EmmaElins

Alla inlägg under januari 2015

Av emmaelins - 8 januari 2015 21:31



    



    


Vitt är ALLTID snyggt, eller vad säger ni? ;)


Nagellack:

O.P.I  Ridge Filler, white basecoat

- O.P.I Nail Lacquer "Alpine Snow"

- Depend Top Coat, nr 30 






 

Av emmaelins - 8 januari 2015 20:08

Hej på er allesammans!


Ja, första dagen i skolan efter jullovet = CHECK.

Och det var inget vidare kan jag säga.


Jag är mycket för att göra som jag själv vill, kolla på serier hela dagarna osv osv.. x)

Men det blir inget med det nu när skolan dragit igång igen..

Just att träffa sina kompisar igen är ju roligt men att jobba med massa uppgifter å andra sidan, mindre roligt..


Lektionerna var heller inte något vidare. Perioden efter olika lov brukar man ju starta upp nya arbetsområden inom de olika ämnerna vilket jag alltid tycker är lite segt.

Men dagen var väl som en vanlig skoldag. Läxor skulle prackas redan första dagen men det är väl bara att gilla läget antar jag.


Ja, det var väl inte så jättemycket att skriva om dagen. Vi gjorde inget speciellt eller så men det kändes väl helt enkelt bara lite segare än vanligt.


Hade bra!




       


Vääldigt gammal bild. x)






 



Av emmaelins - 7 januari 2015 20:30

... Börjar dessvärre gå mot sitt slut.

Nej, jag vill inte gå till skolan IGEN.

Det känns som det inte alls var längesedan vi hade julavslutning i aulan.

Vad nu? Skolan & dess tillbehör (dvs, läxor & prov) står nu redo för vårterminen.



Jämt och ständigt hör & ser jag folk säga/skriva "njåååå det ska bli så skönt att komma in i rutiner igen :DD"

Men ohh, jag vill bara ha frihet! Frihet som INTE är tillgänglig i skolan. Strunta i rutiner, ta dagen som den kommer jag göra SOM JAG VILL. Men så funkar det ju inte här i livet.

Man går efter ett uppstyltat schema dag ut & dag in och det är antagligen bara att gilla läget.



Men hur som helst har jag iallafall haft ett suuperbra jullov & hoppas ni också haft det.

Har skrattat massor, gjort roliga saker som: Varit på bio, fotat ute i snön, fått fiina julklappar & bara haft det allmänt mysigt.


Nästa stopp blir sportlov om 4 veckor. Så ja, det är en ganska kort period mellan jullov och sportlov, vilket är skönt.



Nu bjuder jag på lite bilder som tagits under jullovet.



 

    




      



    

                          Elins och min lilla vinter-photoshoot




     


      




       








 

         

Av emmaelins - 7 januari 2015 20:08

Hej på er!


I detta inlägget tänkte jag visa lite fina naglar som jag valt ut från We Heart It.


Blir ett lite halvdant inlägg nu men eftersom det är sista dagen på jullovet idag har jag & Emma bara tagit dagen som den kommit och inte velat planera en massa inlägg. Ja, ni förstår nog.. hoppas jag.. x)




 




 




 




 


By the way hade jag tänkt göra liknande rosa naglar idag

till skolstarten imorgon, men det sket sig kan man säga.. x)

OCH NEJ, jag vill inte gå till skolan imorgon..





Hade bra!





 

Av emmaelins - 6 januari 2015 19:42

På We Heart It heter jag "InspirationByEmma", följ gärna! ;)


Nu lite bilder som jag "hjärtat".




 




     




                

                   På bilden ser du Ariana Grande & svenska Elsa Hosk på VS fashion show. 




     




     




     







        

Av emmaelins - 6 januari 2015 18:12

Hej på er!



Som ni ser har vi fräschat upp bloggen med en ny vinterdesign.

Ni anar inte hur mycket tid vi lagt er på att få helheten så bra som möjligt.

Hela 5 timmar har vi spenderat idag, för just headern.


Det som är annorlunda denna gången är att vi har fixat en egendesignad logga som symboliserar två stycken E. Vi kände att vi ville skapa en egen identitet som kan vara en fördel när man har en blogg.

Vad tycks?

Vi har även skapat en mail som ni kommer kunna nå oss på om det är något viktigare ni vill fråga om, eller något helt annat.


DETTA var då själva "happening-grejen" som vi faktsikt planerat i över en månad.

Det känns bra att ta ett steg & börja med en egen logga eftersom det är ganska unikt och personligt i bloggvärlden.


Hoppas iallafall ni tyckte det var en bra idé.

Vi är iallafall supernöjda!


Kram!


                                                  

 





   



Av emmaelins - 5 januari 2015 20:27

Go kväll!



Just nu är det full rulle här hemma. Vi har gäster och vi har precis ätit varmrätten.

Påtal om mat så har det blivit väldigt mycket idag.

Jag, Elin & våra lillebröder var nämligen på en thai-resturang tidigare idag, och som ni kanske vet så är ju thaimat ganska mäktigt.

Och nu har jag ätit förrätt & varmrätt, och som avslut blir det dessert.

Huh, har på känn att jag inte kommer få i mig en tugga imorgon..



Jag tänkte även besvara en fråga som många av er undrat över sedan jag berättade om denna "happening-grej".


NÄR kommer då detta att bli officiellt?

- Förhoppningsvis IMORGON! Eller ja, jag är 99 % säker på att det blir imon.

Detta kommer då avslöjas i samband med vår nya header. Nu kanske ni undrar vad detta har med headern att göra.. meen det får ni helt enkelt se.

Det är några andra saker som också ingår i detta, och jag kan säga att det inte är "värsta" grejen. Men det är något lite annorlunda, något som nästan ingen annan bloggare har.

Men som sagt, det får ni se imon. Så stay tuned!




Nu bjuder jag på 3 bilder som jag tagit under kvällen/dagen.




      

                                 Hair everywhere.. x) 




 




      







 




Av emmaelins - 5 januari 2015 17:54

Hejsan allesammans!


Vi ska inte gömma undan detta faktum att vi börjar skolan om bara några dagar.


Men istället för att gnälla och åma oss över att skolan snart börjar tänkte jag ge tips på va just ni kan göra för att verkligen ta vara på dessa dagar. Så att de känns roliga och långa och så att ni har något att se fram emot.


Vi kör igång!




1. Bjud hem dina vänner så kan ni ha en en filmkväll eller något liknande. Det blir lätt en rolig avslutning på lovet!



2. Se till att du och din familj gör något roligt. Kanske kan ni gå på någon bio (Om det finns någon bra alltså) x) eller kanske gå på resturang.



3. Om du gillar att fota kan du ta med dig en eller flera kompisar och ordna en liten fotoshoot.



4. Om du har en blogg kanske du kan fixa en ny design som passar bra till vintern. (Om du inte redan fixat det.) För det är iallafall det Emma och jag tänkt dona med. :)



5. Låna en riktigt bra bok så kan du tillbringa dagarna med att läsa. Hur mysigt som helst insvept i en filt med en kopp te vid sidan.



6. Börja kolla på en serie (om du inte redan gör det) så kan du ha seriemaraton, kanske med någon kompis. Då är mysfaktorn på topp enligt mig! ;)



7. Något som din famlilj kan göra är att ni ordnar en matlagingstävling. Ni delar upp din familj i två lag. Sedan bestämmer ni vilket lag som gör varmrätten och vilket som gör efterätten och lagar sedan maten efter hur ni bestämt. Sedan ger ni poäng efter hur god du tyckte motståndarlagets mat var och det med högst poäng vinner. Jag tycker det verkar jätteroligt och skulle verkligen vilja testa att göra det då jag och min familj inte provat att göra det än.




Ja, alltid finns det något att göra som ni ser. ;)

Hoppas iallafall ni gillade detta inlägget!



Kram!





                                    




 


                    



Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards