EmmaElins

Alla inlägg under januari 2015

Av emmaelins - 19 januari 2015 19:32

Go kväll!



Inte trodde jag att det skulle vara så omständigt med lite ny inredning..

I ungefär 4 dagar har jag grubblat över storlek och motiv på 2 nya tavlor till mitt rum.

En sådan liten sak kan tyckas vara lätt att bestämma. Men inte när det gäller mig.

Jag är alltid velig när det är något som MÅSTE bestämmas & får nästan jämt beslutsångest.


I det här fallet är det 50/50.

Antingen blir det bra eller inte.

Jag har en helt kal vägg över min säng, så det är där jag har tänkt att ha tavlorna.

Inte blir det lättare av att de inte får vara för stora, inte för små, inte för plåttrigt eftersom jag har andra hyllor och tavlor i rummet, och inte får de ta FÖR mycket plats av väggen heller.


Nu kanske ni undrar varför jag inte bara går till butiken och kollar hur stora de är.

Men grejen är att vi ska beställa dessa från nätet. Det står ju vilka mått det är såklart.

Men det är ändå svårt att veta exakt hur stora de blir på just min vägg.

Efter mycket om och men så kan jag väl ändå säga att jag har bestämt mig nu.

Det blir den stora storleken (50x70). Ja, nu vet ju inte ni ens hur stor väggen är eller hur den ser ut.

Men jag har tänkt att visa resultatet när tavlorna kommit och är uppsatta.

Motivet är så fint! Så det var ingen tvekan om det iallafall.


Hörs!






 

Av emmaelins - 19 januari 2015 19:11

Hej på er!


Ja, att vakna upp och inse att det är måndag igen är väl inget att hurra för direkt.


Två NO-lektioner på raken startas morgonen i skolan upp med första dagen på veckan. Seegt om man frågar mig.

Vi har ändrat vårat schema på måndagarna ett antal gånger under tiden jag gått i 7:an. Från att först ha musik efter lunchen till att ha den innan lunchen till att inte ha den alls för att man ska ha NO istället till att ha musik efter lunchen igen. Nu är det som från allra första början vilket gör att eftermiddagen bli ganska lång.


Nä, hur som helst är måndagar inte min favoritdag, men jag menar, vem har det? x)


Över till annat.

Emma och jag har tänkt att ha en frågestund inom kort, förmodligen i helgen så GLÖM INTE att kommentera massor av frågor, vad som helst, det första ni kommer på, så att frågestunden blir så stor som möjligt! Innan du klickat dig bort från denna bloggen ska du minst kommenterat en fråga kan vi säga. x)


Ja, detta blir ett ganska mixat inlägg. Men egentligen, varför inte mixa till det ännu lite till? Jag bjuder på en låt av Melanie Fiona som heter just "Monday Morning". Passar inte det bra? :D

Låten är ganska gammal men ändå väldigt bra, tycker jag. Melanie är en sån grym sångerska.







Hörs!





 









Av emmaelins - 18 januari 2015 20:07

Hej på er!



Något ni troligen inte vet om mig är att jag har ett stort intresse för hår och frisyrer.

- Men nu vet ni det.

Hehe, nej men, jag började bli intresserad av det redan när jag var runt 10 år.

Och sedan dess har det suttit i. Det kanske inte är lika starkt som då. Förr kunde jag ägna timmar och dagar åt att kolla på hårtutorials på youtube och sitta och göra frisyrer på min "frisyrdocka" som jag har.

Men nu har mitt foto och modeintresse blivit större, eller allra störst just nu är nog fotointresset.


Men iallafall.

Frisör är något som jag skulle tycka vara jättekul att jobba som i framtiden.

Men med tanke på att jag är minst lika intresserad av foto & mode, och även smink som hår & frisyrer så har jag inte ställt in mig på en grej redan.

En sak är säker, jag gillar att vara kreativ helt enkelt. Både foto, mode, smink & hår är alla kreativa saker.



Men nu var det ju inte det vi skulle prata om. Utan det var ju just hår.

Angående mitt egna hår så märker jag att min hårfärg ändrar sig beroende på årstid.

På sommaren är jag alltid jätteblond och har nästan vita slingor lite här och var.

Men sedan under vinterhalvåret blir det lite mörkare och mer rått om ni fattar vad jag menar.. ?

Jag har faktiskt aldrig färgat eller tonat håret i hela mtt liv.

Men skulle jag göra det så skulle jag vilja ha det ljusare. Jag gillar färgen jag har på sommaren!


Dessa bilder är tagna under sommaren och i början av hösten:




     

                                                  

           Dassig mobilbild, jag vet :/




      




Ja, det var väl allt jag hade och skriva nu..
Hoppas ni gillade inlägget, hörs!







 

Av emmaelins - 18 januari 2015 14:46

Hejhej!



Först och främst, om ni inte redan visste det, betyder rubriken "Spets & Volanger".

Och det är just det dagens outfit-tema syftar på.



Modell: Elin

Fotograf: Emma

Styling: Emma & Elin



                        


              

     

        







   

Foto · Mode
Av emmaelins - 17 januari 2015 20:06

Hej på er!


Jag har nu tänkt starta upp en serie så jag visar hur man målar saker, främst inom mode, med en teckning jag själv suttit och ritat nu ett tag. 




                               


Ja, det var det.. x)

Nä, men jag vill bara påpeka att jag fortfarande lär mig, alltså kanske inte allt är precis enligt varenda liten proportion men jag är fortfarande riktigt nöjd med denna.


Detta inlägget kom ut en dag sent än planerat men allt kanske inte blir exakt då jag säger att jag kommer lägga ut ett sådant här inlägg eftersom det tar tid och det är svårt att förutse när jag blir klar så att jag är riktigt nöjd!


Men jag hoppas iallafall ni tyckte teckningen och inlägget var bra, lämna gärna en kommentar eller två.




Hörs!






 



Av emmaelins - 17 januari 2015 19:36

Den bästa låten just nu är helt klart "Love me like you do" av Ellie Goulding.

Det roliga är att jag hörde den IDAG, för några timmar sedan, och den är redan min absoluta favoritlåt.

Jag fastnade för den direkt. Refrengen är bara såå bra enligt mig, speciellt andra och tredje.


Låten är tydligen från filmen "Fifty shades of grey". Har inte sett den men jag blev sugen på att göra det.

Och Ellie Goulding är ju bara så bra, hon släpper den ena låten bättre än den andra och jag gillar stuket på hennes låtar. Om ni inte hört "Burn" & "Beating heart" så måste ni lyssna på dem också.


Men nu.. "Love me like you do"..










 

Av emmaelins - 17 januari 2015 16:29

Hejhej!



Tidigare idag hjälptes vi åt att skapa en Alexander Wang - inspirerad look.

Så vi tänkte i detta inlägget visa resultatet.



Modell: Elin

Fotograf: Emma

Styling: Elin & Emma





                 




                



      




                  


Ja, hoppas ni gillade denna typen av inlägg, för det är något vi kommer att fortsätta med!



Hörs!






   


Foto · Mode
Av emmaelins - 16 januari 2015 21:44

Go kväll!



För att variera inläggen lite så tänkte jag göra en liten "Dagens hiss & diss", vilket innebär att jag kommer hissa och dissa 1 sak för dagen.

Så ja.. :)




Hiss - scarves & stickade tröjor


 



 

 


Alltså nu på vinterhalvåret går jag runt med scarves & halsukar dag ut & dag in känns det som.

Kan bli något uttjatat efter ett tag, men vem vill frysa?

Dessutom tycker jag att det kan piffa upp en outfit ganska mycket!

Även stickade tröjor är något som jag nästan alltid har också. Det är ju så skönt och så snyggt!






Diss - vädret just nu


 


Paraply fram! Eller haha, det är väl knappt att det håller så som det blåser..

Nej usch, jag avskyr detta blåsande och slaskande ute. Halt är det också för den delen.

Jag vet inte när senast jag såg solen skina? Det var inte igår precis.

Antingen får det väl vara snö eller inte enligt mig. Men det här mellantinget, alltså blött slask - är jag ganska trött på.




Hoppas ni gillade inlägget.

Hörs :)








 


Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards