EmmaElins

Alla inlägg under januari 2015

Av emmaelins - 27 januari 2015 21:30

Hej på er!



Tisdag, njaa..

Man kan inte säga att det är min favoritdag precis..


Dagen startas upp med matte vilket inte är det bästa om man säger så. Då måste man få igång hjärnan direkt och vara på helspänn resten av lektionen.

Fyra ord: DET ÄR INTE LÄTT.


Lektionerna efter det var väl helt okej. Engelska och franska är två ämnen jag tycker om ganska mycket.


På eftermiddagen hade vi skridskor vilket sänkte betyget på dagen. Jag tycker verkligen inte om skridskor eftersom jag inte är bra på det överhuvudtaget. Grejen med skridskor är att det är jätteroligt att åka om man är bra på det, men så är inte fallet för mig.

En del av mig önskar att pappa skulle tvingat mig att gå på skridskorskola vid 5-års ålder så jag skulle kunna åka som värsta proffset vid detta laget medan en annan del inte vill det, alls.


Efter skridskorna kom jag på att jag glömt engelska-boken och franka-läxan i skåpet så det var bara att lufsa ner till skolan igen och hämta det. Kul!



Imorgon är det iallafall friluftsdag vilket ska bli roligt. Emma och jag valde badminton och promenad. Promenaden är bara högst onödig och är bara där för att fylla ut tiden. Lika bra att gå hem istället!


Ja, det var väl min dag i stora drag. (Hahaha, det rimmade... typ) x)


Hoppas ni tyckte om inlägget så hörs vi!





                          







 




Av emmaelins - 27 januari 2015 21:15

Hej på er!



För någon vecka sedan ungefär, skrev jag om ett par tavlor som skulle beställas & dess bestyr.

NU är tavlorna uppsatta och pryder min vägg över sängen.

Jag är såå himla nöjd.


Jag beställde dessa från en sida som heter Desenio.se.

Utbudet är bättre än bra och det finns så mycket fina posters och tavlor.

När jag såg att Linn Ahlborg visade bilder på just dessa posters på sin blogg, blev jag genast intresserad & det slutade med att jag klickade hem likadana. x)


Såhär ser dem ut:


       



                       



       




Citat på tavlorna:


        



        


 

Ja, som ni ser så är det två stycken Chanelposters. Tyckte det passade väldigt bra till mig då det har med mode att göra, + att jag gillar själva märket Chanel.


Så ta gärna ett titt in på Desenio.se och kolla in deras finfina tavlor.




Hörs!






 

Av emmaelins - 26 januari 2015 20:43

Hej allesammans!



I lördags möblerade jag och min mamma om mitt rum ganska rejält. Vi bytte plats på olika möbler, satte upp tavlor och rensade ut en hel del saker som jag samlat på mig på något vis. x)

Men det var inte förrän idag vi monterade upp min klädhängare.

Jag har alla mina kläder i en byrå och jag känner att jag vill ha vissa kläder upphängda eftersom att de blir så pass skrynkliga annars.


Innan vi monterade upp klädhängaren åkte vi till Åhléns och köpte några galgar eftersom vi inte hade några snygga hemma.

De vi köpte är grå/silvriga, stilrena och passar in jättebra till rummet.


Nu sitter i sängen och kan se klädhängaren med de upphängda kläderna, sorterade efter färgordning framför mig. Längs med den löper en ljusslinga som gör att det hela känns mycker mer mysigt.


Jag är iallafall jättenöjd, tycker det är snyggt när man har en klädställning löst stående rummet. Man får lite "Fashion Feeling" av det hela vilket är roligt. :)


Det kommer inga bilder på rummets helhet just nu. En Room-Tour kommer upp framöver så ni får se hur det ser ut då. Kan slänga in en bild från We Heart It istället på hur det kan se ut när man har just en sådan klädställning.


Men nu ska jag nog börja göra mig iordning och sedan krypa ner i sängen.




Hade bra, hörs!




              







 








Av emmaelins - 26 januari 2015 19:40

Hejhej!



Förut gav mig på ett försök att fota vattendroppar.

Hade aldrig testat det innan, men jag tyckte jag lyckades ganska bra för att vara första gången.

Så i detta inlägget tänkte jag visa resultatet + förklara hur jag gjorde och vad jag använde.

För det är ju inte bara att ställa sig och fota, det krävs vissa förberedelser.



Okej, jag började med att ta fram en medelstor bunke & en tunnare skärbräda.

Detta gjorde jag alltså i köket eftersom det är mest praktiskt att vara där.

Jag använde mig av en blå bunke & skärbräda då man får mest "vattenkänsla" med blått eller vad man ska säga.. ?

Om det är så att du inte har just BLÅA saker hemma kan du lika väl ta en annan färg.

Men då blir ju också bilden t.ex grön, om du använder gröna saker. 

Så jag rekommenderar blått.. men annars får du redigera bilden blå, det funkar ju det med.


Iallafall, skärbrädan placerade jag bakom kranen lutad mot väggen för att få en blå bakgrund.

Bunken lät jag stå I diskhonen, i en höjd så att jag skulle kunna ha kameran rak.

Alltså inte lutad NER i bunken.

Jag fyllde hela bunken upp till kanten så att det nästan rann över.

Och sedan lät jag bara vattnet stå och droppa lite stillsamt.


Efter det släckte jag ner i hela köket för att få mer effekt i bilden när jag tar med blixt.

Jag ställde in kameran på "Smart motivläge" och fotade alltså med den externa blixten.


Jag gjorde faktiskt på två olika sätt.

Den ena var att jag bara fotade rakt på det droppande vattnet.

Och det andra var att jag satte en liten lampa bakom skärbrädan för att få ett annat djup i bilden.



Resultat utan lampa


       




Resultat med lampa


      



Ja, skillnaden är ju faktiskt ganska stor som ni ser. Kommentera gärna vilken bild DU tyckte var finast!


Hoppas du blev sugen på att testa detta nu! Lycka till.



Hörs!







 


Av emmaelins - 25 januari 2015 17:00

Hejhej på er!



NU, frågestund-time!

Vi vill återigen tacka för alla frågor som strömmat in under veckan!

Jättekul verkligen.

Men nu kör vi frågestund...





Kan ni skaffa en youtube-kanal?

- Vi vet båda två att youtube är en heltids-göra som kräver att man lägger ner väldigt mycket tid.

Vi känner att bloggandet passar oss bra mycket bättre än YT, så svaret blir alltså ett nej.



Kan ni uppdatera lite mer?
- Vi försöker publicera minst två inlägg per dag, vilket vi tycker är måttligt.

Till skillnad från vissa andra bloggar som inte uppdaterar ett jota.



Favoritserier?

Emma: Gossip Girl

Elin: Teen Wolf, The Vampire Diaries & Gossip Girl



Har ni någon crush?

Emma: Nej, det har jag inte.

Elin: ... Kanske det kanske... ;)



Hur kändes det när i gjorde eran första affär på internet? (Alltså köpte något)

- Ingen av oss kommer väl ihåg när man köpte något för första gången på internet?

Inte för att VI själva har köpt något på nätet heller för den delen, man måste ju vara myndig.

Men känslan var väl inte speciell, det var inte guld & gröna skogar precis.



Varför började ni att blogga?

- Vi har haft en blogg innan denna så vi kände helt enkelt att vi ville börja om på nytt eftersom att den förra bloggen gick ut på en enda sak - ett spel.
Dessutom blev insprerade av andra bloggar som t.ex Kenza, Nellie Berntsson osv...



Hur länge har ni bloggat?

Vi började blogga den 1:a augusti, så alltså har vi haft bloggen i drygt 6 månader.



Har ni några husdjur?

- Nej faktiskt inte.



Kollar ni på serien "The Walking Dead"?

- Nej, det gör vi inte men tack för tipset.



Kan ni inte berätta för alla tonåringar hur man tar sig igenom perioden efter ett brustet hjärta?

- För att svara på denna fråga måste man vara erfaren och ha gått igenom samma sak själv.

Men eftersom ingen av oss gått igenom detta har vi tyvärr inget bra svar..

Men tiden läker alla sår, tro det eller ej.. :)



Har ni något drömresemål?

Emma: New York, Los Angeles, Paris & BoraBora

Elin: New York, London & BoraBora



Vad vill ni jobba som när ni blir vuxna?

Emma: Fotograf, frisör, eller något inom mode & styling! - Det är väl typ det alla tonårstjejer drömmer om, men jag ska se till att det faktiskt sker, & där med basta.

Elin: Mode-designer, något som syftar på mode och tecknande helt enkelt.




Gillar ni godis?

- Vem gör inte? x)



Vaniljglass/Chokladglass?

Emma: Vaniljglass

Elin: Chokladglass



Favoritmat?

Emma: Har ingen speciell favorit, jag gillar det mesta.

Men Tacos, thai-mat, kyckling & nudlar, ris med tillbehör är också gott!

Elin: Bland annat Tacos, risotto och kyckling-wok. MUMS FILIBABBA.



Gillar ni skolan?

- Gillar och gillar, det är väl helt okej. Ibland är det på ren svenska skit att gå dit, men ibland kan det vara ganska kul.


Hund/Katt?

- Katt för oss båda.



Pizza/hamburgare?

Emma: Jag vet faktiskt inte vilket som är godast.. ?

Elin: Jag tar nog hamburgare.



Vad är erat favoritämne i skolan?

Emma: Idrott, bild & engelska

Elin: Idrott, bild & franska.



Brukar ni redigera era bilder?

- Oftast inte. Men om vi tagit bilderna i dåligt ljus blir det lätt dassigt, och då försöker vi redigera bort det.



Kan ni göra en video någon gång?

- Ja, det kanske vi kan göra någon gång framöver. Ännu är ingenting bestämt.



Emma, när du tar naturbilder, har du någon särskild inställning på kameran då?

Jag är nybörjare så jag behöver tips.

- Det beror helt på VAD det är du ska fotografera.

När jag fotar närbilder i naturen använder jag inställningen "Bländarförval AE" (på Canon) - för att få en suddigare bakgrund. Men när jag däremot ska fota landskap använder jag inställningen "Sport" - för att fånga rörliga motiv i naturen. Eller "Bländarförval AE" som funkar till det mesta.

Hoppas dessa tips hjälpte dig i din fotografering.



Favoritdjur?

Emma: Kanin & katt

Elin: Katt.

"Intresseklubben"...



Kan ni göra varsin room tour?

- Det är någonting som vi tänkt göra framöver. Antingen blir det i video eller bilder, vad tycker ni?



Sommar/vinter?

Emma: Julen är ju bättre än midsommar enligt mig, men jag tar nog ändå sommar.

Elin: Jag tycker likadant, alltså blir det nog sommar.




Favorityoutuber?

Emma: Linn Ahlborg & Bethany Mota

Elin: Ingrid Nilsen & Linn Ahlborg



Favoritmärke?

Emma: Michael Kors, Chanel, Odd Molly & Victoria's Secret.

Elin: Chanel, Odd Molly & Victoria's Secret.



Mål med bloggen?

- Ökad statistik, nå ut till fler läsare, jobba vidare med vårt varumärke "EE" och kanske skaffa domän.



Elin, kan du måla mer?

- Det är det som är tanken, ja. Jag målar en hel del men visar kanske inte upp allt här på bloggen.



Emma, kan du ta massor av kort på naturen eller på Elin? Du är så braa!

- Absolut, jag försöker fota så mycket jag kan när jag har tid & vädret tilllåter.



Gillar ni Teen Wolf?

Emma: Jag kollar inte på't, så nej.

Elin: Ja, jag tycker den serien är väldigt bra.



Är ni berömda?

- Jajamän absolut!

Nejmen, berömda är vi verkligen inte. Vi vill inte heller bli som Kenza eller Kissie, för det finns många nackdelar med det också.



Vilka länder har ni varit i?

Emma: Danmark & Spanien.

Elin: Kroatien, Grekland, Frankrike & Danmark.




Ja, så äntligen är denna frågestund slut. Hoppas ni orkade läsa igenom allt och fick svar på era frågor!

Hörs!







 





   





Av emmaelins - 25 januari 2015 13:48

Hejsan! på er


I detta inlägget hade jag tänkt visa några produkter som jag personligen tycker är riktigt bra och som jag rekommenderar till er om ni är sugna på att köpa något nytt.





           Mango Moisturizig Hand Cream - Sephora



         


Denna handkrämen är min absloluta favorit. Händern blir så mjuka och lena när man har använt den och dessuton luktar man söt, härlig mango, och vem vill inte lukta söt mango liksom?





 



  



Ett riktigt snyggt, rött nagellack som bara glider på naglarna. Borsten är lång och smal vilket gör nagelacket väldigt lättaplicerat. Detta nagellack kostar dock en slant mer men det är helt klart värt det!





Bath & Bodyworks Handsenitizers


" Berry Amour" & "Paris Amour"




   

Dessa handspritar gör så att händerna känns fräscha och så att de luktar underbart.

Ett stort plus till förpackningarna, jag menar, är de bara inte för söta? :)




Det var alla produkter jag tänkt visa för denna gången.

Hoppas att ni tyckte om inlägget så hörs vi!





Ps. Glöm inte att hålla utkik efter frågestunden som kommer att publiceras senare idag.








 


 

Av emmaelins - 24 januari 2015 20:09



              '



Bär/frukter:

- Jordgubbar

- Blåbär

- Mango

- Banan

- Grape-frukt



Tillbehör:

Lönn-sirap




Ett ord: MUMS!



Frågestunden vi utlovade idag kommer publiceras imorgon. Det tog lite längre tid att svara på ALLA frågor vi fått än vad vi trodde från första början.

Men nu vet ni iallafall hur det ligger till. ;)



Kram!






 

Av emmaelins - 24 januari 2015 12:43

... att fråga precis vad du vill.

I eftermiddag kommer vi att släppa en stor frågestund med alla era frågor & funderingar.

Vill tacka er alla som engagerat er i att verkligen ställa lite frågor och visa intresse.


Men nu har DU en sista chans att ställa den frågan du gärna vill ha svar på!

Så gör det vettja ;)


Vad gör ni en lördag som denna då?

Själv har jag precis kommit hem från min lillebrors hockeymatch.

Jag brukar bara följa med för en anledning - och det är för att fota.

Min lillebror är målvakt, vilket är väldigt bra när man ska ta kort.

För då står han ju iallafall relativt still och det blir lättare att fånga honom på bild.


Resten av dagen har jag tänkt vara lite med Elin, göra frågestund då bland annat.. ;)

Och bara njuta av att det är helg - alltid lika skönt.



Ha en fortsatt bra dag, hörs!




              






 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards