta.

Ha det bra, hörs!







 

 





Foto · Mode
Av emmaelins - 10 januari 2015 19:56

Hejsan!


Detta inlägg blir lite annorlunda eftersom jag kom på en LYSANDE idé tidigare idag. *Host host* egotripp... Mamma hjälpte till att utveckla idén kanske, men hur som helst. x)

Detta kommer helt enkelt bli en helt ny katogori inom bloggen som kommer att skilja sig lite från de andra.


Ett av mina största intressen är att skissa och designa kläder. Det är verkligen något jag tycker om riktigt mycket. Min största dröm är att flytta till Paris och bli modedesigner.

Jag gillar att måla överlag och har gjort det i stort sätt hela mitt liv.


Jag tänkte att så som Emma ger tips inom fotograferingen kan jag ge tips inom målandet. Det kan vara allt från hur man målar en hand till hur man målar hela modeller. Men det jag kommer sikta mest åt är kläderna eftersom denna bloggen handlar ganska mycket om skönhet och mode och jag vill gärna knyta samman till det. Jag kommer också att lägga ut färdiga resultat av teckningar jag gjort.


Detta kommer dock kanske inte ske hur ofta som helst eftersom det är lite mer avancerat än att gå ut och knäppa en bild. Dvs att detta är ganska svårt men jag tänkte att jag kunde utmana mig själv lite. ;)

Det blir också mer variation av inlägg vilket alltid är roligt.


Vad säger ni? Verkar detta som en bra idé?

Jag tycker iallafall det ska bli jätteroligt!



Hade bra!





         





 


Av emmaelins - 10 januari 2015 19:43

                  

                         Batiste Dry Schampoo


           

Efter att ha testat några olika så tycker jag att Batiste står för de absolut bästa torrschampon.

Gillar att spraya detta i håret när det ser lite smått flötigt ut. Ett plus för att denna luktar så underbart gott.

Inte "för" mycket liksom. Utan bara såå fräscht vilket jag älskar.





                                   Handkräm


              

Såhär på vintern när man lätt blir torr så är handkräm den bästa återgärden.

Dessa på bilden är båda superbra och luktar JÄTTEGOTT.




                                 Vitt Nagellack


     

Vita naglar passar till allt oavsett vilken outfit eller årstid det är.

Och som sagt, O.P.I är bäst - alla dagar i veckan. Efter att ha testat Depend, Essie, Viva La Diva, Maybelline Color Show osv.. Så ÄR  O.P.I  helt klart bäst och värt priset.







 

Av emmaelins - 10 januari 2015 19:31

Hej på er!



Förut gav vi oss ut för att göra ett försök att ta lite fina bilder när snön ändå kom i förmiddags.

Men dessa fina snöflingor övergick i regn på momangen, så det blev till att dra med sig paraply ut.

Haha, men det blev några bilder iallafall..




     

    

    

    

    

            







         


Av emmaelins - 9 januari 2015 20:22

Hejhej!


Ja, denna "skolvecka" var väl ändå inte så jobbig precis. ;) 

Två ynka men ändå väldigt sega dagar.

Men nu är det iallafall fredag och en lång helg väntar nu oss.


Idag, första lektionen hade vi bild som jag tycker är väldigt kul i vanliga fall men idag blev jag riktigt besviken. Vi ska måla en människokropp enligt proportionerna och sedan efter det förvandla det till en superhjälte. När vår bildlärare introducerade bilduppgiften blev jag riktigt taggad, tills den så den dåliga nyheten kom..

Vi ska också redovisa vad det är för superhjälte, namn, superkraft, var hen bor osv.. inför hela klassen. 

Jag trodde bild var det ämne då man slipper att redovisa men jag hade FEL!

Jag är inte sån att jag hatar att redovisa eller prata inför andra men seriöst.. bilden..?

MIN KÄRA BILD??

Okej, inget mer klagande i detta inlägget. x)


Resten av dagen var iallfall helt okej.


Jag ska nog snart sätta mig och kolla på Gossip Girl, en serie som är jättebra. Men inte lika bra som The Vampire Diaries såklart, hehe! Men jag rekommenderar den för den är helt klart värd att kolla på.


Ni får ha en fortsatt bra fredagkväll.



Kram!


                                    



 


Av emmaelins - 9 januari 2015 19:45

Hejhej!



Jag tänkte göra en liten "this or that"-tag då det var ganska längesedan.

Så vi kör igång :)




Parfym / Bodymist? Ahh, vet verkligen inte! Kan bara inte välja.


Apple/Samsung? Apple såklart då jag själv har en iPhone x)


Idrott / Matte? Idrott!


Fredagsmys / Lördagsmys? Fredagsmys :)


Lakrits / choklad? Choklad, lätt.


Gossip Girl / PLL? Gossip Girl


Ginatricot / Cubus? Ginatricot


Blåbär / hallon? Hallon


Nätshoppa / Shoppa irl?Jag shoppar hellre irl.


Nikon / Canon? Canon ofc.


Handväska / ryggsäck? Handväska


Stockholm / Göteborg? Föredrar att shoppa i Stockholm iaf.


Michael Kors / Victoria's Secret? Svårt, men tar väl VS ändå.


Blogga / vlogga? Blogga


Spotify / Youtube?För att lyssna på musik väljer jag Spotify.


iPad / Surfplatta? iPad


HP / MacBook? Vet inte vilket som är bäst.. men eftersom att jag själv har en HP så tar jag väl det.


O.P.I / Essie? O.P.I





Ja, det var allt för stunden. Nu ska jag njuta av denna fredagskväll.

Ha det bra!


 




 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards